F-1 visum student athlete

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
studentathlete
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:27

F-1 visum student athlete

Bericht door studentathlete »

Binnenkort heb ik mijn visum interview. Ik ga voornamelijk naar Amerika omdat ik een athletic-scholarship kon krijgen. Ik vraag mij nu dus af als de medewerker op het consulaat vraagt waarom ik naar de US wil of ik dan ook moet zeggen dat het is omdat ik een scholarship kon krijgen en omdat er meer mogelijkheden zijn op sportief gebied. Of dat ik moet beginnen over de mogelijkheden op het gebied van mijn studie.

Graag hoor ik jullie advies.

Groet,

Student-athlete
Laatst gewijzigd door studentathlete op 20 jul 2020, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door bedeve »

Dit is nou een een item waarover @Hockey wel iets zinnigs te zeggen heeft .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door Hockey »

Ik snap niet waarom mijn naam genoemd wordt.

Wel blijft de vraag voor TS over wat er precies bedoeld wordt. Is het scholarship al toegekend? En is TS al toegelaten op de universiteit?
studentathlete
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:27

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door studentathlete »

Ja de scholarship is toegekend en ik ben toegelaten. Dit is de laatste stap in het proces.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door Hockey »

Dan is het toch simpel? Geef bij het visuminterview aan dat je gaat studeren aan een VS universiteit (en een scholarship hebt gekregen).
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door babarage »

ik neem aan dat je een F1 visum hebt aangevraagd?

Bij het interview kan je gevraagd worden hoe je de studie kan bekostigen. Dan is het logisch dat je bewijs van toegekende scholarship laat zien. Overige toegang tot gelden is ook handig. Bv eigen spaarrekening of van je ouders met daarbij brief dat ze je zullen steunen. Verder kan gevraagd worden om aan te tonen dat je van plan bent de US te verlaten na je studie. Hele verhalen ophangen dat je je hele toekomst in de VS voor je ziet moet je dus niet doen. Verder Nederlandse diploma’s en uitslagen van de testen die je voor de Amerikaanse uni moest doen (act of sat bv).

In de huidige situatie kan het volgens mij nog zo zijn dat je papieren van de uni moet laten zien hoeveel contacturen (live les) je zult gaan volgen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door UStudy »

Je moet altijd zeggen dat je voor de studie gaat.
Overigens vind ik het wel bijzonder dat je zelf aangeeft dat je naar de VS gaat omdat je een sportbeurs kunt krijgen.
Ik heb wel van studenten gehoord die zeiden alleen voor de sport naar de VS te willen gaan en toen het visum geweigerd kregen.

Overigens: weet je zeker dat je universiteit niet volledig online zal zijn dit komende semester? In dat geval kun je namelijk geen visum krijgen voor het Fall semester.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door Almere vak V »

studentathlete schreef:
20 jul 2020, 22:34
Ik ga voornamelijk naar Amerika omdat ik een athletic-scholarship kon krijgen.
Ik weet niet wat je gaat doen en waar. Maar er worden hele seizoenen geschrapt op dit moment in diverse sporten. Met grote (financiele) gevolgen voor de scholen op zowel sport- als opleidingsgebied.
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door UStudy »

Ik ben benieuwd hoe het met de vraagsteller is afgelopen - hopelijk het visum gekregen.
Sportcompetities die gewoonlijk in het najaar plaatsvinden zoals voetbal en veldhockey zijn i.v.m. Covid verplaatst naar het voorjaar 2021, met enkele uitzonderingen daargelaten. Er wordt wel getrainds maar veel spelers zijn alweer voor 2-3 maanden terug in hun thuisland en komen dus in januari weer terug naar campus.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: F-1 visum student athlete

Bericht door Big Al »

Er zit hier op het moment ergens een jongen uit Groningen die ook een "athletic scholarship" heeft (in FL, denk ik). Zag er onlangs een artikel over op Radio Noord.

Wellicht goed om hem te traceren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer