Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Nessiezzz schreef:
12 jul 2020, 17:26
heb het refund verzoek in de mail en vlucht is helemaal weg uit m'n overzicht
Ik denk dat ik dat maar even ga doen dan. Ik heb ook een mail over het restitutieverzoek gekregen, maar dan alleen een bevestiging van ontvangst. Daarnaast is de vlucht van 15 Juli in 'Mijn Reis' wel verdwenen, maar staat de vlucht van 16 Juli er wel in?
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Corv schreef:
12 jul 2020, 14:59
Mocht de travelban ooit weer voorbij zijn dan is het wel duidelijk bij welke reis/ticket aanbieders NIET meer te boeken.
Er blijven er vrij weinig over om wel bij te boeken geloof ik. :clap: Ik meen dat Delta wel goed uit de verf is gekomen, van wat ik heb gelezen dan.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

LAWRENCIO schreef:
12 jul 2020, 16:56
Bij ons nog steeds geen berichten... Het zit ons niet lekker... Wij zouden 15 Juli vertrekken van Amsterdam naar Chicago, maar deze vlucht is geannuleerd door KLM en omgeboekt naar 16 Juli. Vanwege de travel ban mogen wij überhaupt niet de VS binnen, en wij hebben al een tijdje geleden een restitutieverzoek ingediend voor geld terug. Hierna is het erg stil gebleven vanuit KLM en heb ik nog helemaal niets weer gehoord. Nu komt de vertrekdatum van aankomende donderdag toch wel erg dichtbij en hebben wij ons geld niet terug. Dan nog iets vreemds; in de 'Mijn Reis' omgeving op de KLM website stond dus eerst dat de vlucht door KLM geannuleerd was en omgeboekt, maar dat is nu nergens terug te vinden. Helaas heb ik dus geen screenshot daarvan gemaakt, en kan ik de annulering niet bewijzen vrees ik. WAT TE DOEN? Moet ik nog eens contact opnemen met KLM?
hallo Lawrencio, ik zeg het tegen iedereen. Probeer klm of je airline te bereiken met een pm op twitter. ik heb hier goede ervaringen mee!
Ze reageren doorgaans redelijk rap en zoeken e.e.a. voor je uit!
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

Wanderlust schreef:
12 jul 2020, 19:08
Corv schreef:
12 jul 2020, 14:59
Mocht de travelban ooit weer voorbij zijn dan is het wel duidelijk bij welke reis/ticket aanbieders NIET meer te boeken.
Er blijven er vrij weinig over om wel bij te boeken geloof ik. :clap: Ik meen dat Delta wel goed uit de verf is gekomen, van wat ik heb gelezen dan.
En wij hebben zeer goede ervaringen met british airways. Direct annuleren en direct geld op de cc terug! Alles in overleg met de klant.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ronenivonne »

KLM geeft aan dat het wel 3 maanden kan duren. Is er eigenlijk überhaupt iemand die het geld al terug gestort heeft gekregen?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Ik heb nog niemand daarover gehoord.
Mijn vlucht werd eind maart geannuleerd en nog steeds niets ontvangen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Ik had van KLM in april met een paar dagen mijn geld terug, was wel een award ticket.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Wanderlust schreef:
12 jul 2020, 19:08
Corv schreef:
12 jul 2020, 14:59
Mocht de travelban ooit weer voorbij zijn dan is het wel duidelijk bij welke reis/ticket aanbieders NIET meer te boeken.
Er blijven er vrij weinig over om wel bij te boeken geloof ik. :clap: Ik meen dat Delta wel goed uit de verf is gekomen, van wat ik heb gelezen dan.
Vloog met Delta op 12 april. Hoefde niks te doen, zij e mailden de nieuwe datum en info. Delta is zowiezo 1 van de betere Amerikaanse maatschappijen. Vriendelijk personeel, schoone vliegtuigen en t eten is ook niet slecht voor vliegtuig eten.
.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

asv60 schreef:
12 jul 2020, 14:56
@Roelb : Amerika12 zegt toch ook dat ze de vlucht willen cancelen en daarvoor mogelijkheden zoekt om contact met Gate1 op te nemen.
Jazeker, maar zoals het is opgeschreven kun je niet anders concluderen dan dat OP denkt dat niet Hawaii het probleem is, maar zijn of haar connectie in Texas. De relevante zinsnede is immers:
nu geldt er een inreisverbod naar de Verenigde Staten (wij hebben een tussenstop in Texas van 1 dag).
Daarom mijn opmerking, om te voorkomen dat de OP wellicht denkt dat een route naar Hawaii zonder via de continentale US te vliegen (maar bijvoorbeeld via een aziatische route) wel ok is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@Arjan92s Heb je al vorderingen gemaakt in je poging om via Servie de travelban te omzeilen? Ik vraag dat omdat er In Servie een stijging van corona-gevallen is plus politieke onrust.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pascal »

Pascal schreef:
28 jun 2020, 10:52
Ook hier gisterenavond bericht van CheapTickets ontvangen betreffende het terugbetalen binnen de 10 dagen van de geannuleerde tickets.

Voor wie wil vergelijken:
Geboekt 09/02/2020
Geannuleerd 06/05/2020
Vertrekdatum 30/05/2020
Vluchten met United Airlines

Boekingskosten worden niet teruggestort. (Geen probleem mee)
Update:
11 werkdagen na kredietnota geld terug op de rekening zien verschijnen. Zonder de stoelen zoals aangegeven maar wél met de boekingskosten erbij.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Boekingskosten hebben wij terug gehad van onze annuleringsverzekering. :thumbup:
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Glorious »

Als frequente meelezer wil ik graag mijn positieve ervaring met United Airlines delen.

Wij zouden 23 juli van Dusseldorf via Praag en Newark naar Las Vegas vliegen. 8 augustus retour.
Tickets geboekt op 19 februari rechtstreeks via United.

Na 2 itinerary wijzigingen zouden we uiteindelijk van Dusseldorf via Frankfurt (met LH) en San Francisco naar Las Vegas moeten vliegen. Op alle US vluchten hadden we een geldige boeking
Echter de vlucht van Dusseldorf naar Frankfurt kon niet meer worden bevestigd. Er waren ook geen alternatieve vluchten voor deze route meer.

Daarop heb ik vrijdag 3 juli met United gebeld en een verzoek gedaan tot een volledige refund. Dit werd meteen telefonisch verwerkt door de operator. De volledige refund stond afgelopen vrijdag op mijn credit card.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

ronenivonne schreef:
12 jul 2020, 21:38
Is er eigenlijk überhaupt iemand die het geld al terug gestort heeft gekregen?
Ja, die zijn er wel blijkbaar. Zie openbare FB groep 'KLM Refuses ticket refund'.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Visser schreef:
13 jul 2020, 03:35
Delta is zowiezo 1 van de betere Amerikaanse maatschappijen.
Mijn favoriet! Ik boek nooit meer Delta tickets via KLM.

En @tomko, wat goed van BA! Goed om te weten.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

De laatste update van mij: KLM zegt dat het restitutieverzoek goed is aangekomen en dat wij inderdaad recht hebben op ons geld terug. De boeking stond nog wel in 'Mijn Reis' op de website van KLM, maar dat was incorrect. Die is er nu uitgehaald en wij hoeven dus alleen nog maar even af te wachten op de daadwerkelijke restitutie. Pfoe, even een hoop onzekerheid weggenomen, zo vlak voor de vertrekdatum van 16 Juli...
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vrijwel meteen na thuiskomst in maart een formulier op de site van LOT ingevuld voor het restitutieverzoek. Tot op heden nog niets ontvangen. Er stond in eerste instantie dat het binnen een maand betaald zou worden, later stond er dat het wel even kon duren. We kunnen geen mailadres vinden, dus hebben we het formulier nog een keer ingevuld. Eens zien of het wat oplevert. We hebben in Amerika al voor € 165,- met ze aan de telefoon gehangen, dus bellen stellen we nog even uit. Hoewel het vanuit Nederland wel een stuk goedkoper zal zijn.

De voucher van Air Canada was 2 jaar geldig, maar nu oneindig. Je kunt het alleen niet online omzetten, maar moet bellen. Nu staat er dat ze ermee bezig zijn om het wel mogelijk te maken het online aan te vragen. Dan wachten we nog maar even. Scheelt weer telefoonkosten tenslotte.

De voucher van United Airlines is nog gewoon 2 jaar geldig, maar dat is maar een klein bedrag. Het was een vlucht van Las Vegas naar Chicago voor 2 personen.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Wanderlust schreef:
08 jul 2020, 12:06
Ik meld me volgende week weer hier om te laten weten of ze hun woord zijn nagekomen
KLM update. Er gebeurt wel het een en ander volgens mij want vanmorgen heb ik maar liefst drie mailtjes ontvangen:

Mail 1
Een nieuw refund request voor boeking A (USA boeking) waarop het volgende staat: PRIORITY - for Customer Care Use Only

Mail 2
Weer over boeking A, mail van customer care, gaat over mail 1:
Ik heb opnieuw uw aanvraag, met prioriteit, aangevraagd bij onze restitutieafdeling onder restitutienummer: XX-XX.
Mail 3
Gaat over boeking B (non-USA), automatische email
U heeft onlangs een teruggave aangevraagd in de vorm van geld. We hebben echter ontdekt dat we u al een reisvoucher hebben gestuurd of dat u al een aanvraag voor een reisvoucher heeft gedaan. We hebben daarom uw nieuwe verzoek geannuleerd.
Ik heb Mail 3 nu doorgestuurd aan de delegate die vorige week aangaf dat ik voor beide boekingen eind deze week restitutie ontvang. Ik begrijp wel waardoor het komt overigens, toen ik (in juni) de refund heb aangevraagd nadat net bekend was gemaakt dat dat kon, was het nieuwe knopje er nog niet voor restitutie van de voucher. Maar toch heb ik al sinds eind maart aangegeven dat ik restitutie wil en geen voucher. Keep you all updated.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Zwelgbast »

Oke, dan zal ik ook die mails krijgen en gaan ze mijn aanvraag ook annuleren. ik kon toen ook geen restitutie van de voucher kiezen, maar heb het wel aangegeven dat ik me vouchers wil inwisselen. Ben benieuwd
esther78
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door esther78 »

Hallo allemaal,

ik schroom een beetje om mijn vraag hier te stellen, maar probeer het toch. Er is zoveel informatie maar het is heel moeilijk om een vraag bij de betreffende bedrijven te stellen, merk ik.

Ik heb tickets voor vier personen gekocht bij Vliegwinkel. Het zijn tickets van KLM. De heenvlucht is inmiddels twee keer gewijzigd (vertrek 24 juli) maar de terugvlucht (14 augustus) is tot nu toe ongewijzigd.

Vliegwinkel is niet bereikbaar. Hoe kan ik een verzoek tot restitutie indienen?

Hartelijke groet :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer