Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Mandy van Polanen »

Hallo allemaal,

Wij hebben ook een vraag over de route, wij gaan volgend jaar met 3 tieners een camperrondreis naar Zuidwest-Amerika maken, maar zijn nog erg aan het stoeien met de route ...
We zouden waarschijnlijk willen beginnen in Las Vegas en weer terug vanaf Los Angeles, op advies van Tioga tours hebben dit als begin- en eindpunt. Beter beginnen in het warmste deel ivm de reis ben je nog vroeg wakker, dus kan je vroeg op pad en eindigen in LA omdat daar de hotels een stuk goedkoper zijn dan in SF.

Maar hoe nu met de route?
Zouden heel graag de Grand Canyon, Page en Monument Valley (voor een sunrise tour) willen meenemen ... over Moab twijfelen we heel erg ... en hoe lang raden jullie aan daar te blijven? Verder willen we Zion, Bryce, Yosemite en langs de kust in ieder geval Monterey (voor Whale watching) mee willen pakken.

Als we de route zo pakken, moeten we best wel een lang stuk van Zion naar Yosemite rijden (eventueel een stop in Bischop). Waar niet heel veel bijzonders is (als ik goed ingelicht ben) en moeten we weer bijna terug naar Las Vegas.

Ook de rust is best een lang stuk ...
Nu snappen we echt dat Amerika groot is en we soms een flink stuk moeten rijden ...

Als dit de beste optie is, dan is het niet anders, maar hebben jullie misschien een ander / beter idee voor een 3-weekse route?

Alvast bedankt voor jullie tips, dan kunnen we misschien eindelijk onze lang verwachte reis gaan maken!

Gr, Mandy.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Advies 22 daagse rondreis!

Bericht door Tipsy_1 »

"een lang stuk van Zion naar Yosemite rijden (eventueel een stop in Bischop). Waar niet heel veel bijzonders is (als ik goed ingelicht ben) en moeten we weer bijna terug naar Las Vegas."
=> geen zorgen, dat is net een van de mooiste streken van Amerika! Ik kan mij weken en maanden vermaken daar.
Kijk maar eens naar Death Valley, voor mij absoluut de boeiendste en mooiste plek die ik ooit zag.
Rondom St George is ook enorm veel tofs te doen, bvb. dinosaur tracks, het dinosaur museum (echt heeeeeeeel knap!!!!!!!), snow canyon, ...
En dan Valley of Fire!
Ook in Owen's Valley rondom Bischop ed is heel veel te doen!

Misschien een paar reisverhalen lezen ter inspiratie :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies 22 daagse rondreis!

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt dus iets anders doen dan de route die je voor dit jaar had gepland? Waarom? Alleen vanwege de goedkopere hotels in LA? Het is daar wellicht iets goedkoper dan in SF maar ik zou daar niet mijn route voor aanpassen. En vergis je niet in de kosten voor een bezoek aan SF met een camper; de campings zijn duur en je moet elke keer met het ov naar de stad.
Kijk met name wat je graag wilt doen. Als je graag naar Moab wilt is dat niet in te passen als je de route van LV naar LA doet. Dan is eindigen in SF beter.
Ik neem aan dat je met de camper niet door Death Valley mag rijden. Je komt dan ook niet automatisch in Bishop. Maar zoals Tipsy al zegt is dat ook echt geen straf; de CA395 is een mooie route om te rijden.
Als je van Zion naar Yosemite rijdt, rij je inderdaad via Las Vegas, maar je rijdt geen stukken dubbel, dus dat lijkt me geen probleem. Je zou kunnen overnachten in Valley of Fire, of Pahrump of Beatty, een beetje afhankelijk van hoe lang je overal bent en hoeveel tijd je overal voor uit wilt trekken. De volgende overnachting kun je dan doen in Mammoth Lakes of Lee Vining. En dan Yosemite.

Als je niet naar Moab gaat is de logische volgorde na de Grand Canyon: MV - Page - Bryce - Zion. Bij voldoende tijd zou je ook Grand Canyon - Page - MV - Capitol Reef - Bryce - Zion kunnen doen.
Mandy van Polanen schreef:
08 aug 2020, 15:27
Als dit de beste optie dan is het niet anders, maar hebben jullie misschien een ander / beter idee voor een 3 weekse route??
Je kent de voorbeeldroute? Zie daarvoor het bovenste topic hier.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Advies 22 daagse rondreis!

Bericht door Kath90 »

Ik zou niet te veel letten op hoeveel duurder San Francisco is kwa hotel, campings zijn hier idd ook erg kostbaar en het ver buiten de stad zitten is niet ideaal in SF, daarbuiten kan je net het geluk hebben dat een vlucht op dat moment naar SFO goedkoper blijkt dan naar LAX. Stel dat je 150 per nacht betaalt in LA, en 220 per nacht in SF maar je vlucht 40 euro p.p. goedkoper is, zijn deze kosten alweer verwaarloosbaar.

Daarbuiten zie ik niet veel op je route en plekken die je echt wil zien waarvoor de "omrit" naar LA de moeite waard is, heb je iets specifieks wat je hier wilt bezoeken?

Je kan het wel allemaal doen, maar dan wordt het best vol en heb je weinig tijd voor de steden, het zou er dan uitzien als onderstaand iets;

dag 1: AMS-LV
dag 2: LV-GC
dag 3: GC- Page
dag 4: Page
dag 5: Page-MV
dag 6: MV- (Dead Horse state park)- Moab
dag 7: Moab (Arches)
dag 8: Moab- (Canyonlands)- Green River (voornamelijk om de rit naar Bryce de dag erna een klein uurtje korter te maken)
dag 9: Green River- Bryce
Dag 10: Bryce- Zion
Dag 11: Zion - St George (ook weer voornamelijk om de rit naar DV de dag erna wat in te korten, al zou dit zonde zijn van de omgeving)
Dag 12: St George - DV
Dag 13: DV- Bishop
Dag 14: Bishop -Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite-SF
Dag 17: SF- Monterey
Dag 18: Monterey
Dag 19: Monterey - Santa Barbara
Dag 20: Santa Barbara - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA-AMS

Nu is dit mogelijk en zou ik het zelf misschien nog wel doen, maar de meeste mensen kiezen voor wat rustiger, zeker met tieners. Dus kan je bijvoorbeeld beter kiezen om LA te skippen en onderstaande route te volgen.

dag 1: AMS-LV
dag 2: LV-GC
dag 3: GC- Page
dag 4: Page
dag 5: Page-MV
dag 6: MV- (Dead Horse state park)- Moab
dag 7: Moab (Arches)
dag 8: Moab (Canyonlands)
dag 9: Moab - Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef- Bryce
Dag 11: Bryce- Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion- St George (deze keer kan je echt genieten van de omgeving van St George)
Dag 14: St George- DV
Dag 15: DV- Bishop
Dag 16: Bishop- Yosemite (Tioga Pass)
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite- Monterey
Dag 19: Monterey
Dag 20: Monterey - SF
Dag 21: SF
Dag 22: SF-AMS

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je in DV met de camper mag van je verhuurder;) in het park kan je een aantal plekken helaas niet bezoeken met een voertuig van langer dan 7,5 meter .
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Advies 22 daagse rondreis!

Bericht door IngridZw »

Heb je nog gekeken naar de voorbeeldroute op de site http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Het wordt beschreven als een rondje LA, maar ook als je besluit voor een one-way kun je er de nodige tips uit halen.
Jullie reizen met een camper en daardoor zal je waarschijnlijk niet door Death Valley mogen rijden. Wij hadden ook een overnachting in Bishop. Prima plek om te route naar Yosemite op te splitsen. Wel kwamen wij vanuit LV. Vanuit Zion is het wel een behoorlijke rit. Je kunt starten vanuit LV en de stad nogmaals halfweg in de route opnemen voor 2 (3) nachten.

Voor Moab staat normaal gesproken 3 nachten maar ik zou dit bewaren voor een eventuele volgende reis bijv tijdens een rondje Denver. Anders wordt de reis wel erg vol.
Vanuit San Francisco is ook een optie. In de onderstaande route heb je nog wat dagen over om vrij te besteden. Een extra nacht aan de oostzijde van Yosemite is ook niet gek zodat je op dat traject wat rust inbouwt en meer tijd hebt voor de Tioga Pass.

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 Monterey - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Bishop
Dag 8 Bishop - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 LV - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page - Monument Valley
Dag 16 MV - Grand Canyon
Dag 17 GC - Kingman/Needles via route 66
Dag 18 Kingman/Needles - Los Angeles
Dag 19 LA
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies 22 daagse rondreis!

Bericht door Mandy van Polanen »

Kath90 schreef:
08 aug 2020, 20:55
Ik zou niet te veel letten op hoeveel duurder San Francisco is kwa hotel, campings zijn hier idd ook erg kostbaar en het ver buiten de stad zitten is niet ideaal in SF, daarbuiten kan je net het geluk hebben dat een vlucht op dat moment naar SFO goedkoper blijkt dan naar LAX. Stel dat je 150 per nacht betaalt in LA, en 220 per nacht in SF maar je vlucht 40 euro p.p. goedkoper is, zijn deze kosten alweer verwaarloosbaar.

Daarbuiten zie ik niet veel op je route en plekken die je echt wil zien waarvoor de "omrit" naar LA de moeite waard is, heb je iets specifieks wat je hier wilt bezoeken?

Je kan het wel allemaal doen, maar dan wordt het best vol en heb je weinig tijd voor de steden, het zou er dan uitzien als onderstaand iets;

dag 1: AMS-LV
dag 2: LV-GC
dag 3: GC- Page
dag 4: Page
dag 5: Page-MV
dag 6: MV- (Dead Horse state park)- Moab
dag 7: Moab (Arches)
dag 8: Moab- (Canyonlands)- Green River (voornamelijk om de rit naar Bryce de dag erna een klein uurtje korter te maken)
dag 9: Green River- Bryce
Dag 10: Bryce- Zion
Dag 11: Zion - St George (ook weer voornamelijk om de rit naar DV de dag erna wat in te korten, al zou dit zonde zijn van de omgeving)
Dag 12: St George - DV
Dag 13: DV- Bishop
Dag 14: Bishop -Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite-SF
Dag 17: SF- Monterey
Dag 18: Monterey
Dag 19: Monterey - Santa Barbara
Dag 20: Santa Barbara - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA-AMS

Nu is dit mogelijk en zou ik het zelf misschien nog wel doen, maar de meeste mensen kiezen voor wat rustiger, zeker met tieners. Dus kan je bijvoorbeeld beter kiezen om LA te skippen en onderstaande route te volgen.

dag 1: AMS-LV
dag 2: LV-GC
dag 3: GC- Page
dag 4: Page
dag 5: Page-MV
dag 6: MV- (Dead Horse state park)- Moab
dag 7: Moab (Arches)
dag 8: Moab (Canyonlands)
dag 9: Moab - Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef- Bryce
Dag 11: Bryce- Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion- St George (deze keer kan je echt genieten van de omgeving van St George)
Dag 14: St George- DV
Dag 15: DV- Bishop
Dag 16: Bishop- Yosemite (Tioga Pass)
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite- Monterey
Dag 19: Monterey
Dag 20: Monterey - SF
Dag 21: SF
Dag 22: SF-AMS

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je in DV met de camper mag van je verhuurder;) in het park kan je een aantal plekken helaas niet bezoeken met een voertuig van langer dan 7,5 meter .
[/quote

Bedankt voor je uitgebreide route tips! We willen Los Angeles in ieder geval meenemen omdat de kids heel graag naar Universal Studio's willen, wij de kust route graag willen rijden en in LA toch wel Hollywood en wat andere bekende plekken willen meemaken...dus vandaar LA!

Dan zou route suggestie 1 meer in aanmerking komen...
De tip om vanaf LA te vertrekken en te eindigen in LA komt van Tioga...maar uiteraard kunnen we nog switchen, als blijkt dat we toch beter alles kunnen omdraaien! Maar aangezien we de camper deze week moeten vastleggen om niet op een hoger flextarief uit te komen, moet ik wel overtuigd zijn van de route...
DV mogen we met de camper in de zomer niet in, dus die moeten we helaas skippen!!

Ik zie dat je in je route 1 nacht GC hebt gezet, is dit voldoende voor zo'n groot park?

Dank in ieder geval voor jullie tips!!!

Gr Mandy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Mandy, check je bericht even als je het plaatst; er ontbreekt nu een ] achter [/quote waardoor niet duidelijk is waar jouw reactie begint. Het is ook niet nodig om alles te quoten, je kunt ook alleen aangeven dat je op Kath90 reageerde.

Als LA een must is, en de kust ook, dan is Moab echt veel te veel van het goede.
Mandy van Polanen schreef:
09 aug 2020, 12:01
Ik zie dat je in je route 1 nacht GC hebt gezet, is dit voldoende voor zo'n groot park?
Het is al eerder gezegd: lees eens wat reisverslagen en kijk wat je aanspreekt en hoeveel tijd je overal wilt doorbrengen. Wat zou je in de GC willen doen? Waarom denk je dat het groot is, ik neem aan dat jullie niet helemaal naar beneden willen wandelen? Voor wat korte wandelingen langs de rim en een stukje naar beneden is één overnachting in principe voldoende.

Is de 22 dagen incl de terugvlucht? Dan is het zelfs zonder Moab lastig om voor alles voldoende tijd te hebben. Voor onderstaand voorbeeld heb je 23 dagen nodig.

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5 Monument Valley - Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Lee Vining
Dag 12 Lee Vining - Yosemite (oostkant?)
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco - Monterey
Dag 18 Monterey - Pismo Beach
Dag 19 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles - Amsterdam
Dag 23 aankomst Amsterdam

Voor Las Vegas heb je zo weinig tijd. Je kunt ook kiezen voor 2 nachten LV in het begin, maar dan zul je toch tussen Zion en Lee Vining ergens moeten overnachten. Voor Yosemite kun je een dag minder uittrekken, maar het is een groot park met zeker voor pubers leuke activiteiten (raften, sequoia's bekijken, wandelen, fietsen). Je zou een nacht Page minder kunnen doen, maar een rustpunt is wel lekker. Bovendien kun je daar ook erg veel ondernemen (Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend, etc).
Gaan jullie in juli of augustus? In Yosemite zijn de watervallen in juli indrukwekkender. En er is meer kans dat je nog kunt raften.

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Kath90 »

Als je perse Moab en LA en kijkend naar wat je wilt doen in LA kan je route 1 als voorbeeld nemen en dan vanuit Yosemite direct naar Monterey en SF overslaan. Met maar 1 nacht heb je hier toch niet veel tijd en deze kan je dan aan het einde bij LA erbij plakken. Zo kan je ook iets meer ruimte nemen voor de kustroute.

1 nacht GC kan voldoende zijn, ik ben er 2 keer geweest en beide keren rond een uur of 13.00 aangekomen en rond een uur of 19.00 weer weggegaan en zowel een korte hike de canyon in kunnen doen als de Rim trail kunnen lopen. Als je de eerste dag rond 8.00 uit Vegas vertrekt zal je rond 13.00 in de Canyon aankomen en heb je ruim de tijd als je ook in de Canyon overnacht. De rit naar Page is redelijk kort dus mocht je het nodig vinden kan je op dag 3 ook nog een paar uur de canyon in voordat je gaat rijden.

Zonder DV en SF zou je route er dan zo uit zien.
Dus:
dag 1: AMS-LV
dag 2: LV-GC
dag 3: GC- Page
dag 4: Page
dag 5: Page-MV
dag 6: MV- (Dead Horse state park)- Moab
dag 7: Moab (Arches)
dag 8: Moab- (Canyonlands)- Green River (voornamelijk om de rit naar Bryce de dag erna een klein uurtje korter te maken)
dag 9: Green River- Bryce
Dag 10: Bryce- Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Tonopah
Dag 13: Tonopah - Lee Vining
Dag 14: Lee Vining - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite- Monterey
Dag 17: Monterey
Dag 18: Monterey- Pismo
Dag 19: Pismo- LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA-AMS
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door IngridZw »

Mandy van Polanen schreef:
09 aug 2020, 12:01
De tip om vanaf LA te vertrekken en te eindigen in LA komt van Tioga...maar uiteraard kunnen we nog switchen, als blijkt dat we toch beter alles kunnen omdraaien!
In je eerste bericht schrijf je dat Tioga Tours beginpunt LV en eindpunt LA adviseert (?) Hoe dan ook een rondje LA is ook een mogelijkheid. Maar als Moab echt een must is en San Francisco niet dan is bovenstaande route van Kath90 een optie. Alleen is dan de tijd voor LV erg beperkt. Vooral voor de tieners (maar ook voor volwassenen) is het wel erg leuk om daar wat langer te verblijven. Zoveel te zien en te beleven. Zoals ik al eerder aangaf is starten in SF ook een optie. (zie mijn route voorbeeld)
Een rondje LA zonder SF en Moab maar wel met meer rust en waarin je nog wat kunt verschuiven:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA – Pismo Beach
Dag 2 Pismo Beach – Monterey
Dag 3 Monterey – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite – Lee Vining
Dag 7 Lee Vining – Las Vegas
Dag 8 LV
Dag 9 LV
Dag 10 LV – Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion – Bryce
Dag 13 Bryce – Capitol Reef (via de UT 12)
Dag 14 CR – Monument Valley (via de UT 95)
Dag 15 Monument Valley - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page – Grand Canyon
Dag 18 GC - Kingman
Dag 19 Kingman - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA - huiswaarts

Kortom er zijn meerdere mogelijkheden voor een mooie route. Uiteindelijk zul je moeten kiezen wat jullie het meeste aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Elendan »

De afstand LV naar Grand Canyon ga je niet halen met een camper zonder een early bird en zelfs dan wordt het nog krap. Ik weet niet bij welke verhuurder je de camper ophaalt en hoe laat, maar 8 uur vertrekken uit LV ga je zeker niet halen. Daarnaast wil je nog boodschappen halen, neem ik aan. Het is bijna 440 km wat je dan nog moet gaan rijden.
LA naar Pismo Beach is wel korter maar toch ook nog bijna 290 km. En als ik daar dan de spookverhalen over het verkeer in LA bij optel, wordt het ook wel een erg lange rit.

Ik zou de eerste dag met de camper een overnachting dichterbij zoeken, dat betekent wel dat het je al een dag kost in de verdere planning. Om genoeg tijd te hebben zou ik Moab deze reis skippen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je deze week al moet reserveren zou ik voor de LV-LA route gaan. Dat geeft je genoeg mogelijkheden qua route. De precieze uitwerking komt dan later wel.
Een rondje kan ook. Het voordeel daarvan is dat je je de route zowel linksom als rechtsom kan rijden. Maar het kost je wel een extra dag.

Mocht je wat flexibiliteit hebben in het aantal dagen probeer dan zo lang mogelijk te gaan. Zelfs één extra dag kan al verschil maken.
Zoals hierboven al is gezegd kost het ophalen van een camper behoorlijk wat tijd. Ook het wegbrengen kost tijd.

Marianne
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Mandy van Polanen »

Martin & Marianne schreef:
09 aug 2020, 12:29
Is de 22 dagen incl de terugvlucht? Dan is het zelfs zonder Moab lastig om voor alles voldoende tijd te hebben. Voor onderstaand voorbeeld heb je 23 dagen nodig.
Zo beter :) ...bedankt voor je tip, ben nog niet zo thuis hoe te quoten of citeren...

De 22 dagen is zonder terugvlucht. Dus hebben gelukkig wel echt die 22 dagen. We hebben de reisverslagen gelezen, en we moet concessies doen, dat is wel duidelijk!!
We moeten of Moab overslaan, minder tijd voor LA uittrekken, of een hele lange dag reizen van Zion naar Yosemite...Langs de Highway one denken we erover om te stoppen in Monterey en Santa Barbara...

San Francisco willen we wel graag meenemen....

Wat zouden jullie adviseren? We gaan trouwens voor een camper van El Monte...

Gr Mandy
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door BonnyR »

Inderdaad wij hadden een Early bird. Werden smorgens vroeg bij ons hotel gehaald ( 8 uur) en waren de eerste bij Cruise. ( Half uur , 3 kwartier rijden) Maar toch pas rijden met de camper tegen 10 uur. Ook even een goede vooraf check gedaan, waardoor er nog wat vastgeschroefd werd en we pannen kregen, die er niet waren. Dit was trouwens wel eind april, dus heerlijk rustig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Tantelotje »

Mandy van Polanen schreef:
11 aug 2020, 13:46

We moeten of Moab overslaan, minder tijd voor LA uittrekken, of een hele lange dag reizen van Zion naar Yosemite...Langs de Highway one denken we erover om te stoppen in Monterey en Santa Barbara...

San Francisco willen we wel graag meenemen....

Wat zouden jullie adviseren? We gaan trouwens voor een camper van El Monte...

Gr Mandy
Zou het mijn eigen reis zijn, dan zou ik met afstand de omgeving Moab verkiezen boven de kustroute. Maar dat vraag je niet en het is niet mijn reis. Bovendien is het lastig whalewatchen in Moab :lol: Neem je Moab gewoon mee op je volgende reis als je een rondje Denver doet met Yellowstone. De ervaring leert dat de gemiddelde vakantieganger na een eerste reis nog wel eens terug wil!

In jullie geval zou ik dus Moab schrappen. Want in een dag van Zion naar Yosemite is niet te doen. Volgens Google maps is de kortste route van Zion naar de Yosemite vallei 9,5 uur rijden... met een auto. Tel daar voor een camper nog maar behoorlijk wat bij op. En dan ben je nog niet een keer gestopt voor een foto of korte wandeling. Dat lijkt me zeker geen goed plan! Voor LA heb je toch wel de tijd nodig die je had bedacht voor de dingen die jaar wilt doen.

Het voorstel van Marianne is een mooie route.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Mandy van Polanen »

Tantelotje schreef:
11 aug 2020, 14:16
Zou het mijn eigen reis zijn, dan zou ik met afstand de omgeving Moab verkiezen boven de kustroute
Wie weet...we zijn er nog niet helemaal uit...wat zouden we in Moab echt moeten zien of doen? Wij zijn wel wat meer van de actie, maar zover ik kan achterhalen is bijvoorbeeld het Raften niet heel spectaculair eind juli?
Dan leg ik dat naast de kustroute en whale watching...en kunnen we hier thuis in overleg...

Ik denk dat ik nog heel graag een keer terug wil....maar of ons budget dat toelaat....

Route van Marianne houden we zeker in gedachten...voor als we Moab overslaan...!

Gr Mandy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Moab wilt ga je in SF eindigen? Dus een ander eindpunt. Dat betekent dat je snel de knoop moet doorhakken als je de camper deze week wilt huren. Wijzigingen zijn na deze week niet meer mogelijk?

Wij vinden de omgeving van Moab geweldig. Er is erg veel te doen daar. Maar midden in de zomer is het er wel erg heet, daar moet je rekening mee houden.
De kust is ook prachtig, zeker het stuk van SF naar Big Sur. Ik zou dan ook de stops anders verdelen, van Monterey naar Santa Barbara is te ver naar mijn idee.

Kijk eens in ons 2019-verslag voor zowel de kust als Moab. Wij waren al wel vaker in Moab geweest en hebben daar toen niet alles gedaan. In 2008 waren we er met onze kinderen. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Ik zou zelf Moab bewaren voor een tweede reis. Misschien over een aantal jaren met zijn tweeën en met een tentje? Lekker goedkoop en erg leuk!

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door IngridUSA »

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Mandy van Polanen »

Martin & Marianne schreef:
11 aug 2020, 15:15
De kust is ook prachtig, zeker het stuk van SF naar Big Sur. Ik zou dan ook de stops anders verdelen, van Monterey naar Santa Barbara is te ver naar mijn idee.
Oke dan moeten we dat nog even in overweging nemen...ook even kijken hoie het met campings uit komt.

We gaan de komende dagen goed nadenken over Moab...zoals ik zei we moeten concessies doen helaas, want langer zit er echt niet in!
Ik heb een aantal van je reisverslagen gelezen, echt super hoe uitgebreid je over alles schrijft!!

Kort samengevat dus Moab overslaan voor onze eerste reis en toch de route LV / LA aanhouden en niet LV / San Francisco???...wat een keuzes :crazy:
En hard sparen om nog een keer terug te komen...

Ben wel blij met jullie tips, want er is zoveel moois te zien, dat we er zonder jullie tips echt niet uit komen!!

Gr Mandy
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 feb 2020, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mandy van Polanen: advies 22-daagse rondreis.

Bericht door Mandy van Polanen »

IngridUSA schreef:
11 aug 2020, 15:16
Actie in Moab; wat denk je hiervan:

https://www.discovermoab.com/atv-riding/

https://www.moabadventurecenter.com/moab-jet-boat-tours

Heel veel plezier!
Dat ziet er ook super cool uit...dat wordt flink dubben vanavond...!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer