Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MaantJee94
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2020, 09:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MaantJee94 »

@Tantelotje Ik dacht dat de bedragen van een annuleringsverzekering veel hoger lagen maar dat valt dus alles mee! Als we moeten omboeken is het het overwegen waard. Geen idee of de boekingsdatum dan ook opschuift of dat deze blijft staan op de eerde boekdatum, want dan kan een annuleringsverzekering nog steeds niet. Maar goed, dit is nogal off topic en zal ik zelf wel even gaan uitzoeken ;)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Ik weet het, beetje :offtopic:

Maar een annuleringsverzekering dekt niet alleen bepaalde risico's voor vertrek, maar ook tijdens je verblijf daar.

Voorbeeldje uit eigen werk: Vriendin van mijn zoon brak in 2017 haar enkel nabij Vancouver, gelijk einde vakantie en ze waren blij dat ze konden terugvallen op hun annuleringsverzekering van wie hun alarmcentrale een vervroegde terugreis regelde. Met hun Air Canada tickets viel niets te doen, dus beiden voor belachelijk veel geld met BA Businessclass retour naar Nederland. Andere cq goedkopere opties kon de alarmcentrale niet beschikbaar, alles vol. Alleen een reisverzekering (met werelddekking) dekt deze zorg niet.

Ook dit soort risico's zie ik graag gedekt, die paar Euro's kunnen er nog wel bij. Maar dat is mijn mening...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Tantelotje schreef:
08 jul 2020, 11:09
Los van of je het nodig vindt of niet: onze doorlopende annuleringsverzekering kost nog geen 6 euro per maand...
Laat je ons svp weten welke verzekering je bedoelt.
Heb je die in combinatie met een reisverzekering ?
Als we weer richting USA kunnen gaan wil ik de reis / annulerings verzekeringsvoorwaarden van een aantal verzekeraars weer eens gaan vergelijken en wat verschillen hier beschrijven.

@Ruud2004 geeft een mooi voorbeeld van een reisverzekering
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Misschien een ook beetje :offtopic: maar om het e.e.a even in perspectief te plaatsen en aan te sluiten bij de reacties van @Marielleh en @MaantJee94 t.a.v. annulerings en reisverzekeringen het volgende:

In de regel sluit een verzekeraar pandemieën uit omdat het risico daarvoor te groot is om te verzekeren. Of anders gezegd.. de premie die een verzekeraar daarvoor moet vragen is zo hoog dat geen consument dat wil betalen.

Door corona is de reiswereld voor 99% stil komen te liggen. Als al deze mensen hun reis (zowel zakelijk als vakantiereizen) zouden annuleren en de verzekeraars zouden moeten uitkeren hebben we letterlijk geen reisverzekeraars in de hele wereld meer over. Geen enkele maatschappij kan dit financiële risico dragen en vallen bij bosjes om. Ook de grote spelers zoals bijvoorbeeld de ANWB, NN of interpolis. Bedenk dat dit grote concerns zijn en dat dit ook gevolgen kan hebben voor andere verzekeringen en werkgelegenheid.

Kun je van alles van vinden maar corona gaat verder dan je eigen gezin, buurman of collega, betekent niet dat de consument er dan maar voor moet opdraaien, klopt, daarom zijn er ook de steunpakketten voor bepaalde sectoren en bieden airlines en reisorganisaties vouchers, omboekingsregelingen aan en gelukkig nu ook de mogelijkheid om geld terug te vragen.

Voorbeeldje uit eigen ervaring. De oma van mijn vriendin overleed. We zijn daarvoor 3 dagen later vertrokken naar onze vakantiebestemming. Uiteraard hebben we onze vliegtickets moeten omzetten en de boekingskosten en het tariefsverschil hebben we kunnen claimen op onze reisverzekering. Scheelde bij elkaar toch zo'n 500 euro. Ik was blij dat ik de reisverzekering had, die paar euro's per maand kostte mij minder dan de 500 euro in één keer.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 jul 2020, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Inges schreef:
08 jul 2020, 09:30
Maar ik ben heel benieuwd!
Zojuist de volgende email ontvangen:
Hartelijk dank voor het doorgeven van onderstaande gegevens.

Ik zal ervoor zorgen dat uw restituties met prioriteit afgehandeld worden.
Uiterlijk eind volgende week zullen wij het bedrag voor onderstaande tickets aan u overmaken.

Onze excuses dat de verwerking van de restituties langer duurt dan u van ons gewend bent vanwege de hoge volumes die wij momenteel moeten wegwerken.

Met vriendelijke groet,

Delegate to the President
Ik meld me volgende week weer hier om te laten weten of ze hun woord zijn nagekomen :lol:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

En dit stuurt? KLM?

Ik hoor van verschillende mensen om mij heen dat bij verschillende maatschappijen de verwerkingstijd van de refunds wel 3 maanden kan duren.

Ben benieuwd!
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Annuleringsverzekering €6 per maand?

Ik betaal € 6,27 per maand (Aegon).
Daarvoor heb ik een doorlopende reisverzekering met werelddekking, incl. geneeskundige kosten én annulering.
(de module annulering kost €1,47/maand).

Ik heb nog nooit iets op mijn reisverzekering hoeven claimen, maar die €75 is het me toch meer dan waard; geeft me een hoop rust.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

@d_vdploeg Ja dit gaat om KLM (rechtstreeks bij hen geboekt ook)

Ik had dus zondag gemaild naar een aantal mailadressen waaronder Dhr Elbers (mailinhoud conceptbrief die hier eerder de ronde deed)

Kreeg gisteren reactie om mijn gegevens te sturen, dus heb voor twee boekingen (één USA trip en één binnen EU) de refund request confirmation numbers (eind maart en medio mei aangevraagd) gestuurd en kreeg vanochtend dit antwoord. Ben erg benieuwd want kreeg tot nu toe ook steeds 8, toen 12 en laatst 14 weken als tijdsindicatie, maar zo'n mailtje heb ik niet eerder gehad.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door boonens »

d_vdploeg schreef:
08 jul 2020, 12:31
Ik hoor van verschillende mensen om mij heen dat bij verschillende maatschappijen de verwerkingstijd van de refunds wel 3 maanden kan duren.
Wij hebben op 2 mei bij KLM restitutie aangevraagd voor onze tickets naar Zuid-Korea voor jullie en op 22 juni was het bedrag teruggestort. We hebben nooit op enige manier getracht de verwerking te bespoedigen. Een kleine 2 maanden bij ons dus.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Lennartc »

Net gebelt met KLm voor reis eind september ; heel vriendelijke medewerker aan de lijn die direct de voucher regelde.
Inmiddels in het bezit van 3 vouchers en zag dat je per boeking 3 kan inwisselen.

Ik vind t top.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

De ervaringen met KLM zijn blijkbaar erg wisselend, zo lees ik ook in de (openbare) Facebook groep 'KLM Refuses ticket refund'.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door bedeve »

Frasi schreef:
08 jul 2020, 12:35
Annuleringsverzekering €6 per maand?
Dank je @Frasi .
Net als @Tantelotje noem jij een prijs per maand.
De prijs van zo'n verzekering wordt los van het pakket (Wat) en het geldigheids gebied ( Waar ) ook bepaald door het aantal verzekerden op een polis ( Wie)
Prijs alleen zegt dus niet veel

Ik zal Aegon binnenkort meenemen in een vergelijkings thread van een aantal verzekeraars
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Tantelotje »

Eens Bedeve, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Dus wat meer info: annuleringsverzekering is gekoppeld aan de reisverzekering. 2 personen op de polis. Zit in onze alles-in-een-polis waar ook onze andere verzekeringen zijn ondergebracht. Heb dus 'gewoon' aangeklikt en zeker nergens vergeleken. Het totaalpakket van verzekeringen was bij Interpolis goedkoper (met gelijke voorwaarden) dan onze voorgaande verzekering.

@ Frasi: het zal misschien ook nog afhangen van het verzekerde bedrag. Geen idee. Ik vind 6 euro per maand te weinig om moeite te doen om het uit te zoeken :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Zwelgbast
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mar 2017, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Zwelgbast »

Ik heb ook maar de geen stijl methode geprobeerd.

Maar het eerste adres AFKLMServices@icsits.com werkt niet
de 2e email.reply@klm.com geeft aan niet te gaan reageren en verzoeken je contact op te nemen via social media.
Wel heb ik een automatisch bericht gehad van delegate@klm.com dat het druk is en een antwoord langer duurt dan normaal, maar goed dat wisten we al.

Pieter zelf heeft nog niet gereageerd, maar wie weet de avond is nog jong :D

Niet normaal trouwens dat dit zo absurd lang moet duren. En alle excuses van druk ken ik nu wel. ik heb ook hard gewerkt voor me geld en 2 business tickets hakken er toch flink in dus dat wil ik gewoon mijn geld terug zeker omdat de bonus regeling voor mij nergens op slaat.

We wachten af....
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Carrie »

Ook wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij Interpolis. Vrijdag contact met ze gehad of zij wat voor ons konden betekenen. Als je geboekt hebt toen er nog geen negatief reisadvies was en dat er nu wel is, is dat meeverzekerd. Je moet dit echter eerst verhalen op de reisaanbieder (in ons geval BudgetAir). Laten die weten niet (alles) te vergoeden, kan je met dat antwoord op schrift aankloppen bij Interpolis. Zij adviseerde wel al BudgetAir aan te schrijven dat zij onmogelijk de overeengekomen dienst kunnen leveren dus dat zij moeten cancellen en moeten restitueren.

Net een mail gehad van BudgetAir dat AerLingus onze vlucht van 17 juli heeft gecanceld en dat ze het restitutieproces zijn gestart. Zal wel los van mijn mail staan, maar ik ben evengoed blij met dit bericht. Het zal nog wel weken duren voor we horen wat/of er gerestitueerd wordt, maar het is fijn om te weten dat het in gang is gezet en dat we onze verzekering nog als achtervang hebben.

Nooit gedacht dat ik ooit blij zou zijn met een gecancelde vlucht, maar we kunnen ons nu met een gerust hart richten op een vakantie in Frankrijk 😊. Als we dat boeken met code geel is het ook verzekerd als er onverhoopt weer een code oranje komt en de reisaanbieder niet wil vergoeden.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elendan »

@bedeve die vergelijking van verzekeringen hoef je zelf niet meer te maken op facebook heeft iemand dat al voor je gedaan. Scheelt een hoop werk hoor, kijk maar eens op https://www.facebook.com/groups/AmerikaTips/ en dan bij bestanden ( of groepsbestanden) :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@bigsurf

Wij hebben de brief en de bijlage (ik dacht de betalings bevestiging) in het contactformulier van zowel Gate1 als Tix bijgevoegd.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

dag samen
ik had op advies van jullie ook de standaard brief gedownload en ingevuld en aangetekend verstuurd naar Budgetair.
Vandaag een mail van Budgetair gekregen dat de vlucht geannuleerd is en dat het restitutie proces in gang is gezet.

Ben blij met deze eerste reactie van Budgetair. :thumbup:
nu wederom afwachten.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

@Zwelgbast klopt, die werkten bij mij ook niet volgens mij, en ik kreeg ook een paar keer een standaard email over 14 weken, maar toen ik het eigenlijk niet meer verwacht had (2 dagen na het versturen van het mailtje) kreeg ik dus een hoopvolle reactie

Ik ben het met je eens trouwens! Keep the faith!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik verwachtte een mail van KLM om te melden dat de vlucht naar Las Vegas geannuleerd was.

Ik kreeg zonet aan mail dat mijn vlucht Brussel - Amsterdam geannuleerd is, en ik ga er nu vroeger heen maar de vlucht naar Las Vegas staat er gewoon nog in.

Ik neem aan dat dat gewoon nog moet geannuleerd worden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer