Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door r1mario »

Is er iemand al teruggereisd naar NL gedurende de laatste maand(en)? En kan je proberen verwachten als je weer de VS binnenkomt als greencard houder?

Ik wil graag een weekje naar NL voor familiebezoek gezien zij nu niet hier kunnen komen.

Bedankt alvast.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door clp90 »

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... gde-staten hier staat dat er behalve een gezondheidsverklaring verder geen uitreisbeperkingen zijn voor reizen naar Nederland vanuit de VS.. Als permanent resident kom je de VS ook wel weer terug in. Of het verstandig is om nu te reizen is een tweede natuurlijk. Ik heb er zelf over nagedacht omdat ik op dit moment zwanger ben en mijn familie mijn gehele zwangerschap niet heb kunnen zien/zal kunnen zien maar ik ga het er niet op wagen. Bovendien waren de tickets ook niet te betalen de laatste keer dat ik heb gekeken.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Harry »

En je moet die week in quarantaine in Nederland.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door r1mario »

Bedankt voor de reacties. Ik heb een ticket gevonden voor 799 dollar dus de prijs valt mee. Het is meer de week in quarantine dat me tegen staat, niet dat ze dat kunnen checken, maar toch..

Ik zal er nog even over nadenken. Stay safe allemaal!

Waar wonen jullie overigens en hoe is het bij jullie? Ik woon in New Port Richey (FL)nu en de coronagevallen vallen hier nog wel mee. Gelukkig ook geen gewelddadige protesten hier.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door clp90 »

Ik dacht dat FL juist bijna elke dag een nieuw record aantal besmettingen heeft? Of misschien niet jouw regio natuurlijk. Ik woon in Alpharetta, GA en ik geloof dat GA ook bijna iedere dag een nieuw record aantal besmettingen doorgeeft. Maar ik kan niet zeggen dat het me verbaast want er wordt hier heel laks omgegaan met de social distancing, dragen van masks, looprichtingen in winkels, etc.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Bryan K »

Hier in Davie, Broward, (FL) kennen we wel veel mensen die het de laatste tijd allemaal hebben opgelopen. Gelukkig wij nog niet. De regels met betrekking tot het masker zijn erg strikt de 6 ft wordt wel nageleefd in de rij van de kassa, maar verder ook niet echt. Het eenrichtingsverkeer in de winkel kun je al helemaal vergeten.

Maar de economie is weer op volle toeren en alles is hier eigenlijk ook gewoon weer open (waarschijnlijk te vroeg).

Ik heb een ticket in oktober om naar Nederland te gaan. Mijn vrouw is trouwens Amerikaans. Zou zij met mij mee kunnen reizen naar Nederland (onder de huidige omstandigheden) of zal zij worden geweigerd? Ik weet dat je Amerika in komt als je directe familie hier hebt, weet niet of dat in Nederland ook zo is?
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door clp90 »

https://nos.nl/artikel/2339052-europese ... -niet.html

Hier staat dat de EU geen reizigers uit de VS toelaat, maar ik kan me goed voorstellen dat daar wel uitzonderingen op zijn, zoals man/vrouw van een Nederlander. Zeker weet ik dit niet. Die lijst wordt overigens elke 2 weken opnieuw beoordeeld en oktober is nog redelijk ver weg.

Mijn beste vriendin heeft een ticket om eind september deze kant op te komen en mijn ouders begin oktober, ik hoop dat het inreisverbod voor Europeanen hier naartoe tegen die tijd niet meer geldt of in ieder geval versoepeld is. Zij vallen niet in een uitzonderingscategorie helaas.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Willem1 »

Ik moet binnenkort naar Nederland vanwege dringende familie-omstandigheden (van wat ik begrepen heb is dat een uitzonderingsgrond). Ticket is geboekt; als ik weer terug ben zal ik laten weten hoe de reis verlopen is.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Bryan K »

@clp90
Laten we het allemaal hopen. Ik hoop voornamelijk dat het niet een spelletje wordt waarbij het is, als jij ons niet toe laat, laten wij jou ook niet toe. Even duimen met ze alle dat het allemaal goed gaat komen dan.

@Willem1 Graag! Ben erg benieuwd hoe je terugreis zal verlopen. Met betrekking tot Nederland zal er weinig gebeuren neem ik aan, indien je nog in het bezit bent van het Nederlands paspoort natuurlijk.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door r1mario »

Willem1 schreef:
03 jul 2020, 20:50
Ik moet binnenkort naar Nederland vanwege dringende familie-omstandigheden (van wat ik begrepen heb is dat een uitzonderingsgrond). Ticket is geboekt; als ik weer terug ben zal ik laten weten hoe de reis verlopen is.
Graag, succes met de reis en de familieomstandigheden.
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door r1mario »

clp90 schreef:
02 jul 2020, 15:33
Ik dacht dat FL juist bijna elke dag een nieuw record aantal besmettingen heeft? Of misschien niet jouw regio natuurlijk. Ik woon in Alpharetta, GA en ik geloof dat GA ook bijna iedere dag een nieuw record aantal besmettingen doorgeeft. Maar ik kan niet zeggen dat het me verbaast want er wordt hier heel laks omgegaan met de social distancing, dragen van masks, looprichtingen in winkels, etc.
Mijn county valt idd mee, en de mensen die ik ken die het opgelopen hebben waren hoogstens grieperig. Zelf houdt ik me gewoon aan de richtlijnen met betrekking tot social distancing en het dragen van een masker, maar ik maak me niet echt druk omtrent het virus oplopen. Ik maak me drukker om de economie en de spanningen momenteel dan om het virus.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door roelb »

Bryan K schreef:
03 jul 2020, 14:59
Ik heb een ticket in oktober om naar Nederland te gaan. Mijn vrouw is trouwens Amerikaans. Zou zij met mij mee kunnen reizen naar Nederland (onder de huidige omstandigheden) of zal zij worden geweigerd?
Ik zag dat je nog geen antwoord had. Het antwoord is eenvoudig te vinden op de diverse overheidsites en die van de EU, maar het is in principe ja, je vrouw mag gewoon binnen. Ze immers de echtgenote van een EU onderdaan en daarop is de ban niet van toepassing. Je moet het vermoedelijk wel aan kunnen tonen, zowel bij het inchecken als op het moment dat je de EU binnenkomt.

Om discussie te voorkomen kan het nodig zijn om aan te geven dat het doel van de reis is om "naar huis" te gaan, wat dat dan ook moge zijn. Je kunt natuurlijk altijd vertellen dat jullie even bij jouw familie intrekken.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Bryan K »

Bedankt @roelb!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Bennogr »

Ik neem op Schiphol altijd de "EU paspoorten" rij, en zeg dan tegen de controleur in het Nederlands (nog steeds zonder een duidelijk Amerikaans accent) dat mijn vrouw een 'ere-Nederlandse' is omdat ze mij na 39 jaar nog steeds verdraagt. En dat we alleen maar op vakantie komen. Werkte altijd (hoewel ik al een tijdje niet meer in Nederland ben geweest). Maar zal de volgende keer toch wel een kopie van ons trouwbewijs meenemen voor alle zekerheid!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door bedeve »

:offtopic:

Bedoeld voor mee-lezenden die op zoek zijn naar info over het reizen naar de USA .
Het US consulaat in Amsterdam is momenteel consultatief ingesteld tov Nederlanders die wegens bijzondere omstandigheden naar de USA moeten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door dutchie_in_boston »

Bennogr schreef:
09 jul 2020, 21:56
Ik neem op Schiphol altijd de "EU paspoorten" rij, en zeg dan tegen de controleur in het Nederlands (nog steeds zonder een duidelijk Amerikaans accent) dat mijn vrouw een 'ere-Nederlandse' is omdat ze mij na 39 jaar nog steeds verdraagt...
Doe ik ook altijd maar afgelopen jaar ging dat fout en werd mijn Amerikaanse man van 30 jaar bij het loket teruggestuurd door een man die echt met het verkeerde been uit bed was gestapt. Welcome to Holland. It's against the rules! Toen ben ik maar met man door 'zijn' rij heengegaan. Stonden we even later bij hetzelfde kooitje aan de andere balie bij een collega :lol:
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Martijn88 »

2 weken geleden met wat moeite richting de US kunnen vliegen, aangezien ik ben getrouwd met een US citizen. Terugvlucht was geen probleem voor mij als Nederlander, en mijn vrouw kreeg een paar vragen naar aanleiding van haar NL werkvisum, maar had verder geen problemen om NL in te komen. Als GC holder zou het uitreizen uit Nederland een stuk makkelijker moeten gaan, maar KLM weigerde mij eerst aangezien de popup in hun systeem zegt dat alleen US Citizens of LPR's mogen reizen naar de US. Uiteindelijk na wat uitzoekwerk met een heel behulpzame supervisor hebben we toch in kunnen checken. We gaan de komnende week wel in quarantaine, maar ik moet zeggen dat ik niet heel bezorgd ben, aangezien de luchthavens en zelf de vliegtuigen zo leeg waren, en eigenlijk iedereen wel een mondkapje droeg. Ik denk dat je het inmiddels sneller oploopt in de supermarkt.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door Willem1 »

Willem1 schreef:
03 jul 2020, 20:50
Ik moet binnenkort naar Nederland vanwege dringende familie-omstandigheden (van wat ik begrepen heb is dat een uitzonderingsgrond). Ticket is geboekt; als ik weer terug ben zal ik laten weten hoe de reis verlopen is.
Bij deze :

Geen enkel probleem gehad. Online inchecken kon niet. Bij inchecken op het vliegveld mijn NL paspoort getoond (er hing een briefje dat je met een US paspoort alleen kon inchecken als je een medical professional was en ging helpen om Covid-19 te bestrijden). Ook een NL gezondheidsverklaring moeten invullen, maar die heb ik vervolgens alleen hoeven laten zien bij inchecken - en daarna is er niks meer mee gebeurd. Tijdens vlucht wel continu mondkapje op (tip: gebruik zo'n strip achter je hoofd waaraan je de elastiekjes van je mondkapje kunt vastzetten - dat is veel fijner voor je oren). Ook bij aankomst in NL is geen enkele vraag gesteld; gewoon paspoort laten zien, en doorlopen. Bij inchecken voor de terugvlucht (kon ook niet online) werd gevraagd om m'n green card (sowieso niet ongebruikelijk). Vervolgens een (US) gezondheidsverklaring moeten invullen, met vluchtnummer, stoelnummer en contactgegevens van mij in de VS. Na landing in de VS ging uitstappen erg langzaam omdat ze van iedereen die formulieren innamen, checkten op leesbaarheid, en er werd met een IR-thermometer op het voorhoofd gekeken of je koorts had. Flyertje meegekregen met de instructie om 2 weken self-quarantine te doen. De CBP-officer vroeg nog wel wat de reden van de reis was geweest - maar dat was het wel.

Vliegtuig zat zowel heen als terug iets van 10% vol, en de luchthavens waren ook erg rustig. Wat dat betreft een ideale reis.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door clp90 »

Heeft iemand hier ervaring met Nederlandse familieleden die naar de VS willen reizen? Ik kom niet veel verder dan deze link, en die is al van eventjes geleden:

https://travel.state.gov/content/travel ... virus.html

Ik ben zelf green card holder, maar 21+ dus zo te zien is er in mijn geval geen uitzondering van toepassing. Ik vraag me af hoe dit in de praktijk gaat. Worden passagiers dan al geweigerd bij het boarden, of pas in de rij bij immigrations?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Naar NL reizen gedurende COVID-19 als greencard holder.

Bericht door bedeve »

De Amerikaanse ambassadeur in Nederland , Peter Hoekstra , vertelde afgelopen woensdag in het Assense Hotel van der Valk dat hij zijn kinderen en kleinkinderen mist.
Hij heeft nu een korte fietsvakantie in Nederland maar is wel bezig zijn langere vakantie in de USA te plannen.
Met voldoende tijd voor een quarantaine.
Dat is dus een element om aan te denken voor hen die naar de USA willen afreizen.
Een green card holder kan wel naar huis.
Zit niet in Nederland opgesloten...
Maar bij aankomst gaat het achter slot en grendel
Voor niet green card holders geldt in urgente situaties contact opnemen met consulaat in NL / Ambassade in B
In ieder geval zal je bij wegvliegen wel gevraagd worden op basis waarvan jij denkt de USA binnengelaten te worden
DWZ in USA quarantaine toegelaten te worden .....


(PS. Overigens ben ik van mening dat het meer opeenvolgende nachten in dezelfde hotelketen doorbrengen een veiligheids risico voor de US ambassador inhoudt.
Ook al werd hij op de fiets door security uit de wind gehouden )
Wat vind sportieve vakman @HansB daarvan?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer