Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis remmie74: LV-LV camperreis 26 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
remmie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis remmie74: LV-LV camperreis 26 dagen.

Bericht door remmie74 »

Wij gaan als het goed is volgend jaar naar Zuidwest-Amerika. Dit is onze eerste keer naar deze kant van Amerika. We gaan met z'n vieren, samen met onze dochter van 12 en onze zoon van 18. Dit is ook onze eerste keer op reis met een camper

We hebben de vlucht geboekt en vertrekken 18 juli 2021 naar Las Vegas en vliegen op 12 augustus 2021 vanuit Las Vegas weer terug.

De camper hebben we gehuurd bij Cruise America C25 en halen onze camper op op dinsdag 20 juli en leveren hem op dag van vertrek 12 augustus weer in. We gaan dit jaar 2 dagen langer dan het plan voor dit jaar, dus we zijn de route toch maar weer opnieuw aan het bekijken. We willen hem andersom gaan rijden, dus langs de kust van noord naar zuid. De conceptroute die we nu hebben is als volgt:

18 juli aankomst Las Vegas (aankomst 13:30)
19 juli Las Vegas
20 juli Las Vegas (camper ophalen)
21 juli Las Vegas => Bishop
22 juli Bishop => Yosemite
23 juli Yosemite
24 juli Yosemite => SF
25 juli SF
26 juli SF
27 juli SF => Carmel/Monterey
28 juli Carmel/Monterey => Pismo Beach
29 juli Pismo Beach => LA
30 juli LA (dagje Universal Studio's)
31 juli LA
1 aug LA => Kingman
2 aug Kingman => Grand Canyon
3 aug Grand Canyon => Page
4 aug Page
5 aug Page => Monument Valley
6 aug Monument Valley => Capitol Reef
7 aug Capitol Reef => Bryce Canyon
8 aug Bryce Canyon => Zion
9 aug Zion
10 aug Zion => LV
11 aug LV
12 aug LV camper inleveren=> vertrek om 15:20

Graag zou ik jullie mening willen over deze route, aangezien dit onze eerste camperreis is en ook onze eerste keer richting de westkust is.

Nu heb ik zelf ook een paar vragen en hoop dat jullie me daar ook mee kunnen helpen.
- Is dit een beetje een logische route en is dit te doen?

- Ik zit te twijfelen over ons eerste deel van de route. Ik heb als alternatief het volgende:

20 juli Las Vegas (camper ophalen) en daarna naar Beatty rijden (220 km ca 2,5 uur rijden).
21 juli Beatty - Lee Vining

Ik vraag me af of het na het ophalen van de camper nog verstandig is om naar Beatty te rijden?

- Op 1 augustus hebben we een echte reisdag staan van LA naar Kingman. We willen deze dag hooguit een uitstapje maken naar Oatman. Is dit te doen?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groet Remco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Remco: LV -LV camperreis 26 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij niet gek om na het ophalen van de camper toch al een stuk te rijden, dat scheelt de volgende dag aardig wat tijd. Misschien is Pahrump een optie? Waarom kies je in de een optie voor Bishop en in het andere geval Lee Vining?
De tijd voor Yosemite is wel minimaal vind ik. Er is daar erg veel te doen.

De route is prima, je hebt ook de mooie UT95 en UT 12 meegenomen. Misschien is een extra dag Capitol Reef niet gek, want nu heb je weinig tijd voor het park. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Sulphur Creek wandeling.
En op weg naar Bryce heb je dan ook tijd om de Lower Calf Creek Fall wandeling te doen,

Marianne
remmie74
Amerika-ontdekker

Bericht door remmie74 »

Dank je wel voor je reactie.

Dus het is te doen nadat we de camper hebben opgehaald, boodschappen gedaan om alvast een stukje te rijden. Pahrump heb ik ook gezien. Ga daar ook even naar kijken.

De reden dat ik Lee Vining heb aangegeven voor de 2e optie is dat we dan dicht Bodie zitten om daar dan langs te gaan.

Capitol Reef was eerst niet de bedoeling en het viel me op dat dit op de route naar Monument Valley goed kon. Ga even kijken of ik een dag ergens kan vinden voor een dag extra. Wat zou je dan anders doen om een dag langer in Capitol reef te blijven?

Nogmaals dank.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Las Vegas naar Bishop of Lee Vining maakt heel weinig uit qua reistijd denk ik. Met een camper zal je op de 168 waarschijnlijk wat minder snel zijn dan Google Maps aangeeft.
Als je naar Bodie wilt hou er dan rekening mee dat je een dirt road hebt van ongeveer 3 mijl. Is wel te doen maar je moet alles in de camper goed vast zetten. Je tijd voor de Tioga Road is wel heel beperkt dan, en dat terwijl je daar zo prachtig kunt wandelen, maar ook bijvoorbeeld zwemmen. Kijk eens in ons 2019-verslag voor de Pothole dome en de Glen Aulin Trail.
Je zou een dag minder voor SF uit kunnen trekken; met een camper is een bezoek aan de stad niet echt ideaal.
Maar met één overnachting capitol Reef kan het ook natuurlijk, het is maar net waar jullie voorkeuren liggen. Het is alleen wel wat jammer van de vele extra mijlen dat je er dan maar zo kort bent. Aan de andere kant: de eerste keer dat wij gingen deden wij MV - Bryce via Capitol Reef in 1 dag. :wink:

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Hou er rekening mee dat je de eerste dag ook nog boodschappen moet doen. Je weet niet precies hoe laat je de camper krijgt en boodschappen duren al snel een uur of 2 de eerste keer.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Onze ervaring is ook dat je de 1e dag niet te ver moet rijden. Tenzij je een early pick-up hebt... en zelfs dan...
Je bent toch wel behoorlijk wat tijd kwijt met uitleg en papierwerk bij de verhuurder.
Dan boodschappen doen en alle bagage uitpakken en alles (bagage en boodschappen) een plek in de camper geven.

Wij hebben de eerste keer nogal wat pech met de camper gehad en alleen al daarom zoeken wij onze 1e camping in de buurt van de verhuurder. Mocht er iets mis zijn / niet werken, dan ben je snel weer terug bij de verhuurder.

Afgelopen jaar hadden wij een early pick-up en onze 1e camping was maar 17 mijl van de verhuurder. Alle tijd nodig gehad om boodschappen te doen en alles in de camper zijn plek te geven.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

remmie74 schreef:
22 aug 2020, 16:22
Op 1 augustus hebben we een echte reisdag staan van LA naar Kingman. We willen deze dag hooguit een uitstapje maken naar Oatman. Is dit te doen?
Wij hebben deze route (zo'n 500 km) ook gereden binnendoor via Twenty Nine Palms en Amboy. Weliswaar met de auto maar als je er een reisdag van maakt en op tijd vertrekt moet het zeker lukken. Je hoeft immers niet vroeg aan te komen in Kingman. Oatman is erg leuk voor een tussenstop maar ook route 66 via Oatman is mooi.
Verder ziet de route er prima uit. Je kan inderdaad nog iets verschuiven maar dat gaat dan weer ten koste van iets wat ook de moeite waard is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Kijk eens op rvparky.com of download de gratis app. Wij vonden dat heel fijn om te gebruiken. Je toets een plaatsnaam in en je ziet alle rv parks in de buurt met alle voorzieningen, wallmarts, gasstations enz automatisch via google maps.
27 States so far...
remmie74
Amerika-ontdekker

Re: Reis remmie74: LV-LV camperreis 26 dagen.

Bericht door remmie74 »

Bedankt alvast voor jullie tips.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Corv heeft het over een app met RV parks, maar ik neem aan dat jullie vooral in de parken zullen kamperen? Leg die op tijd vast, dat wil zeggen, zodra het kan. Vaak is dat 6 maanden van te voren. Voor commerciële campings is het anders. En voor Yosemite is het een ander schema. Het is verstandig om daar een maand van te voren al eens te oefenen. En hou rekening met het wisselende tijdverschil; in februari moet je om 16.00 klaarzitten, in maart om 15.00 uur.

In je vorige topic had je het over een early bird. Heb je dat nu ook? Zo nee, dan zou ik inderdaad niet te ver rijden. Ik weet niet waar je ophaallocatie is, en waar je in Las Vegas zou willen kamperen, maar het kan zijn dat het niet veel extra tijd kost om alvast ergens buiten LV te gaan staan.

Marianne
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Over de genoemde Early bird van Cruise. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Helemaal in het hoogseizoen is het smoordruk ( hopen we ;-) ) We vonden het geld meer dan waard. OPgehaald door een taxi bij het hotel en gelijk doorlopen en voor de grote meute aan de beurt bij Cruise. Tijd zat om boodschappen te doen. Kun je ook vooraf online bestellen, want dat kost je vaak toch meer tijd dan gepland. Wij gingen ook voor stoeltjes, BBQ e.d.

Ook de terugweg bij het inleveren. Dat mag dan later inleveren en de taxi levert je dan weer op tijd af op het vliegveld.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Waarom kies je voor 2 keer Las Vegas? (Gewoon benieuwd).

Zelf zou het mijn voorkeur hebben op de 19e al de camper op te halen, boodschappen te doen en dan een klein stukje te rijden tot bijvoorbeeld idd Pahrump of Amargosa Valley. Dan kan je de rest allemaal wat een dag opschuiven en op de 20e doorrijden tot aan lee Vining, waardoor je meer tijd hebt voor de Tioga Pass. Die hele dag aan het eind kan je dan in Vegas eraan plakken. Op die manier pak je ook je extra rust aan t einde van een toch actieve vakantie.

Ik zou zelf dan ook de camper inleveren bij aankomst op de dan 9e in Vegas en een hotel nemen.

Ik weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden met camperhuur zijn maar dat zijn mij two cents😋
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Misschien een idee om de route van LA-Kingman via Palm Springs en Joshua Tree N.P. te rijden.
27 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer