Reis RL23: zuidwest Canada (rondje Vancouver)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Reis RL23: zuidwest Canada (rondje Vancouver)

Bericht door rl23 »

Voor begin juni 2021 willen we een rondrit in Canada gaan doen. We zouden in deze periode een cruise naar Alaska doen maar aangezien het schip is verkocht gaat dat niet door. Als alternatief willen nu deze rondrit doen omdat de vluchten al zijn geboekt. We kunnen ze wel kosteloos wijzigen, maar op het moment zijn de vluchten al 300 euro pp duurder dan toen wij ze boekten. Ik hou het in de gaten, dus mochten ze toch nog goedkoper worden dan is dat een mogelijkheid om de duur iets te verlengen.

We zijn al eerder in Vancouver geweest dus daar ruimen we nu geen tijd voor in.

Ik heb voor nu een eerste opzet van de route gedaan, onder ander op basis van de site van Anninbc en een aantal reisverslagen. We vinden het niet erg om af en toe een wat langere reisdag te hebben. We gaan trouwens met de auto en overnachten in hotels. Het blijft natuurlijk onzeker hoe het allemaal gaat verlopen, daarom zeker alleen reserveringen die kosteloos kunnen worden geannuleerd.

We weten dat we niet alles kunnen zien/doen. Vinden het leuk om hier en daar een korte tot medium lange wandeling te doen en de highlights te zien. Een belangrijk onderdeel van onze vakanties is ook goed lokaal eten en drinken. Misschien rond Osoyoos ook een wijnproeverij doen. In onze vorige rondreizen (rondje San Francisco en van San Francisco naar Seattle) hadden we alleen in de steden meer dan 1 overnachtingen en dat beviel goed (ondanks dat we op een enkele plaats nog wel wat dingen willen doen, maar dat is voor een toekomstige vakantie dan)

Ik vind vooral het gedeelte rond Japer/Banff lastig in te delen. 2 volle dagen voor Jasper en 1 voor Banff of juist andersom. Een ander lastig vraagteken is nog overnachten in Lake Louis of vanuit Banff de lakes bezoeken.

Schiphol - Vancouver
Vancouver - Whistler (125 km)
Whistler
Whistler - Clearwater (450 km)
Clearwater
Clearwater - Jasper (320 km)
Jasper
Jasper
Jasper - Lake Louis (290 km)
Lake Louis
Lake Louis - Banff (60 km) (eventueel eerst naar Yoho en dan terug naar Banff via Bow Valley Parkway #1A)
Banff
Banff - Revelstroke (via Radium Spring, 390 km)
Revelstroke
Revelstroke - Osoyoos (320 km)
Osoyoos - Hope (250 km)
Hope - Schiphol (165km, vlucht vertrekt om 17:45)

Ben benieuwd of jullie tips hebben voor ons.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RL23: zuidwest Canada (rondje Vancouver)

Bericht door stegeman »

Zelf vonden we in 2017 overnachten en Jasper en in Banff voldoende. (Jasper 4, Banff 3). Had wel langer gewild, maar daartussen overnachten was ons inziens niet nodig. Is vast heel mooi! Maar rust door langere tijd zelfde hotel vinden we ook fijn. Zo in m’n herinnering waren met 30minuten(?) vanaf ons hotel bij Banff bij Lake Louise. Prima. 2022 gaan we nu weer! Ook Whistler 2 en clearwater 2 denk ik. En dan Jasper 3 en Banff 3 maar als het de eerste keer is is meer tijd erg fijn. Ik volg het Canada deel nu volop want zoeken zelf ook nog naar tips.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis RL23: zuidwest Canada (rondje Vancouver)

Bericht door stegeman »

Zelf vonden we in 2017 overnachten en Jasper en in Banff voldoende. (Jasper 4, Banff 3). Had wel langer gewild, maar daartussen overnachten was ons inziens niet nodig. Is vast heel mooi! Maar rust door langere tijd zelfde hotel vinden we ook fijn. Zo in m’n herinnering waren met 30-40 minuten(?) vanaf ons hotel bij Banff bij Lake Louise. Prima.
Oeps dubbel!! Ik weet niet hoe ik de vorige weg kan halen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer