Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@Timothy555 Gewoon wachten. Zeker niet zelf annuleren!
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

ehh.. nou pas maar even op. Als je naar LHR > MIA kijkt dan vliegt british airways nog steeds met een 787 dreamliner. BA209 terwijl de BA207 wel is gecancelled...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

mtl schreef:
08 jul 2020, 19:49
@Timothy555 Gewoon wachten. Zeker niet zelf annuleren!
Doe ik. Maar KLM zegt zelf in hun mailtje dat ik recht heb op een volledige refund, gezien de vlucht Brussel - Amsterdam waarop ik geboekt was geannuleerd is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:
08 jul 2020, 17:22
@bedeve die vergelijking van verzekeringen hoef je zelf niet meer te maken , kijk maar eens op https://www.facebook.com/groups/AmerikaTips/ en dan bij bestanden ( of groepsbestanden) :thumbup:
Dank je wel voor de tip @Elendan !
Leuke facebook pagina.
Ik heb me als lid aangemeld
In de bestanden een hele uitgebreide mooi gepresenteerde vergelijking gevonden van reisverzeleringen waar het annuleringen ed in het Coronatijdperk aangaat.
zoals ;
Verzekeraars die wel enige dekking bieden ivm corona.pdf en Reisverzekering na opheffen negatief reisadvies.pdf
Maar dat is niet wat ik bedoelde ;ik wil van een aantal grote reisverzekeraars strikt de voorwaarden en hun prijzen vergelijken.
Heb ik met 3 verzekeraars een keer gedaan en als gevolg daarvan mijn eigen doorlopende reisverzekering direct opgezegd.
Kom er op terug !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Timothy555 schreef:
08 jul 2020, 20:04
Maar KLM zegt zelf in hun mailtje dat ik recht heb op een volledige refund
Ja, als zij al een deel uit je boeking hebben geannuleerd, hoef je niet te wachten tot er nog meer geannuleerd wordt en gewoon gelijk refund aanvragen.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik kan dat. Maar ik ga nog wachten. Ik kan me nog omboeken naar gelijk welke vlucht die wel gaat, als de travel ban zou eindigen (ik acht de kans klein, maar je weet maar nooit). Ik zou ook voor een voucher kunnen opteren, die is 15% meer waard...
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

Wij hebben zojuist een mail gehad dat onze vlucht naar San Francisco van 17 september is geannuleerd. Omdat we via Doets hebben geboekt zullen we contact met hun moeten opnemen.

Betekend dit dat Doets wel moet omboeken naar volgend jaar of kunnen ze ons nog afschepen met een andere luchtvaartmaatschappij? We hebben voor KLM gekozen zodat we een directe vlucht hadden. Wat zijn de regels als de reis niet doorgaat zoals in je overeenkomst staat?

Ik hoor graag of iemand hier bekend mee is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Ik denk dat je dit aan Jan Doets moet vragen.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Tot dusver lees ik weinig ervaringen met American Airlines hieromtrent. Ik vraag mij af of die er wel zijn...
Onze situatie is het volgende: Op 19 augustus hebben wij de volgende route: AMS-DFW-SFO, dan na 3 weken SFO-ORD en een week daarna ORD-PHI-AMS. PHI is een tijd geleden al gewijzigd in ook DFW. Deze transatlantische vlucht gaat sinds 6 juni ook elke dag gewoon, dus ik denk niet dat er een annulering in zit. Wij hebben de tickets geboekt bij Flugladen.de (onderdeel van Travix-groep).

Travelban of niet, wij willen gewoon niet meer gaan.
Heb twee weken geleden Flugladen al een mailtje gestuurd betreffende de vluchtwijziging waarvan wij nooit op de hoogte waren gesteld en dat we niet van plan zijn uberhaupt te vliegen. Behalve een automatisch antwoord, natuurlijk geen verder bericht daarover gekregen. De positieve berichten over andere onderdelen van de Travix-groep zijn toch al minimaal, dus had dat ook niet verwacht.

Op de site van American Airlines wordt de optie aangeboden dat je de vlucht kunt annuleren wanneer je reis voor 30 september is. Je kunt dan later telefonisch een nieuwe boeken met reisdatum voor 31 december 2021. Ik heb geen idee hoe lang ze dit bod aanhouden en of ik dit ook kan doen als je via een third party hebt geboekt. Want, hoe zouden ze moeten weten hoeveel ik voor de tickets had betaald?
Op antwoord van Flugladen wachten, kan natuurlijk ook iets van de lange adem zijn, met het risico dat het aanbod weg is als de travelban opgeheven is...

Heeft iemand misschien ervaring met American Airlines en/of Flugladen in deze?
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

@gera_r je kan het proberen via Twitter om een bericht te sturen naar aa. Ze reageren vrij snel en ik ben bang dat ze je doorverwijzen naar je third-party. However niet geschoten is altijd mis.. Succes!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Helaas heb ik geen Twitter en bij Facebook hebben ze de messenger-service uitgeschakeld... Kan natuurlijk altijd naar hen bellen, maar wil eerst eens horen of er hier ervaringen zijn om goed beslagen ten ijs te komen... :D
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

Je hebt in 5 minuten een account gemaakt op Twitter. Ik zou dit toch adviseren hoor! Alle Airlines zijn goed benaderbaar via Twitter, das ook mijn enige gebruik!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door gera_r »

Nou Tomko, ik heb je advies ter harte genomen. Twitter-account aangemaakt en AmericanAir een bericht gestuurd... Nu dus maar afwachten... :)
Niet geschoten is inderdaad altijd mis, in ieder geval zal ik weten waar ik aan toe ben als me terugverwijzen naar Flugladen. Dan heb ik dat in ieder geval op schrift...

Update, een half uur later: Al antwoord!
"Hi there. We're offering flexibility to rebook and complete a trip by December 31, 2021. Your tickets are covered by the travel alert. So, rebooking is definitely an option for you. We see the schedule change was more than 60 minutes. A full refund can be offered in this case. You can cancel anytime via website. However, we strongly recommend you to check with the original booking source directly as there's a special discount on your tickets to make sure these options apply to you. Rebooking or refunds must be processed by the travel agency."

Dus, dat lijkt me helemaal goed. Gewoon even deze tekst doormailen aan Flugladen en dan maar afwachten voor een refund... toch?
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

We hebben gisteren eindelijk een duidelijke mail ontvangen van vliegtickets.nl:

"Hallo,
Wij moeten je jammer genoeg informeren dat de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd vanwege de situatie omtrent het coronavirus. Wij vragen je vriendelijk om alle passagiers in de boeking hierover te informeren.

Wat betekent het als de luchtvaartmaatschappij restitutie geeft?

Wij nemen contact op met de luchtvaartmaatschappij om een restitutie van de vlucht aan te vragen. Dit kan momenteel 6 tot 12 maanden duren in verband met de hoge volumes van aanvragen. We vragen je vriendelijk om geen contact met ons hierover op te nemen. Zodra wij meer informatie hebben, nemen wij contact met je op. Bekijk hier de procedure.

Wat gebeurt er nu?

Jij hoeft niets te doen. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, storten wij het ticketbedrag terug naar het betaalmiddel waarmee de boeking is betaald.

We hopen dat je begrip hebt voor deze uitzonderlijke situatie. Wij doen ons uiterste best om je restitutie zo spoedig en zo goed mogelijk te verwerken, maar vragen je tegelijkertijd ook om geduld.

Wij wensen jou een goede gezondheid toe en kijken er naar uit om jou in de toekomst weer van dienst te mogen zijn, zodra reizen weer mogelijk is!

Met vriendelijke groet,
Vliegtickets.nl "

We hebben ze eerder proactief een mail gestuurd dat we geen voucher willen. Dat pakken ze goed op. Alleen jammer dat het zo lang kan duren. We gaan deze mail nu ook gebruiken als bewijs om onze laatste Airbnb reservering te annuleren. We willen namelijk ons geld terug en geen reistegoed.
Laatst gewijzigd door Aricon op 10 jul 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Blauwe tekstkleur verwijderd. Deze kleur is uitsluitend bedoeld voor de opmerkingen van de moderators.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door asv60 »

OMG 6-12 maanden! Als het bij ons zo lang duurt heb ik misschien toch liever een voucher.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Poohbear »

asv60 schreef:
09 jul 2020, 18:21
OMG 6-12 maanden! Als het bij ons zo lang duurt heb ik misschien toch liever een voucher.
Ik snap het, maar voor ons begint het een principe kwestie te worden. Het eindeloos rekken icm hele slechte service vinden wij echt niet oké.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

Onze vlucht van 31 mei en 24 juni werden ook gecanceld rond 11 mei, wij kregen een soort gelijke mail van cheaptickets, 21 juni kreeg ik de afrekenig dat we het geld terug kregen en 10 dagen later stond het op de creditcard. Dus het hoeft niet perse lang te duren, mogelijk hangt het ook nog van de luchtvaart maatschapij af. Wij vlogen met United airlines.

Ik hoop voor jullie op een vlotte afhandling :thumbup:
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuperFieke »

@gera_r : Wij werden door American Airlines zeer goed geholpen. We zouden normaal gezien op 1 juli vertrokken zijn naar SF. Op het moment dat we merkten dat er een deel van onze vlucht geannuleerd was, hebben wij AA opgebeld. We werden er onmiddellijk geholpen door één van de medewerkers en na 7 dagen stond de refund van onze tickets op onze rekening.
Wij hadden wel rechtstreeks met AA geboekt, zonder broker.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

Blijft absurd dat KLM na annuleren van onze vluchten eind maart nog steeds de refund niet heeft teruggestort op mn cc. Ik heb er een duidelijke bevestiging van dat ze dat zouden doen, als resultaat van een klacht.

Krijg net bericht van U.S. Department of Transportation, waar ik in mei ook een klacht had ingediend, dat zij die gegrond verklaren en 'm doorsturen aan KLM, met de verplichting om te reageren.
Ben benieuwd, denk niet dat het iets gaat helpen eerlijk gezegd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Jawel, dat helpt.

Ik had begin april een 24-hour cancellation bij KLM in de molen gestopt van ca 3000 euro. Was een herboeking voor een cancellation door Delta waarbij ik een uur later toch besloot om het maar bij Delta te boeken ivm de flexibiliteit in de fare rules (KLM beloofde het wel op de website, maar op papier (in de bevestiging en fare rules) niets van dat alles. Dus direct 24-hour cancellation aangevraagd en opnieuw geboekt bij Delta.

KLM claimt zo'n 24-hour cancellation binnen 7 dagen af te wikkelen. In mijn ervaring is het in werkelijkheid meestal een week of 2. Maar drie weken na het refund request bestond zelfs de reservering nog gewoon en ben ik maar eens gaan bellen. Toen werd me verteld dat het wel maanden kon duren. Nu heb ik ook 11 weken moeten wachten op een refund van Delta, dus op zich kan ik me voorstellen dat het nu langer duurt als het om een gecancelled ticket gaat. Maar dit was een een 24-hour cancellation en daarvan vond (en vind) ik echt dat dat gewoon geautomatiseerd zou moeten gaan en binnen hooguit enkele dagen gerefund moet zijn, zo niet direct. Precies zoals de meeste andere airlines het doen.

Dus na dat telefoontje heb ik direct de DOT route bewandeld. Na een week of 2 ontving ik een mail vanuit de DOT dat mijn klacht naar KLM werd doorgestuurd. Binnen 2 weken daarna een reply met excuses vanuit een @klm.com adres. De dag daarna vanuit iscits.com (het indiaase bedrijf dat dit afhandelt voor KLM) de bevestiging van de afhandeling. Een dag later stond het op mijn credit card.

Oftewel: de DOT klachten worden behandeld door iemand bij KLM en daarna geescaleerd zodat ze direct top-of-queue staan qua de verwerking. Het voelt aan de ene kant niet helemaal juist, want daarmee krijg je dus "voorrang" op andere requests. Maarja, het was toch prettig om die paar duizend euro weer terug te hebben. Zeker ook omdat ik op een gegeven moment 10k had uitstaan bij Delta en KLM door dit herboeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer