Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

Helaas ging deze zomer onze reis niet door. Maar met de vouchers van de KLM-tickets gaan we het gewoon in 2021 weer proberen. Het voordeel van een extra jaar bedenktijd, is dat je blijft sleutelen aan de ideale reis en uiteindelijk zijn we tot een heel ander schema gekomen. Waar we eerst via het hete zuiden (Phoenix e.o) zouden gaan, hebben we nu het roer volledig omgegooid en gaan we naar het "koelere" noorden. Het is niet onze eerste reis naar de USA, dus we weten ondertussen dat we kilometers maken leuk vinden. We houden van natuur (en af en toe een wandeling), maar vinden steden minstens zo leuk.

Bij mij stond Las Vegas met stip op 1, bij mijn man de staat Oregon. California (Highway 1, Yosemite, Death Valley, etc) hebben we al eens bezocht, dus die kant wilden we dit keer niet op ...

Ik denk dat onderstaand schema heel goed haalbaar is, en geen gekkenwerk. Oké, het is af en toe wat doorrijden, maar het aantal kilometers op 1 dag valt volgens mij wel mee, zodat er ook nog genoeg tijd overblijft om ergens te stoppen en de omgeving te bekijken.

Ik twijfel of we wel naar Salt Lake City moeten, het is geen must! Als ik die er uit laat, dan heb ik iets meer speling om van Twinn Falls naar Capitol Reef te komen. Iemand een idee hoe ik dat beter zou kunnen opvullen? Of toch SLC erin laten?
Een dagje Las Vegas minder is wellicht ook een optie, maar het lijkt ons ook lekker om de laatste dagen een beetje te relaxen (en hopelijk de reis terug te verdienen. :-)

Het schema ziet er nu als volgt uit:

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Calistoga 120 km auto ophalen + s'middags Hot Springs Calistoga
4. Calistoga - Lassen Volcanic NP 317 km
5. Lassen Volcanic - Klamath Falls 265 km
6. Klamath Falls - Bend 265 km via Crater Lake
7. Bend
8. Bend - Portland 280 km via Woodburn Outlet Portland
9. Portland
10. Portland - Pendleton 342 km eventueel naar rodeo!
11. Pendleton - Boise 358 km
12. Boise - Twin Falls 206 km
13. Twin Falls - Salt lake City 352 km
14. Salt Lake City
15. Salt Lake City - Capital Reef 344 km
16. Torrey (Capital Reef)
17. Torrey- Bryce NP 186 km Via de 12 (Boulder)
18. Bryce NP - Zion NP 120 km
19. Zion NP
20. Zion NP - Las Vegas 265 km auto inleveren
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Amsterdam
24. Aankomst Amsterdam

Wat denken jullie?

Groetjes, Sunny.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door IngridZw »

De route van Twin Falls naar Capitol Reef via SLC is natuurlijk wel de meest logische. Je hebt het over meer speling. Wat zou je dan nog willen bezoeken op deze route want zoveel interessants is er volgens mij niet te zien. Ik weet niet of je al in Grand Teton bent geweest maar wat je zou kunnen doen is vanuit Boise naar Idaho Falls te rijden via Craters of the Moon NM en vervolgens naar Grand Teton NP. Dus Boise - Idaho Falls - Jackson - SLC (of in de buurt) - Capitol Reef.
Overigens vonden wij SLC wel een interessante stad. Je kan ook besluiten voor 1 overnachting in SLC en die extra dag die je bespaart te besteden in Oregon. Wij hebben (nog) geen ervaring met Oregon maar daar is genoeg moois te zien lijkt me.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

Hallo Ingrid, Dank je voor je reactie. Ik denk dat we dan gewoon via Salt lake City gaan, dat is inderdaad het meest logisch. Ik begrijp dat sommige mensen het inderdaad een erg leuke stad vinden en andere niet...we gaan het gewoon zelf ervaren :). dan kies ik denk ik toch voor 2 nachten SLC, dan hebben we daar een volle dag om op verkenning te gaan.
Yellowstone, Grand Teton en Craters of the Moon bewaren we voor een volgende reis. Het staat zeker nog hoog op ons verlanglijstje, maar ja we moeten nu eenmaal keuzes maken.
Ik vroeg me alleen af of in 1 dag van Salt Lake City naar Capitol Reef wel haalbaar was. Het aantal kilometers lijkt wel overzichtelijk, maar dat is natuurlijk als je een groot stuk over de I15 gaat. Het lijkt mij interessanter om binnendoor (via Price? )te gaan. dat wordt dan wellicht een lange reisdag, maar dan zien we vast onderweg prachtige natuur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2015 een groot deel van jullie route. Wat wij leuk vonden was onder andere Antelope Island, de Sumpter Dredge en ons verblijf in Mitchell. Wij namen toen de I15 maar elke andere weg is mooier lijkt me. Ik zou de 89 nemen.
In 2015 hadden we een binnendoorweg van Capitol Reef naar Salina, maar verder weer een stuk I15. En in 2017 reden we in 1 dag van Torrey naar Jackson, dus Capitol Reef - SLC is zeker te doen.
Voor Capitol reef en de 12 kun je ook ons 2019-verslag bekijken.
In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door hemmie »

Wij reden deze zomer van SLC naar capitol Reef, dat is maar een paar uur rijden, en niet echt veel te doen onderweg. Wij waren geloof ik tegen 14u in Capitol Reef (niet heel vroeg vertrokken), ruim op tijd om daar nog wat korte wandelingen te doen en de tent op te zetten.

Wij deden ook een dag Antelope Island (vanuit SLC, maar kan natuurlijk ook onderweg) en vonden dat verrassend leuk. Het was erg warm die dag, dus niet alles gedaan wat we gepland hadden. Eerst Dooley Knob beklommen toen het nog wat koeler was, en 's middags gedreven in het zoutmeer. Vooral dat laatste vond ik echt een aanrader.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door IngridZw »

Als je nog wat wilt shoppen: in het centrum van SLC is een mooi speels en groot winkelcentrum (City Creek Center) met waterpartijen en waar de meeste winkels toen wij er waren "sale" hadden dus dat kwam mooi uit. Wij hebben het gecombineerd met een bezoek aan het Mormon Temple Complex dat er tegenover ligt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door Sunny-007 »

@ Marianne en Hemmie, wij gaan juli/augustus 2021. Duurt dus nog wel even..... Goed om te horen dat SLC - Capitol Reef goed te doen is in 1 dag. We gaan dan inderdaad over de 89, lijkt me inderdaad een stuk mooier dan over de 15.
Antelope Island had ik me nog niet in verdiept, ga ik eens even doen.

@ Ingrid, City Creek Center heb ik genoteerd. Ik krijg steeds meer zin is SLC :)
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door la-wineke »

Wat ik ook erg leuk vond ik Oregon is boven Bend: Smith Rock State park (wandelen of een paardrijtocht) en de Painted Hills bij Mitchell.
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sunny-007: nieuwe route 2021 San Francisco-Oregon-Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Sunny-007 schreef:
26 aug 2020, 09:30
Goed om te horen dat SLC - Capitol Reef goed te doen is in 1 dag. We gaan dan inderdaad over de 89, lijkt me inderdaad een stuk mooier dan over de 15.
In ons 2015-verslag staat in de planning ook nog een route beschreven. Zie
http://martinenmarianne2015.blogspot.co ... 5.html?m=1

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer