Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

Bijzonder.. Ik had dit twee maanden geleden nog. Autohuur voor mn werk was teruggestort en met de volgende afrekening werd het op mn lopende rekening gestort.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door boonens »

Top, bedankt voor de reacties! Ik zal maandag voor de zekerheid nog even contact met ze opnemen en de reactie hier plaatsen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Visser schreef:
27 jun 2020, 18:38
Om 10 uur vanavond vertellen ze het, ja of nee.
Hoop ja, maar mijn "gezonde" verstand denk dat t nee is voor een paar maanden....
Wat werd er vanavond om 10 uur precies verteld? (heb iets gemist geloof ik :? 8) )
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door eborn »

Inmiddels heb ik ook bericht van CheapTickets ontvangen dat mijn ticket refund verwerkt is en binnen 10 werkdagen op mijn creditcard wordt teruggestort. 'Schade' blijft dan uiteindelijk bij de boekingskosten van CheapTickets, die niet gerestitueerd worden. Heeft dus uiteindelijk precies 2 maanden geduurd (we zouden 28 april vliegen).
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Visser schreef:
27 jun 2020, 18:38
Om 10 uur vanavond vertellen ze het, ja of nee.
Hoop ja, maar mijn "gezonde" verstand denk dat t nee is voor een paar maanden....
En @Visser wat hebben ze verteld? Wil je dit met ons delen? We zijn zo benieuwd!
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

eborn schreef:
28 jun 2020, 08:56
Inmiddels heb ik ook bericht van CheapTickets ontvangen dat mijn ticket refund verwerkt is en binnen 10 werkdagen op mijn creditcard wordt teruggestort. 'Schade' blijft dan uiteindelijk bij de boekingskosten van CheapTickets, die niet gerestitueerd worden. Heeft dus uiteindelijk precies 2 maanden geduurd (we zouden 28 april vliegen).
Ik lees uit je oudere berichten dat je met United zou vliegen. Ik zou op 23 april vliegen, maar een maand ervoor waren mijn vluchten al geannuleerd. Ik heb vervolgens nog helemaal geen update gehad betreffende de restitutie (ja, behalve 'het is druk'). Lucky you...
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pascal »

Ook hier gisterenavond bericht van CheapTickets ontvangen betreffende het terugbetalen binnen de 10 dagen van de geannuleerde tickets.

Voor wie wil vergelijken:
Geboekt 09/02/2020
Geannuleerd 06/05/2020
Vertrekdatum 30/05/2020
Vluchten met United Airlines

Boekingskosten worden niet teruggestort. (Geen probleem mee)
En in deze terugbetaling ook de gereserveerde stoelen niet. Volgens bericht op hun site volgt dit in een later stadium.
Dat lijkt mij nu wel raar want zo creëer je natuurlijk extra werk door al die boekingen nog eens te moeten behandelen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@BigJesper
covri schreef:
13 jun 2020, 16:22
driel24 schreef:
12 jun 2020, 20:02


Ik heb deze gebruikt. Wel volledig herschreven.
Maar dan heb je wel een begin.

https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeel ... geld-terug
Wij hebben gisteravond deze brief gebruikt (beertje aangepast). Gestuurd naar Gate1, waar we hebben geboekt, en gestuurd naar Tix, waar de betaling destijds heen is gegaan.
Nu al positief bericht van Tix: ze storten het bedrag twv de voucher terug binnen 10 dagen.
Nog even afwachten maar hoop doet leven.
Geld stond binnen 5 dagen op onze rekening!
Probeer deze brief. Voor ons de tip van het jaar😉
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

mtl schreef:
28 jun 2020, 09:09
Visser schreef:
27 jun 2020, 18:38
Om 10 uur vanavond vertellen ze het, ja of nee.
Hoop ja, maar mijn "gezonde" verstand denk dat t nee is voor een paar maanden....
En @Visser wat hebben ze verteld? Wil je dit met ons delen? We zijn zo benieuwd!
Ik denk dat dit bedoeld wordt:

EU stelt besluit over opening grenzen voor reizigers buiten EU uit

De 27 EU-lidstaten schuiven een besluit over de gecoördineerde heropening van hun grenzen voor reizigers uit landen van buiten de EU per 1 juli, door naar maandag. Er ligt sinds vrijdag een lijst van een kleine twintig 'veilige' landen op tafel, maar sommige EU-regeringen hebben volgens EU-bronnen meer tijd nodig om daar ja of nee tegen te zeggen.
Naar verluidt staan op de 'witte' lijst onder meer Canada, Australië en Japan, maar zijn reizigers uit de Verenigde Staten en Rusland vooralsnog niet welkom wegens het coronavirus.
Voor sommige landen, zoals China, zou een wederkerigheidsbeginsel kunnen gelden: reizigers uit die landen zijn welkom mits EU-burgers dat ook in dat land zijn. Het gaat om landen waar de epidemiologische situatie als acceptabel wordt beschouwd, dat wil zeggen gelijk of beter dan gemiddeld in de EU.

Bron : het nieuwsblad
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

covri schreef:
28 jun 2020, 10:53
@BigJesper
covri schreef:
13 jun 2020, 16:22


Wij hebben gisteravond deze brief gebruikt (beertje aangepast). Gestuurd naar Gate1, waar we hebben geboekt, en gestuurd naar Tix, waar de betaling destijds heen is gegaan.
Nu al positief bericht van Tix: ze storten het bedrag twv de voucher terug binnen 10 dagen.
Nog even afwachten maar hoop doet leven.
Geld stond binnen 5 dagen op onze rekening!
Probeer deze brief. Voor ons de tip van het jaar😉
Goede tip inderdaad! Ik zag dit al eerder voorbijkomen.

Heb je rechtstreeks geboekt bij de maatschappij of bij een broker?
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door etismo »

Wij vertrekken normaal 6 juli van Düsseldorf naar Londen en zo naar Las Vegas. De vlucht van Düsseldorf is al weken geannuleerd waardoor die van Londen naar Las Vegas nog overblijft. De vlucht is deels met British Airways, deels met American Airlines. Van British Airways kreeg ik een mail voor een refund. Wanneer ik een "apply" voor de voucher deed kreeg ik een mail dat het onmogelijk was omdat we via vliegtickets.nl boekten en dat we via hen moesten werken en dit zo vlug mogelijk.
Sinds 5 juni schrijf ik dagelijks een mail naar vliegtickets.nl en tot op heden zonder antwoord.
American Airlines heb ik ook gecontacteerd, en die stelden zelf een refund voor.
Kan ik bij American Airlines op de refund van mijn 3200 euro ingaan, of is het beter te wachten tot er iemand bij vliegtickets.nl de moeite doet iets te laten weten ?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door covri »

@BigJesper

Zie mijn verhaal: geboekt bij een broker, tw Gate1.
Brief ook naar Tix gestuurd, waar Gate1 onder valt en waar onze betaling naar toe was gegaan.
Antwoord kwam dan ook van Tix
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door BigJesper »

@covri, bedankt voor de uitleg!
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door etismo »

Ondertussen is mijn hele vlucht verdwenen. Er staat nu van 1 april 2021 tot 1 april 2021 Amsterdam-Amsterdam.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

@etismo Vreemd dat AA dit aanbiedt. Ons ticket was ook zo opgebouwd, uitgegeven door AA en uitgevoerd door BA en AA. Een week voor vertrek, toen al duidelijk was dat er vluchten in ons ticket waren uitgevallen, heb ik ook contact gehad met AA. Refund was geen probleem, maar moest (in ons geval) wel via de broker en die heeft eea in werking gesteld.

Als AA zelf je refund wil verstrekken, kijk dan even goed wat AA je wil terugbetalen. Hoeft niet het bedrag te zijn wat vliegtickets aan jou heeft berekend.

Tickets van ons via WTC, behoort net als vliegtickets.nl en Schipholtickets tot Otravo.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Wat werd er vanavond om 10 uur precies verteld? (heb iets gemist geloof ik :? 8) )
[/quote]



En @Visser wat hebben ze verteld? Wil je dit met ons delen? We zijn zo benieuwd!
[/quote]


Inderdaad, dit dus.
Ik denk dat dit bedoeld wordt:

EU stelt besluit over opening grenzen voor reizigers buiten EU uit

De 27 EU-lidstaten schuiven een besluit over de gecoördineerde heropening van hun grenzen voor reizigers uit landen van buiten de EU per 1 juli, door naar maandag. Er ligt sinds vrijdag een lijst van een kleine twintig 'veilige' landen op tafel, maar sommige EU-regeringen hebben volgens EU-bronnen meer tijd nodig om daar ja of nee tegen te zeggen.
Naar verluidt staan op de 'witte' lijst onder meer Canada, Australië en Japan, maar zijn reizigers uit de Verenigde Staten en Rusland vooralsnog niet welkom wegens het coronavirus.
Voor sommige landen, zoals China, zou een wederkerigheidsbeginsel kunnen gelden: reizigers uit die landen zijn welkom mits EU-burgers dat ook in dat land zijn. Het gaat om landen waar de epidemiologische situatie als acceptabel wordt beschouwd, dat wil zeggen gelijk of beter dan gemiddeld in de EU.

Bron : het nieuwsblad
[/quote]

En aan een ieder die via een derde partij tickets hebben gekocht. De carrier gaat je dan niet terug betalen.
.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Dus gisteravond werd daarover besloten in de EU. En Nederland volgt dat besluit op. Net even gechecked, maar de IND en overheids site is nog niet ge updated. Vorige keer werd t wveranderd in het weekend.

Maar naar alle waarschijnlijkheid mag t nog niet. El presidente doet er niks aan....

"Hoe minder we testen, hoe minder we vinden" zei hij.... Hoe krijg je t verzonnen. :clap: :P :P
.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door karin 49 »

BigJesper schreef:
28 jun 2020, 10:30
eborn schreef:
28 jun 2020, 08:56
Inmiddels heb ik ook bericht van CheapTickets ontvangen dat mijn ticket refund verwerkt is en binnen 10 werkdagen op mijn creditcard wordt teruggestort. 'Schade' blijft dan uiteindelijk bij de boekingskosten van CheapTickets, die niet gerestitueerd worden. Heeft dus uiteindelijk precies 2 maanden geduurd (we zouden 28 april vliegen).
Ik lees uit je oudere berichten dat je met United zou vliegen. Ik zou op 23 april vliegen, maar een maand ervoor waren mijn vluchten al geannuleerd. Ik heb vervolgens nog helemaal geen update gehad betreffende de restitutie (ja, behalve 'het is druk'). Lucky you...
Wij kregen vorige week zondag bericht dat het bedrag van de tickets op de rekening terug gestort zou worden minus boekings en stoel reserverings kosten" tja jammer van dat laatste" en inderdaad vandaag was het op de creditcard bij geschreven
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Visser schreef:
28 jun 2020, 13:20
En aan een ieder die via een derde partij tickets hebben gekocht. De carrier gaat je dan niet terug betalen.
Dat is niet in alle gevallen zo. Ik heb (2x) mijn vouchers rechtstreeks van KLM ontvangen terwijl ik geboekt had bij Budgetair.
Ik had de annuleringen en verzoek om vouchers bij zowel KLM als Budgetair online aangevraagd en beide keren per email van KLM ontvangen. Wellicht dat Budgetair op de achtergrond iets met KLM heeft geregeld, maar dat hebben we me nooit laten weten. Dus in ieder geval met KLM is het de moeite om rechtstreeks om de refund te vragen.
https://www.klm.nl/trip/refund
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Visser »

Het zal met de plaatselijke wet geving te doen hebben. Dat is ook een Nederlands bedrijf.
Hier in de VS is het in ieder geval zo dat de carriers er hun handen niet aan vuil maken als je via Expedia bv boekt.
Expedia is wel een goede site, maar bv CheapOair had ik ooit een gegoogled, en die hadden veel slechte revieuws.

Ik boek t liefst direct.
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer