Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Allen,
Door een of andere reden die niemand kan vermoeden, werd onze reis naar USA uitgesteld. Wij = koppel van 62 en 61 jaar. Nog redelijk fit, maar ook geen jonkies meer natuurlijk.
De reis zou nu vertrekken vanuit een andere stad én de duur is wat gewijzigd. Vandaar dat advies welkom zal zijn.
Concreet vertrekken we nu op 2 mei vanuit Amsterdam naar Las Vegas, en vliegen (nadat we de gokautomaat hebben leeggehaald) terug op 18 mei, ook vanuit Las Vegas (ttz: als we nog binnen mogen van Trump en corona).
Buiten de vluchten ligt er nog niets vast.

Ons idee tot nu:
2 mei: Amsterdam - Las Vegas (moe aankomen, auto oppikken en slapen)
3 mei: Las Vegas naar Grand Canyon
4 mei: Grand Canyon
5 mei: Grand Canyon - Monument Valley
6 mei: Monument Valley
7 mei: Monument Valley - Mesa Verde
8 mei: Mesa Verde
9 mei: Mesa Verde - Moab
10 mei: Moab (Canyonlands)
11 mei: Moab ( Arches)
12 mei: Moab - Capitol Reef
13 mei: Capitol Reef - Bryce
14 mei: Bryce
15 mei: Bryce - Zion
16 mei: Zion
17 mei: Zion - Las Vegas
18 mei: Las Vegas - Amsterdam
19/20/21 mei: jetlag

Wat zijn de struikelpunten/aandachtspunten:
1) Las Vegas zelf zegt ons niet veel: we vliegen hier enkel naar toe omdat dat goed uitkomt ivm route (denken we). Dus een extra dag is niet nodig daar. Bovendien hebben we nog wat tijd op 17 mei om de Strip eens te bezoeken.
2) Moab is tot nu grootste vraagteken: vermits we van Mesa Verde komen, zouden we op 9 mei Needles District doen en op 10 en 11 mei rest. Vraag is of dit voldoende/te veel/te weinig tijd is? Ik heb de indruk dat Canyonlands bezoeken niet zo eenvoudig is, tenzij je een heel geoefend wandelaar bent. Hier zitten we wat vast ... vooral omdat ...
3) Ik had gehoopt ook Canyon De Chelly in de route te krijgen ... maar moet ergens kiezen zeker. En we willen NIET naar een park rijden, foto nemen en verder. Dan laten we liever ergens iets vallen.
4) Voor Bryce hebben we ms veel tijd voorzien. We zijn echter nog ooit in Bryce geweest en vinden dat het beste dat we tot nu in de USA tegenkwamen (meer dan bvb Grand Canyon).
5) Ook tips ivm lodging zijn welkom. Vooral Moab is duur en ook Grand Canyon is best prijzig (tenzij we slapen in Williams).

Alvast bedankt voor de tips ... en hou het veilig.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Trails »

Wij hadden in 207 ook 2 nachten geboekt (camping) voor Grand Canyon maar vonden 1 nacht genoeg. 's Middags zijn we met de shuttle naar Hermit's gegaan en hebben een stuk terug gelopen. De volgende morgen hebben we de uitkijkpunten aan de Desert View Drive gedaan (vonden we mooier).

Onderweg naar Monument Valley is Navajo Nat. Monument ook een bezoek waard met een wandeling naar een uitzichtpunt over de Betatakin Cliff Dwellings.

Wat ga je de hele dag doen in Monument Valley? Wij vonden ook daar 1 nacht meer dan voldoende.

In Canyonlands is de wandeling naar Mesa Arch goed te doen en ook die naar Grand View Point. Wij zijn zelf niet verder geweest omdat we nergens onze camper konden parkeren (op de camperparkings stonden meestal personenauto's :evil: ).
Een bezoek aan Dead Horse Point State Park is ook de moeite waard. Dit heeft bij ons meer indruk achter gelaten dan Canyonlands NP en Arches NP. Met name omdat het daar zo lekker rustig was. Arches NP was toen (oktober) polonaise rijden...
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Alvast bedankt
Trails schreef:
07 jul 2020, 11:01
Wat ga je de hele dag doen in Monument Valley? Wij vonden ook daar 1 nacht meer dan voldoende.
Wij dachten onderweg naar Mon valley te stoppen in Tuba City en daar zou nu Navajo Nat Monument bijkomen. Dus die dag gaan we niet veel van Mon Valley zien (toch eindje rijden van Grand Canyon Village) . Vandaar nog een dag in MV
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door IngridZw »

Hartelijk welkom op het forum. Mooie vooruitzichten mits het uiteraard allemaal door kan gaan.
1. Zijn jullie al in Las Vegas geweest? . Er zijn meerderen die de stad bij voorbaat al min of meer afschrijven maar het achteraf gezien toch wel heel leuk vonden. Zoveel te zien en te beleven daar. Ik zou het toch een kans geven door er op het eind een dag aan vast te plakken. Zoveel te zien en te beleven. Maar dat is mijn mening.
2. Van Mesa Verde naar Moab is geen lange rit. Je kan daarom makkelijk Needles onderweg bezoeken lijkt me. En waarom moet je een geoefend wandelaar zijn om Canyonlands te bezoeken. Het is een prachtig gebied. Alleen de verschillende viewpoints zijn al spectaculair om te zien. Vergeet daarbij ook Dead Horse SP niet en de korte eenvoudige wandeling naar Mesa Arch. Kijk anders eens op de site van de nationale parken https://www.nps.gov/cany/index.htm voor mogelijkheden en de site www. ontdek-amerika.nl
3. Canyon de Chelly zou ik inderdaad ook schrappen'
4. Bryce is zeker uniek. De Navajo trail eventueel in combinatie met de Queens Garden trail (waar je tussen de hoodoo's loopt) is prachtig. Maar het is relatief een klein park en daarom heb je in principe aan 1 overnachting ook voldoende. Je kan overwegen om extra dag bij Capitol Reef te zetten vanwege de vele wandelmogelijkheden daar.
5. Een overnachting in Grand Canyon Village dus in het park zelf hoeft niet duur te zijn. Wij hebben al 2 keer overnacht in Maswik Lodge South maar de Bright Angel Lodge is ook een goedkope optie.

Normaal gesproken heb je aan 1 overnachting bij Monument Valley ruim voldoende. Navajo NM zijn we niet geweest wel hebben we Mesa Verde NP bezocht. Ik denk dat Navajo NM veel van hetzelfde is maar dan wel een stuk minder imposant denk ik.
En jullie willen niet naar Page?. Of zijn jullie daar al geweest.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Pleank »

Wij vonden Dead Horse Point dan weer zonde van ons geld en tijd, de uitzichten in Canyonlands vonden wij veel mooier.. Maar als je nergens kunt parkeren zoals @Trails dan snap ik dat je niet echt een goede indruk van Canyonlands krijgt. Canyonlands is niet perse een wandelpark wat mij betreft, het is juist bij uitstek een park wat met de auto te doen is. Wij hebben er een Jeeptour gedaan, dat was wel echt van toegevoegde waarde, je beleeft het park dan echt van 'binnenuit'. Dat zou een aanrader kunnen zijn als je niet perse veel wilt wandelen; met zo'n jeeptour zie je echt veel zonder dat je grote stukken moet lopen.

Arches vonden wij mooi, maar we zijn er niet zo lyrisch over als de meesten hier. Komt wellicht ook door de drukte, de warmte en de wind (de dag dat wij er waren moest je echt met een sjaal voor je gezicht rondlopen vanwege het rondwaaiende zand). En die bogen deden ons gewoon niet zoveel als de andere dingen die we tijdens onze reis gezien hebben.

Wij kampeerden in Moab, een volgende keer zou ik zeker een nacht in Arches zelf gaan kamperen om het park wat meer 'voor jezelf' te hebben. De hike door Fiery Furnace vonden we wel heel gaaf, en die zou ik iedereen aanraden. In Moab is Moab Brewery een aanrader! Vooral in het 'bargedeelte' een biertje bestellen met wat nacho's, en gezellig met de Amerikanen aan de bar kletsen is ons echt heel erg bijgebleven als het ultieme roadtrip-gevoel.
Laatst gewijzigd door Pleank op 07 jul 2020, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route. Misschien zou je de accenten wat anders kunnen leggen.
De meningen over de Grand Canyon kunnen erg verschillen. Veel mensen vinden één nacht voldoende. Wij vinden twee nachten wel mooi, zeker als je ook een stuk naar beneden wilt lopen. Voor een wandeling van ongeveer 1 à 2 uur is de South Kaibab Trail het mooiste; daar zie je al snel mooie uitzichten. Wij deden dit in mei 2013, zie hier ons verslag.
Als je niet wilt wandelen maar wel iets mee krijgen van de geschiedenis, ontstaan, etc dan zijn twee nachten ook mooi. Met 1 nacht kan het echter ook prima. De afstand naar MV is niet lang, en zelfs als je onderweg nog iets wilt bekijken heb je voldoende tijd voor de view points langs de East rim drive van de GC, en een rit door Monument Valley. Daar is 1 nacht zeker voldoende. In 2019 hadden wij er 1 nachten en liepen toen de Wildcat Trail. In mei is het wellicht ook nog niet te heet om die te lopen. Wij vonden dat echt een aanrader. Zie hier ons verslag.
Wat zou je in Tubs City willen doen? Ik zou daar heel snel doorheen rijden.
Ik mis Page, slaan jullie dat bewust over?
Voor Mesa Verde is 1 nacht ook voldoende; je kunt dan zelf wat dingen bekijken en een tour doen. Wij deden dat in 2008 met één overnachting tussen Moab en Monument Valley. Wij hebben toen twee tours gedaan.
In plaats van de tweede nacht Mesa Verde zou je tussen Mesa Verde en Moab in Monticello kunenn overnachten. Is goedkoper dan Moab en je hebt nog voldoende tijd in Mesa Verde én je kunt vroeg in de ochtend naar het Needles deel van Canyonlands. Hier is de Chesler Park wandeling een bekende maar zware wandeling. Wij hebben daar geen ervaring mee, toen wij er in 2013 waren hadden we daar geen tijd voor.
Het Island in the Sky-deel van Canyonlands is wat toegankelijker. Je hebt er meerdere leuke en korte wandelingen zoals die naar Mesa Arch en de Grand View Point Trail.
In Arches is de Fiery Furnace al genoemd, wij vonden dateen aanrader. Maar ook de wandeling naar Delicate Arch is een must, net als die naar Landscape Arch (en verder).
Hoe mooi Bryce ook is, je hebt er niet heel veel tijd nodig. Misschien is het leuker om een volle dag uit te trekken voor Capitol Reef, zeker als je al eerder in Bryce bent geweest. Of doe een stop tussen Capitol Reef en Bryce; dan heb je meer tijd voor Capitol Reef, en je kunt de wandeling naar de Little Calf Creek fall doen. Wij probeerden dat in 2013, en gingen vorig jaar in de herkansing (zie hier).

Bekijk eens onze verslagen, vooral die van 2013 en 2019; we hebben toen grote delen van jullie route gedaan. Je kunt ook zien waar wij overnacht hebben. Wil je goedkoop overnachten overweeg dan om in de parken te kamperen. Is ene prachtige ervaring, en je bespaart erg veel geld.
Wat je zegt over de prijzen bij de GC herken ik niet Heb je al op www.grandcanyonlodges.com gekeken? Bij de Bright Angel Lodge heb je kamers voor 118 dollar ex tax. Geen eigen douche maar wel een eigen toilet en wastafel. Kijk zo snel mogelijk eens naar de mogelijkheden daar en leg iets vast als er wat vrij is. Annuleren kan altijd nog.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Old Faithful »

Wij hadden vorig jaar een kamer in de Bright Angel Lodge met eigen badkamer voor $110 excl. tax.
Tussen Zion N.P. en Las Vegas zou je Valley Of Fire S.P. kunnen bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

O, ik had alleen gekeken naar wat er op 3 mei vrij was. Het kan dus nog beter. :thumbup:
Gewoon iets vastleggen nu en regelmatig checken of er nog iets beters vrij komt!

Marianne
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Allemaal bedankt!!
Ik moet nog alles op een rij zetten , maar wil voorlopig op 2 puntjes ingaan:

1) Page : slagen we ind bewust over. Is een princiepskwestie. Klinkt onnozel ws :D
Maar vorige keer hadden we een tocht gereserveerd aan een bepaalde prijs (weet niet juiste prijs meer). Bij aankomst bleek die plots vééél duurder en het feit dat je vooraf gereserveerd had, was hun worst. Bovendien verneem je dat nadat je al hun parking betaald hebt. Het gaat me niet zozeer om de kost ( had die tocht ineens zoveel gekost , oké) , maar om principe.

2) De Fiery Furnace lijkt me wel wat, MAAR als ik die video zie, twijfel ik aan de haalbaarheid voor ons. Hier 10 km of meer wandelen is geen probleem, maar dan moeten we niet klauteren. Lijkt me bovendien moeilijk voor mensen die minder groot zijn.... en vermits mijn echtgenote maar 1,55 m is, vind ik ze ms niet meer terug :lol:
En, eerlijk gezegd, ik ben ook geen held in nauwe ruimtes :oops:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Page is meer dan alleen Antelope Canyon (ik neem aan dat je dat bedoelt). En ik neem aan dat het de Navajo fee was wat je moest bijbetalen. Dat is wel bekend als je je wat hebt ingelezen.

Horseshoe Bend is ook prachtig om te zien hoewel het wel erg druk is tegenwoordig. Een bezoek aan de Glen Canyon Dam is ook interessant. En natuurlijk Lake Powell.

Fiery Furnace kan inderdaad lastig zijn als je klein bent. Het hangt ook van je lenigheid af of het te doen is.

Marianne
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Pleank »

Jan1 schreef:
07 jul 2020, 17:52
Lijkt me bovendien moeilijk voor mensen die minder groot zijn.... en vermits mijn echtgenote maar 1,55 m is, vind ik ze ms niet meer terug :lol:
En, eerlijk gezegd, ik ben ook geen held in nauwe ruimtes :oops:
Ik ben kleiner dan je vrouw en voor mij was het goed te doen. Maar eerlijk is eerlijk, er zitten wat nauwe ruimtes in en mijn ouders, die van jullie leeftijd zijn, zie ik het ook niet doen. Maar dat heeft zoals Marianne al zei meer met lenig- en soepelheid te maken dan met spierkracht. Er zaten in onze groep een paar 60 plussers die het prima afging. Die afweging zul je zelf moeten maken :wink:
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Het is me - tot mijn schande -niet duidelijk hoe ik verscheidene citaten in één post krijg. Vandaar wat antwoorden op opmerkingen van verscheidene mensen, waarvoor dank.

1) Las vegas sprak ons bij vorig bezoek niet aan .Het "oude" deel vonden we nog het leukste
2)De raad van "Ingridzw" ivm Bryce gaan we volgen én we hebben Bright Angel Lodge geboekt
3) Over de hike Fiery Furnace twijfelen we nog :D Ik wil wél ..
4)De verslagen van matrin&Marinanne ook eens gelezen. Ik vrees wel dat "Little Calf Creek" zwaar gaat uitvallen, maar lijkt me mooi
4) Horseshoe en Lake Powell vonden we ook wel top (maar ja...kunt niet alles doen :D Yellowstone was ook top :D )

We vrezen wel dat het zeer druk zal zijn overal. Er zijn massa's mensen die hun reis hebben moeten verschuiven. Niet druk in maken zeker, kunnen er toch niets aan doen

Toch nog vraag: als we hier willen boeken:
https://www.nationalparkreservations.co ... /step2.php

krijgen we de vraag om je betaalgegevens mee te geven, zonder dat je weet wat de prijs is?? Lijkt me raar. Staat wel "submit request" waaruit ik zou besluiten dat je een voorstel zal ontvangen... maar ben er niet gerust in
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door PSVwally »

Old Faithful schreef:
07 jul 2020, 16:03
Wij hadden vorig jaar een kamer in de Bright Angel Lodge met eigen badkamer voor $110 excl. tax.
Tussen Zion N.P. en Las Vegas zou je Valley Of Fire S.P. kunnen bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik heb net nog even gekeken. Ik heb zelfs maar $90.84 betaald voor een kamer zonder ‘badkamer’. Je hebt dan een wasbak op de kamer. Ik zat op 34 stappen vanaf de deur naar de rim. Voor die ene nacht vond ik de kamer zeer goed (zeker in vergelijk met 2012) en geen douche maar een wasbak vond ik ook prima eigenlijk.
De volgende morgen hebben we de uitkijkpunten aan de Desert View Drive gedaan (vonden we mooier).
Ik vond eerlijk gezegd juist de Hermits rest kan mooier qua uitzicht. Maar over het algemeen vind ik dat als je aan beide kanten een aantal uitzichtpunten hebt gedaan het niet veel meer uitmaakt. Beetje hetzelfde. Ik vond (toen) Hermits rest kan ook iets rustiger qua volk.

Monument Valley (zonder grouptour) hadden wij in een paar uur wel gezien. Als je rond 15/16u aankomt (let op het is een uur later dan bij de Grand Canyon vanwege de tijdzone) heb je meer dan tijd genoeg en dan de volgende ochtend zonsopkomst meepakken natuurlijk.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Pleank »

Jan1 schreef:
08 jul 2020, 00:01

Toch nog vraag: als we hier willen boeken:
https://www.nationalparkreservations.co ... /step2.php

krijgen we de vraag om je betaalgegevens mee te geven, zonder dat je weet wat de prijs is?? Lijkt me raar. Staat wel "submit request" waaruit ik zou besluiten dat je een voorstel zal ontvangen... maar ben er niet gerust in
Deze site is geen officiele boekingssite, wat wil je er precies boeken? Ik zou er ver weg van blijven als ik jou was. De Bright Angel Lodge had je wel via https://www.grandcanyonlodges.com/ geboekt toch?
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Pleank schreef:
08 jul 2020, 08:52
Jan1 schreef:
08 jul 2020, 00:01

Toch nog vraag: als we hier willen boeken:
https://www.nationalparkreservations.co ... /step2.php

krijgen we de vraag om je betaalgegevens mee te geven, zonder dat je weet wat de prijs is?? Lijkt me raar. Staat wel "submit request" waaruit ik zou besluiten dat je een voorstel zal ontvangen... maar ben er niet gerust in
Deze site is geen officiele boekingssite, wat wil je er precies boeken? Ik zou er ver weg van blijven als ik jou was. De Bright Angel Lodge had je wel via https://www.grandcanyonlodges.com/ geboekt toch?
https://www.nationalparkreservations.co ... jPEALw_wcB
Ik was er via deze site geraakt..

Bright Angel heb ik ind geboekt via de link
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Pleank »

Ik zou die site niet gebruiken, maar direct bij de accomodatie boeken of via Booking.com, met gratis annuleren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had toch de juiste link gegeven voor de Grand Canyon? Welke link bedoel je nu, heb je wel via de grandcanyonlodges gereserveerd?
Die andere site moet je NIET gebruiken: je kunt daar niet gratis annuleren en bovendien zie je niet de werkelijke beschikbaarheid.
Bij de nationale parken betaal je de eerste nacht aan. Dit krijg je volledig terug bij annulering (je loopt alleen een koersrisico).

Wij vonden de wandeling naar de Calf Creek Fall wel te doen, zeker als het niet te warm, is. Het zand is rul, dat maakt het lastig, maar het is wel vlak.
En wij zijn iets ouder dan jullie en niet goed getraind. :wink:

Voor Zion is de lodge in het park wel erg mooi qua ligging; bovendien mag je dan met de auto het park in, en heb je geen last van de drukte bij de shuttlebussen. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.
In Springdale is de Zion Park Motel heel betaalbaar. Je kunt via hun eigen site boeken.

Marianne
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door kalaman »

Pleank schreef:
07 jul 2020, 22:12
mijn ouders, die van jullie leeftijd zijn, zie ik het ook niet doen.
:?

@Jan1 @Pleank misschien eens naar onze blogs kijken om te zien wat "mensen van 60" nog allemaal doen :wink:
www.kalamantravel.com

Via onze indexpagina kan je gericht zoeken zowel op plaatsnaam als per staat: http://kalamanindex.blogspot.com/
Jan1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2020, 00:15

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Jan1 »

Martin & Marianne schreef:
08 jul 2020, 09:41
Ik had toch de juiste link gegeven voor de Grand Canyon? Welke link bedoel je nu, heb je wel via de grandcanyonlodges gereserveerd?
Die andere site moet je NIET gebruiken: je kunt daar niet gratis annuleren en bovendien zie je niet de werkelijke beschikbaarheid.
Bij de nationale parken betaal je de eerste nacht aan. Dit krijg je volledig terug bij annulering (je loopt alleen een koersrisico).

Wij vonden de wandeling naar de Calf Creek Fall wel te doen, zeker als het niet te warm, is. Het zand is rul, dat maakt het lastig, maar het is wel vlak.
En wij zijn iets ouder dan jullie en niet goed getraind. :wink:

Voor Zion is de lodge in het park wel erg mooi qua ligging; bovendien mag je dan met de auto het park in, en heb je geen last van de drukte bij de shuttlebussen. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.
In Springdale is de Zion Park Motel heel betaalbaar. Je kunt via hun eigen site boeken.

Marianne
https://www.grandcanyonlodges.com/
Dit heb ik gebruikt

en we hebben toch een bevestigingsmail gekregen. Denk/hoop dat het in orde is

Zion park Motel lijkt me wat. Tis toch dit?
https://www.zionparkmotel.com/Accommodations.html

Bedankt
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.

Bericht door Old Faithful »

Ja, is ons goed bevallen. Is wel 10 jaar geleden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer