Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Martin & Marianne schreef:
03 jun 2020, 06:40
Je hebt zoals gezegd erg weinig tijd voor het laatste stuk. De tijd voor Yellowstone en ook Grand Teton is nu erg krap. Dag 28 lijkt me niet aan te raden zo.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor Yellowstone.
Je hebt gelijk, maar het lange stuk rijden is wel een bewuste keuze, evenals weinig tijd voor Grand Teton. Keuze stress moet er ook bijzitten :wink: . Het vliegen van Yellowstone naar New York kan misschien ook wel vanuit Bozeman of Jackson. Ik ben nog niet zo thuis in het uitzoeken van vluchten. Ik heb wel gezien dat er vanuit Salt Lake Sity directe vluchten zijn naar New York. Het liefst zouden wij ook minder kilometers willen rijden na Yellowstone. Ook voor de heen en terug vlucht gaan wij bewust kiezen voor directe vluchten. Ik lees op het forum dat veel mensen een tussenstop hebben, maar daar moet ik echt niet aan denken.

Ik duik nog eens in de verslagen die je noemt. Het is bij jullie verslagen al weer even geleden. Ook 2017 ga ik nog even lezen.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Martin & Marianne schreef:
03 jun 2020, 06:40
Mocht Havasu Falls lukken dan heb je daar wel veel tijd nodig. Hoe wil je dat tussenvoegen? Wat laat je dan vallen?
Dan laten we waarschijnlijk de overnachtingen bij Vof vervallen. Dan 1 dag LV erbij om vandaar uit Vof te bezoeken, en wordt de reis met twee dagen verlengd. Maar die twee dagen erbij gebeurt alleen als Havasufalls lukt. Als dit niet lukt, wat hoogstwaarschijnlijk is, is er ook nog de kans dat we voor de North Rim van de Grand Canyon kiezen en dan daar 1 nacht proberen te boeken. Dan is er weer 1 nacht extra om bij Yellowstone/ Grand Teton te boeken....
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Graag jullie mening over ons reis idéé...

Bericht door Angelbeljaars »

Martin & Marianne schreef:
03 jun 2020, 06:40
Voor je route en voor overnachtingsplaatsen is het goed om te weten of je met een camper gaat of met auto + tent of hotels. Het wordt het laatste begrijp ik.
Ja ... wij gaan met een auto en willen overnachten in hotels, motels, appartement ... kamperen is niet zo ons ding.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Elendan schreef:
03 jun 2020, 12:58
Mocht je toch naar Valley of Fire rijden vanuit Las Vegas, koop dan meteen de America the Beautiful pas als je langs de 167 rijdt, veel mooiere weg dan de interstate 15. Daar staat een toegangspoorthokje voor Lake Mead gebied waar je al de pas kunt kopen, anders moet je betalen om deze weg te rijden.
Goeie tip ... gaan we doen als de route zo blijft
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Je moet het zo zien als je naar het westen vliegt, win je tijd en als je naar het oosten vliegt raak je tijd kwijt. De vlucht NY - Las Vegas en vv duurt ongeveer 5,5 uur en op de heenweg kom je slechts 2,5 uur later aan. Dan win je 3 uur. Maar andersom van Las Vegas - NY kom je bijna 8 uur later aan. Je verliest daardoor 3 uur. En NY is erg druk, op het eind van de vakantie, erg vermoeiend na alle indrukken die je al hebt op gedaan. Ik zou het ook omdraaien.
[/quote]

Oké. Dus als New York als eerste is, is er alleen maar tijdverlies als we weer naar huis vliegen. Ja dat is zeker iets om mee te nemen in de overwegingen. Bedankt voor de tip. :thumbup:
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Elendan schreef:
03 jun 2020, 13:19
En over de reistijd
Angelbeljaars schreef:
03 jun 2020, 10:05
Wat bij mij niet helemaal land is hoe je meer profiteert van het tijdsverschil als we New York eerst plannen. We nemen het mee in de overwegingen
Je moet het zo zien als je naar het westen vliegt, win je tijd en als je naar het oosten vliegt raak je tijd kwijt. De vlucht NY - Las Vegas en vv duurt ongeveer 5,5 uur en op de heenweg kom je slechts 2,5 uur later aan. Dan win je 3 uur. Maar andersom van Las Vegas - NY kom je bijna 8 uur later aan. Je verliest daardoor 3 uur. En NY is erg druk, op het eind van de vakantie, erg vermoeiend na alle indrukken die je al hebt op gedaan. Ik zou het ook omdraaien.
@Elendan bedankt voor de uitleg. Het kwartje is gevallen :thumbup: Het maken van een quote gaat zoals jullie zien nog niet heel handig :mrgreen: sorry daarvoor. Ik oefen stug door.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

michelly schreef:
03 jun 2020, 10:47
Verder wil ik @Angelbeljaars een compliment maken, je ziet het niet zo vaak dat mensen zich al zo goed ingelezen hebben en al zoveel kennis van mooie plekken hebben
@michelly Dank je wel voor het compliment
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Martin & Marianne »

Angelbeljaars schreef:
03 jun 2020, 17:35
Het maken van een quote gaat zoals jullie zien nog niet heel handig :mrgreen: sorry daarvoor. Ik oefen stug door.
Nog een tip: kijk eerst hoe je bericht er uit ziet voordat je het plaatst. Klik daarvoor op Voorbeeld.
Als je pas later ziet dat het nog niet goed gaat pas dan je bericht aan in plaats van het te herhalen. Aanpassen kan door op het pennetje rechtsboven te klikken.

En je kunt ook zonder quote reageren. :wink:

Marianne
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Martin & Marianne schreef:
03 jun 2020, 18:43
Nog een tip: kijk eerst hoe je bericht er uit ziet voordat je het plaatst. Klik daarvoor op Voorbeeld.
Als je pas later ziet dat het nog niet goed gaat pas dan je bericht aan in plaats van het te herhalen. Aanpassen kan door op het pennetje rechtsboven te klikken.
Echt super bedankt :notworthy: :notworthy: voel mij altijd zo klunzig. Ben ik ook, maar heb liever niet dat anderen dat merken :lol:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door IngridZw »

Angelbeljaars schreef:
03 jun 2020, 16:32
Je hebt gelijk, maar het lange stuk rijden is wel een bewuste keuze, evenals weinig tijd voor Grand Teton.
Na alle rode rotsen die je al hebt gezien is Grand Teton juist voor de afwisseling in natuur ook een prachtig park. Met zoveel dagen te besteden is een extra dag daar niet verkeerd. Ik zou dan de extra dag Death Valley schrappen. Om daar iets te ondernemen kun je dat sowieso het beste vroeg en laat op de dag doen. Overdag is het daar gewoonweg te warm voor.
Angelbeljaars schreef:
02 jun 2020, 23:26
Dag 9 Grand Canyon Zonsopkomst kijken. Helikoptervlucht.
Een helikoptervlucht over de Grand Canyon is alleen mogelijk vanuit de South Rim. Je kunt dit boeken bij Papillon in Tusayan. Wij vonden dit een geweldige ervaring.
Is zou dan vanuit LV eerst naar de GC rijden en daarna de overige parken. Dus LV - GC - Page - Zion - Bryce en daarna via de prachtige route over de UT 12 en 95 naar Monument Valley - Moab etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Bij deze wil ik graag iedereen bedanken voor alle tips!
Ik heb toch een aantal aanpassingen gedaan. Omdat meerdere keren werd aangeven New York aan het begin van de reis te plaatsen en dat ook tijdsverlies zou voorkomen, hebben we dat sowieso opgenomen.
Verder 1 nacht voor VOF en 1 nacht voor DF. De twee nachten die dan over blijven hebben we bij Grand Teton en helemaal aan het eind gezet. Zo ontstaat er meer rust en ruite aan het einde van de reis.
De mooie ut-95 zit nu in de route.

@johan1973 ook jou tips zijn meegenomen.
Bij Moab willen we bij de tweede volle dag in de namiddag de mooie ut-128 rijden en dan overnachten in bv Fruita.
Dan de volgende dag via de 139-64-40-191 naar Jachson. Zo weinig mogelijk de drukke l-15 door SLC.
Ook de routes van en naar DV gaan we naar kijken.

We hebben nu de volgende route in gedachten:

Dag 1 A'dam - NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY
Dag 5 NY - LV - VOF
Dag 6 VOF - DF
Dag 7 DF - LV
Dag 8 LV
Dag 9 LV
Dag 10 LV - GC
Dag 11 GC
Dag 12 GC - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page
Dag 16 Page - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Bryce
Dag 20 Bryce - DE
Dag 21 CR
Dag 22 CR - MV
Dag 23 MV - Moab
Dag 24 Moab
Dag 25 Moab - Fruita
Dag 26 Fruita - Jackson
Dag 27 Grand Teton
Dag 28 Jackson - Yellowstone
Dag 29 Yellowstone
Dag 30 Yellowstone
Dag 31 Yellowstone
Dag 32 Yellowstone - SLC
Dag 33 SLC - A'dam

Dit weekend maar eens heel actief aan de gang gaan met overnachtingen :happy7: te beginnen met de grote drukke parken.

Volgens mij hebben jullie allemaal onze reis nog een stukje mooier gemaakt. Echt tof !!! Bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route zo!
In Page heb je behoorlijk veel tijd, zeker vergeleken met Moab. Misschien zou je daar nog een dag minder kunnen doen? Of afhankelijk van de plannen de laatste nacht kiezen voor Kanab?

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door winterpark »

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar wat is DE (waar je na Bryce heenrijdt)? Wij hebben vier nachten in Moab geslapen, zou zeker een of twee nachten Page daarheen verplaatsen.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

@winterpark

DE moet CR zijn, we zijn dan in Capitol Reef. Tikfoutje dus...

De drie volle dagen Page is ook wel een bewuste keuze. Er zijn veel mogelijkheden die wij daar kunnen/ willen doen.
En even weer niet je koffer hoeven te pakken is ook lekker.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door stegeman »

Wij hadden ook wel graag zo lang in Page willen blijven genoeg te zien en te doen in de omgeving. Mooie reis heb je zo in elkaar gezet!
Wij zijn nog aan het stoeien met een volgende reis maar weten al wel zeker dat het overal zo’n drie nachten wordt. Nog meer rust in de reis. Hopelijk kunnen we 2022 voorjaar gaan. (Even zien hoe ook de financiën gaan na verhuizing :shock: :D ) We twijfelen tussen Canada en tussen LV- Denver en alles daartussen. Ik bewaar jouw route even
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Pleank »

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb je Yellowstone al geboekt? Dat kon vanaf 1 juni en het loopt snel vol, dus daar zou ik als eerste naar kijken.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

Pleank schreef:
30 jun 2020, 17:44
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb je Yellowstone al geboekt? Dat kon vanaf 1 juni en het loopt snel vol, dus daar zou ik als eerste naar kijken.
Sorry voor de late reactie :oops: ja ik heb al wel plekken kunnen reserveren. Ik ga nog even in de gaten houden of we het nog kunnen verbeteren, maar we hebben in ieder geval een slaapplek :)
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

stegeman schreef:
24 jun 2020, 14:23
Wij hadden ook wel graag zo lang in Page willen blijven genoeg te zien en te doen in de omgeving. Mooie reis heb je zo in elkaar gezet!
Wij zijn nog aan het stoeien met een volgende reis maar weten al wel zeker dat het overal zo’n drie nachten wordt. Nog meer rust in de reis. Hopelijk kunnen we 2022 voorjaar gaan. (Even zien hoe ook de financiën gaan na verhuizing :shock: :D ) We twijfelen tussen Canada en tussen LV- Denver en alles daartussen. Ik bewaar jouw route even
Oei verhuizen is altijd een hele klus. Succes daarmee!

Overal drie dagen is wel heel relaxed, lekker hoor. Hopelijk gaat het lukken in 2022. Voor ons wordt het de eerste keer dat wij Amerika willen bezoeken. Ben benieuwd of het allemaal weer kan in het voorjaar.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door stegeman »

Na die eerste keer komt zeker een 2e. Werkt verslavend. Zo mooi! Mijn hoofd is sinds 2017 altijd bij die 2 reizen die we gemaakt hebben (Canada/amerika). Elke dag. En ook bij nieuwe plannen. Maar goed. Iets om naar uit te kijken, ook al duurt het nog lang is altijd goed. Voorjaar 2021 mag ik toch hopen dat alles weer een beetje normaliseert maar ja... blijft afwachten.
Angelbeljaars
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Angelbeljaars: graag jullie mening over ons reisidéé.

Bericht door Angelbeljaars »

stegeman schreef:
01 aug 2020, 12:04
Na die eerste keer komt zeker een 2e. Werkt verslavend. Zo mooi!
Ik denk dat het voor mij sowieso verslavend zal werken. Alhoewel een gecombineerde reis naar Vietnam / Thailand mij ook nog fantastisch lijkt :shock: Maar we moeten wat te wensen over houden :D Voor nu heb ik al heel veel plezier in de voorbereiding en zullen we afwachten wanneer het gaat gebeuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer