Bij velen bekende bus die je over de Columbia Icefield in het Jasper National Park rijdt is verongelukt. Naar nu bekend 3 mensen overleden en een aantal gewonden: https://www.ad.nl/buitenland/drie-doden ... ~a6f89f49/.
Nooit gedacht dat dit ook echt zou kunnen gebeuren.
Ik las het vanmorgen. Eigenlijk is het nog een geluk bij een ongeluk dat er door corona maar 20 mensen in de bus zaten i.p.v. de 56 die erin kunnen en erin het hoogseizoen ook in zitten. Dan was het nog veel erger geweest.
Wij zijn vorig jaar met de Ice Field Explorer geweest en het is een machtig voertuig. Je hebt dan helemaal niet het idee dat er iets mee kan gebeuren, maar dat is natuurlijk een illusie. Vermoedelijk is de chauffeur met 1 of meerdere wielen naast het pad gekomen en er vanaf gevallen. Heel akelig.
Wij hebben daar in 2012 in gezeten en die dingen voelen zo enorm stabiel. Kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan kantelen. Wat een vreselijke tragedie.
Volgens het nieuws hier in Canada zaten er 27 mensen op die bus (Ice Explorer) en was de bus omvergeduwd door een stenen lawine.
Inderdaad toch een beetje een geluk bij ongeluk omdat er maar half de mensen inzaten, normaal kunnen er zo een 56 passagiers in zo een bus. Het had nog een stukje erger gekunnen. Vreselijk voor de families/nabestaanden...
die dingen voelen zo enorm stabiel. Kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan kantelen
Helemaal mee eens. Wij zijn er vorig jaar mee geweest, met 16 man aan boord, maar het is ongelooflijk dat er daar wat mee kan gebeuren. Ook omdat ze maar iets meer dan stapvoets rijden.
Geen nieuws over het onwel zijn van de bestuurder tot nu toe in ons lokaal nieuws. Ik hoorde vandaag wel ze hebben vastgesteld dat het geen rock slide was...het onderzoek gaat nog verder naar de oorzaak. Dus het zou wel mogelijk kunnen zijn dat de bestuurder onwel geworden was of dergelijke?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.