Goed plan om naar Alaska te trekken.
Over het Canada deel kan ik niets zeggen. Ook met de campervragen kan ik je niet helpen.
Bij Denali willen jullie 1 dag bus en 1 dag een hike doen? Een hike op de dag van de bustour is moeilijk.
Ik zou aanraden om een zo vroeg mogelijke bus te nemen, minstens tot Eielson Visitor Center. (moest de berg Denali zichtbaar zijn kan je een beetje bijbetalen en doorrijden naar Wonder Lake)
Bij Eielson kan je de Alpine Hike doen naar Thorofare RIdge.
Op de terugweg kan je dan nog wandelen waar je maar wilt. Je zegt gewoon aan de chauffeur dat je uit de bus wilt, gaat wandelen en wanneer je klaar bent, laat je een andere bus je weer meenemen (gewoon zwaaien en ze stoppen)
In Seward ben ik al met zowel Major Marine Tours en als Kenai Fjords Tours gegaan. Beiden prima verzorgd.
Vaak is er enorme korting rond Thanksgiving. (Het komt op hun site te staan)
Harding Icefield Trail is zeker een aanrader. Vroeger kon je op zaterdag deze wandeling ook met een ranger doen. DIt jaar doen ze het niet maar daarna misschien weer wel. Nodig is het eigenlijk niet, je kan prima zonder begeleiding naar boven.
Knik Glacier: deze gletsjer is niet zelf te bereiken. Wil je tot bij de gletsjer gaan dan kan ik je zeer Knik Glacier Tours aanraden. Je gaat met een boot tot bij de gletsjer. Of via Knik River Lodge kan je ook een activiteit boeken.
Matanuska Glacier is ook slecht toegankelijk. DIt in tegenstelling tot wat je vaak leest (met auto bereikbaar).
Er is Glacier Access maar dan moet je 30$ betalen om op de gletsjer te mogen gaan.
Vanuit het Matanuska Glacier State Park is er geen toegang tot de gletsjer.
Via Matanuska Adventures kan je wel een activiteit boeken bij / op de gletsjer.
Als alternatief kan ik je een ritje de bergen in aanraden. Tussen Palmer en Glacier View zou je via Independence Mine State Historical Park kunnen rijden. Het is erg mooi daarboven.
Uit de km leid ik af dat jullie vanaf Chitina naar McCarthy vliegen.
Er bestaan packages met vlucht en overnachtingen bij Kennicott Glacier Lodge.
Maar je kan ook de vlucht bij Wrangell Mountain Air boeken en ergens anders overnachten.
De vlucht is erg de moeite waard, vervoer en flightseeing in 1.
Het Root Glacier Trail brengt je tot aan de Root Glacier. Je kan nog een stuk verder langs de gletsjer wandelen.
Er zijn ook enkele pittige wandelingen naar de mijningangen.
Op zich kan je alles zonder begeleiding doen.
Zelf koos ik wel telkens om een geleide hike op de Root Glacier te doen. Vond ik zeer bijzonder en ik was gerust met een gids erbij.
Veel plezier met plannen.
Groetjes,
Ingrid