Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies mbt aanschaf koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door RuthdeLange »

Probleem is dat mijn beide koffers rond de 19 kilo zaten (gisteren) en toch vrijwel helemaal vol. Zijn beide 86 liter.
Ik heb die Eastpak nu toch maar gekocht omdat hij nu in de aanbieding is (met de hier genoemde code 72,25) en ga dan eens kijken hoe ruim hij nu echt is. Kan hem namelijk gratis terugsturen als ik toch een grotere nodig heb.
Als ik dan toch een reistas koop dan wil ik wel graag zo maximaal mogelijk (158 cm totaal en 23 kilo). Maar ik vind ook niets anders waar ik vertrouwen in heb (goede ritsen/ materiaal etc.).
Ben heel benieuwd wat er in zal passen.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Wat er in zal passen qua gewicht of qua afmetingen?
Dit betekent dus dat je nog 4 kg te gaan hebt voor 34 ltr. Piepschuim is zwaarder.
Ook je tas zelf is weer zwaarder.
Al met al dus goed op het gewicht letten en dat alles vast ligt en niet gaat schuiven door je tas of koffer.
Succes met pakken.
RuthdeLange
Amerikakenner

Op basis van de maten zal de reistas 18 liter meer inhoud hebben.
Ik weet eigenlijk niet of de tas zwaarder is dan de koffer. is wel een goeie. Moet ik nagaan.
Maar het gewicht (aan spullen die er nu niet in passen) is het probleem niet. Het gaat vooral om lichte zaken (kampeerspullen) die relatief veel volume hebben.
Ik weet niet wat je bedoelt met piepschuim???
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Voor dat soort kampeerspullen nemen wij meestal een plunjebaal mee. Oersterk en weegt weinig. Het enige nadeel vinden wij dat er geen wieltjes aan zitten maar voor de rest ideaal. Je kunt er veel inproppen.
RuthdeLange
Amerikakenner

Qua proppen snap ik het maar voor mij wel te zwaar om te dragen denk ik. Mijn ene koffer heeft maar 2 wieltjes en geen lus om te trekken dus vind dat al best zwaar (voorovergebogen 23 kilo meetrekken) De andere koffer is overigens op de kop af 30 jaar oud en mist sinds kort een wieltje dus een nieuwe kopen is ook niet echt overbodige luxe...
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Martin & Marianne schreef:
20 jun 2020, 14:25
Maar met een zachte koffer kan het natuurlijk wel dat er meer in gaat, de maten die ze opgeven zullen de minimale afmetingen zijn.
Tenzij je een koffer hebt die van rekbaar materiaal is gemaakt, is dit natuurkundig gezien niet mogelijk. De inhoud blijft hetzelfde, ook al verandert de vorm.

Ik heb het ooit al eens ergens gezegd, wij hebben dufflebags van The North Face. Ik meen 95 liter (maat L). Nooit nagemeten qua inhoud, maar we krijgen ze wel gevuld tot 23 kg met o.a. kampeerspullen. Nadeel is geen wielen, dus doorgaans regelen we snel een karretje bij een vliegveld of hotel. Voor in de auto en het kamperen vinden wij ze perfect.

@RuthdeLange een koffer van 30 jaar oud is doorgaans erg zwaar van zichzelf. Een nieuwe tas/koffer zal zeker gewicht schelen.
Aan de inhoudsmaten moet je je niet vastpinnen. Sommige koffers hebben hun "rij/trek-systeem" in de binnenkant van de koffer weggewerkt. Dat geeft dus minder bruikbare inhoud. Sommige merken rekenen zijzakken e.d. bij hun totale inhoud, anderen niet.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

WeernaardeVS schreef:
21 jun 2020, 11:31
De inhoud blijft hetzelfde, ook al verandert de vorm.
Dat is niet waar.
Hoe ronder de vorm, hoe groter de inhoud, ook al blijft de omtrek hetzelfde.
Daarom is zo'n plunjezak ook zo functioneel. Helemaal rond zou nog beter zijn, maar een bolvormige tas is wat lastig vervoeren. :wink:

Marianne
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

.............Ik weet niet wat je bedoelt met piepschuim???....................

Het bekende "niets" wegende witte verpakkingsschuim, wat zo heerlijk kan piepen als je het breekt.
Heeft meestal een s.g. van rond de 30 a 35.
RuthdeLange
Amerikakenner

Nou de reistas is binnen maar twijfel enorm of ik hem wil houden. Kwaliteit is heel goed maar wat een onhandige indeling met al die vakjes en (zoals iemand hier ook zei maar wat mijn eigen koffers niet hebben) dat interne treksysteem dat veel ruimte inneemt en het inpakken lastig maakt.
Er kan wel veel in maar je kunt er niet even makkelijk wat uithalen. Als je hem open doet dan valt alles wat tussen de 2 buitenste vakken ligt er uit. Ik snap wel de liters nu. De ritsen zijn zo gemaakt dat je er heel veel bij kunt 'proppen' . Dat kan met mijn koffers niet.

Maar goed. De vraag voor hier is: ik zie veel aanbiedingen voor koffers nu. Is dat kenmerkend voor deze periode of zullen er in het najaar ook weer goede aanbiedingen zijn. Heb al 30 jaar niet naar koffers gekeken dus heb geen idee.
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

...... De vraag voor hier is: ik zie veel aanbiedingen voor koffers nu. Is dat kenmerkend voor deze periode of zullen er in het najaar ook weer goede aanbiedingen zijn.......

Zal wel alles te maken hebben met de lockdown.
Niemand reist, dus koopt niemand reisbenodigdheden en alles was natuurlijk al ingekocht.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

knaapje schreef:
25 jun 2020, 18:30

Zal wel alles te maken hebben met de lockdown.
Niemand reist, dus koopt niemand reisbenodigdheden en alles was natuurlijk al ingekocht.
Dat denk ik ook. Wij hebben ze nu ook niet nodig maar willen als het weer kan door Europa rijden met de auto. En voor de helft van de prijs kopen we ze liever nu zeker als bij de aanbieding ook de leukere kleuren meedoen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Martin & Marianne schreef:
21 jun 2020, 12:31
Hoe ronder de vorm, hoe groter de inhoud, ook al blijft de omtrek hetzelfde.
Dat ben ik inderdaad met je eens.
Maar een koffer heeft doorgaans "stijve ribben" , dus die kun je niet rond(er) krijgen.
Idealiter moet je dus met een bol op reis ;-). Vandaar dat wij zeer tevreden zijn met onze TNF dufflebags.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Njit schreef:
25 jun 2020, 23:34
En voor de helft van de prijs kopen we ze liever nu zeker als bij de aanbieding ook de leukere kleuren meedoen.
Wij hebben dit een jaar of 4 geleden gedaan, ook in de aanbieding gekocht. Mijn tas is knalroze, de andere felblauw. Daar kun je wat van vinden natuurlijk maar zeker de mijne is wel heel erg makkelijk te herkennen op de bagageband 8) :lol:

Overigens vinden wij het juist handig inpakken, als je er eenmaal bent kleding die je veel gebruikt in het ene vak en alle andere 'zooi' in het andere vak. Spullen tussen de vakken proppen doen we alleen op de terugweg. En dan is het gewicht eerder een beperking dan de fysieke ruimte :D
Gast

Bericht door Gast »

Tantelotje schreef:
26 jun 2020, 16:24
En dan is het gewicht eerder een beperking dan de fysieke ruimte
Herkenbaar! maar meestal gebruiken wij tegenwoordig vacuum bagagezakken in de handbagage koffers (op heen en terugreis), dan zijn de zware items samengepakt en nemen veel minder ruimte in.

De uitvinding van de eeuw qua inpakken is wat mij betreft packing cubes: voor elke soort kleding een eigen zakje (ondergoed/t-shirt/broeken/polo's etc), en voor elke persoon de eigen kleur.
IDEAAL om je koffer ook tijdens het reizen opgeruimd en opgevouwen te houden.
Voordeel is ook dat je veel meer in je koffer krijgt.

Wij pakken altijd een paar losse cubes met kleding voor 2-3 dagen en die gaat in een handbagage koffertje (met de waardevolle spullen) mee naar de hotelkamer. De grote koffers laten we dan in de auto. Elke zoveel dagen vullen we de handbagage koffer weer, en de vuile was gaat in nylon was zakken :)
Packing cubes.jpeg
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

wij gebruiken die cubes ook. Soort van...
Wij gebruiken de ziplock diepvrieszakken van de Jumbo :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tantelotje schreef:
26 jun 2020, 16:24
Njit schreef:
25 jun 2020, 23:34
En voor de helft van de prijs kopen we ze liever nu zeker als bij de aanbieding ook de leukere kleuren meedoen.
Wij hebben dit een jaar of 4 geleden gedaan, ook in de aanbieding gekocht. Mijn tas is knalroze, de andere felblauw. Daar kun je wat van vinden natuurlijk maar zeker de mijne is wel heel erg makkelijk te herkennen op de bagageband 8)
Wij hebben de paarse en een blauwe
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
26 jun 2020, 17:13
Wij gebruiken de ziplock diepvrieszakken van de Jumbo :lol:
Creatief :thumbup: maar denk dat deze iets degelijker zijn en zeker iets langer meegaan...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die van mij mag er qua herkenbaarheid ook zijn. :wink:

En Ruth, ik stop niets er tussenin, alles zit in de twee grote vakken. Een kant voor de kampeerspullen en de andere kant voor kleding etc.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner

Maar dan krijg je de ritsen van de zijvakken niet dicht toch? Laat je die open?
Ik had beide zijvakken volledig gevuld met alle kleding voor 2 personen en een slaapzak en heb de toilettassen, 'apotheek' en handdoeken + badlaken er tussen. Toen woog hij nog maar 19,5 kilo overigens. Maar in dat tussenvak zat wel erg veel (en ook de wat zwaardere spullen) . Als ik alleen de zijvakken vul dan kan er maar weinig in lijkt mij.

@Terpies Die packing cubes zien er echt geweldig handig uit. Daar ga ik naar op zoek. heb je daar een vacuümzuiger voor nodig?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Misschien heb je een ander model, maar in onze reistas (ook Eastpak) zit geen 'tussenvak'. Alleen beperkte ruimte omdat je daar zeg maar de dikte van een rits hebt die je gebruikt om beide vakken aan elkaar te ritsen. Als de beide vakken echt vol(gepropt) zitten, kan daar hooguit nog een lege rugzak tussen en je spijkerbroek (wij kleden ons op de terugweg vaak even om op het vliegveld). Maar zeker geen slaapzak, toilettas en handdoeken.
Als het echt vol gepropt moet worden, staan die beide vakken wel enigszins bol trouwens. Vandaar ook dat er eigenlijk niks meer tussen past.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer