Restaurants op omvallen door Covid-19

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Coyote »

Net als veel andere bedrijven hebben ook restaurants het zwaar.

Bekende ketens kunnen met moeite het hoofd boven water houden. Hopelijk zijn ze er nog als we weer naar Amerika mogen... :o



Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door BonnyR »

Ik hoop het ook... :( Nu ik dit filmpje zie realiseer ik me opeens dat er eigenlijk weinig terrassen zijn bij de meeste restaurants in Amerika.
Hier in nederland kunnen veel restaurants nu door uitbreiding van de terrassen en de hoge temperaturen nog verdienen, maar straks als het kouder wordt en er weer binnen gezeten moet worden zal dat ook niet beter worden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door chippie777 »

Inderdaad, terrassen zie je nauwelijks. Het is nagenoeg altijd binnen in de airco. Maar ook met terrassen wordt het lastig en niet alleen in USA. Als ik zie hoe weinig bezoekers de horeca in NL krijgt vraag ik mij af hoe lang het duurt voordat ook hier ketens gaan omvallen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Tipsy_1 »

Oei!
Niet zo verbazingwekkend natuurlijk.
Hier in Jersey zijn restaurants indoor dining dicht sinds midden maart!
Veel lokale diners hebben nu wel wat outdoor dining opgezet en parkings in terrassen veranderd (gezellig, dan zit je zo op een parking onder een tentje...) maar grotere ketens zoals Outback, Denny's en OLive Garden doen dat niet.

Andere staten zijn wel open maar de restaurants draaien maar op bvb 25% capaciteit. Wij zijn ook in staten geweest waar de dingen niet lang gesloten zijn geweest en waar minder capaciteits beperkingen zijn (Iowa, Minnesota, Ohio,...) en daar durven de mensen duidelijk wel op restaurant gaan want daar is het wel redelijk druk.

Erg allemaal
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Marcel5050 »

Zo lang die gekke Amerikanen aan elke vorm van social distance hun voeten blijven vegen zal het er niet op beteren.Als motorliefhebber de beelden van bike week in Sturgis bekeken,veel gekker kan het niet worden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Tipsy_1 »

Marcel,
ik zou zeker niet zeggen dat Amerikanen aan social distancing hun voeten vegen. In tegendeel, ik vind net dat ze het heel serieus opnemen!
Ik kan niet vergelijken met Europa maar aan de east coast waar wij wonen vind ik dat de maatregelen (ook als ze niet enforced worden) over het algemeen goed opgevolgd worden! Er zijn zeker uitzonderingen maar wat in de Europese pers over Amerika verschijnt klopt vanuit mijn ondervinden zeker niet.
Waar wij wonen zijn mondmaskers al vele maanden verplicht en word je er op aangesproken als je het vergeet. Mensen geven elkaar ook echt veel ruimte en zijn erg respectvol.
Ik kan niet over alle staten spreken en in dun bevolkte gebieden merk je wel dat mensen het (allicht terecht) wat minder serieus nemen maar in NJ, PA, NYC, Delaware, Ohio, Michigan, Illinois ,.... (en een lange lijst van staten waar wij de voorbije weken geweest zijn) echt wel hoor!
In staten waar indoor dining toegelaten is dragen mensen netjes hun mondkapje toe ze zitten, en houden ze afstand. En er zijn tafels afgeplakt ivm de capacity. Drukke parken zijn gesloten. Etc....
Hier gelden ook veel quarantaine maatregelen bij interstate travel. En mijn buren en collega's nemen dat heel serieus. Ik heb eerder het idee dat ik als stoute Belg de enige ben die het allemaal wel heel erg overdreven vind. :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door mtl »

Problemen met social distancing heb je in elk land.
Gast

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Gast »

Tja, voor mij zijn de keten restaurants altijd een LAST Resort dinner place, voor als ik echt niets anders kan vinden (wat via Yelp goede ratings krijgt).

Dat de ketens het zwaar hebben is misschien wel waar, maar de Mom & Pop restaurants hebben het nog veel zwaarder of zijn al omgevallen (en daar breng ik meestal liever mijn geld naar toe).

Overigens, de meeste ketens zijn voor bijna 100% allemaal franchisers (bij restaurants, maar bv ook bij hotels (licensed but independently owned, managed and operated)....uit het bericht komt niet echt naar voren of de keten op omvallen staat of de verschillende franchise nemers.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Marcel5050 »

Heb vrienden wonen in Florida en daar houd men er zich volgens hen ook wel aan maar de beelden van Sturgis was echt ni normaal.Ze lachen daar gewoon met het virus.Heb mijn vliegtickets voor de bike week in Daytona al liggen.Als hetzelfde volk naar daar komt mogen ze mijn portie aan de kat geven.Hopelijk is daartegen (maart)het virus bedwongen.
Grtn.Marcel
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Tipsy_1 »

Terpies schreef:
19 aug 2020, 10:54
Dat de ketens het zwaar hebben is misschien wel waar, maar de Mom & Pop restaurants hebben het nog veel zwaarder of zijn al omgevallen (en daar breng ik meestal liever mijn geld naar toe).
Overigens, de meeste ketens zijn voor bijna 100% allemaal franchisers (bij restaurants, maar bv ook bij hotels (licensed but independently owned, managed and operated)....uit het bericht komt niet echt naar voren of de keten op omvallen staat of de verschillende franchise nemers.
Goede opmerkingen. Als het gaat om de franchise nemers dan is de situatie vs mom&pop niet zo heel verschillend. Met dat verschil dat mom&pop's allicht geen franchise fees ed moeten betalen.
Waar wij wonen lijken de franchise ketens mij eigenlijk harder getroffen. Er wordt veel promotie gemaakt om "local" je geld uit te geven dus de meeste van mijn buren gaan wel take out halen bij de kleinere zaken in het dorp. en het zijn net die kleinere zaken die nu buiten terrassen hebben gezet (nu je nog altijd niet binnen mag eten). De meeste ketens hebben geen terrassen buiten gezet dus missen denk ik nog meer omzet. (uitzondering: TGI fridays, die hebben overal gigantische overdekte terrassen gemaakt).
Hoe dan ook lijkt het mij bedroevend als ik zie hoe bvb de diner in ons dorp nu draait op wat afhaal en een paar terrasgangers per avond waar het vroeger seating na seating binnen was. Zo zielig :(
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door hemmie »

Tja, ik vind het ook sneu voor de restauranthouders en al het personeel, maar ik ga echt niet in een restaurant eten zo lang mijn kinderen niet eens naar school kunnen. Ik vind persoonlijk de prioriteiten verkeerd liggen, restaurants zijn hier open (wel beperkte capiciteit), maar mijn kinderen zitten thuis.
Maar goed, wij eten sowieso niet zo vaak buiten de deur (tenzij we op reis zijn), max. 1x per week, en we halen nu 1x per week af, dus ze lopen van ons nauwelijks omzet mis.
Terug in Texas!
Gast

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Gast »

Tipsy_1 schreef:
19 aug 2020, 14:58
Als het gaat om de franchise nemers dan is de situatie vs mom&pop niet zo heel verschillend. Met dat verschil dat mom&pop's allicht geen franchise fees ed moeten betalen.
Ik zeg niet dat de franchise nemers het niet slechter of beter hebben dan de Mom&Pop restaurants...ik vroeg me alleen af waar het filmpje van @Coyote specifiek op doelde: de keten in zijn geheel of de restaurants zelf.

Het verschil is vaak wel dat franchisenemers (over het algemeen) hun investering kwijt zijn, de mom&pop restaurants over het algemeen “alles“.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Hockey »

Terpies schreef:
19 aug 2020, 19:19
Het verschil is vaak wel dat franchisenemers (over het algemeen) hun investering kwijt zijn, de mom&pop restaurants over het algemeen “alles“.
Een franchisenemer is ook gewoon alles kwijt.
Gast

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Gast »

Nee hoor niet zijn huis, zijn zorgvuldig opgebouwde pensioen (indien hij dit heeft), al zijn geld...etc etc.

Een franchisenemer investeert een bedrag in de bv en blijft bij faillissement privé buiten schot.

Nogmaals: dit geldt niet voor iedereen in elke situatie, maar de franchisenemer heeft het over het algemeen minder zwaar dan de mom&pop restaurants bij faillissement.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door ADE01 »

Vormen de meeste restaurant eigenaren geen LLC, waardoor ze niet persoonlijk aansprakelijk zijn? Maakt het niet minder erg natuurlijk, maar ben je in ieder geval je persoonlijke bezittingen niet kwijt.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Tipsy_1 »

Geen idee.
Gisteren in ons kleine stadje voor de eerste papiertje gezien op een kleine handelszaak, handgeschreven (dit is echt small town America): "Closed definitively because of Covid-19 after 42 years. thank you" Zo zielig.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Restaurants op omvallen door Covid-19

Bericht door Marcel5050 »

Is inderdaad zielig,hier in mijn buurt 2 zaken op de fles wegens al twee jaar onbereikbaar door wegenwerken.Wil maar zeggen dat elke zelfstandige een vorm van risico heeft en dus is het normaal dat deze in goede tijden iets meer verdienen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer