USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door jojostravelusa »

Zoals het nu gaat, alleen maar meer besmettingen en maatregelen (openstellingen) die teruggedraaid worden, denk ik dat het niet eerder dan volgend jaar ergens wordt. Misschien in het voorjaar, maar zomer zou me ook niet verbazen. En inderdaad, afhankelijk van een evt. 2e golf.
Een vriendinnetje met schoonfamilie in Nebraska heeft zich er ook al bij neergelegd dat ze de familie lang niet gaan zien. Haar man is blij om op dit moment in Nederland te wonen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Harry »

Timothy555 schreef:
10 jul 2020, 15:34
Vanaf wanneer denken jullie (ik weet het, gissen, maar wil toch jullie idee eens horen) dat het weer toegelaten zal zijn om te reizen?
Ik gok op 21 januari 2021. :wink:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door covri »

Nee @Harry
Het wordt 19 maart 2021 :wink:

Beetje :offtopic:
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Bjornftw »

Harry schreef:
10 jul 2020, 16:50
Timothy555 schreef:
10 jul 2020, 15:34
Vanaf wanneer denken jullie (ik weet het, gissen, maar wil toch jullie idee eens horen) dat het weer toegelaten zal zijn om te reizen?
Ik gok op 21 januari 2021. :wink:
Met nog steeds een stijgende lijn aan corona-gevallen in Amerika, verwacht ik zelf pas eind 2020.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

Deze oscillerende grafieken blijven we zien in de wereld. Versoepelingen gevolgt door lockdowns. Zal niet veranderen totdat er een vaccin is, in mijn ogen. Speelt in alle landen op dit moment. Grenzen open gevolgt door mondkapjes in de bios in België ( :lol: ) en weer verplicht thuisblijven in delen van Spanje.

Ik geloof wel dat er in april/mei iets werkends is en de boel weer volledig van het slot kan.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Walnic »

Gisteren mail gehad van KLM dat onze terugvlucht is gecanceld. Alternatief voor terugvlucht gaat niet lukken ivm mijn werk. Dus is de beslissing nu genomen dat we dit jaar helaas niet meer naar Canada gaan. We stellen onze reis uit naar september 2021. Nu de overnachtingen nog annuleren, op 1 na is dit allemaal kosteloos. Ik heb eigenlijk ook niet veel zin om een verre, dure reis te maken naar een gebied waar veel nog gesloten is. We kunnen dan ook niet alles doen wat we zouden willen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben definitief besloten niet te gaan. Alles afgezegd, nu maar is kijken wat er met de tickets gebeurt, hopelijk annuleren ze die zelf,we wachten het wel af.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door opvakantie »

Bij Booking.com kun je nu ook aangeven dat je je vakantie moet annuleren vanwege Corona.
Bij een van de hotels waar we de eerste nacht toch moeten betalen (de rest valt gelukkig gratis te annuleren) zijn we nu aan het kijken met support van booking.com of we de reservering nog kunnen wijzigen naar volgend jaar. Mocht dat niet kunnen dan zien hoe de coulance uitvalt vanwege het niet kunnen reizen. Anders eventueel nog de verzekering.
marjac48
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2011, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door marjac48 »

Afgelopen weekend onze reis naar Amerika geannuleerd. Een dag van te voren kregen we te horen dat de heenreis naar Minneapolis was geannuleerd. Daarna kregen we een bevestiging van nieuw geboekte reis naar Minneapolis met tussenstop in New York. KLM gebeld en we konden de reis in zijn geheel annuleren. De hotels zijn inmiddels ook afgezegd en de auto hebben we kunnen cancelen. Jammer, want we hadden ons al geruime tijd voorbereid om een reis van 5 weken te maken van Minneapolis naar Houston. Hopelijk kunnen we volgend jaar alsnog de reis te maken. We hebben geannuleerd nu het virus nog lang niet onder controle blijkt te zijn, en we verwachten dat dat niet gebeurd de komende maanden. Nichtje in New York geeft ook duidelijk aan dat het niet verstandig is om te reizen in september, oktober en november. Mede gezien de te verwachten onlusten tijdens de presidentsverkiezing.
Gast

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Gast »

marjac48 schreef:
13 jul 2020, 14:16
Nichtje in New York geeft ook duidelijk aan dat het niet verstandig is om te reizen in september, oktober en november.
Volgens mij viel er ook niet veel te kiezen: er geldt nog steeds een inreis verbod in de US voor niet-ingezetenen.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door butterfly »

Wij willen ook liever niet meer gaan. Ik vind het risico te groot om vast te komen te zitten, en vraag me af hoeveel vakantieplezier ik nog zou hebben. Wij zouden 24 September heen vliegen. Ik heb wel vorige week vluchtwijzigingen gekregen, maar nog niet vernomen dat de vlucht gecanceld is helaas ( maar wij vliegen naar LAX en volgens mij is dat een van de weinige steden waar nog wel op gevlogen wordt?) Ik heb geboekt bij KLM maar de vluchten worden uitgevoerd door Air France en Delta. Ik hoop dat de vluchten vanzelf gecancelled worden eerlijk gezegd ( en dan vraag ik mij af of ik dan versnipperde vouchers ga ontvangen van Delta en Air France, ik hoop van niet dat lijkt mij erg onhandig)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Er wordt nog op meerdere steden in de VS gevlogen op dit moment, onder andere op JFK, DTW en SFO. Wel gelimiteerd uiteraard want er zijn weinig reizigers. De gemiddelde Europeaan komt de VS namelijk niet in. Wat overblijft zijn mensen die een uitzondering vormen op de travelban.

Als je vlucht gewijzigd wordt is dat ook een reden om een refund aan te vragen. Dit wordt namelijk gezien als een annulering van de oorspronkelijke vlucht.

Als je boekt bij KLM met een 074 ticketnummer dan krijg je KLM vouchers. Je boekt namelijk bij KLM, dat een vlucht wordt uitgevoerd door een partner in dezelfde alliantie(Skyteam) dat doet niet ter zake. Wij hadden voor onze vlucht naar JFK geboekt bij KLM maar werd uitgevoerd door Delta. Ook KLM vouchers ontvangen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door pumi1000 »

@butterfly

Omze vlucht vloog ook gewoon afgelopen zaterdag naar LAX en die is ook niet geannuleerd. We hadden geluk dat onze terugvlucht naar Frankfurt geannuleerd werd, toen konden we refund vragen anders had ik zelf ook een voucher moeten regelen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door Nessiezzz »

Ik zie dat bv.. de ochtendvlucht naar JFK nu steeds geannuleerd wordt maar de later vlucht en die van Delta niet.
Ik heb nog een vlucht staan voor 17 sept naar JFK vanaf AMS, hopelijk snel een annulering.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

Ben wel benieuwd hoe dat in bovenstaande situatie zal gaan. Stel je zit op die ochtendvlucht, die wordt geannuleerd, zeer waarschijnlijk omdat er te weinig passagiers zijn en de vluchten worden samengevoegd. Wordt je dan omgeboekt naar die latere vlucht of cancelen ze je dan jouw ticket? De airline weet immers tot aan inchecken niet dat je de VS niet in mag.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door roelb »

De airline zal je over het algemeen automatisch herboeken naar een alternatieve route. Bij Delta en KLM geldt de regel dat je daarna vrij bent om om een andere route te vragen. En als de voorgestelde wijziging er voor zorgt dat je meer dan anderhalf later op je bestemming komt (of meer dan anderhalf uur eerder moet vertrekken) dan mag je er ook voor kiezen om je ticket te cancellen en te refunden.

Dat was altijd al zo en is niet gewijzigd.

Wat ik nu zelf wel al twee keer heb meegemaakt is dat KLM niet altijd meer automatisch herboekt of het wel in de reservering zet, maar niet automatisch het ticket reissued. Waarschijnlijk omdat ze vermoeden dat het uiteindelijk toch gecancelled wordt.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door butterfly »

@ Roelb: Volgens die regels zou ik dan wel de heenreis mogen annuleren want we zouden om 12:05 vanuit Dusseldorf vliegen, en dat is nu 9:05 geworden. Aankomst is ook nog om 21:00 ipv 18:10. ( dus ook ineens een overstaptijd van ruim 6 uur ipv 2,5 uur) Alleen de terugvlucht is helaas ongewijzigd. Moet je dan ook binnen een bepaalde tijd nadat ze dit hebben medegedeeld actie ondernemen? Of kan ik eerst afwachten en hier later evengoed nog aanspraak op maken?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door d_vdploeg »

@roelb Zal er zelf ook nog wel op antwoorden denk ik, maar als je èèn boeking hebt gemaakt en binnen deze boeking heb je dus je heen en terugvlucht (Al dan niet met overstap) en er vindt een wijziging plaats op 1 van de vluchten, wat je kunt zien als annulering van de oorspronkelijke vlucht, volgens kun je dan je voor je hele boeking refund aanvragen, je hoeft die wijziging namelijk niet te accepteren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door butterfly »

Ik heb geprobeerd de KLM te bellen, maar dat lukt niet ivm grote drukte. Via fb vind ik zelf altijd vervelend, Dan kunnen al je vrienden meelezen wat jij wilt vragen of regelen. Daarom optie whats app geprobeerd. Binnen 2 dagen antwoord dat mijn heenvluchten als geannuleerd geregistreerd staan en ik dus refund of voucher aan kan vragen. Fijn dat ik dat nu al kan doen, en dat het dus duidelijk is dat we in September niet naar Amerika zullen gaan. Wel heel jammer, maar de duidelijkheid geeft ook een soort rust. Ik wil pas weer boeken als ik zeker weet dat de situatie weer okee is, Ook al zou het 2 jaar duren dat moet dan maar. Liever dan in onzekerheid te zitten of het wel verstandig is.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?

Bericht door babarage »

@butterfly via Facebook kun je FB messenger gebruiken, dat ziet niemand.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer