Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Gaarne weer on topic. Een discussie als deze voegt niets toe aan het onderwerp van deze thread. Alle volgende berichten hierover worden dan ook verwijderd vanaf nu. Dank voor de medewerking!/mod]
Groetjes,
Daniel
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

Tip:
Wij hebben van Gate1/Tix een refund gehad voor onze tickets naar New York. Minus 55 euro administratie kosten. Deze 55 euro hebben wij geclaimd bij onze annuleringsverzekering. En de dag daarop al bericht terug dat het vergoed wordt. (In ons geval de helft omdat de 2 volwassen dochters niet op onze verzekeringspolis staan, logisch natuurlijk).
Wij hebben een doorlopende verzekering via de ING bank bij Nationale Nederlanden.
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Zwelgbast »

De methode van @Wanderlust werkt wel. Heb nu ook antwoord dat het tussen de 7 en 14 werk dagen wordt geregeld
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Fijn om te horen, @Zwelgbast!

Ik heb vandaag ook antwoord van de DOT gekregen (had melding gemaakt over KLM nav tip van @roelb):
We will forward your complaint to the airline and ask the company to respond directly to you with a copy to us. Airlines are required to acknowledge receipt of a consumer complaint within 30 days and provide a substantive response to the complainant within 60 days. We will review the airline's response.

If our review of your complaint and the response from the company discloses a potential violation of our rules, our office may pursue enforcement action. Generally, our office pursues enforcement action on the basis of a number of complaints which may indicate a pattern or practice of violating our rules. Your complaint may be among those considered and may lead to appropriate enforcement action including the assessment of civil penalties. However, our office has no authority to order compensation for individual complainants.
Hopelijk hoeft het niet meer zo lang te duren als die 30/60 dagen en stort KLM - zoals beloofd - uiterlijk eind volgende week mijn geld terug. Maar top dat ze je bij de DOT voorzien van persoonlijk antwoord, van de NLse IL&T eigenlijk niets meer ontvangen.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Ik had gisteren dezelfde mail @Wanderlust, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

Klaarblijkelijk heeft Kroatië besloten het advies van de Europese Raad naast zich neer te leggen en mogen onder andere toeristen uit de VS nu het land binnen. Zie o.a. https://mup.gov.hr/uzg-covid/english/286212 en https://hr.usembassy.gov/covid-19-information-2. Kroatië leunt natuurlijk sterk op toerisme, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.
jessica0309
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2020, 08:57
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jessica0309 »

Goedemorgen, ik lees al een tijd mee op dit forum en zou graag jullie advies vragen.
Probeer het kort te houden....
Vlucht vorig jaar geboekt met Eurowings 7-8 DUS-MIA 29-8 MIA-DUS.
Nu natuurlijk ivm de Travelban vakantie geannuleerd. Maar nu de vliegtickets....
Eurowings geeft aan dat ik tot 14 dagen voor vertrek voucher kan aanvragen.
Op zich prima voorwaarden, echter vliegen ze niet meer buiten Europa. Dus voor ons niet relevant.
Vorige week zaterdag van Lufthansa mail ontvangen dat onze vlucht gewijzigd is. (boeking van Eurowings staat echter nog steeds op bevestigd met oude vlucht)
Wij zouden nu met Lufthansa heen vanaf Frankfurt en terug via Düsseldorf met Eurowings. Beide rechtstreeks. Niet mee akkoord natuurlijk. Want opstappen in Frankfurt en eindigen in Düsseldorf is niet zo handig :lol:
Lufthansa geeft aan voor 17 juli te reageren op hun mail door of de vluchtwijziging te accepteren of ons ticket later te gebruiken. Als ik niet zou reageren zou ik nergens geen recht meer op hebben.
Eurowings geeft tot nu toe niet thuis (3 x via contactformulier en 2 x facebook waar ik niet verder kom dan dat ik gebruik kan maken van hun voucher. Als ik aangeef dat om bovenstaande reden niet te accepteren volgt er niets meer.....) Ook als ik vraag naar evt contact email adres of iets dergelijks verwijzen ze naar contactformulier op website. Maar ook als ik dan weer aangeef dit al 3x te hebben gedaan zonder enige respons blijft het stil.
Wat is in deze wijsheid, wachten tot Eurowings de vlucht annuleert (wat ze volgens mij al gedaan hebben maar niet vermelden op de boekingsstatus), contact opnemen met Lufthansa, of contact proberen te krijgen met Eurowings.
Oja, zowel boekingsnummers als vluchtnummers zijn gewijzigd. Maar ook dat wordt niet vermeld op de Eurowings app. Deze geeft nog steeds oude boekingsnummer aan met "confirmed".

Toch niet zo kort als ik zou willen maar hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Of evt ervaring mee heeft.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Omdat onze aankomende reis (21 juli) naar Seattle met KLM nog altijd niet is geannuleerd, en KLM webcare via Twitter aangeeft niet te kunnen zeggen of annulering nog gaat gebeuren, heb ik vandaag een voucher request gedaan.

Onze reis was direct bij KLM geboekt en zou worden uitgevoerd door Delta. Heen een tussenstop in Detroit, terug direct van Seattle naar Amsterdam.

Het aanvragen van een voucher ging vrij soepel, maar wat ik heel gek vind is dat je bij opgave van reden maar twee opties hebt: 1. Wil niet vanwege coronavirus, 2. Kan niet vanwege annulering door airline.
Kan niet wegens travel ban staat er niet eens bij.

Gelukkig was er een vakje met toelichting. Niet dat het uitmaakt (denk ik) maar toch.
In de bevestigingsmail staat geen termijn waarbinnen ze reageren, maar er staat wel dat het weken kan duren...

Inmiddels ook bezig met de invulling van een alternatieve vakantie naar Italië, dus die voorpret kan ten minste ook beginnen...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Amerika12
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2020, 08:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Amerika12 »

Hi allen,

Ik ben nieuw op het forum, dus allereerst hallo allemaal. Wij hadden op 15 februari een retour naar Hawaii geboekt via Gate1. Deze vlucht is gepland voor 28 juli, nu geldt er een inreisverbod naar de Verenigde Staten (wij hebben een tussenstop in Texas van 1 dag). We willen graag onze vlucht cancellen, maar American Airlines geeft aan dat we contact moeten opnemen met Gate1. Ons lukt dit helaas niet, ze zijn onbereikbaar. Ik las dat sommigen van jullie via gate1 kosteloos konden annuleren, hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen? Wat moet ik doen, well nummer bellen/mailen? Het is echt van groot belang aangezien we 6 tickets geboekt hebben en het om een zeer groot bedrag gaat wat we niet willen zien verdampen. Als jullie me kunnen helpen zou dit erg fijn zijn!
Amerika12
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2020, 08:28
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Amerika12 »

covri schreef:
10 jul 2020, 12:40
Tip:
Wij hebben van Gate1/Tix een refund gehad voor onze tickets naar New York. Minus 55 euro administratie kosten. Deze 55 euro hebben wij geclaimd bij onze annuleringsverzekering. En de dag daarop al bericht terug dat het vergoed wordt. (In ons geval de helft omdat de 2 volwassen dochters niet op onze verzekeringspolis staan, logisch natuurlijk).
Wij hebben een doorlopende verzekering via de ING bank bij Nationale Nederlanden.
Beste Anna, hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Ons lukt het niet om contact op te nemen met Gate1. Zou je me aub kunnen vertellen hoe dit is gelukt?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

covri schreef:
03 jul 2020, 10:38
@marc08

Deze hebben wij gebruikt en met succes. Geld terug binnen 1 week.
Geboekt bij Gate1 en brief ook naar Tix gestuurd. Via Tix hadden we betaald en via Tix het geld terug.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
@Amerika12 Dit al geprobeerd?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Ik heb de voorbeeldbrief ook gestuurd naar vliegtickets.nl zowel per mail als aangetekend. Ben benieuwd. Heb tot op heden geen persoonlijke reactie teruggehad van vliegtickets.nl, alleen maar standaard mail die iedereen krijgt, met annulerind en dat het 6 tot 12 maanden kan duren de refund.

Ik heb ook via de ING de geld terug service knop gebruikt, eerder had hier iemand (kevin) zo het geld teruggekregen (heb daar een screenshot van meegestuurd naar de ING dat datum vlucht de leverdatum is.)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

Wij gaan ook de brief sturen aan vliegtickets.nl. de tenrmijn van 6 tot 12 maanden is belachelijk. We zitten te denken om ook een brief aan Lufthansa te sturen. Of heeft dat weinig zin, omdat we bij vliegtickets.nl hebben geboekt?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Normaal gesproken heeft dat weinig zin maar proberen kan altijd.
A&A
Amerikafan
Berichten: 388
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door A&A »

A&A schreef:
02 jul 2020, 14:19
Elendan schreef:
18 jun 2020, 11:16
@covri Kon het inderdaad weer eens niet laten :thumbup: en heb vanmorgen ook de brief gebruikt en naar Expedia gestuurd via hun klachtenformulier. Enige manier om ze te bereiken lijkt wel. Dus wie weet zwichten ze en heb ik geluk net als jij :clap:
@Elendan Wij hadden via Expedia een vlucht naar Vancouver op 1 augustus en 25/8 terug met daarbij de eerste hotelovernachting. de vlucht was van BA die ons ruim2 weken geleden al per mail liet weten dat de 1e etappe (AMS-Heatrow) gecaneled was. We konden daarvoor een voucher aanvragen.
Wij gewacht op bericht van Expedia maar vandaag nog niks. Telefoon gepakt en voor NL gekozen. Na een half uur wachten eruit gegooid. Telefoon weer gepakt en voor Engels gekozen. 45 minuten in de wacht en toen een zeer slecht Engels sprekende Indiër die ons een ander telefoonnummer gaf dat we konden bellen voor annulering. Nummer 3x gecheckt, gevraagd of het écht een NL nummer was en uiteindelijk gebeld. Nummer bestaat niet. :evil:
Toen de chatfunctie van Facebook gebruikt om met Expedia in contact te komen. Daarmee kregen we vrij snel contact. Er werd een voucher BA voor de vlucht aangeboden en op het hotel (waarvoor we niet gratis annuleren hadden) zouden we moeten wachten tot 31 juli of die dan gratis zouden kunnen annuleren. Heb toen de voorbeeldbrief in de chat geplakt dat ik geen voucher van BA wil (van Expedia had ik minder erg gevonden; die zijn gedekt). Uiteindelijk bleek dat, omdat BA één van de vluchten zelf geannuleerd heeft hebben we recht op refund. Expedia neemt nu zelf het risico dat het hotel niet annuleerbaar is voor hun rekening. Ze gaven wel aan dat BA er 30 weken (!) over kan doen om het geld terug te storten. Dat vond ik nogal gortig en dus een quote uit dit forum op de chat gezet dat BA tegenwoordig in een paar dagen reageert. Ze houden het nu voor ons in de gaten; zodra BA akkoord geeft stort Expedia het geld op onze rekening terug.
Uiteraard moeten we maar zien hoe lang dit gaat duren en of dit echt waar is maar tot nu toe klinkt het hoopvol! contact met Expedis zou ik dus vooral via Facebook messenger proberen!
Binnen 10 dagen alles door Expedia teruggestort op de creditcard! Zowel de vlucht incl alle kosten als het hotel voor de 1e nacht (dat niet gratis annuleerbaar was!). Netjes!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Amerika12 schreef:
12 jul 2020, 08:32
Wij hadden op 15 februari een retour naar Hawaii geboekt via Gate1. Deze vlucht is gepland voor 28 juli, nu geldt er een inreisverbod naar de Verenigde Staten (wij hebben een tussenstop in Texas van 1 dag).
Je beseft jezelf dat Hawaii gewoon een staat van de USA is? Ook als je rechtstreeks if via een andere route naar HI vliegt dan zul je het land niet inmogen.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

@Roelb : Amerika12 zegt toch ook dat ze de vlucht willen cancelen en daarvoor mogelijkheden zoekt om contact met Gate1 op te nemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Corv »

Mocht de travelban ooit weer voorbij zijn dan is het wel duidelijk bij welke reis/ticket aanbieders NIET meer te boeken.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door LAWRENCIO »

Bij ons nog steeds geen berichten... Het zit ons niet lekker... Wij zouden 15 Juli vertrekken van Amsterdam naar Chicago, maar deze vlucht is geannuleerd door KLM en omgeboekt naar 16 Juli. Vanwege de travel ban mogen wij überhaupt niet de VS binnen, en wij hebben al een tijdje geleden een restitutieverzoek ingediend voor geld terug. Hierna is het erg stil gebleven vanuit KLM en heb ik nog helemaal niets weer gehoord. Nu komt de vertrekdatum van aankomende donderdag toch wel erg dichtbij en hebben wij ons geld niet terug. Dan nog iets vreemds; in de 'Mijn Reis' omgeving op de KLM website stond dus eerst dat de vlucht door KLM geannuleerd was en omgeboekt, maar dat is nu nergens terug te vinden. Helaas heb ik dus geen screenshot daarvan gemaakt, en kan ik de annulering niet bewijzen vrees ik. WAT TE DOEN? Moet ik nog eens contact opnemen met KLM?
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

LAWRENCIO schreef:
12 jul 2020, 16:56
Bij ons nog steeds geen berichten... Het zit ons niet lekker.... WAT TE DOEN? Moet ik nog eens contact opnemen met KLM?
Ik zou even bellen. Gezien hij oorspronkelijk is geannuleerd heb je recht op de refund. Ik ben aan de telefoon zeer goed geholpen, heb het refund verzoek in de mail en vlucht is helemaal weg uit m'n overzicht. 020 474 7747
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer