DV-2020 is over

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

DV-2020 is over

Bericht door Josters »

(Had hierover nog geen topic gezien)

http://britsimonsays.com/immigrant-ban-extended/

DV-2020 is dus inderdaad definitief verloren.

Denken jullie dat dit ook echt een grote impact gaat hebben op DV-2021? Net nu ik eindelijk heb gewonnen... Thx Trump :wink:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV-2020 is over

Bericht door Corv »

Lijkt me eerder de schuld van covid-19.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Het gaat om Amerikaanse banen. Het gaat ook niet alleen om DV, maar ook H1B bijvoorbeeld. Echter, het opschorten daarvan voor zo'n lange tijd zou de US economie wel eens veel kunnen gaan kosten.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV-2020 is over

Bericht door kastelke »

Wat een triest nieuws voor diegene die hierdoor getroffen worden. :sadcry:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Iedereen zonder permanente vergunning, uit welk land dan ook, mag voor minstens zes maanden niet naar de States (bovenop op huidige ban). Als je niet begrijpt hoe gigantisch dat is, snap je niet hoe hecht de States en Europa verbonden zijn, denk ik.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV-2020 is over

Bericht door ADE01 »

Vervelend voor de mensen die in het proces zitten, helemaal voorbereid en dan krijg je dit. Ik lees eigenlijk nergens de details, ieder artikel wordt direct een mening. Is er geen kans dat ze het opschorten en dan later de draad weer oppakken? Want dat is eigenlijk best wel logisch gezien de situatie met het virus dat lang nog niet onder controle is.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Je kunt de proclamatie zelf lezen, of alternatief het filmpje kijken waar Britsimon deze voorleest en becommentarieerd.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV-2020 is over

Bericht door Willem1 »

Josters schreef:
23 jun 2020, 16:34
Iedereen zonder permanente vergunning, uit welk land dan ook, mag voor minstens zes maanden niet naar de States (bovenop op huidige ban).
Dat klopt niet helemaal. Mensen die al in het bezit zijn van een visum kunnen daar gewoon mee reizen. En ook onder het Visa Waiver Program (met een ESTA) kun je reizen.

@ADE01 : De tekst van de EO staat hier : https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/

Dit heeft op veel mensen impact. Deze order zal waarschijnlijk binnen de kortste keren juridisch worden aangevochten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Die nieuwe executive order gaat over non-immigrant visa. Ik had nog niet gelezen dat executive order over immigrant visa ook verlengd was tot einde van het jaar, heb je daar een link van?
Terug in Texas!
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/

Het gaat specifiek over immigrant visas om "Amerikaanse banen te beschermen".
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV-2020 is over

Bericht door Willem1 »

@hemmie In de nieuwe EO staat:
"Section 1. Continuation of Proclamation 10014.
(a) Section 4 of Proclamation 10014 is amended to read as follows:
“Sec. 4. Termination. This proclamation shall expire on December 31, 2020, ..."


Proclamation 10014 is die van 22 april 2020 - en daarin worden immigrant visa genoemd. De EO van 22 april staat hier: https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/

@Josters H-1B, H-2B, L en J - die genoemd worden in deze nieuwe EO - zijn non-immigrant visa.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

In light of the above, I have determined that the entry, through December 31, 2020, of certain aliens as immigrants and nonimmigrants would be detrimental to the interests of the United States.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2020 is over

Bericht door hemmie »

Dank je, had het net ook zelf gevonden.

Ontzettend balen voor de winnaars!
Terug in Texas!
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: DV-2020 is over

Bericht door Josters »

Consequently, I suspended, for a period of 60 days, the entry of aliens as immigrants, subject to certain exceptions. As I noted, lawful permanent residents, once admitted pursuant to immigrant visas, are granted “open-market” employment authorization documents, allowing them immediate eligibility to compete for almost any job, in any sector of the economy. Given that 60 days is an insufficient time period for the United States labor market, still stalled with partial social distancing measures, to rebalance, and given the lack of sufficient alternative means to protect unemployed Americans from the threat of competition for scarce jobs from new lawful permanent residents, the considerations present in Proclamation 10014 remain.
Dus dat behelst zeker ook DV gevallen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: DV-2020 is over

Bericht door Tipsy_1 »

Ik kreeg dit bericht via mijn werkgever (de proclamatie was totaal niet duidelijk)
• The current proclamation restricts “new” visa applications for H-1B, L-1 and J-1 categories until the end of the year.
• Employees who currently have a valid visa stamp in their passport will be permitted to enter the U.S. pending the lifting of COVID-19 travel bans.
Voor wie nu op visum in de US is (ik dus) is er blijkbaar geen impact.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV-2020 is over

Bericht door ADE01 »

@Willem1 Thanks voor de link.

Lullig voor de DV, dat hadden ze er beter buiten kunnen laten. Maar H1B kan ik geen traan om laten. Er zullen vast veel goede dingen mee gedaan worden maar het hele internet staat vol met verhalen van bedrijven die er misbruik van maken.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV-2020 is over

Bericht door Willem1 »

Er zijn issues met H1B, maar zeker ook met bijvoorbeeld EB-1C. Volgens mij is op zich iedereen het er wel over eens dat het huidige systeem dringend aan vervanging toe is. Er is veel mis. Enorme wachttijden voor sommigen (meer dan 20 jaar!), regels die tot rare uitwassen leiden (bv 'birth tourism'), maar ook gewoon een sterk gewijzigde situatie t.o.v. de tijd dat de huidige wetten geintroduceerd werden: je zou zeggen dat eea wel eens op de schop mag.

Nu wordt de knuppel helemaal in het hoenderhok gegooid. Met name de tech-sector heeft gewoon mensen nodig waarvan het nog maar de vraag is of er ueberhaupt voldoende Amerikanen te vinden zijn die de juiste kwalificaties bezitten. In het meest positieve geval gaat dit leiden tot nieuwe, moderne, bi-partisan immigratiewetgeving waar het land weer een tijd mee vooruit kan en die de kandidaat-immigranten niet onmenselijk behandelt. Maar dat is wel heel erg wishful thinking.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2020 is over

Bericht door Disney-Golf »

Ik snap dat het balen is voor mensen die nieuw naar de V.S. willen gaan wonen en of werken.
Disclaimer! Maak hiervan a.u.b. geen politiek debat, dit is niet de bedoeling van mijn reactie!
Volgens mij gaat het hierom: Voor corona ging het de V.S. voor de wind. Een sterke beurs, sterke Dollar en ongezien lage werkloosheid waar Europa enkel maar jaloers op kan zijn Juist?
Wel, nu wil Trump eerst zijn land terug opstarten en al wie voor corona werk had terug zijn job terug geven voor er nieuwe werkwilligen in het land toekomen.
Is dit zo onmenseljk? Je zal maar iemand zijn die werk had voor corona en nu werkloos moet blijven omdat een “nieuweling” je job heeft afgepakt?!
Wel ben ik ook akkoord dat dit de V.S. gaat schaden INDIEN de ban permanent gaat worden.
Vandaar dat ik er zeker van ben dat de ban niet gaat verlengd gaat worden na 31 december op voorwaarde dat corona onder controle gaat zijn.
Nogmaals dit is geen politiek statement maar just my two cents...
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: DV-2020 is over

Bericht door Corv »

Disney-Golf schreef:
24 jun 2020, 04:11
Hear hear!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2020 is over

Bericht door Dude »

Opmerking moderator

Alle politiek getinte berichten zijn verwijderd uit dit topic.
Indien jullie daar verder over willen discusieren kan dat op het (afgesloten) politieke forumgedeelte, voor wie dat wenst.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer