Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Heel veel mensen kiezen voor een betwisting en ICS loopt momenteel behoorlijk achter, de doorlooptijd is nu minimaal 20 werkdagen. Je moet zorgen dat je de documenten compleet en in het juiste bestandsformaat per email aanlevert anders krijg je een mail terug en moet je weer 20 werkdagen wachten.

Je moet dit formulier invullen en meezenden: https://www.icscards.nl/binaries/conten ... elling.pdf

Hier staat hoe het allemaal werkt: https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-betaling

Wat je mee moet zenden:
- kopie rekeningoverzicht
- alle email correspondentie met de luchtvaartmaatschappij (originele email en in .pdf meesturen)
- eventueel screenshots van chat (Twitter of Messenger) waarmee je kan aantonen dat de luchtvaartmaatschappij voornemens is je het geld terug te storten (in .pdf, zorg dat de screenshots goed leesbaar zijn).

Belangrijk is dat je bewijs hebt waarmee je kan aantonen dat je het geld terug gaat krijgen van de maatschappij. Dat kan een email zijn waarin ze de refund bevestigen of een chatbericht. Daarnaast is het verstandig om een bewijs mee te sturen waaruit blijkt dat de maatschappij de vlucht heeft geannuleerd, en niet jijzelf.

Ikzelf heb een screenshot van de chat tussen mij en Lufthansa meegezonden waarin de medewerkers mij vertelde dat ik recht heb op een volledige refund van ticket en stoelreservering. Lufthansa wilde mij geen email sturen ter bevestiging van de afspraak, ik had dus alleen de chat en dat was voldoende. Tevens zond ik een screenshot van de website mee waarin stond dat Lufthansa de vlucht heeft geannuleerd.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

idwfb schreef:
24 jul 2020, 17:21
Gezien ik bij Brussels Airlines geen antwoord krijg stel ik mijn vraag hier even....misschien iemand onder jullie die wel een antwoord heeft.
Korte schets situatie: oorspronkelijk vlucht Brussel-New York via Brussels airlines geboekt voor april 2020. Vlucht geannuleerd door Brussels airlines en wij hebben toen (in de hoop dat het nog allemaal wel zou meevallen met covid) herboekt naar augustus 2020 (mits bijbetalen van een 250€ extra want duurdere tickets). Nu mail ontvangen van Brussels airlines dat vlucht terug geannuleerd is.
Deze keer ga ik niet wachten, geen voucher of wat dan ook....ik wil een refund.
Blijkt dat ik enkel refund zou krijgen van bedrag oorspronkelijke tickets (dus niet stoelreservaties 180€ en ook niet de extra 250€ die ik bijbetaald heb). Ben er dus totaal niet mee akkoord maar klop er precies tegen een gesloten deur!! Ook de tijd waarop ik een refund zou ontvangen is....vaag (kunnen ze geen antwoord op geven).

Is er onder jullie nog iemand die ook niet al zijn centen teruggekregen heeft via refund bij Brussels airlines (Lufthansa groep) en hoe lang heb je moeten wachten op je geld?
Over herboeking en opnieuw geannuleerd vlucht kan ik niet mee praten.
Maar Brussels Airlines heeft onze vlucht van 25 juni van Brussel naar New York op 25 mei geannuleerd. Zelfde dag een refund aangevraagd . Ik zou ticket, bagage en stoelreservering kosten terug krijgen.
Twee keer een e-mail gekregen van hun, een soort bevestiging dat ze nog steeds mee bezig zijn. Maar geen geld! Klantenservice gebeld maar ze konden niet zeggen wanneer ik mijn geld terug krijg.
Daarom heb ik een brief opgesteld om naar hun te mailen( een voorbeeld is hier ergens tussen 170 pagina’s te vinden!). Maar .... ik kreeg tot 3 keer toe mijn e-mail terug, met de melding “ deze e-mailadres bestaat niet meer “. Afgelopen maandag nog eens geprobeerd ,mail verzonden naar service.nl@brusselsairlines.com. Ik kreeg gelijk een reactie: door alle drukte kunnen ze klanten niet meer helpen via de e-mail ?!
Daarom heb ik de brief uitgeprint en aangetekend naar Brussels verzonden twee dagen geleden. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Peter17
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 jan 2015, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Peter17 »

Wij zouden 20 juni vertrekken van Amsterdam naar Seattle en 10 juli terug vliegen vanaf Salt Lake City naar Amsterdam.
We zouden vliegen met Delta geboekt bij Cheap Tickets Nederland. Een aantal keren een mail mogen ontvangen van Cheap Tickets met de status.
Vorige week al mijn euro's terug mogen ontvangen minus 29 euro boekingskosten.
Hotels en huurauto waren allemaal gratis te annuleren.
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

Superdork1 schreef:
24 jul 2020, 21:29
Heel veel mensen kiezen voor een betwisting en ICS loopt momenteel behoorlijk achter, de doorlooptijd is nu minimaal 20 werkdagen. Je moet zorgen dat je de documenten compleet en in het juiste bestandsformaat per email aanlevert anders krijg je een mail terug en moet je weer 20 werkdagen wachten.
Wij hebben een betwisting ingezet via de Rabobank (is niet aangesloten bij ICS). Vandaag bericht gekregen dat ze de betwisting in behandeling nemen. Binnen 60 dagen krijg ik bericht. Heeft iemand ervaring of dit proces ook echt werkt? Ze geven namelijk geen garantie.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Superdork1 »

Als de betaling terug gedraaid wordt krijg je het geld terug op je cc rekening. Daarna heeft de wederpartij een bepaalde termijn om te reageren. Het lijkt me sterk dat ze de betwiste transactie gaan verdedigen in deze gevallen. Mochten ze het wel doen en in het gelijk gesteld worden, dan moet je de transactie alsnog betalen. Daarom kunnen ze geen garantie geven. Maar het lijkt me vrijwel waterdicht in deze gevallen ik zou me geen zorgen maken.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door RCRD »

Wij vliegen half November naar Florida, althans dat staat nog steeds op het programma.
Nog meer mensen met een trip in November/December?
Verwachting/plan?
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

@Poohbear, ik heb ook via de Rabobank een betwisting gedaan. Ik heb vorige week een ontvangstbrief gekregen. Ik heb heel veel info mee gestuurd, messenger berichten met United, printscreens van berichten op Cheaptickets, mail, voorwaarden United. Bij ons was de vlucht niet geannulleerd maar mochten we niet mee vanwege de travelban. Ik werd zowaar een paar dagen voor de vlucht door Cheaptickets gebeld dat we niet mee mochten maar de vlucht mochten verplaatsen van United, heel vriendelijk te woord gestaan, niks van te zeggen. Ik dacht, dat komt goed :wink:. Ik kreeg later nog een mail hierover (met een foute herboek datum erin) dat het om exact dezelfde vluchten moest gaan (we hadden multi city en willen mogelijk wat anders). Dus ik mailde terug dat ik graag de voorwaarden van United zou ontvangen omdat we meermaals met United hadden gebeld en zij hadden gezegd dat de route voor hen niks uitmaakt. We konden alle vluchten boeken met evt. bijbetalen. Daarop kreeg ik eenmalig een mail terug dat me dat al telefonisch was verteld... en je raad het al, nooit meer enig bericht gekregen. Ook via de chat geen reactie meer te krijgen (het kenmerk dat we hadden bestaat niet meer). Dus ik krijg geen antwoord én kan ook geen nieuwe vluchten boeken omdat ze niet reageren. Nieuwe vluchten boeken moest via mail of evt. per telefoon als die het weer deed. Je raad het al, niks is mogelijk. Dus werd het tijd voor betwisting, ik ben benieuwd hoe de Rabobank afdeling dit nu aanpakt, hoe zouden zij contact zoeken? Een brief schrijven? Bellen gaat niet, chatten gaat niet, misschien een mail eraan wagen? Het is gewoon één grote puinhoop bij Cheaptickets (en andere). Je kan je vlucht niet eens op een fatsoenlijke manier herboeken mocht je dat willen en de voorwaarden van United worden niet toegepast zoals zij ons zelf vertellen. Weet iemand hoe zo’n betwisting gaat?
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben ondertussen het geld van KLM terug gestort gekregen. Heeft langs geduurd maar alsnog netjes afgehandeld dus.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door butterfly »

Ik heb vorige week een refund aangevraagd bij KLM. Hoor ik daar een bevestiging an te krijgen, of hoor je er verder niks van tot je geld gestort is?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

RCRD schreef:
26 jul 2020, 09:24
Nog meer mensen met een trip in November/December?
Verwachting/plan?
Geen plannen voor november/december, we hebben wel plannen voor januari, ook voor Florida. En plannen voor mei 2021, onze uitgestelde reis van New York van dit jaar.

Voor beide trips hebben we alleen een hotel vastgelegd, welke we 24 uur van te voren kunnen annuleren. Met de “rest” (Vlucht+auto) wachten we.Het is nog wat vroeg om nu al te beslissen we gaan niet, (dat kunnen we namelijk ook half december besluiten) maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de situatie zodanig verbeterd is in nov/dec/jan dat we kunnen gaan.

Ik moet nog maar zien of onze reis naar New York, welke we nu doorgeschoven hebben naar mei 2021, door kan gaan.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 27 jul 2020, 13:02, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik heb lang een positieve hoed opgehouden, gedacht dat alles wel zal goedkomen, gedacht dat dit tegen de zomer wel onder controle zou zijn. En dan tegen het najaar.

Ik zie het nu somber in. De enige manier om in 2021 naar Amerika te reizen komt er volgens mij als er eind dit jaar of begin volgend jaar een werkend vaccin is. Zoniet... elk virus muteert zichzelf ooit onschadelijk, maar dat kan enkele jaren duren.

Ik loop somber gezind rond momenteel!
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bianca B »

d_vdploeg schreef:
26 jul 2020, 13:27
RCRD schreef:
26 jul 2020, 09:24
Nog meer mensen met een trip in November/December?
Verwachting/plan?
Geen plannen voor november/december, we hebben wel plannen voor januari, ook voor Florida. We hebben alleen een hotel vastgelegd, welke we 24 uur van te voren kunnen annuleren. Met de “rest” (Vlucht+auto) wachten we.Het is nog wat vroeg om nu al te beslissen we gaan niet, (dat kunnen we namelijk ook half december besluiten) maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de situatie zodanig verbeterd is in nov/dec/jan dat we kunnen gaan.

Ik moet nog maar zien of onze reis naar New York, welke we nu doorgeschoven hebben naar mei 2021, door kan gaan.
Wij zijn vorige week naar een Tui winkel geweest, met de vraag of wij de geplande vakantie naar Kos in september kunnen annuleren en een voucher voor kunnen krijgen. De voucher konden wij in januari 2021 gebruiken voor de reis naar Florida, dachten wij.... We werden bijna uitgelachen....schijnt( ze zijn bijna zeker van) dat nog lang gaat duren voordat wij weer Amerika kunnen reizen. Volgens hun zou in januari nog geen sprake van zijn.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Als je de besmettingen ziet in de VS op dit moment, vooral Florida dan kan ik mij het ook niet voorstellen. Je ziet dat het virus gewoon weer her en der oplaait als onze aandacht even verslapt.

Wat dat betreft is het te hopen dat er snel een vaccin of medicijn komt, wat op een andere manier gaat het niet lukken. Lang met maatregelen leven is ook niet bepaald een rooskleurig toekomstbeeld
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

RCRD schreef:
26 jul 2020, 09:24
Wij vliegen half November naar Florida, althans dat staat nog steeds op het programma.
Nog meer mensen met een trip in November/December?
Verwachting/plan?
Begin maart nog via een flash sale van KLM :-? een weekje New York geboekt met de kerst. Maar nu (na een geannuleerde zomervakantie westkust) ga ik er van uit dat dit ook niet meer door zal gaan. Ik ga voorlopig ook geen nieuwe vakantie meer plannen voor zomer 2021; eerst maar eens wat meer zekerheid over de toekomst.

Ben net teruggekomen van een last minute heerlijke vakantie in Frankrijk (coronaproof in vakantiehuis) maar de Franse mannen in ons dorpje geven elkaar nog steeds een hand en kussen ter begroeting... en daarna lekker aan de borrel met z’n zessen rond een tafeltje op een vierkante meter... echt :oops: Hun echtgenotes zullen wel boodschappen doen met verplichte mondkapjes, maar dat schiet natuurlijk niet op zo.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

IngridUSA schreef:
26 jul 2020, 16:54
De Franse mannen in ons dorpje geven elkaar nog steeds een hand en kussen ter begroeting...

En veel mensen maar denken dat het komt doordat “we” weer massaal aan het reizen zijn.. Volgens mij maakt reizen weinig verschil, het virus is toch al wereldwijd verspreid, voorbeeld dat je aanhaalt zal veel vaker gebeuren, knuffelen zit wat meer in de cultuur van de Zuid Europese landen..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

d_vdploeg schreef:
26 jul 2020, 15:52
Als je de besmettingen ziet in de VS op dit moment, vooral Florida dan kan ik mij het ook niet voorstellen. Je ziet dat het virus gewoon weer her en der oplaait als onze aandacht even verslapt.

Wat dat betreft is het te hopen dat er snel een vaccin of medicijn komt, wat op een andere manier gaat het niet lukken. Lang met maatregelen leven is ook niet bepaald een rooskleurig toekomstbeeld
Ben er ook bang voor. Geen vaccin dan geen Amerika tripjes. We zouden trouwens ook niet willen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

butterfly schreef:
26 jul 2020, 11:44
Ik heb vorige week een refund aangevraagd bij KLM. Hoor ik daar een bevestiging an te krijgen,
Ja, je hoort daar een bevestiging van te krijgen (per mail).
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

RCRD schreef:
26 jul 2020, 09:24
Nog meer mensen met een trip in November/December?
Verwachting/plan?
Prive geboekt herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie en meivakantie.
Zakelijk staan er een stuk of 25 geboekt voor dit jaar. En een stuk of 10 volgend jaar.

Prive gaat m niet worden ben in bang voor. Ik verwacht dit jaar eigenlijk helemaal niks meer. En wellicht dat hetgeen we nu geboekt hebben voor volgend jaar ook nog aan de vroege kant is. Maar goed, het is niet anders. Gelukkig staat ons huis naast dat van vrienden dus die zorgen er keurig voor dat alles netjes blijft en gelucht wordt.

Zakelijk gaan we eerst bekijken of er een seizoen komt uberhaupt. Als dat er komt dan zal ik met een omweg richting de US gaan. Een paar weken blijven. Naar huis en dan weer met een omweg die kant op. Niet optimaal. Maar het is even niet anders.

Maar het mag inmiddels duidelijk zijn dat we voorlopig nog niet van het gedoe verlost zijn.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
27 jul 2020, 12:37
Ik verwacht dit jaar eigenlijk helemaal niks meer.
Nee dat lijkt mij ook geen haalbare kaart. Hopelijk maart/april 2020, maar veel eerder verwacht ik niet.
Almere vak V schreef:
27 jul 2020, 12:37
Zakelijk gaan we eerst bekijken of er een seizoen komt uberhaupt.
In de sport werkzaam toevallig? Omdat je zeer regelmatig die kant op moet? Wordt zo langzaamaan gelukkig weer beetje opgestart, afgelopen weekend zijn ze begonnen met de Major League
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Stan.Gobien »

Waarschijnlijk is de vraag al meerdere malen gesteld, dus alvast mijn excuses.

Ik had een vlucht met United van Amsterdam naar Houston op 10/06 en terug op 30/06
In april kreeg ik het aanbod van United om de tickets om te zetten in vouchers, ik ben op dat aanbod ingegaan.

Nu zou ik graag toch mijn geld terug krijgen i.p.v. de vouchers.
Maar bij United antwoorden ze dat ik niet in aanmerking kom.

Heb ik recht op geld terug of niet?
Weet iemand hoe ik kan zien of de betreffende vlucht (UA21) gevlogen heeft op 10 juni of niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer