Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door etismo »

@Ruud2004 , bedankt voor je bericht. Ik vermoed dat de man van American Airlines die een refund aanbood ervan uitging dat we bij hen hebben geboekt.
Ik vind het heel jammer dat vliegtickets.nl niets van hen laat horen nu we zo dicht bij de datum van vertrek zijn. Ik hoop dat ik nog iets van mij geld terugzie van die bedriegers. :oops:
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

BigJesper schreef:
28 jun 2020, 10:30
Ik lees uit je oudere berichten dat je met United zou vliegen. Ik zou op 23 april vliegen, maar een maand ervoor waren mijn vluchten al geannuleerd. Ik heb vervolgens nog helemaal geen update gehad betreffende de restitutie (ja, behalve 'het is druk'). Lucky you...
Klopt. Ik heb denk ik 3 keer persoonlijk contact via de mail gehad rondom de status. Ook nog nadat ik tussentijds een keer om een update vroeg, kwam er binnen een half uur reactie. Ik denk dat het dus ook heel erg te maken heeft of je een lopend supportticket hebt, of dat het nog om een 'nieuwe' aanvraag gaat. Maar goed, effect is hetzelfde en erg storend als je in onzekerheid zit te wachten.
Pascal schreef:
28 jun 2020, 10:52
Wij kregen vorige week zondag bericht dat het bedrag van de tickets op de rekening terug gestort zou worden minus boekings en stoel reserverings kosten" tja jammer van dat laatste" en inderdaad vandaag was het op de creditcard bij geschreven
Boekingskosten vind ik ook logisch. Anders zouden ze helemaal falliet gaat. Ik boek zelf bij een broker, dus dan weet je dat een tussenpersoon er aan verdient. Uiteindelijk had ik nu voor 1.230 euro 3 stoelen naar Orlando inclusief bagage en gratis stoelreservering, terwijl ik die deal toentertijd bij United nooit gezien heb. Dus dan neem ik die 30 euro 'verlies' graag op de koop toe voor de keren dat ik wel goedkoper uit was.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

etismo schreef:
28 jun 2020, 15:39
@Ruud2004 , bedankt voor je bericht. Ik vermoed dat de man van American Airlines die een refund aanbood ervan uitging dat we bij hen hebben geboekt.
Ik vind het heel jammer dat vliegtickets.nl niets van hen laat horen nu we zo dicht bij de datum van vertrek zijn. Ik hoop dat ik nog iets van mij geld terugzie van die bedriegers. :oops:
Ja, dat denk ik ook. Terugbetaling loopt in jullie geval ook via de broker. Ik kreeg de refund van (AA, via WTC) pas drie dagen voor vertrek aangeboden. Jullie hebben nog even, dus speel het " spel" mee... Bedriegers zijn het pas als je niets terug ontvangt en dan krijg je een ander traject. Je weet nu wel dat je niet naar de VS gaat, dus die druk/stress is er wel af denk ik.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Carrie »

@pumi1000 wij hebben inmiddels contact gehad met AerLingus maar omdat we via BudgetAir hebben geboekt, moeten we bij hen zijn om naar de opties te vragen. Maar ja BudgetAir is telefonisch niet te bereiken.
Als we wel rechtstreeks bij AerLingus hadden geboekt, was de enige optie de datum wijzigen. En dat kan maar 320/330 dagen vooruit. Dat is voor ons ook geen optie aangezien we deze reis alleen in de zomer kunnen maken.
We wachten maar ‘rustig’ af.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

Lufthansa geeft wel de mogelijkheid om het ticket open te zetten, dan kan ik in ieder geval juli volgend jaar boeken. Liever heb ik geld terug, dus ik wacht nog een goeie week af, voordat ik zelf ga bellen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

@pumi1000 Ook wij hebben tickets van Lufthansa. Geboekt bij Flysmarter. Wij zouden 20 juli naar Boston vliegen en terug 14 augustus vanaf Philadelphia. Onze tickets staan ook nog steeds op confirmed. Heb jij je tickets rechtstreeks geboekt bij Lufthansa? Wat bedoel je met open zetten? Hoe gaat dit in zijn werk? Heb contact gehad met iemand die ze ook open had gezet maar die kon me verder niets vertellen want daar had het reisbureau dat voor hun gedaan. Zij konden in ieder geval, zo gauw de vluchten bekend waren van juli 2021, boeken
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pumi1000 »

We hebben bij vliegtickets.nl geboekt en die hebben dat uitgebreid in email verteld. Ook Lufthansa heeft dit per mail bevestigd. Als de vlucht niet gecancelled wordt kun je het ticket open zetten, je mag dan tot 31 januari opnieuw boeken (mag ook andere bestemming) en dan wordt dat onder hetzelfde ticket opnieuw uitgegeven. Wij kunnen alleen in juli, dus ik zou dan in augustus ofzo opnieuw kunnen boeken. De waarde van je ticket kun je zo herbruiken.

Maar als Lufthansa annuleert dan kun je om refund vragen, wat fijner zou zijn. Dus zo lang mogelijk afwachten dus.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MvdBrink »

@pumi1000 Bedankt voor het antwoord. We wachten”rustig” af.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

Ik kreeg vandaag ook de bevestiging van Cheaptickets dat ik binnen 10 dagen het geld op mijn rekening ga ontvangen. :thumbup:

Ter info; we zouden 22 april naar Jacksonville vliegen met United.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Zijn er hier ook mensen die een reis hebben geboekt bij KLM, maar die wordt uitgevoerd door Delta en die al is geannuleerd?

Onze vlucht AMS - DTW vertrekt vooralsnog op 21 juli...
Ik zou het (voor mijn gemoedstoestand) "fijn" vinden als deze nu wordt geannuleerd. Nu blijven we toch nog een soort in onzekerheid zitten, vooral omdat ik veel andere mensen hier zie die later vertrekken maar met tickets die wel al zijn geannuleerd ("gelukkig" ook mensen die in hetzelfde schuitje zitten als wij, zij het met andere maatschappijen).
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

De DL135 AMS-DTW zal niet gecancelled worden. De vlucht is er nooit uitgeweest. DTW is een belangrijke hub voor Delta. Eerst waren er meer vluchten per dag, nu is het alleen nog de DL134 en DL135.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Dank voor je snelle antwoord, @roelb.
DL135 is inderdaad de vlucht die we zouden moeten hebben.

Maar in dat geval vraag ik me af of ik dan pech heb en dus zelf moet gaan annuleren?
Ik bedoel, ik las in dit topic verhalen van meerdere mensen die zeiden dat "zolang de travel ban geldt, vluchten vanzelf geannuleerd worden" (of iets in die strekking) en dat ik dus niks hoef te doen.

Op de terugweg (14 aug) hebben we overigens de DL142 (SEA-AMS)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

De DL142 heeft al een tijdje niet meer gevlogen. Als de ban aanhoudt lijkt me de kans dat die terugkomt in het schema heel klein.

Voor wat betreft het "cancellen als de travel ban geldt", tja, soms wordt er hier iets geroepen dat niet waar is. Zie mijn reactie hierover eerder in dit topic. Een airline heeft, tot op het moment dat jij zelf gaat inchecken, geen idee of je wel of niet mee mag op die vlucht.

Als alle vluchten blijven staan zul je dus zelf moeten cancellen en genoegen moeten nemen met een non-refundable voucher.
s.anne
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door s.anne »

Ik kan nu uit ervaring vertellen dat je vlucht niet per definitie geannuleerd wordt wegens de travelban. Mijn vriend zou gisteren naar de VS vliegen (ik zou er aankomende woensdag achteraan vliegen) met United en zijn vlucht is niet geannuleerd. We hebben op geen enkele manier contact meer met Cheaptickets kunnen krijgen en dus ook niet de vouchers kunnen veiligstellen. Hoe dit nu verder gaat is even de vraag, maar het is dus niet zo dat je vlucht wordt geannuleerd zolang er een travelban is. Overigens heb ik naast deze eigen ervaring hierover ook contact gehad met het Europees Consumenten Centrum (ECC) en zij zeiden ook dat de vlucht kan gaan en je dus pech hebt dat je niet mee kan.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Wederom dank voor je antwoord, @roelb.

Jammer als het zo is, maar het klinkt iig wel aannemelijk wat je zegt.

We hadden sowieso voor onszelf al besloten om met deze onzekerheid e.e.a. nog af te wachten tot eind volgende week en dan definitief knopen door te hakken. Maar we hoopten eigenlijk dat de "keuze" (die met de geldende travel ban eigenlijk geen keuze is natuurlijk) voor ons gemaakt zou worden door definitieve cancellation van onze vlucht... Maar goed, dan moeten we dat zelf maar doen.

Ook dank voor jouw verhaal @s.anne
Laatst gewijzigd door JanVoo op 29 jun 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dejong89 »



Wel goed dat ze wel even uitleggen hoe het zit als je bij een broker boekt.
Binnenkort gaan ze ook bij Travix langs ( Oa Vliegwinkel, Budgetair )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
s.anne
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door s.anne »

s.anne schreef:
29 jun 2020, 10:00
Ik kan nu uit ervaring vertellen dat je vlucht niet per definitie geannuleerd wordt wegens de travelban. Mijn vriend zou gisteren naar de VS vliegen (ik zou er aankomende woensdag achteraan vliegen) met United en zijn vlucht is niet geannuleerd.
Ik moet meteen een rectificatie maken. Ik hoor zojuist dat United blijkbaar toch op het allerlaatste moment de vlucht heeft geannuleerd! Dat is dus niet gemeld en heeft mijn vriend zojuist te horen gekregen nadat hij via de chatbot van cheaptickets op hun website (die dus soms wel blijkt te werken) weer contact zocht.

Ik weet dus niet of dit uit coulance is en of ze dat uiteindelijk toch altijd doen of niet. Excuus voor de verwarring, maar dit is echt net een paar minuten duidelijk :)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Mag ik vragen wat het allerlaatste moment is, @s.anne?

Misschien maak ik me onnodig ongerust, maar ik zou uiteraard willen voorkomen dat de vlucht gewoon doorgaat en ik niet meekan (door de travel ban), maar ik te laat ben om te annuleren en dus als no-show te boek kom te staan (met negatieve gevolgen voor voucher/refund)...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
s.anne
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2020, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door s.anne »

@JanVoo Helaas weten we dat niet. Gisteren was er nog geen enkel bericht en was het vooral balen dat het toch niet geannuleerd was. Pas net hoorden we dat het dus toch geannuleerd was, maar geen idee hoeveel uur voor de vlucht dat is gebeurd. Het zal wel eerder over uren gaan, want zaterdagavond hebben we nog gecheckt en de vlucht ging zondag om 11.00
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Hmm... sowieso erg kort van tevoren dus :thumbdown:

Nou ja, zoals ik eerder schreef is ons plan om dan maar eind volgende week zelf de boel te annuleren als dan niks veranderd is aan de situatie.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer