Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

De eerste stap is gezet, de Milepost 2020 is binnen en het grove idee wordt duidelijker. Na Canada, Glacier en Yellowstone (hadden we eigenlijk dit jaar willen doen, gaat nu volgend jaar worden) gaan we een stukje noordelijker en willen we in 2022 Alaska en een stukje van Yukon gaan ontdekken met de camper.

Must do's:
- Kluane NP (flight seeing + hike)
- Denali NP (bus + hike)
- Lake Clark NP (flight seeing + bear view)
- Kenai Fjords (cruise naar Northwestern Fjord + hike)
- Wrangell–St. Elias NP (hike)

Hike's die aanspreken:
- Laughton Glacier Trail (bij Skagway)
- Crow pass trail (bij Alyeska)
- Harding Icefields trail (bij Seward)
- Root glacier trail (bij McCarthy)

Daarnaast mogen ook Knik Glacier en Matanuska Glacier niet ontbreken.

Eerste opzet van de route:
image.png
Het is nog een grove eerste planning/dump van ideeën, maar we hebben gelukkig nog ruim de tijd om de plannen uit te werken. :D

Vraag die we bijvoorbeeld moeten uitwerken: vooraf reserveren van overnachtingsplekken, of "wild kamperen" in bv state parks.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Alaska - Yukon

Bericht door jojostravelusa »

Leuk. Behalve McCarthy hebben wij in 2017 min of meer hetzelfde rondje Yukon/Alaska gedaan, maar dan andersom, en we vonden het geweldig. Het is dat we nog zoveel andere dingen willen zien, anders gingen we meteen weer terug.
Je zet er niet bij wanneer je gaat. Wij waren net voor het hoogseizoen en toen was het nog vrij rustig overal. Niettemin reserveren wij eigenlijk altijd alles van tevoren. Wel zo rustig. Het seizoen is maar kort daar, dus vanaf 8 juni (toen start hoogseizoen) stroomt het vol en kunnen campings dus ook bezet zijn. Ik zou in elk geval de camping in Denali van tevoren reserveren. Hadden wij ook gedaan, dachten we. Het bleek alleen een Riley campground in Idaho te zijn. Beetje uit de buurt. Jammer van het geld, maar gelukkig was er in Denali nog net plaats.
Als je wilt weten hoe wij het gehad hebben, kun je ons reisverslag lezen.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alaska - Yukon

Bericht door MaGiL »

@jojostravelusa Ik heb de optie Whitehorse van jullie reisverslag overgenomen. Enerzijds omdat we graag een truck camper willen, anderzijds zijn we zo ook op Kluane NP gekomen. Handig naslagwerk :thumbup: Hoe vonden jullie het stuk tussen haines junction en tok? Dat lijkt me een lang stuk.

We gaan waarschijnlijk in de maand juni.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

Goed plan om naar Alaska te trekken. :thumbup:

Over het Canada deel kan ik niets zeggen. Ook met de campervragen kan ik je niet helpen.

Bij Denali willen jullie 1 dag bus en 1 dag een hike doen? Een hike op de dag van de bustour is moeilijk.
Ik zou aanraden om een zo vroeg mogelijke bus te nemen, minstens tot Eielson Visitor Center. (moest de berg Denali zichtbaar zijn kan je een beetje bijbetalen en doorrijden naar Wonder Lake)
Bij Eielson kan je de Alpine Hike doen naar Thorofare RIdge.
Op de terugweg kan je dan nog wandelen waar je maar wilt. Je zegt gewoon aan de chauffeur dat je uit de bus wilt, gaat wandelen en wanneer je klaar bent, laat je een andere bus je weer meenemen (gewoon zwaaien en ze stoppen)

In Seward ben ik al met zowel Major Marine Tours en als Kenai Fjords Tours gegaan. Beiden prima verzorgd.
Vaak is er enorme korting rond Thanksgiving. (Het komt op hun site te staan)

Harding Icefield Trail is zeker een aanrader. Vroeger kon je op zaterdag deze wandeling ook met een ranger doen. DIt jaar doen ze het niet maar daarna misschien weer wel. Nodig is het eigenlijk niet, je kan prima zonder begeleiding naar boven.

Knik Glacier: deze gletsjer is niet zelf te bereiken. Wil je tot bij de gletsjer gaan dan kan ik je zeer Knik Glacier Tours aanraden. Je gaat met een boot tot bij de gletsjer. Of via Knik River Lodge kan je ook een activiteit boeken.

Matanuska Glacier is ook slecht toegankelijk. DIt in tegenstelling tot wat je vaak leest (met auto bereikbaar).
Er is Glacier Access maar dan moet je 30$ betalen om op de gletsjer te mogen gaan.
Vanuit het Matanuska Glacier State Park is er geen toegang tot de gletsjer.
Via Matanuska Adventures kan je wel een activiteit boeken bij / op de gletsjer.

Als alternatief kan ik je een ritje de bergen in aanraden. Tussen Palmer en Glacier View zou je via Independence Mine State Historical Park kunnen rijden. Het is erg mooi daarboven.

Uit de km leid ik af dat jullie vanaf Chitina naar McCarthy vliegen.
Er bestaan packages met vlucht en overnachtingen bij Kennicott Glacier Lodge.
Maar je kan ook de vlucht bij Wrangell Mountain Air boeken en ergens anders overnachten.
De vlucht is erg de moeite waard, vervoer en flightseeing in 1.

Het Root Glacier Trail brengt je tot aan de Root Glacier. Je kan nog een stuk verder langs de gletsjer wandelen.
Er zijn ook enkele pittige wandelingen naar de mijningangen.
Op zich kan je alles zonder begeleiding doen.
Zelf koos ik wel telkens om een geleide hike op de Root Glacier te doen. Vond ik zeer bijzonder en ik was gerust met een gids erbij.

Veel plezier met plannen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door jojostravelusa »

Het is inderdaad een heel eind. Wij zijn van Tok naar Haines Junction gegaan. Echt een reisdag. 's ochtends om 8 uur vertrokken en 's middags om half 5 aangekomen op de camping. Bij Kluane was het heel mooi, maar zijn daar niet gestopt. Verder zijn we niet veel bijzonders tegengekomen die dag. Juni is een mooie maand. Wij waren eind mei tot half juni.
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door GabyK »

Vorig jaar in Alaska geweest en zijn toen van Haines Junction naar Tok gereden. Naja, bijna dan gezien wij vertrokken vanuit Destruction bay aan Kluane Lake. De route is prima te rijden in een dag, maar er zijn geen echte eyecatchers langs de route. Wel prima omgeving om doorheen te rijden.

Wij verbleven voor Kluane in Cottonwood Park aan Destruction bay. Van hieruit maakten wij de volgende twee wandelingen, maar er zijn er zoveel. Zo zou ik ook Kings throne ooit willen bewandelen;
- Williscroft creek. Wild wandelen langs de creek omhoog met af en toe pootje baden als het niet te voorkomen was om bij de waterval uit te komen.
- Sheep Creek trail https://www.queenslandandbeyond.com/hik ... eep-creek/. Hiervoor is berenspray een must, maar de uitzichten zijn super. Besluit je naar de Ridge te hiken heb je een vergrootte kans om oog in oog te staan met Dall Sheep. Vergt wel wat beenkracht en verlengt de trail in km's.

Als RV-park zou ik Cottonwood aanraden, maar ik keek zojuist op hun website en zag dat ze de deuren hebben gesloten na 40 jaar. Vorig jaar zag het er spik en spam uit. Ik raadt je aan de locatie te bekijken op internet en de komende twee jaar te volgen om te zien of iemand het bedrijf heeft overgenomen. De beren bezoeken de RV-park om doorheen te lopen of anders over het kiezelstrand waaraan het prak ligt. Heerlijk om te zitten voor een zonsopkomst en ondergang.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Dank allemaal! Even snel iets van me laten horen, uitgebreidere reactie komt nog :) Ik ben de afgelopen dagen lekker bezig geweest met jullie tips en opmerkingen! Lekker veel gelezen en youtube filmpjes bekeken.

Het stuk tussen Tok - Fairbanks en McKinley park lijkt me een minder interessant stuk. De Denali hwy is veel interessanter, alleen ben je dan weer afhankelijk van de verhuurder :angel:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Ondertussen weer een paar stapjes gemaakt.

Ik wil proberen om ook de Denali highway mee te nemen in de route, het lijkt erop dat Fraserway dat ook toestaat.

Ben nu al een tijdje de ticketprijs aan het volgen, valt me op dat deze momenteel erg voordelig zijn voor volgend seizoen.
image.png
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

Ziet er goed uit zo !

Dag 12 vind ik wel een behoorlijk eind rijden. Het kan wel maar plan je stops goed.
Er zijn de viewpoints in Denali State Park maar die nemen niet zoveel tijd in beslag.
Zelf vond ik Talkeetna een leuke dorpje.
Net voor Anchorage kan ik Eagle River Nature Center aanbevelen. Je verliest wel wat tijd om er heen te rijden.
Misschien dan beter iets na de splitsing met de Glen Highway een stop doen bij Reflections Lake.
Ook onder Anchorage zijn er verschillende mooie uitzichtpunten langs de Seward Highway.

Dag 17 Misschien ook even een stop doen in Kenai. Daar ligt een mooi kerkje.
Ook nog aan te raden het pittoresk gelegen kerkje van Ninilchik en Anchor Point.

Dag 19 is ook een heel eind rijden zeker als je eerst nog van Lake Clark moet komen.

Op je rit naar Valdez of op dag 27 zou ik zeker een bezoek proberen te brengen aan het visitor center van WSE

Dag 23 ik zou hier eerder voor de overkant van de baai kiezen dan voor Worthington Glacier. Ik zou de gletsjer bezoeken op de dag dat je naar Valdez rijdt. Het is maar een kort stukje tot bij de gletsjer.
Als je hier op dag 23 heen wilt moet je weer helemaal over Thompson Pass en ik weet niet als dat zo fijn is met een camper.
Aan de overkant van de baai ligt de Solomon Gulch Fish Hatchery. Het krioelt er van zalm en dat trekt oa zeeleeuwen en zeeotters aan. Het Solomon Gulch Trail is ook een aanrader. Huidige naam : John Hunter Memorial Trail

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Dank Ingrid voor je uitgebreide reactie. Weer lekker veel stof om uit te zoeken :thumbup: Hoe meer ik me inlees in Alaska, de te meer zin ik krijg :)
ingrid14 schreef:
23 aug 2020, 23:48
Dag 12 vind ik wel een behoorlijk eind rijden. Het kan wel maar plan je stops goed.
Er zijn de viewpoints in Denali State Park maar die nemen niet zoveel tijd in beslag.
Zelf vond ik Talkeetna een leuke dorpje.
Net voor Anchorage kan ik Eagle River Nature Center aanbevelen. Je verliest wel wat tijd om er heen te rijden.
Misschien dan beter iets na de splitsing met de Glen Highway een stop doen bij Reflections Lake.
Ook onder Anchorage zijn er verschillende mooie uitzichtpunten langs de Seward Highway.
Deze dag willen we inderdaad genieten van Denali State park en het uitzicht langs de Seward hwy. ERNC vind ik een goede tip. Lees dat hier ook de Crow Pass trail eindigt (of start). Deze willen we deels de volgende dag gaan lopen (volgens huidige schema). Nog maar eens goed gaan puzzelen met de indeling.
ingrid14 schreef:
23 aug 2020, 23:48
Dag 17 Misschien ook even een stop doen in Kenai. Daar ligt een mooi kerkje.
Ook nog aan te raden het pittoresk gelegen kerkje van Ninilchik en Anchor Point.
Dit vind ik inderdaad een lastige dag. Dank voor de tips. Wellicht ergens nog een korte Mike plannen. Lijkt me een minder interessant stuk, maar met hier nog dieper induiken.
ingrid14 schreef:
23 aug 2020, 23:48
Dag 19 is ook een heel eind rijden zeker als je eerst nog van Lake Clark moet komen.
Eens, vliegtuig land rond 10:00 in de ochtend in Soldotna, daarna best een lange trip. Hier ook nog maar eens goed nadenken over de indeling.
ingrid14 schreef:
23 aug 2020, 23:48
Dag 23 ik zou hier eerder voor de overkant van de baai kiezen dan voor Worthington Glacier. Ik zou de gletsjer bezoeken op de dag dat je naar Valdez rijdt. Het is maar een kort stukje tot bij de gletsjer.
Als je hier op dag 23 heen wilt moet je weer helemaal over Thompson Pass en ik weet niet als dat zo fijn is met een camper.
Aan de overkant van de baai ligt de Solomon Gulch Fish Hatchery. Het krioelt er van zalm en dat trekt oa zeeleeuwen en zeeotters aan. Het Solomon Gulch Trail is ook een aanrader. Huidige naam : John Hunter Memorial Trail
We willen bij Worthington Glacier een trail lopen, dat lijkt me ambitieus als we dit combineren met rit naar Valdez vanuit Glacier view. De rit lijk me daar overigens wel prachtig met de Thompson pass en omgeving. Is het een lastige pass dan?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

MaGiL schreef:
25 aug 2020, 20:49
Dank Ingrid voor je uitgebreide reactie. Weer lekker veel stof om uit te zoeken Hoe meer ik me inlees in Alaska, de te meer zin ik krijg
Zeer herkenbaar :lol: :lol:

Dag 17 zijn er misschien niet zoveel "attracties" maar het is een prachtige rit, zeker vanaf Kenai naar onder naar Homer. Je kan de vulkanen in Lake Clark aan de overkant van de Cook Inlet zien liggen. Mijn ervaring met het stuk Cooper Landing-Skilak-Soldotna is wel van voor de enorme bosbranden die er waren in 2016 en 2019. Ik kan de schade aan de bossen moeilijk inschatten.

Thompson Pass is niet echt de meest lastige pass die ik al ooit gereden heb maar bij momenten is het erg steil. Ik heb hem denk ik 5 keer gereden en heb toch telkens wel een camper in de problemen gezien.
Aangezien ik geen ervaring met een camper heb, weet ik niet als het aan de (on)kunde van de chauffeurs ligt of als de helling de problemen geeft :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Goed om te horen dat het stuk naar Homer ook de moeite waard is. Het uitzicht over de Cook inlet lijkt me erg mooi.

Voor wat betreft Valdez en omgeving ga ik ook weer verder kijken. Misschien dat we de Worthingon Glacier trail kunnen doen als we naar Chitina rijden. Dan kunnen we de 2e dag bij Valdez inderdaad gebruiken voor bijvoorbeeld de John Hunter Memorial Trail.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Vraagje over Denali NP.

Het idee is om daar 3 dagen te blijven,
- 1 dag voor een bus tour
- 1 dag voor een discovery hike
- 1 dag voor een hike bij mt thorofare ridge.

Hoe zouden jullie 3 dagen Denali indelen? Of is 3 dagen toch een beetje overkill?

Dank alvast :)
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

Voor de hike bij Thorofare Ridge zal je ook de bus moeten nemen.
De wandeling begint bij Eielson Visitor Center dat 66 mijl diep in het park ligt en enkel met de bus te bereiken is.

Ik zou dus 2 dagen een bustour boeken tot Eielson. En dan ter plaatse kijken of je nog door gaat naar Wonder Lake. Er is een mogelijkheid om bij te betalen. Bij Wonder Lake is het sowieso mooi maar moest de berg te zien zijn dan heb je op weg erheen schitterende zichten (heb ik niet zelf gezien)
Moest je tot bij Wonder Lake gaan dan is er die dag geen tijd om naar Thorofare Ridge te gaan.
Wat betreft die bussen. Probeer zo vroeg mogelijk te gaan. Koop de dag ervoor al je eten om mee te nemen. Lunch maar zeker ook ontbijt. Je mag op de bus eten en op het eerste stuk heb je daar tijd voor.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Dank je wel Ingrid, 3 dagen kunnen dus wel goed besteed worden daar :)

Andere vraag: hoe zijn de trails daar (en in Alaska in het algemeen)? Is een trail die beoordeeld wordt als "gemiddelde zwaarte" gelijk aan gemiddelde trails in bijvoorbeeld British Columbia/Alberta? Of is Alaska toch een stukje ruiger/zwaarder?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door BonnyR »

Misschien nog een tip: VANAVOND.
Vanavond bieden we je weer een heel fijn alternatief voor Netflix ;) Kijk mee met onze online presentatie over Alaska en de Yukon! Hoe is het om hier met een camper rond te reizen? Waar moet je op letten en wat zijn de mooiste plekjes op de populairste route? We vertellen het je om 19.30 uur! Aanmelden kan hier: https://www.bigmarker.com/travelhome/Ee ... kon-Alaska

Zit wel een groot stuk algemene bla,bla bij ( tenminste voor de Ijsland presentatie) maar ook veel leuke tips toen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

BonnyR schreef:
15 sep 2020, 16:46
Misschien nog een tip: VANAVOND.
Vanavond bieden we je weer een heel fijn alternatief voor Netflix ;) Kijk mee met onze online presentatie over Alaska en de Yukon! Hoe is het om hier met een camper rond te reizen? Waar moet je op letten en wat zijn de mooiste plekjes op de populairste route? We vertellen het je om 19.30 uur! Aanmelden kan hier: https://www.bigmarker.com/travelhome/Ee ... kon-Alaska

Zit wel een groot stuk algemene bla,bla bij ( tenminste voor de Ijsland presentatie) maar ook veel leuke tips toen.
Super, thnx!
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door ingrid14 »

De moeilijkheidsgraad van de trails is vergelijkbaar met andere trails in de USA, met Canada kan ik niet vergelijken.

Nu zag ik dat je voor de discovery hike ook een busrit moet doen. Dan heb je volgens je huidige schema dus 3 dagen bus na elkaar.
Een straf is dat niet want je zal altijd wel wat moois zien maar echt comfortabel zijn de bussen niet.

Misschien kan een alternatief zijn:
op een van de dagen zelf tot bij Savage River rijden (tot daar mag je zelf over de parkweg rijden) en daar de loop wandelen. Een bezoek aan het visitor en vanaf daar wandelen naar Horseshoe Lake.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door MaGiL »

Ik ben gelukkig wel wat gewend met oncomfortabele bussen en slechte wegen (Nepal - Himalaya :lol: )

Ik ben nu ook een beetje aan het kijken naar kampeerplek in het park zelf. Zag dat dat ook mogelijk was.....lijkt me prachtig daar en 3 dagen Denali lijken me geen overkill.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MaGiL: Alaska - Yukon.

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren er in 2017 met de camper en stonden op Riley Creek campground. Er zijn nog 5 campings, maar die zijn voornamelijk voor tenten. Op Teklanika river kun je ook met een camper komen en op Igloo Creek kun je ook met een busje staan. Daar zijn echter maar 7 plekken.
Op de site van Denali NP vind je meer informatie. https://www.nps.gov/dena/planyourvisit/campgrounds.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer