Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door klokfamily »

Hi allemaal!
Nu de zomervakantie achter de rug is, zijn we plannen aan het maken voor de Thanksgiving Break (wij wonen in Houston). Mijn man heeft voor zijn werk inmiddels al weer binnen de USA gevlogen én de informatie mbt vliegen+corona lijkt op dit moment oké. Dus wij zijn voorzichtig aan het kijken of we misschien een vlucht gaan boeken (we doen het dan wel met Miles. Gezien onze status kunnen we de vlucht makkelijk cancelen wanneer nodig). Nu overwegen we om een week naar Washington DC en omgeving te gaan. Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest, maar zie dat veel musea en gebouwen nog dicht zijn ...
Mijn vraag: wat denken jullie? Is het ondanks dat nog steeds de moeite waard om deze stad/omgeving te bezoeken?
Wat is leuk om te doen als je niet overal naar binnen kunt (er zijn een paar musea open)? We hebben 9 dagen de tijd om te reizen ...
Nu is het handig om te weten dat we met 4 kids reizen (16, 13, 9, 6) en we sowieso niet het type gezin zijn om heel veel tijd in musea en dergelijk door te brengen ... Maar ja, we wonen in de USA voor een tijdje, dus de kids (en wij) moeten dan toch wel een keer in Washington geweest zijn. :wink:

Wellicht zijn er nog andere goede tips qua bestemming in de USA (visum-technisch mogen we het land niet uit)? Ik vind het lastig om een goede inschatting te maken wat leuk is om te bezoeken in november. Deep South, South West en New Mexico hebben we al vrij uitgebreid gehad.
Alle adviezen zijn welkom!
Gebruikersavatar
Susie one
Amerikakenner
Berichten: 1472
Lid geworden op: 03 feb 2008, 17:39
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Alkmaar

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Susie one »

Hoi Klokfamily,

Washington DC is een hele mooie stad om te bezoeken. Ik ben zelf 2 x in Washington DC geweest (2009 en 2011).

Forumlid Petra/VS woont in Vienna (Virginia) en woont ongeveer 30 min van Washington DC.
Zij houd dagelijks een blog bij en geeft Nederlandstalige Rondleidingen in DC. Door de Covid19 ligt dit stil.

http://nederlandseamerikaan.blogspot.com/

Ik heb zelf 2 x een rondleiding gehad van Petra en beveel haar echt aan!

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
wij hebben de laatste maanden veel steden bezocht en vinden net steden in Corona tijd wel de moeite want rustiger. Ook zijn in de steden de bezienswaardigheden stilaan aan het open gaan (alleszins gingen in NYC de torens onlangs open). Musea vaak nog niet maar zij zijn dus ook absoluut geen museumgangers.
Zelf ben ik geen Washington DC fan eigenlijk - ik vind het echt een supersaaie stad (sorry) - wij wonen op een drietal uren rijden. De streek vind ik wel boeiend. Dat is : Virginia is echt een leuke bestemming. Ook in de winter hoor, zo erg is november nu ook weer niet qua weer. Wij wonen noordelijker zoals je weet en november is hier echt nog wel OK.
De Historic Triangle is ook nog wel een idee, combinatie met Annapolis, Baltimore (beide Maryland), eventueel ook nog de Blue Ridge Parkway en Shenandoah?
Andere bestemmingsideetjes:
- ben je al in de Outer Banks geweest? Je kan pecht hebben met het weer maar wij waren er vorig jaar met kerst en hadden heerlijke zonnige dagen en het was rustig (off season). Combinren met beren spotten in Alligator River NWR en omliggende gebieden? Op OBX is echt enorm veel te doen en voor "elk wat wils" om het zo maar te zeggen. Ideaal met kinderen.
- South Carolina ook al volledig gedaan? Eind november vorig jaar waren wij in Beaufort / Hunting Island. Ik vond het sprookjesachtig mooi.

Wij hebben de voorbije twee jaren met Thanksgiving telkens een grote roadtrip gemaakt van een dikke week. in 2018 reden we van Jersey tot in Kentucky (Mammoth Cave NP) en Nashville. Vorig jaar zijn we tot de Panhandle en New Orleans gereden. Wij vinden het een heerlijke periode om te reizen. Lekker off season.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door hemmie »

Vrienden van ons waren in juli in DC, en vonden het erg tegenvallen. Alle musea dicht, en je kunt ook helemaal niet meer in de buurt van het witte huis komen.

Wij vonden in 2012 DC wel erg de moeite waard (zelfs met 3 jonge kinderen), de monumenten zijn indrukwekkend (daar kun je ook nu natuurlijk gewoon naar toe), en wij vonden de musea geweldig. Verder nog de dierentuin en Arlington gedaan, geen idee of dat open is nu.
Ik zou even goed bedenken wat je wil doen, en nagaan of dat open is. Volgens mij is er, als je een auto huurt, ook meer dan genoeg te zien en doen in de omgeving, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Kletskous »

Wij waren in juli 2019 in Washington, dus voor Coronatijd.
In totaal hadden we zeg maar 2 dagen.

Onze eerste middag zijn we langs het Pentagon gereden (konden er helaas niet in) en de rest vd middag hebben we Arlington Cemetary bezocht; dat is echt wel heel groot en neemt best wat tijd in beslag, zeker als je ook de wisseling vd wacht wilt zien.
De volgende dag hadden we één volle dag. De auto hadden vlakbij het Witte Huis geparkeerd en daarheen gelopen. Vervolgens doorgelopen naar The Mall.
Gezien de afstand (die toch wel erg groot is) besloten we toch maar fietsen te huren. En het was bij ons zowat de heetste dag van onze vakantie (denk boven de 40 gr die dag) dus dat windje op de fiets was wel fijn. We hebben 1 museum van binnen bekeken en aan het einde van de dag vonden we het mooi geweest en zijn we lekker naar het hotel gegaan, even afkoelen in het zwembad.
En de volgende ochtend zijn we naar Great Falls geweest (mooi !) en vervolgens nog een paar uurtjes geshopt in een outlet (geloof Tanger Outlets). En halverwege de middag moesten wij naar het vliegveld voor onze vlucht naar Florida.

Wat ons betreft was dit prima om een indruk te krijgen van Washington DC ! We hebben de herkenbare highlights gezien en vonden dat voldoende.
We hadden nog wat meer musea kunnen bekijken maar onze tieners waren er gezien de hitte ook wel klaar mee en wilden lekker naar het zwembad.

Ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik in Washington ben geweest (maar vond het niet zodanig indrukwekkend dat ik terug zou willen). Ik zou het dus doen, juist omdat je nu in Amerika woont, dat hoort er toch wel bij idd.
Maar meer dan een volle week lijkt mij persoonlijk te lang, zeker als de musea dicht zijn. Ik De Mall heb je naar mijn idee met 2 volle dagen wel gezien als je de musea in wilt.
Ik zou kijken of je je reis kunt splitsen en met een andere bestemming/stad kunt combineren zodat je het verdeelt in 2x4 dagen ergens en 1 reisdag ofzo.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door klokfamily »

Ons plan voor nu:
za-ma: Washington
ma-do: een strandhuis vlakbij Virginia Beach (bezoek oa aan Williamsburg, Bay Back National Wildlife Refuge?, First landing SP, Richmond ?)
do-za: boerderij (met dieren die gevoerd mogen worden :-)) halfuurtje boven Charlottesville (Lake Anna, brouwerijen ed, Luray, Shenandoah NP)
za-zo: Washington (Great Falls, Annapolis?)

We moeten nog exact gaan inplannen wat we wanneer precies gaan doen. Dat zal vast ook wel wat afhangen van het weer.
Ik moet even wennen dat alles relatief dicht bij elkaar ligt. Dat biedt zoveel mogelijkheden :clap: In Texas is alles ver...
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door klokfamily »

hemmie schreef:
30 aug 2020, 20:04
Vrienden van ons waren in juli in DC, en vonden het erg tegenvallen. Alle musea dicht, en je kunt ook helemaal niet meer in de buurt van het witte huis komen.

Wij vonden in 2012 DC wel erg de moeite waard (zelfs met 3 jonge kinderen), de monumenten zijn indrukwekkend (daar kun je ook nu natuurlijk gewoon naar toe), en wij vonden de musea geweldig. Verder nog de dierentuin en Arlington gedaan, geen idee of dat open is nu.
Ik zou even goed bedenken wat je wil doen, en nagaan of dat open is. Volgens mij is er, als je een auto huurt, ook meer dan genoeg te zien en doen in de omgeving, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Bedankt voor je reactie! Goed om een ervaring van anderen te horen!

Er is idd veel dicht, maar na wat zoekwerk zag ik dat sommige dingen net weer open zijn of open gaan (zoo, Spy museum, National Museum of Health & Medicine). Het scheelt dat onze vier schatjes :wink: niet echt geschikt zijn voor eindeloze rondleidingen... Dus dat zouden we sowieso niet gaan doen.
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door klokfamily »

Tipsy_1 schreef:
30 aug 2020, 13:48
Hoi,
wij hebben de laatste maanden veel steden bezocht en vinden net steden in Corona tijd wel de moeite want rustiger. Ook zijn in de steden de bezienswaardigheden stilaan aan het open gaan (alleszins gingen in NYC de torens onlangs open). Musea vaak nog niet maar zij zijn dus ook absoluut geen museumgangers.
Zelf ben ik geen Washington DC fan eigenlijk - ik vind het echt een supersaaie stad (sorry) - wij wonen op een drietal uren rijden. De streek vind ik wel boeiend. Dat is : Virginia is echt een leuke bestemming. Ook in de winter hoor, zo erg is november nu ook weer niet qua weer. Wij wonen noordelijker zoals je weet en november is hier echt nog wel OK.
De Historic Triangle is ook nog wel een idee, combinatie met Annapolis, Baltimore (beide Maryland), eventueel ook nog de Blue Ridge Parkway en Shenandoah?
Andere bestemmingsideetjes:
- ben je al in de Outer Banks geweest? Je kan pecht hebben met het weer maar wij waren er vorig jaar met kerst en hadden heerlijke zonnige dagen en het was rustig (off season). Combinren met beren spotten in Alligator River NWR en omliggende gebieden? Op OBX is echt enorm veel te doen en voor "elk wat wils" om het zo maar te zeggen. Ideaal met kinderen.
- South Carolina ook al volledig gedaan? Eind november vorig jaar waren wij in Beaufort / Hunting Island. Ik vond het sprookjesachtig mooi.

Wij hebben de voorbije twee jaren met Thanksgiving telkens een grote roadtrip gemaakt van een dikke week. in 2018 reden we van Jersey tot in Kentucky (Mammoth Cave NP) en Nashville. Vorig jaar zijn we tot de Panhandle en New Orleans gereden. Wij vinden het een heerlijke periode om te reizen. Lekker off season.
Thanks voor de tips!
South Carolina hebben we vrij uitgebreid gezien. Beaufort + Hunting Island zijn idd geweldig!
De Outerbanks staan nog op ons lijstje. M'n kinderen willen er tijdens deze vakantie eigenlijk ook naar toe rijden voor een dagje (maar daar moeten we het nog maar even over hebben :lol: ), want die zijn fan van de serie Outer Banks op Netflix.
2018: Texas, Rondje Florida
2019: New Orleans eo, rondje Zuidwesten, Texas
2020: New Mexico, Florida, Rondje Zuidelijke staten (LA, AL, FL, GA, NC, SC, TN), Texas
2021: Californie, rondje Denver (incl RMNP, Arches eo, Yellowstone, Black Hills), Hawaii
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Petra/VS »

Zoals hierboven al gemeld woon ik 20 minuten van Washington af. Ik geef jullie graag een rondleiding in Washington of in Alexandria als jullie geinteresseerd zijn. De Smithsonian musea in de stad zijn nog gesloten en de National Gallery of Art is gedeeltelijk open, maar niet echt iets voor kinderen. De National Zoo is wel open behalve de binnenverblijven. Maar er is zoveel buiten de stad te doen. Great Falls natuurlijk, maar ook een heel aantal andere leuke wandelgebieden. Helemaal langs de Potomac bijvoorbeeld. Of ga naar het Shenandoah National Park. Verder is Annapolis erg leuk, maar Alexandria is dichterbij en heeft veel te bieden. Mount Vernon is ook open, wel reserveren, het landgoed zelf is ook mooi. Hier in Virginia is dat reserveren met veel dingen het geval, inclusief het Smithsonian Air and Space museum (https://airandspace.si.edu/). De natuur in Virginia is echt de moeite waard, zowel in de Blue Ridge mountains als dichter bij zee en de Historic Triangle ten zuiden van ons ook. Jullie gaan je, ondanks de restricties, echt niet vervelen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door butterfly »

klokfamily schreef:
30 aug 2020, 22:47
We moeten nog exact gaan inplannen wat we wanneer precies gaan doen. Dat zal vast ook wel wat afhangen van het weer.
Ik moet even wennen dat alles relatief dicht bij elkaar ligt. Dat biedt zoveel mogelijkheden :clap: In Texas is alles ver...
Houd er wel rekening mee dat je er soms langer over doet om ergens te komen. Van Washington naar Virginia Beach zijn wij bijvoorbeeld nog nooit zonder file aangekomen. ( of het nou zondag is of dat veel mensen vrij zijn ivm kerst, het staat er altijd wel vast)
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Petra/VS »

Ja, en nu met de COVID zoeken veel mensen vertier binnen rij afstand dus die files zijn er nog steeds.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Washington DC de moeite waard in corona-tijd?

Bericht door Big Al »

I-64 is tussen Richmond en Norfolk is berucht vanwege de file's tijdens de spits. Meestal valt het wel mee, maar als er ook maar iets aan de hand is (ongeval, wegwerkzaamheden) dan zit je daar zo uren vast. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor I-95 tussen Fredericksburg en DC, maar als je een VA EZ-Pass hebt kun je nog wel gratis van de Fast Lane gebruik maken als er genoeg mensen in de auto zitten. Af en toe neem ik een paar van onze kinderen mee als "ballast" als ik naar DC moet - scheelt een heleboel tijd en kan gemakkelijk $50-70 besparen. :wink:

Ben er echter al sinds maart niet meer geweest...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer