Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sullivan85 »

Als je creatief wilt zijn kun je nog steeds reizen naar Amerika maar met twee weken quarantaine in Mexico. Ik heb het al vaker voorbij zien komen in fb groepen. Is op zich ook geen straf, quarantaine in cancun ;)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

mtl schreef:
17 jul 2020, 10:19
Ik denk dat KLM zijn geld zo lang mogelijk wil houden
Dat zou best wel eens een voor de KLM prettige bijkomstigheid kunnen zijn :wink: Ik denk daarnaast dat men in de procesvoering niet is uitgegaan en ingericht op het (massaal) verwerken van refund ivm corona. M.a.w. voucher uitgifte is veel meer geautomatiseerd dan refund. Het zal mij niks verbazen als een refund langs veel meer schijven in de organisatie moet, incl. goedkeuren door line managers e.d. Niet dat wij daar een boodschap aan hebben overigens :wink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 jul 2020, 12:40, 4 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »

Sullivan85 schreef:
17 jul 2020, 12:03
Als je creatief wilt zijn kun je nog steeds reizen naar Amerika maar met twee weken quarantaine in Mexico. Ik heb het al vaker voorbij zien komen in fb groepen. Is op zich ook geen straf, quarantaine in cancun ;)
Beetje relaxen bij Playa del Carmen of een uitstapje naar Tulum.. Geen problemen mee :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Sullivan85 schreef:
17 jul 2020, 12:03
Is op zich ook geen straf, quarantaine in cancun
Het schijnt (van horen zeggen) alleen niet zo makkelijk te zijn om via Mexico de VS in te komen... Ben wel benieuwd.. Een Nederlander via Mexico op ESTA... :D Grens tussen de VS en Mexico en v.v. was trouwens toch ook dicht? Of vergis ik mij hier in?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sullivan85 »

Wat ik ervan begrepen heb is dat het goed te doen is om vanuit mexico de vs binnen te komen. Heb nog niet gelezen dat het bij iemand niet gelukt is. Je moet wel echt 14 hele dagen daar verblijven dus op dag 15 kun je het vliegtuig naar de vs pakken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
17 jul 2020, 12:27
Het schijnt (van horen zeggen) alleen niet zo makkelijk te zijn om via Mexico de VS in te komen...
Als je de grens over land bedoelt dan heb je wel een punt. Is niet echt iets voor mensen zonder geduld zullen we maar zeggen.

Daarom gewoon vliegen. Je kan ook vanuit Aruba naar Amerika. Mocht er een seizoen komen dan is dit in ieder geval een "prima" optie mochten andere initiatieven niet slagen...
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Sullivan85 »

Ik hoop ergens dat we dit jaar het land weer in mogen maar ik heb er een hard hoofd in 😰

Ik heb een voucher gekregen van united airlines die een jaar geldig is dus hoop toch echt dat dit snel weer mogelijk is...
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door GJ »

Wij zijn vorig jaar met een tussenstop in Amerika naar Mexico gevlogen (en weer terug) en dat gaf beide richtingen op geen enkel probleem in de zin van extra controles ofzo.

Ik weet alleen niet hoe gezellig Yucatán momenteel is, het aantal gevallen van COVID-19 loopt in Mexico nog steeds op. Het lijkt erop alsof veel horeca en winkels weer opnieuw opengaan, maar er zijn ook nog veel sluitingen volgens mij. Als je de Mexico-quarantaine wilt doen zou ik het Tripadvisor-forum goed in de gaten houden. Daar zijn meestal wel actuele ervaringen te vinden.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Maar hoe zit dat met eventuele visa als je via een ander land de travelban wil omzeilen? Ik heb begrepen dat bestaande esta's ongeldig zijn en dat nieuwe aanvragen niet meer kunnen. Een visum dien je eerst aan te vragen, krijg je die wel in deze omstandigheden?
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Bjornftw »

LAWRENCIO schreef:
17 jul 2020, 09:39
Ik vind het overigens wel belachelijk dat KLM vouchers binnen een paar dagen kan regelen, maar dat de restitutieverzoeken maanden tijd in beslag nemen... Ik heb 10 Juni een verzoek ingediend, en tot nog toe geen bericht weer gehad...
In april mijn vouchers aangevraagd en deze pas begin deze maand ontvangen. Gaat dus niet allemaal zo snel.
Al had ik wel het gevoel dat nieuwe aanvragen eerder werden behandeld. Dus ik kon lang wachten..
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

mtl schreef:
17 jul 2020, 13:17
en dat nieuwe aanvragen niet meer kunnen.
Bestaande ESTA's zijn naar mijn weten geschorst voor zolang de travelban geldt. M.a.w. als deze straks wordt opgeheven dan zijn de lopende ESTA's weer geldig, mits deze uiteraard niet ''regulier'' is verlopen (na 2 jaar of zoveel eerder als je paspoort verloopt). Nieuwe aanvragen kan naar mijn idee nog steeds en worden volgens mij ook goedgekeurd, je hebt er natuurlijk niks aan dus waarom zou je die nu aanvragen.

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat, er is al eens in het ESTA topic wat voorbij gekomen, hoe kan je nou met je ESTA via Mexico wel het land in komen terwijl dit via de EU niet kan, ESTA blijft toch ESTA en ze zien dat je Schengen ingezetene bent. Maar dit schijnt toch anders te liggen... Heeft te maken met die 14 dagen niet in een Schengenland te zijn geweest.. Niet zo zeer of je Schengen ingezetene bent of niet.. Dat zou verklaren dat je na 14 dagen quarantaine in bijv. Aruba of Mexico er wel in komt. Visum lijkt mij ook problematisch op dit moment.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 jul 2020, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Sullivan85 schreef:
17 jul 2020, 13:09
Ik heb een voucher gekregen van united airlines die een jaar geldig is dus hoop toch echt dat dit snel weer mogelijk is...
Ik ga er toch vanuit dat als het allemaal zo lang gaat duren dat die vouchers weer gaan verlopen, zonder dat je er fatsoenlijk mee hebt kunnen reizen dat deze of verlengd worden of een refund krijgt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sunnyrojo »

Maar hoe zit dat met eventuele visa als je via een ander land de travelban wil omzeilen? Ik heb begrepen dat bestaande esta's ongeldig zijn en dat nieuwe aanvragen niet meer kunnen. Een visum dien je eerst aan te vragen, krijg je die wel in deze omstandigheden?

En reisverzekering? zeker iets om bij stil te staan. Wij willen ook weer graag maar wel verzekerd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Een reisverzekering afsluiten kan altijd. Of je dekking hebt t.a.v. Covid is maar zeer de vraag.. In verreweg de meeste gevallen niet.

Er is namelijk een oranje reisadvies. Alleen noodzakelijke reizen, vakantie valt hier bijvoorbeeld niet onder.

Dit betekent dat als je toch gaat je in de problemen kunt komen met je dekking. Bijvoorbeeld dat zaken die covid gerelateerd zijn niet verzekerd zijn, bijvoorbeeld medische kosten (en dat wil je in de VS echt niet!!), of de kosten voor langere verlijfsduur ivm lockdown of quarantaine .

Er zijn ook verzekeraars die in het geheel geen dekking bieden als je naar een land reist met een oranje reisadvies. Onder de noemer van: Wat doe je daar.. Je hoort daar niet te zijn.. (want je reis wordt je ontraden) Dus kan je ook op die locatie van dat oranje reisadvies je been daar niet breken of je koffer kwijt raken..

Er zal pas weer dekking zijn zoals we dit voor Covid 19 gewend waren, als het reisadvies voor de VS wordt aangepast naar geel of groen en ook zolang dat op geel of groen blijft.

Tot die tijd: Als je echt een noodzakelijke reis moet maken zou ik van te voren met je verzekeraar contacten. Mogelijkerwijs bieden ze na overleg in jouw specifieke situatie wel dekking.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Almere vak V schreef:
17 jul 2020, 13:02
d_vdploeg schreef:
17 jul 2020, 12:27
Het schijnt (van horen zeggen) alleen niet zo makkelijk te zijn om via Mexico de VS in te komen...
Als je de grens over land bedoelt dan heb je wel een punt. Is niet echt iets voor mensen zonder geduld zullen we maar zeggen.

.
De grens gaat niet echt vlotjes... Je kunt een kleine grenspost pakken natuurlijk. Maar Mexico is een mooi maar uiterst gevaarlijk land om doorheen te reizen. Daar vermoorden ze hun eigen moeder voor 5 dollar.... Plus hoe huur je een auto one way?

Ben er 1 x geweest, gewoon 1 grens over, naar de volgende grenspost onder Yuma weer terug. Daar ligt een weg paralel met de grens. We voelden ons niet veilig, werden gestopt door militairen(pubers) die vol testrone zaten.... We zagen een restaurant waar helemal geen electriciteits draden naartoe gingen en zag er uiters goor uit.

Cancun is veilig, maar t land niet zo....
.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Het zal denk ik in de posts hierboven voornamelijk over vliegen gaan. Via NL of BE naar Mexico, dan 14 dagen in quarantaine en dan doorvliegen naar de VS. Het blijft natuurlijk het omzeilen van de regels waar de travelban natuurlijk niet voor bedoeld is :wink: Aan de andere kant is het in sommige situaties ook wel weer te begrijpen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Coyote Buttes »

Ik ben nog steeds aan het "vechten" met vliegtickets.nl
Op 6 april 2020 is mijn vlucht geannuleerd en heb ik in eerste instantie een omboeking aangevraagd.
Vliegtickets.nl kent geen vouchers, in plaats daarvan moet je een mail sturen met het verzoek tot een nieuwe vlucht.

3 maanden later en de omboeking is nog steeds niet geregeld. Geen reactie of voorstel.
Op een klacht is ook nooit gereageerd.

Ik ben het zo vreselijk zat dat ik vorige maand een refund heb aangevraagd. Per mail en aangetekende brief. Ook hierop geen enkele reactie.
Termijn van 30 dagen (zeggen ze in de voorwaarden) is verlopen.

Vorige week ICS betwisting ingediend. Hopelijk werkt dit.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Er wordt hier regelmatig gedebatteerd over het kopen van tickets via een OTA of rechtstreeks bij de airline.

Een ticket annuleren dat rechtstreeks bij de airline is aangeschaft is ook geen feest.
Ik had geboekt bij Air France dus vol goede moed via airfrance.com naar de Nederlandse sectie gegaan. Annulering aangevraagd en ontvangstbevestiging gekregen.
Een week later:
We acknowledge receipt of your request.
As your ticket has been purchased outside of France, you shall ask your Air France agency in the country of trip departure, or log on local AF website. WWW.AIRFRANCE.BE
We thank you for your understanding.


Dus ook binnen de airline kent men het spelletje van de kast en de muur.
OK, dan via airfrance.be. Kom ik uiteindelijk op hetzelfde annuleringsformulier uit op airfrance.fr (wel makkelijk invullen; alle eerdere ingaven worden netjes door Chrome herkend). Dus voor de zekerheid nog maar een keer ingediend via airfrance.nl. Driemaal is scheepsrecht; één zullen ze toch wel in behandeling gaan nemen hoop ik.
(ter vergelijk; vorige maand had ik binnen 24 uur mijn KLM voucher binnen voor een boeking via Budgetair).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

@Frasi ik had in april een Air France ticket naar Guadeloupe. Zelf geannuleerd ; gewoon bij de KLM .
Dat zal ook wel jouw routing zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

@Frasi
Heb hetzelfde met AF meegemaakt , heeft in totaal ook net geen 3 maand geduurd voor alles afgesloten was. En ook van kastje naar muur gestuurd.
Ik blijf het een zinloze discussie vinden. Hoe je ook boekt, meestal gaat alles vlot, soms heb je problemen (rechtstreeks of OTA). Maar uiteindelijk komt het wel goed.
Als je winst groot genoeg is, zie ik echt geen voordeel om dan niet bij een OTA te boeken....
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer