Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

@Poohbear, ik heb inmiddels 3 brieven gekregen van de Rabobank. In de eerste stond dat ik alles binnen 10 dagen op moest sturen en dan binnen 60 dagen over de afhandeling geïnformeerd zou worden. Daarna een brief dat ik binnen 60 dagen een terugkoppeling zou krijgen (dus een soort ontvangstbevestiging). In de derde brief staat dat ze nog in gesprek zijn met de wederpartij en dat dit vermoedelijk nog enige tijd kan duren. Dat ze daarom het betwiste bedrag VOORLOPIG als tegoed op mijn creditcard geboekt hebben. Dat kan ik ook terugzien op mijn CC. Als de betwisting niet weerlegd wordt dan kan ik het bedrag behouden. Ik ben dus wel benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat, hoe kunnen zij Cheaptickets dan wel bereiken?
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

@Jolanda68
Klopt dat het voorlopig is. Maar het bewijs dat we ons geld terugkrijgen van vliegtickets.nl is duidelijk lijkt mij. Waarschijnlijk sturen zij ook een brief aan de moedermaatschappij. Wie weet is de Rabobank ook huisbankier van hen. Ik heb wel afgesproken dat ik ook druk op de ketel hou. Wel fijn zo'n service van de Rabobank. Zij hadden zich ook kunnen verschuilen achter alle regels.

Ik ben bereid om de druk echt op te voeren, als ze bij vliegtickets niet binnen de termijn die ik ze heb gegegeven het bedrag terugbetalen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

@Poohbear @Jolanda68 dit gaat op zich redelijk simpel: Rabobank, of ICS, of ING, houden het bedrag wat jullie claimen en terug ontvangen gewoon in van de betalingen die er dagelijks aan ze worden overgemaakt voor nieuwe boekingen gemaakt met de credit cards. Vliegtickets, Cheaptickets enz ontvangen dus minder dan ze verwachten, dat nodigt wel uit tot een reactie ;)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Ben benieuwd ik heb op 11 juli ook bij de ING de geld terug service ingezet, omdat vliegtickets.nl aangaf dat restitutie wel 6 tot 12 maanden kon duren :o verder reageren broker en Lufthansa zelf niet. En eerder had Kevin hier ook zo zijn geld teruggekregen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@El_guti2

Wij hebben deze brief aangepast naar onze situatie, daarna geupload in het contactformulier van zowel Gate1 als van Tix.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

@theovg Wij hebben onze United tickets (voor een binnenlandse vlucht van Las Vegas naar Chicago) ook zelf geannuleerd en een voucher gekregen. Wij hebben verder nog niks gehoord. We gaan ook maar eens kijken of we het om kunnen zetten. Wie weet storten ze dan ook het geld terug. Het is weliswaar geen groot bedrag, maar alle kleine beetjes helpen. We hebben tenslotte nog 2 airlines waar we geld aan uitgegeven hebben en niet mee gevlogen hebben.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

vana schreef:
29 jul 2020, 13:16
@dejong89 Heb jij het hele betaalde bedrag retour gekregen?.Ik kreeg bericht van vliegwinkel dat ze het bedrag van de tickets van € 1564 zouden storten op mijn creditcard. Vandaag kreeg ik de storting binnen op mijn visa maar het was maar € 1292. Heel vreemd. Ik heb ze al gemaild, maar dat zal wel weer even duren ben ik bang.
Die 1292 Euro is waarschijnlijk de werkelijke prijs, dwz de prijs die vliegwinkel.nl aan de airline heeft betaald. Ze hebben dus wat op de prijs gelegd. Kan een foutje zijn om dit niet terug te betalen, maar ik sluit opzet niet uit. Ik heb dit verschil bij onze tickets (WTC) ook bemerkt (kwitantie van American uitgedraaid). Mijn refund loopt nog, even in de gaten houden dus.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

@Ruud2004 Wel vreemd dan.
Ik kreeg namelijk een mail van Vliegwinkel waarin letterlijk staat "Je ontvangt van Vliegwinkel €1564,-"
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Bij ons iets vergelijkbaars. Het bedrag op onze creditnota van Cheaptickets komt niet overeen met het bedrag dat vandaag is bijgeboekt op mijn creditcard. Het totaal zou binnen tien werkdagen zijn bijgeboekt. Ik wacht dat maar even af. Als het restant dan nog niet is bijgeboekt, neem ik wel weer contact op.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door El_guti2 »

covri schreef:
29 jul 2020, 19:40
Wij hebben deze brief aangepast naar onze situatie, daarna geupload in het contactformulier van zowel Gate1 als van Tix.
Hartelijk dank. Dit hebben we inmiddels ook gedaan. Hoe lang duurde het voordat je antwoord kreeg?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@El_guti2

2 dagen en binnen een week het geld terug minus 13,25 p.p. admi kosten. Deze hebben we terug gekregen van de annuleringsverzekering.

Dit speelde rond 13 juni, misschien duurt het nu toch langer ivm drukte.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pete.Z »

Vandaag een mailtje van Cheaptickets over een vluchtwijziging, en dat was waar ik op wachtte....op zich een mooie wijziging eigenlijk, maar wel 7 uur eerder vertrekken, dus ik kom in aanmerking voor refund. Even gekeken in mijn United account, en daar werd bevestigd dat tickets in aanmerking kwamen voor refund. (Snel screenshot gemaakt ook, je weet nooit)

Gelijk mail naar cheaptickets,eerst standaard mailtje terug dat tickets niet annuleerbaar waren, dus toen even netjes laten weten dat door tijdswijziging dat wel degelijk zo was, en mijn screenshot van United toegevoegd. Binnen een uur weer mailtje dat we bedrag volledig terugkrijgen.

Ben benieuwd hoe lang dat duurt, al boeit me dat niet eens echt veel, als het maar terugkomt. :thumbup:
marcel2008
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door marcel2008 »

Vandaag na ruim 1 maand het geld van onze 4 KLM tickets terug gekregen; nou ja, op 10 euro na dan. We zouden volgende week donderdag vertrekken :(.

In ieder geval niet achteraan hoeven te gaan. We hadden wel rechtstreeks bij KLM.nl geboekt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

:thumbup:
Mjine voor 2 april ook rechtstreeks KLM werden eind maart geannuleerd, ik zit nog steeds in allerlei mailwisselingen met KLM, maar nog steeds niets ontvangen. Vandaag werd mijn refund aanvraag weer omgezet in vouchers :cry:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door moon29 »

moon29 schreef:
28 jul 2020, 15:49
Ik heb voor die restitutie optie gekozen.

Nu melden ze: afhandelings termijn duurt MINSTENS 3 tot 6 maanden, maar kan ook langer zijn en dat ze 20 euro per persoon inhouden voor deze restitutie aanvraag.
Nadat ik er nog een keer over heb gemaild met wat vragen geeft WTC aan dat ze uit coulance de 2x 20 euro niet in rekening zullen brengen :)
Nu alleen nog heel lang geduld hebben vrees ik......
We wachten het af, wordt vervolgd.
Een volgende keer gaan we toch maar weer rechtstreeks boeken :wink:

Overigens hebben we wel besloten om zolang er mondkapjes verplicht blijven tijdens vliegen we eerst ons reis-wensenlijstje voor Europa nog af gaan werken voordat we naar Canada of weer naar Amerika gaan (als dit uberhaupt al mogelijk is).
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

vana schreef:
29 jul 2020, 23:15
@Ruud2004 Wel vreemd dan.
Ik kreeg namelijk een mail van Vliegwinkel waarin letterlijk staat "Je ontvangt van Vliegwinkel €1564,-"
Ja, wel vreemd/storend. Ik denk dat ze hun (eigen) toeslag op de ticketprijs vergeten over te maken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

"vergeten"? Hmmm... Ik vraag het me af.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk dat het wel eens bewust vergeten kan zijn. Naar mij idee zou je gewoon je te betaalde bedrag aan vliegtickets.nl terug moeten krijgen, dat zij richting de airline er een bedrag bijdoen is niet jouw probleem.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door vana »

Precies. Ik wil dit bedrag ook gewoon hebben natuurlijk.
Maar het zal ook wel weer een tijd duren voor ze reageren op mijn mail
sandy343
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2019, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sandy343 »

Wij zouden 12 juli naar SF vliegen, in September 2019 geboekt. Vorige week refund van Lufthansa ontvangen, snel vonden wij. 24 juni gecanceld en 24 juli refund. Alleen hebben ze niet alles terugbetaald. Wij hebben rechstreeks geboekt, tickets, stoel reservering, koffers zijn alle apart van creditcard afgeschreven door Lufthansa . Ze hebben de tickets en de stoelen terugbetaald. €300,- van de koffers niet. We proberen contact te krijgen, maar dat lukt nog niet. Ook email adres is onduidelijk, de email met annulering is no reply, en op de site vind ik niks. Al 2 uur zonder succes aan de telefoon gewacht. Tuurlijk zijn we blij met de refund maar 300 euro is niet niks. 🤨
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer