Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Corona virus / Travel ban
- vana
- Amerika-expert
- Berichten: 12929
- Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
@d_vdploeg
Het gaat hier niet zozeer om light ticket, standard ticket of business class ticket.
Er zijn voor een vlucht op verschillende tijdstippen, verschillende tarieven, actietarieven e.d. verschillende codes. Het fijne weet ik er niet meer van.
Maar je wilt bijvoorbeeld ook niet weten hoe vaak er gegevens ontbreken van klanten waar ze weer achteraan moeten. Vooral als het via een Broker geboekt is kost dat heel veel extra tijd.
Er zijn ook mensen die 30 mails sturen, of KLM bestoken via Twitter of dagelijks via facebook. Die mensen staan ook allemaal voor je in de rij om beantwoord te worden. Sommigen mensen mailen bijvoorbeeld alleen maar "wanneer krijg ik mijn geld terug" zonder verder enige gegevens erbij te vermelden.
Het gaat hier niet zozeer om light ticket, standard ticket of business class ticket.
Er zijn voor een vlucht op verschillende tijdstippen, verschillende tarieven, actietarieven e.d. verschillende codes. Het fijne weet ik er niet meer van.
Maar je wilt bijvoorbeeld ook niet weten hoe vaak er gegevens ontbreken van klanten waar ze weer achteraan moeten. Vooral als het via een Broker geboekt is kost dat heel veel extra tijd.
Er zijn ook mensen die 30 mails sturen, of KLM bestoken via Twitter of dagelijks via facebook. Die mensen staan ook allemaal voor je in de rij om beantwoord te worden. Sommigen mensen mailen bijvoorbeeld alleen maar "wanneer krijg ik mijn geld terug" zonder verder enige gegevens erbij te vermelden.
Laatst gewijzigd door vana op 23 jul 2020, 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Corona virus / Travel ban
@vana Ik geloof het meteen hoor ik heb te weinig luchtvaartkennis hoe dat werkt met al die codes enzo.. En dat mensen niet volledig aanleveren en facebook en messenger van de airline stalken dat helpt natuurlijk niet mee
Het is ook de vraag hoor, stel ik publiceer op mijn website dat de doorlooptijd van een refund 14 weken is. Krijg ik dan niet alsnog de reacties..
Het is gewoon ook voor de luchtvaart een situatie die ze nog niet eerder hebben meegemaakt.
Het is ook de vraag hoor, stel ik publiceer op mijn website dat de doorlooptijd van een refund 14 weken is. Krijg ik dan niet alsnog de reacties..
Het is gewoon ook voor de luchtvaart een situatie die ze nog niet eerder hebben meegemaakt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
- De Neur
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:23
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Hallo,
Na lang wachten dan toch eindelijk ....... de bevestiging
Wij hebben vandaag van cheaptickets de bevestiging ontvangen dat binnen 10 dagen het geld op onze rekening staat.
Voor de geïnteresseerden:
Geboekt 23-11-19
Vertrekdatum 25-4-20 naar NYC
Maatschappij United / Lufthansa / Eurowings
Groet Karin
Na lang wachten dan toch eindelijk ....... de bevestiging
Wij hebben vandaag van cheaptickets de bevestiging ontvangen dat binnen 10 dagen het geld op onze rekening staat.
Voor de geïnteresseerden:
Geboekt 23-11-19
Vertrekdatum 25-4-20 naar NYC
Maatschappij United / Lufthansa / Eurowings
Groet Karin
Vakantie ......................liever vandaag nog!!!!!!
Re: Corona virus / Travel ban
Met een NL paspoort of Amerikaans?bedeve schreef: ↑23 jul 2020, 09:16En het bizarre is dat bij aankomst op Schiphol er geen enkele registratie van reizigers is.
Daar liep ik met mijn zorgvuldig ingevulde gezondheidsverklaring waar de luchtvaartmij mij op gewezen had.
Denk er aan dat u die bij u heeft.
Wie u bent, waar u vandaan komt, met wie u gevlogen heeft , welk vluchtrnummer , welke stoel , waar gaat u naar toe ?
Heeft u klachten ?
Keurig ingevuld , maar niemand die er naar vroeg ...
.
- vana
- Amerika-expert
- Berichten: 12929
- Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Dan gaan mensen berichtjes plaatsen of mailen ...belachelijk dat het zo lang gaat duren... jullie houden mijn geld vast.. ik ga mijn advocaat inschakelen..ze moeten zeker die bonus van de baas betalen... van onze belastingcenten...
(hoewel, dat doen ze nu ook al )
Re: Corona virus / Travel ban
@Visser Was voor mij (NL) en mijn vrouw (USA) dezelfde rij, geen onderscheid in EU/non-EU. Inderdaad geen controle of checkpoint te bekennen, we konden na de paspoort check zo doorlopen. Op ORD hadden ze in ieder geval na de douane een check, ze stelden wat van de standaard vragen en namen je temperatuur. Hoeveel daarvan echt effectief is weet ik ook niet, maar het geeft wel een veiliger gevoel dan terug komen in NL.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Corona virus / Travel ban
Zoekfunctie ligt er steeds uit, dus maar even zo: weet iemand hoe je bij KLM je voucher alsnog laat uitbetalen (voucher van voor 15 mei). Google levert een hoop berichten op dát het kan, maar geen uitleg met hóe het kan
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
- Wanderlust
- Amerikakenner
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Corona virus / Travel ban
@matthijst Ja, dat is een beetje omslachtig. In het 'Request a refund' scherm moet je kiezen voor 'Reisvoucher teruggave' en dan niet je ticketnr invullen (volgende scherm), maar het nummer van je voucher.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
- Bjornftw
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Pff heeft even geduurd hoor..De Neur schreef: ↑23 jul 2020, 16:02Hallo,
Na lang wachten dan toch eindelijk ....... de bevestiging
Wij hebben vandaag van cheaptickets de bevestiging ontvangen dat binnen 10 dagen het geld op onze rekening staat.
Voor de geïnteresseerden:
Geboekt 23-11-19
Vertrekdatum 25-4-20 naar NYC
Maatschappij United / Lufthansa / Eurowings
Groet Karin
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Corona virus / Travel ban
Thanks gelukt!Wanderlust schreef: ↑24 jul 2020, 09:27@matthijst Ja, dat is een beetje omslachtig. In het 'Request a refund' scherm moet je kiezen voor 'Reisvoucher teruggave' en dan niet je ticketnr invullen (volgende scherm), maar het nummer van je voucher.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Corona virus / Travel ban
Iemand een tip voor mij om een refund aan te vragen bij tix? Aangezien ze nergens op reageren en ik gewoon een refund wil inplaats van voucher
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Zojuist bericht van Cheaptickets.nl ontvangen, waarin staat dat ze binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag van onze tickets (behalve de 29 euro boekingskosten) terugbetalen.
Het ging om twee retourtickets met United, geboekt in december 2019, op eigen verzoek in een chat met de klantenservice van Cheaptickets.nl geannuleerd eind juni 2020, vluchtdata eind augustus / midden september 2020.
Het verbaast me dat er überhaupt kan worden terugbetaald. Onze vluchten waren namelijk niet geannuleerd door de airline, en bij United zelf zou ik daarom normaal gesproken enkel in aanmerking komen voor vouchers. Het gaat hier om tickets van het allergoedkoopste soort.
Uiteindelijk zat er tussen het moment dat ik zelf annuleerde en de mail met de creditfactuur die ik vandaag ontving een periode van ongeveer een maand.
Uiteindelijk toch wel tevreden met de afhandeling door Cheaptickets.nl. Eind juni waren ze per chat snel bereikbaar, en was de annulering ook zo geregeld. Ik geloofde er toen nog niet zoveel van dat ik ook snel geld zou zien, maar nu ik de creditfactuur en toezegging binnen 10 werkdagen terugbetaald te worden heb ontvangen, zal het wel goed komen lijkt me.
Uiteindelijk heeft deze reis, waarvoor ik alles al had vastgelegd (tickets, autohuur, campings, hotels) me misschien 100 euro aan niet-restitueerbare zaken gekost. Het gaat dan vooral over annuleringskosten van Recreation.gov en van state parks, en over 29 euro boekingskosten van Cheaptickets.nl.
Ik ben er tevreden mee!
Het ging om twee retourtickets met United, geboekt in december 2019, op eigen verzoek in een chat met de klantenservice van Cheaptickets.nl geannuleerd eind juni 2020, vluchtdata eind augustus / midden september 2020.
Het verbaast me dat er überhaupt kan worden terugbetaald. Onze vluchten waren namelijk niet geannuleerd door de airline, en bij United zelf zou ik daarom normaal gesproken enkel in aanmerking komen voor vouchers. Het gaat hier om tickets van het allergoedkoopste soort.
Uiteindelijk zat er tussen het moment dat ik zelf annuleerde en de mail met de creditfactuur die ik vandaag ontving een periode van ongeveer een maand.
Uiteindelijk toch wel tevreden met de afhandeling door Cheaptickets.nl. Eind juni waren ze per chat snel bereikbaar, en was de annulering ook zo geregeld. Ik geloofde er toen nog niet zoveel van dat ik ook snel geld zou zien, maar nu ik de creditfactuur en toezegging binnen 10 werkdagen terugbetaald te worden heb ontvangen, zal het wel goed komen lijkt me.
Uiteindelijk heeft deze reis, waarvoor ik alles al had vastgelegd (tickets, autohuur, campings, hotels) me misschien 100 euro aan niet-restitueerbare zaken gekost. Het gaat dan vooral over annuleringskosten van Recreation.gov en van state parks, en over 29 euro boekingskosten van Cheaptickets.nl.
Ik ben er tevreden mee!
-
- Amerikakenner
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: son en breugel
Re: Corona virus / Travel ban
mtl schreef: ↑12 jul 2020, 09:22Brief + bijlages geupload in hun contactformuliercovri schreef: ↑03 jul 2020, 10:38@marc08
Deze hebben wij gebruikt en met succes. Geld terug binnen 1 week.
Geboekt bij Gate1 en brief ook naar Tix gestuurd. Via Tix hadden we betaald en via Tix het geld terug.
https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
@Sullivan85 Dit al geprobeerd?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Wij hebben o.a. een voucher van Air Canada. In eerste instantie was dit 1 jaar geldig. Al snel werd het 2 jaar en inmiddels is bekend dat het onbeperkt houdbaar is. Hiervoor moet je wel wat doen, het gaat niet automatisch. Een paar weken geleden stond op de site dat je moest bellen om het om te laten zetten. Dat hebben we even laten zitten en wat later stond er dat de site aangepast werd, zodat je het ook online kon regelen. Dat klonk mooi, dus daar hebben we op gewacht. Na veel zoeken hebben we dit deze week gevonden, maar als je dan doorklikt en je vluchtnummer of vouchernummer (dat weet ik even niet meer) invult, dan staat er dat je toch moet bellen. Schiet lekker op zo.
Re: Corona virus / Travel ban
Ben benieuwd. Ga zondag naar NL, amerikaans paspoort. Heb alles ingevuld, brief van de dame bij. doos vol mondkapjes, ben klaar...Martijn88 schreef: ↑24 jul 2020, 08:39@Visser Was voor mij (NL) en mijn vrouw (USA) dezelfde rij, geen onderscheid in EU/non-EU. Inderdaad geen controle of checkpoint te bekennen, we konden na de paspoort check zo doorlopen. Op ORD hadden ze in ieder geval na de douane een check, ze stelden wat van de standaard vragen en namen je temperatuur. Hoeveel daarvan echt effectief is weet ik ook niet, maar het geeft wel een veiliger gevoel dan terug komen in NL.
.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:30
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Corona virus / Travel ban
Als je bewijs hebt van die boekingskosten zou je die terug moeten/kunnen krijgen van je reis verzekeringGalapogos schreef: ↑24 jul 2020, 11:54Zojuist bericht van Cheaptickets.nl ontvangen, waarin staat dat ze binnen 10 werkdagen het aankoopbedrag van onze tickets (behalve de 29 euro boekingskosten) terugbetalen.
Het ging om twee retourtickets met United, geboekt in december 2019, op eigen verzoek in een chat met de klantenservice van Cheaptickets.nl geannuleerd eind juni 2020, vluchtdata eind augustus / midden september 2020.
Het verbaast me dat er überhaupt kan worden terugbetaald. Onze vluchten waren namelijk niet geannuleerd door de airline, en bij United zelf zou ik daarom normaal gesproken enkel in aanmerking komen voor vouchers. Het gaat hier om tickets van het allergoedkoopste soort.
Uiteindelijk zat er tussen het moment dat ik zelf annuleerde en de mail met de creditfactuur die ik vandaag ontving een periode van ongeveer een maand.
Uiteindelijk toch wel tevreden met de afhandeling door Cheaptickets.nl. Eind juni waren ze per chat snel bereikbaar, en was de annulering ook zo geregeld. Ik geloofde er toen nog niet zoveel van dat ik ook snel geld zou zien, maar nu ik de creditfactuur en toezegging binnen 10 werkdagen terugbetaald te worden heb ontvangen, zal het wel goed komen lijkt me.
Uiteindelijk heeft deze reis, waarvoor ik alles al had vastgelegd (tickets, autohuur, campings, hotels) me misschien 100 euro aan niet-restitueerbare zaken gekost. Het gaat dan vooral over annuleringskosten van Recreation.gov en van state parks, en over 29 euro boekingskosten van Cheaptickets.nl.
Ik ben er tevreden mee!
Had ik ook ingediend en uitbetaald gekregen
Ben zelf verzekerd bij zlm
- Galapogos
- Amerika-expert
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Ik heb geen annuleringsverzekering, dus die 29 euro ga ik niet terugkrijgen. Maar dat vind ik ook niet erg verder.
Re: Corona virus / Travel ban
Gezien ik bij Brussels Airlines geen antwoord krijg stel ik mijn vraag hier even....misschien iemand onder jullie die wel een antwoord heeft.
Korte schets situatie: oorspronkelijk vlucht Brussel-New York via Brussels airlines geboekt voor april 2020. Vlucht geannuleerd door Brussels airlines en wij hebben toen (in de hoop dat het nog allemaal wel zou meevallen met covid) herboekt naar augustus 2020 (mits bijbetalen van een 250€ extra want duurdere tickets). Nu mail ontvangen van Brussels airlines dat vlucht terug geannuleerd is.
Deze keer ga ik niet wachten, geen voucher of wat dan ook....ik wil een refund.
Blijkt dat ik enkel refund zou krijgen van bedrag oorspronkelijke tickets (dus niet stoelreservaties 180€ en ook niet de extra 250€ die ik bijbetaald heb). Ben er dus totaal niet mee akkoord maar klop er precies tegen een gesloten deur!! Ook de tijd waarop ik een refund zou ontvangen is....vaag (kunnen ze geen antwoord op geven).
Is er onder jullie nog iemand die ook niet al zijn centen teruggekregen heeft via refund bij Brussels airlines (Lufthansa groep) en hoe lang heb je moeten wachten op je geld?
Korte schets situatie: oorspronkelijk vlucht Brussel-New York via Brussels airlines geboekt voor april 2020. Vlucht geannuleerd door Brussels airlines en wij hebben toen (in de hoop dat het nog allemaal wel zou meevallen met covid) herboekt naar augustus 2020 (mits bijbetalen van een 250€ extra want duurdere tickets). Nu mail ontvangen van Brussels airlines dat vlucht terug geannuleerd is.
Deze keer ga ik niet wachten, geen voucher of wat dan ook....ik wil een refund.
Blijkt dat ik enkel refund zou krijgen van bedrag oorspronkelijke tickets (dus niet stoelreservaties 180€ en ook niet de extra 250€ die ik bijbetaald heb). Ben er dus totaal niet mee akkoord maar klop er precies tegen een gesloten deur!! Ook de tijd waarop ik een refund zou ontvangen is....vaag (kunnen ze geen antwoord op geven).
Is er onder jullie nog iemand die ook niet al zijn centen teruggekregen heeft via refund bij Brussels airlines (Lufthansa groep) en hoe lang heb je moeten wachten op je geld?
-
- Amerikafan
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Corona virus / Travel ban
Vandaag viel ik zowat van mijn stoel van schrik! Lufthansa heeft mijn refund overgemaakt, na ongeveer 12 weken wachten! Zomaar ineens.. zonder email of ander bericht stond het geld van de tickets en de stoelreserveringen ineens op de rekening van mijn creditcard. Had de hoop al opgegeven en er loopt een betwisting (die ik nu natuurlijk stop zet) bij de creditcard maatschappij.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Corona virus / Travel ban
@Superdork1 Een klein beetje Excuus. Maar wellicht ook wel weer handig voor anderen die een betwisting willen indienen:
Ik zit er over te denken om ook maar eens een betwisting in te dienen bij de credit card maatschappij, International Card Services beheert de kaart in dit geval, ik wacht morgen ook al 8 weken op een refund van onze tickets naar Bali via Emirates, deze vlucht is nog niet geannuleerd maar volgens de voorwaarden mogen we zelf cancelen, mits het maar gerelateerd is aan Covid 19. Welke “bewijsstukken“ heeft u allemaal aangeleverd?
Ik heb alleen een bevestiging van onze refund aanvraag, uiteraard de afschrijving van de credit card en wat screenshots van gesprekken via Facebook messenger waarop door Emirates niet gereageerd is.. Verder uiteraard de tickets en een screenshot waarin Emirates op de website schrijft dat je een refund kunt aanvragen, covid gerelateerd
Ik zit er over te denken om ook maar eens een betwisting in te dienen bij de credit card maatschappij, International Card Services beheert de kaart in dit geval, ik wacht morgen ook al 8 weken op een refund van onze tickets naar Bali via Emirates, deze vlucht is nog niet geannuleerd maar volgens de voorwaarden mogen we zelf cancelen, mits het maar gerelateerd is aan Covid 19. Welke “bewijsstukken“ heeft u allemaal aangeleverd?
Ik heb alleen een bevestiging van onze refund aanvraag, uiteraard de afschrijving van de credit card en wat screenshots van gesprekken via Facebook messenger waarop door Emirates niet gereageerd is.. Verder uiteraard de tickets en een screenshot waarin Emirates op de website schrijft dat je een refund kunt aanvragen, covid gerelateerd
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht