THE LUFTHANSA STORY
Inyaro schreef: ↑29 jun 2020, 19:19
Claubo schreef: ↑29 jun 2020, 18:10
Vandaag is onze hele heenreis Frankfurt-Denver-, Denver- Las Vegas gecancelled. Lufthansa vraagt of we contact opnemen met de . We zouden overigens vertrekken op 17 juli.
De terugreis staat nog gewoon op confirmed. Kunnen wij nu een refund aanvragen voor de hele reis, heen en terug?
Wat raden jullie aan?
Normaal gesproken wel. Als er 1 vlucht gecancelled is of als er grote vluchtwijzigingen zijn...
MAAR, Lufthansa wringt zich in alle bochten de laatste tijd:
Na ontelbare wijzigingen de laatste maanden staat bij ons momenteel bij het 2de been van de terugvlucht, dat deze geannuleerd is. Maar in het begin van onze boekingspagina staat er in 1 van de berichten:
In case all your flight segments were cancelled, find more information on options to change your travel plans HERE
En daar vind ik nu op het einde van een lijst met mogelijkheden de optie van een full refund.
MAAR elke vlucht moet volgens hen gecancelled zijn! Zij maken dus een eigen wet, tjongejonge
Zo blijven we écht geen vrienden Lufthansa!
We zijn 2 dagen voor ons vertrek en er viel alweer een email in de bus.
Deze keer stond er dat we 2 keuzes hadden:
- Of we gaan akkoord met de laatste wijzigingen
- Of we gaan niet akkoord met de voorgestelde vluchten, deze worden dan voor ons geannuleerd en we krijgen vouchers ...en de gekende blablabla
Echter, onder de 2 mogelijkheden om op te klikken staat: als je geen van deze 2 mogelijkheden wil gebruiken neem dan contact op.
EN DAT HEB IK DAN OOK GEDAAN!
EN JA, na mijn vraag voor een COMPLETE REFUND omdat ZIJ 1 vlucht (van de 4) geannuleerd hebben EN dat ik het beu ben om bijna dagelijks andere vluchten voorgeschoteld te krijgen, die dan bovendien soms TOTAAL fout gekozen zijn....
KRIJG ik een COMPLETE REFUND
Verder vroeg de dame of we het bedrag wilden terug langs de manier zoals we betaald hadden (cc). Dat vond ik OK.
Ook deelde ze mee dat het een tijdje kon duren owv. de drukte aan annuleringen. OK, daar kan ik inkomen.
Ik vroeg om een bevestiging via mail, en dat ging ze zeker doen.
Later kreeg ik een mail waarin stond dat ZIJ onze tickets geannuleerd hebben. Er is verder geen sprake van refund, maar ik vermoed dat dit wel goed komt. (over een paar maanden zal ik hen nog wel eens moeten herinneren denk ik.
TIP:
Bel 's morgens tussen 6 en 7 uur naar je landelijk nummer. Ik heb hen al vaak proberen te bereiken, maar enkel dan heb ik telkens iemand te pakken gekregen.
Op hoop van zege dus, maar ik vermoed dat het goed komt.