Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Bericht door DavyA »

harryh schreef:
07 aug 2020, 14:23
Dat is iets anders ;) betekent dat je een voucher niet meer kunt omzetten in een refund omdat je vlucht niet geannuleerd is - dat hoort bij die zin ervoor. Recht op een voucher heb je gewoon.
Bedankt voor de verduidelijking Harry.
Trouwens net de aanvraag gedaan via KLM (om 13u50).
Om 13u57, welgeteld 7 minuten na aanvraag kreeg ik de voucher al in mijn mailbox!

Nu maar hopen dat we over enkele maanden (en aan toch nog een schappelijke prijs) kunnen gaan reizen..
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jules88 »

LAWRENCIO schreef:
10 aug 2020, 13:24
"Vandaag eindelijk bericht van KLM over m'n restitutie!", dacht ik dan...
Ik ook vandaag na bijna 2 maanden, hetzelfde bericht. Ik was er al bang voor, omdat ik destijds de ticketnummers heb ingevuld en niet voucher info (ik had in april al vouchers gekregen) want ik kan me echt niet herinneren dat die optie om voucher teruggave aan te vragen er toen was online. Dit was net na het bericht van KLM dat je tóch restitutie kon krijgen voor vluchten die voor 15 mei geannuleerd waren. Heb maar direct opnieuw aangevraagd, kan weer 90 dagen duren uiteraard.
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandesign »

Ik heb vandaag ook eindelijk bericht van KLM ontvangen maar kan dus weer een teruggave van de kosten gaan indienen omdat ik al vouchers had gekregen en hierdoor de ticketnummers gewijzigd zijn... ze zien toch aan de boekingscode dat het om dezelfde tickets gaat... (net in week dat ik de vouchers had ontvangen werd bekend dat je alsnog teruggave van de kosten aan kon vragen).

Maar goed als ik nu de teruggave van de kosten aan wil vragen dan krijg ik 3 opties bij soort verzoek, Ticket restitutie, Restitutie van extra optie en Reisvoucher teruggave. Nu twijfel ik dus tussen Ticket restitutie of Reisvoucher teruggave, ik denk dat ik voor het laatste moet kiezen of niet?
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jules88 »

@sandesign
Heb ik wel gedaan inderdaad, reisvoucher teruggave. Zelfde situatie.
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Zwelgbast »

ik kreeg zojuist hetzelfde mailtje. echter heb ik in de tussentijd al me geld terug gehad via een klachten mail naar delegate
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Ook ik kreeg vandaag zo’n mailtje. Dat is toch raar? Begrijp er niets van
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Ik heb hetzelfde mailtje ontvangen, terwijl ze mijn restituties al hebben verwerkt :D
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
latje21
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 apr 2008, 10:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door latje21 »

Ook ik ontving afgelopen zaterdag zo'n mail.
Vanochtend KLM gebeld (slechts 11 minuten in de wacht gestaan :) ) en de medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een foutief verstuurde mail is en dat KLM aan het onderzoeken is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ze benadrukte om nu nog even geen actie te ondernemen en over een paar dagen weer te bellen...
IngeW
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2020, 20:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngeW »

Geboekt bij TIX en 12 juli zouden wij naar Florida vliegen. 14 dgn voor de vlucht (eindelijk) van TIX bericht dat de vlucht geannuleerd was.
Daarna de brief verstuurd (https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug) dat ik verwacht dat ze ons geld binnen 30 dgn terugstorten. Weer 14 dgn later de mail waarin ik vouchers kreeg aangeboden. Nogmaals de brief verstuurd dat ik hiermee niet akkoord ga en gister bericht dat ons geld teruggestort word en wat al reeds gestort is.Minus 400 euro aan administratiekosten en bagage, maar deze ga ik op de annuleringsverzekering gooien.
Na alle negatieve berichten zat ik op hete kolen. Al met al toch positief afgelopen.

Nu Legoland Florida nog. Zij weigeren een refund te geven en willen dat wij akkoord gaan met het gehele bedrag op een voucher, welke onbeperkt geldig is. Voor Amerikanen wil ik deze oplossing begrijpen maar ik ging niet perse voor Legoland naar Florida. Iemand hier nog tips voor?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Misschien willen/kunnen ze een Lego-tegoed geven dat je kunt gebruiken op Lego.com? Dan kun je er Lego mee kopen, of entreetickets voor de parken in Denemarken en Duitsland.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

De LEGO-parken staan onder een ander management/eigendom (Merlin) dan de online LEGO Shop@Home.

Als de voucher onbeperkt geldig is, hoe erg is dat dan @IngeW? Je komt in de toekomst vast nog wel een keer in Florida om de reis te maken zoals je die in juli ging maken?
Afbeelding
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

@latje21 dank voor het delen van de reactie van KLM. Ik hoor graag terug wat KLM over een paar dagen te melden heeft...
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Bericht door LAWRENCIO »

latje21 schreef:
11 aug 2020, 12:50
Ook ik ontving afgelopen zaterdag zo'n mail.
Vanochtend KLM gebeld (slechts 11 minuten in de wacht gestaan :) ) en de medewerker gaf aan dat het waarschijnlijk een foutief verstuurde mail is en dat KLM aan het onderzoeken is hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ze benadrukte om nu nog even geen actie te ondernemen en over een paar dagen weer te bellen...
Ik heb KLM dus net ook even aan de lijn gehad en ze bevestigen inderdaad dat het om een foutieve mail ging, ongeveer 27.000 e-mails foutief verstuurd. Er zou binnen een paar dagen een rectificatie komen, maar de verzekerden mij ervan dat de verzoeken nog wel allemaal gewoon in behandeling zijn.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Hier nog even een veer voor Van der Valk: wij hadden bij hen een non-refundable Park, Sleep, Fly arrangement geboekt voorafgaand aan de vlucht naar Canada. Maar ja, vliegen gaan we niet meer en je gaat natuurlijk niet voor je lol in een snelweghotel liggen :D En om de auto daar nu 31 dagen te parkeren gaat me wat ver :lol:

Ik had ze dus gemaild dat we dit moesten annuleren wegens niet meer vliegen. En ondanks dat het een non-refundable boeking is, krijgen we een voucher die geldig is tot en met 31 augustus 2021 voor een boeking tot en met 31 december 2021.
We weten nu natuurlijk nog niet of we daar wat aan gaan hebben; het is wel echt alleen voor het A4 hotel, maar ik vind het gebaar al meer dan super :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Aan de andere kant, als je dat vergelijkt met Hilton en Marriott, die hebben beide alle non-refundable boekingen al sinds maart gewoon 100% refundable gemaakt, met 24 uur cancellation notice, wereldwijd. Dan is de hollandse mentaliteit van de familie van der Valk toch wel weer wat krenterig.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Dat mag je vinden, maar het feit dat ik daar niet meer wil overnachten, is wat anders dan dat het niet meer kan. Als ik dat zou willen kan ik prima m'n Europese roadtrip starten met een nacht in het A4 hotel...

Bovendien zijn er genoeg bedrijven/hosts die meedenken, maar ook minstens zoveel die dat niet doen. En strikt genomen staan ze dan nog in hun recht ook. Dat dan een andere keten meer doet dan bijvoorbeeld Van der Valk doet niet af aan het feit dat ze hierin een gebaar maken/mee willen denken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hawaii - Maui 22 augustus 2020 what to do?

Bericht door Bianca B »

roelb schreef:
12 aug 2020, 15:13
Aan de andere kant, als je dat vergelijkt met Hilton en Marriott, die hebben beide alle non-refundable boekingen al sinds maart gewoon 100% refundable gemaakt, met 24 uur cancellation notice, wereldwijd. Dan is de hollandse mentaliteit van de familie van der Valk toch wel weer wat krenterig.
Ik heb in april mijn geld voor een non-refundable boeking bij Van der Valk hotel in Brussel- Zaventem terug gekregen ( 100%!).
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Ik had voor 2 Europa reisjes ook non-refundable hotels geboekt via Expedia.
Voor beide kreeg ik (binnen 2 dagen) vouchers; binnen 1 jaar te gebruiken bij hetzelfde hotel. Erg netjes van Expedia. :clap:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

@Tantelotje

Ik heb ook zo'n voucher gekregen van vd Valk voor ons park, sleep, fly arrangement, was ook non refundable tarief.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door laanvdj »

@Stan.Gobien
Ik had een vlucht met United van Amsterdam naar Houston op 10/06 en terug op 30/06
In april kreeg ik het aanbod van United om de tickets om te zetten in vouchers, ik ben op dat aanbod ingegaan.

Nu zou ik graag toch mijn geld terug krijgen i.p.v. de vouchers.
Maar bij United antwoorden ze dat ik niet in aanmerking kom.

Heb ik recht op geld terug of niet?
Weet je inmiddels al iets meer?
Wij hebben ook vouchers, maar die zijn alleen geldig voor vluchten met United zelf. En die prijzen zijn enorm gestegen.
Dus wij zouden ook liever ons geld terug krijgen.
Misschien Iets te snel de vouchers geaccepteerd, bang dat we anders niks meer kregen
En waar kan ik het vinden dat ongebruikte vouchers na 2 jaar uitbetaald worden?

Alvast bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer