Corona Virus / Oplossingen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Het werkt in ieder geval zeker niet mee om meer en laagdrempeliger te gaan testen en de testbereidheid is al laag.

Denk dat als je in het westen van Noord Brabant woont, dus omgeving Roosendaal, Bergen OZ, dat je dan een aardige uitdaging hebt om in Breda te komen zonder auto... OV lijkt me niet zo verstandig, dat geldt ook voor een chauffeur, en om nou 2x 25 km te gaan fietsen...

Gek he dat die bereidheid laag is.... :cry:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 25 jul 2020, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

Ja, die teststraat ligt bij het NAC stadion, dus totaal niet handig te bereiken met het OV. Je zou eigenlijk gewoon elke dag een speciaal uurtje bij de prikposten van de huisartsen moeten hebben ofzo, waar je dan alleen met mondkapje heen mag. Dat zou een stuk laagdrempeliger zijn.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door ADE01 »

Misschien dat ze aan de achterkant de capaciteit niet hebben. Hier kun je je overal laten testen, meerdere plekken dichtbij op parkeerplaatsen, bij de CVS, bij het ziekenhuis, enz. Je kunt zelfs een test thuis laten bezorgen en die weer opsturen, gratis. Het probleem is echter dat ze aan de achterkant in labs capaciteit te kort komen en sommige mensen pas na 7-14 dagen resultaat terug krijgen. Dat schiet ook niet op.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door bedeve »

Wordt het virusvrije noorden straks de dupe van coronaproblemen Randstad ?

Vandaag in het AD een verhaal wat aansluit bij een aantal postings / bespiegelingen in deze thread afgelopen week...

https://www.ad.nl/binnenland/wordt-het- ... 89139b4e6f
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik weet niet zeker of ik in het juiste topic zit, maar heeft iemand ervaring met het downgraden/opzeggen van een American Express-kaart? Mijn jaar gratis Flying blue AMEX Gold verloopt binnenkort en die ga ik - zeker in deze tijd - niet verlengen. Aangezien ik vast niet nog een keer van zo'n aanbieding kan profiteren zou ik misschien de Flying Blue AMEX Entry Card nog kunnen nemen. Maar dat zou ik dan vooral doen voor presale voor concerten maar dat heeft ook weinig nut voorlopig. Dus misschien maar bellen en kijken waar ze mee komen als ik zeg dat ik wil opzeggen? Iemand hier ervaring mee?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door roelb »

Die Flying blue kaart biedt sowieso niet heel veel meerwaarde. Gewoon opzeggen, en dan zodra je weer vakantieuitgaven gaat doen een reguliere gold card nemen. De gratis 1 jaar gold referal zal vast wel blijven, dus tzt iemand met een reguliere Amex vragen om een referal link. Levert jezelf en degene wiens referal je gebruikt ook weer 20k (huidige actie) punten op, dus 80 euro.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja, ik hoor vaker dat de reguliere amex-kaarten meer voordeel bieden. Toch heb ik er vorig jaar flink wat voordeel mee gehad, o.a. met huurauto in de VS. Maar wat jij zegt lijkt me een strak plan, dus gaan we dat proberen :thumbup:
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Mies2301 »

Vaak helpt even bellen naar Amex wel, ze raken niet graag klanten kwijt wanneer er voldoende uitgaven op gedaan zijn.
Gratis jaar geldt toch alleen wanneer je 1 of 2 jaar niet zo'n gratis kaart hebt gehad?
Ik heb zelf nu de normale platinum, ben benieuwd na dit jaar waar ze mee komen, aangezien dit jaar natuurlijk geen fantastisch jaar is voor de voordelen van de platinum...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door roelb »

Voorheen was het zo dat je de aanbieding op een reguliere kaart gewoon kon krijgen, ook als je in het afgelopen jaar een Flying blue branded kaart had gehad. Andersom zal dat ook wel zo (geweest) zijn. Amex vertelde dit niet, maar het werkte wel. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door dejong89 »

Ik probeer dagelijks wel een beetje het corona nieuws te volgen en dan met name het aantal opnames in de ziekenhuizen en de IC's.
Wie het een beetje in de gaten houdt, ziet dat het aantal ic bedden de laatste weken enorm schommelt.

Zodra het aantal met 5 of 6 daalt hoor je niemand. Nu stijgt het aantal met 6 en lees je op het AD:
Op de intensive cares liggen momenteel 27 coronapatiënten. Dat is het hoogste aantal sinds 1 juli
Ben ik dan de enige die denkt: Kom op mensen, het zijn de noten die de muziek maken. Ik mis soms enige nuance in de berichtgeving. Cijfers die iets oplopen worden meteen uitvergroot. Positieve ontwikkelingen krijgen niet of nauwelijks de aandacht. Hoe ervaren jullie dit?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

Ik heb de laatste weken toch heel regelmatig artikelen gelezen met een positieve insteek, waar in gesproken werd over een daling van het aantal patiënten.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Harry »

Ik merk ook geen enkel verschil in berichtgeving, er wordt gewoon een feit gegeven, jij hebt er vervolgens een bepaalde gedachte bij. Ik maak ervan "het gaat ondanks het oplopen van het aantal besmettingen nog steeds prima met het aantal ziekenhuis opnames".
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door vana »

AD van 31 juli

"Gommers optimistisch: ‘Ik denk dat we mensen minder snel op de ic gaan zien’

Ondanks het oplopende aantal besmettingen hoeft Nederland niet meteen in paniek te raken, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care: ,,Onze GGD’s weten wat ze doen, op de ic zijn we ook verder dan in maart.”
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door RCRD »

Oplossing wordt een speekseltest die binnen enkele seconden uitsluitsel zal geven. Dan kun je weer gerust vliegen, naar feesten, concerten etc etc. Ik geloof dat ze in de UK en AUS al ver zijn, ze werken nog een betrouwbaarheid.

Een vaccin geloof ik niet in. AIDS bestaat 40 jaar en daar is niet eens een echt vaccin voor, griep ook niet. Waarom zou dat hier wel bij gaan lukken?
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door d_vdploeg »

Vraag mij af of een speekseltest gaat werken. Daarmee haal je nog steeds niet alle besmettingen eruit. Want kun je zo'n speekseltest uitvoeren en eventueel positief testen zonder klachten? Zo nee dan werkt het dus niet voldoende want dan heb je nog steeds dat besmette mensen, zonder dat ze het weten met het virus rondhuppelen. Zo ja dan zal je dus iedereen moeten testen voor aanvang van een concert, feestje of bij boarden in een vliegtuig of trein.

Ik heb wel goede hoop op een vaccin of medicijn, covid is namelijk geen griep en muteert (zoals het zich nu laat aanzien) niet, zoals een griepvirus dit wel doet.

Vaccin of medicijn lijkt mij ook de enige optie. Deze knipperlicht lockdown, die in sommige landen weer is ingesteld en de bijbehorende onzekerheid in de rest van de wereld is om verschillende redenen geen jaren vol te houden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

RCRD schreef:
04 aug 2020, 07:39
Een vaccin geloof ik niet in. AIDS bestaat 40 jaar en daar is niet eens een echt vaccin voor, griep ook niet. Waarom zou dat hier wel bij gaan lukken?
Omdat heel vele andere virussen dankzij vaccins wél zo goed als de wereld uit zijn geholpen, misschien? Pokken, polio, mazelen, om er maar een paar te noemen.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door asv60 »

Hoop dat dit misschien een oplossing kan zijn om straks iedereen die aan en/of van boord gaat snel te testen:
https://www.sprout.nl/artikel/startups/ ... pitaal-van
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door dejong89 »

Harry schreef:
03 aug 2020, 17:23
Ik merk ook geen enkel verschil in berichtgeving, er wordt gewoon een feit gegeven, jij hebt er vervolgens een bepaalde gedachte bij. Ik maak ervan "het gaat ondanks het oplopen van het aantal besmettingen nog steeds prima met het aantal ziekenhuis opnames".
Misschien is dat het wel. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen dit zien.

@asv60

Interessante ontwikkeling. Ik denk dat ,zodra de seinen weer op groen gaan, je sowieso tijdelijk een soort gezondheidsverklaring moet kunnen afgeven.
Dit was ook wel een geinig bericht
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... g-opsporen

@d_vdploeg Ik ben wel heel benieuwd waar Rusland nou ineens mee komt. Het zou wel een stunt zijn wanneer blijkt dat hun vaccin werkt. Maar ik zie een medicijn veel eerder verschijnen dan een goed werkend vaccin.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door Almere vak V »

dejong89 schreef:
03 aug 2020, 16:05
Ben ik dan de enige die denkt: Kom op mensen, het zijn de noten die de muziek maken. Ik mis soms enige nuance in de berichtgeving. Cijfers die iets oplopen worden meteen uitvergroot. Positieve ontwikkelingen krijgen niet of nauwelijks de aandacht. Hoe ervaren jullie dit?
De insteek van nieuws is vaak negatief. Dat verkoopt blijkbaar beter. Of het moet een nieuwe ontwikkeling zijn. Waar we ons over kunnen verbazen dat het goed gaat. 100 jaar geleden was het nieuws als er een vliegtuig aankwam bij wijze van spreken. Nu is het nieuws als er eentje uit de lucht valt. Laten we het maar vooruitgang noemen...

Waar ik me rondom het hele coronagebeuren aan kan ergeren is het selectieve gebruik van de cijfers. We zijn constant met zn allen appels met peren aan het vergelijken. Er worden aantallen geroepen over landen. Maar die aantallen zeggen me helemaal niks. Wat is de verhouding ten opzichte van andere landen. Of voor mijn part gebieden als we het hebben over hele grote landen. Leuk dat we Amerika met Nederland of België vergelijken. Maar dat heeft in aantallen geen enkele zin. Procentueel wellicht wel. Alleen zien we dan dat Nederland bijna net zo goed/slecht doet als de US. Maar dat België het 2 keer slechter doet als de US. Dat vind ik veel interessanter.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Mooie website dit. NIet alleen de harde cijfers. Maar ook de cijfers per 1 miljoen inwoners. Dan zie je hele verrassende zaken voorbij komen.
RCRD schreef:
04 aug 2020, 07:39
Een vaccin geloof ik niet in. AIDS bestaat 40 jaar en daar is niet eens een echt vaccin voor, griep ook niet. Waarom zou dat hier wel bij gaan lukken?
Een vaccin heeft 2 problemen. 1. Het werkt niet altijd. 2. Het duurt vaak erg lang om een goed vaccin te ontwikkelen. Soms wel 10 tot 15 jaar. Ik geloof niet dat we met zn allen zoveel geduld gaan hebben. Dan is er straks over een paar maanden of een jaar een vaccin. Wie gaat er dan met die wetenschap in zn achterhoofd roepen. Spuit dat spul maar in mn lijf? Ik moet zeggen dat ik niet de eerste ben die in de rij gaat staan zullen we maar zeggen.
d_vdploeg schreef:
04 aug 2020, 07:55
Vraag mij af of een speekseltest gaat werken.
Speekseltest zegt inderdaad alleen wat over het probleem. Het lost niks op. Het levert alleen heel veel stress op mocht je bijvoorbeeld alleen met zo'n test het vliegtuig inkomen. Sta je met knikkende knietjes voor de deur van het vliegtuig...
Daarom zegt het me ook weinig als mensen zeggen in ben getest op corona en ik heb het niet! Hartstikke mooi. Maar als ze dat stokje uit je neus trekken en je draait jezelf om en iemand niest je recht in je gezicht. Weet je weer niks...
GJ schreef:
04 aug 2020, 08:28
Omdat heel vele andere virussen dankzij vaccins wél zo goed als de wereld uit zijn geholpen, misschien? Pokken, polio, mazelen, om er maar een paar te noemen.
Tuurlijk moeten we positief blijven. Het is eerder gelukt. Dus waarom zou het nu niet weer lukken? Alleen denk ik dat in vergelijking tot deze ziektes mensen in de huidige tijd een stuk minder geduld hebben.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona Virus / Oplossingen...

Bericht door GJ »

Almere vak V schreef:
04 aug 2020, 09:42
Een vaccin heeft 2 problemen. 1. Het werkt niet altijd. 2. Het duurt vaak erg lang om een goed vaccin te ontwikkelen. Soms wel 10 tot 15 jaar. Ik geloof niet dat we met zn allen zoveel geduld gaan hebben. Dan is er straks over een paar maanden of een jaar een vaccin. Wie gaat er dan met die wetenschap in zn achterhoofd roepen. Spuit dat spul maar in mn lijf? Ik moet zeggen dat ik niet de eerste ben die in de rij gaat staan zullen we maar zeggen.
Dat het nu sneller gaat, komt onder meer doordat diverse fases van onderzoeken nu tegelijk worden uitgevoerd, waar die normaal gesproken achter elkaar worden gedaan. Hier staat daarover meer informatie. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-who-rivm

Persoonlijk ben ik niet zo bang aangelegd qua vaccins of medicatie. Op het moment dat het gewoon alle stadia van tests heeft doorlopen om goedgekeurd en veilig bevonden te worden - en dat zal het geval zijn - rol ik graag zo snel mogelijk mijn mouw op!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer