Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mpaauwe »

Wij hadden de BA209.
Wij hebben gekozen voor de voucher (en die inmiddels ingezet voor een nieuwe reis, we hopen in de december wel te mogen).
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mikekiwi »

IngridUSA schreef:
21 jun 2020, 21:46
CJ81 schreef:
21 jun 2020, 12:26
@IngridUSA de bevestiging van de annulering had ik per mail wel binnen een dag binnen. Het geld op de creditcard na een week.
Ik had gemaild naar reservations@monunentvalleyview.com met daarbij het reserveringsnummer en annulering hotelovernachting wegens annulatie vlucht ivm COVID-19.
Dank je wel. Ik had een cabin gereserveerd en dat valt weer onder …@theviewcampground.com. Dus dat zal wel aparte ' afdeling' zijn. Ik heb nog even naar een ander adres gemaild.
@IngridUSA Welk ander mailadres heb je gebruikt? Zit in dezelfde situatie, ook met een cabin en na 3 weken nog geen reactie... Hartelijk dank!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

@mikekiwi

Gemaild naar info@monumentvalleyview.com en gelijk bevestiging:

Thank You for emailing us at The View Campground and Cabins. Due to the current COVID-19 situation we are experiencing a high volume of emails. Please contact info@monumentvalleyview.com regarding your reservations. This would be the quickest and best way for us to answer your emails at this time.
We appreciate your patience and wish you all great health.

The View Management
aronneke
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door aronneke »

Wellicht ook fijn om te weten voor de kampeerders in Canada onder ons: Ik ontving vandaag onderstaande email van Parks Canada Reservation Service
What you need to know:
The camping experience at Parks Canada will be different than in previous years. Visitors are required to have a reservation in order to camp at a Parks Canada place.

Washrooms are open – Shower facilities are closed.
Shower facilities are closed. Flush washroom facilities are open in our campgrounds operating at a limited capacity to support physical distancing measures. Parks Canada continues to maintain our high cleaning standards, however many people and many touch points means higher risk. Please do your part to help keep facilities clean and be respectful of others.
Kitchen shelters are closed
At this time kitchen shelters in campgrounds and picnic areas are closed.
In some cases, the site you reserved will not be the site you receive.

To support physical distancing measures some campsites have been closed. As a result, if your reservation was made prior to June 2020 you may be moved to a different site of the same service type you reserved. Parks Canada is doing everything to minimize these occurrences.
Given the conditions above if you cannot make your reservation please cancel by July 6th; all fees paid will be refunded in full if you cancel your reservation. To cancel your reservation please visit reservation.pc.gc.ca or call 1-877-737-3783.
In these exceptional circumstances, refunds may take some time to process. Your refund may take place in multiple payments; please allow a few weeks to receive your full refund.
:thumbup:

Dus zo te lezen krijgen we de reserverginsfee sowieso terug, en ik interpreteer dit dat je ook geen cancellation fee hoeft te betalen
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Voor onze vlucht op 29 juni naar Vancouver kregen wij vandaag het volgende bericht van World Ticket Center:

Beste klant,

Hierbij willen we je informeren dat er vanwege de huidige situatie omtrent het coronavirus een wijziging in je boeking heeft plaatsgevonden.
Momenteel zijn wij bezig om te kijken wat de impact is op jouw boeking en welke opties wij namens de airline mogen aanbieden. Helaas duurt het langer dan dat je van ons gewend bent voordat je van ons bericht ontvangt. We vragen je in deze uitzonderlijke situatie om je geduld, zodat we alle getroffen klanten zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Zodra wij meer duidelijkheid hebben over jouw boeking, wordt je door ons hierover per mail geïnformeerd. We vragen je vriendelijk om in de tussentijd geen contact met ons op te nemen.

Let op, als je een gecombineerde vluchtboeking hebt gemaakt met 2 boekingscodes, kan het zijn dat voorwaarden van beide vluchten verschillen.

Alvast dank voor je begrip en geduld.

Met vriendelijke groet, WTC.nl

Vergeleken met veel andere berichten die ik hier lees vind ik dit in elk geval netjes. Nu verder even afwachten.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Vandaag ook een aangetekende brief naar BudgetAir gestuurd met het verzoek om terugbetaling van mijn vlucht aangezien deze door ba geannuleerd is.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Vandaag een aanvullende mail van WTC ontvangen met het volgende bericht:
Jammer genoeg, is je reis door de corona-crisis geannuleerd.
Air Canada heeft een omboekbeleid naar aanleiding van het Coronavirus waarbij zij de mogelijkheid geven om je huidige vluchten te annuleren en de boeking open te zetten.

De volgende regels zijn hiervoor van toepassing:

Je ticketbedrag blijft open staan
De nieuwe vluchten moeten vóór 1 juni 2022 worden geboekt
Je mag de volledige waarde van je originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets met een andere bestemming en/of datumwijziging met Air Canada
Je dient de nieuwe vluchten aan ons door te geven zodat wij de nieuwe boeking voor je in orde kunnen maken.


In deze mail geen info over de mogelijkheid om de ticketprijs terugbetaald te krijgen. Ook lijkt het erop dat Air Canada niets extra doet om haar klanten te compenseren. Verder moet ik nog achterhalen hoe het zit met de stoelreserveringen die wij rechtstreeks hebben betaald aan Air Canada en Lufthansa.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 23 jun 2020, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mikekiwi »

IngridUSA schreef:
21 jun 2020, 23:58
@mikekiwi

Gemaild naar info@monumentvalleyview.com en gelijk bevestiging:
Dank je! Ik heb onze vorige mail doorgestuurd naar dit adres, we gaan het zien!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JanVoo »

Erik Mouthaan (RTL Nieuws) heeft in een tweet gezegd dat de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken heeft gesuggereerd dat de geldende reisrestricties niet snel zullen worden versoepeld.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

Ik zit me suf te zoeken waar die minister dat dan gezegd heeft en wat precies (wil het graag zelf horen 😉)
Enig idee waar ik dat kan vinden?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Miss Twinkle schreef:
23 jun 2020, 00:06
Ik zit me suf te zoeken waar die minister dat dan gezegd heeft en wat precies (wil het graag zelf horen 😉)
Enig idee waar ik dat kan vinden?
Voor Nederland, hou deze pagina in het oog met nieuws over her reizen naar Amerika: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Voor Belgie, kan je deze pagina in het oog houden: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... gde_staten
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door AnnInBC »

Miss Twinkle schreef:
23 jun 2020, 00:06
Ik zit me suf te zoeken waar die minister dat dan gezegd heeft en wat precies (wil het graag zelf horen 😉)
Enig idee waar ik dat kan vinden?

Dit is wat onze Canadese Prime Minister vandaag te zeggen had over internationaal toerisme en wij hebben in Canada heel wat minder besmettingen vergeleken met de USA (we hebben natuurlijk ook heel wat minder inwoners in Canada)...maar misschien geeft je dat een idee en het is een officieel bericht van vandaag. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat hetzelfde geld voor de USA, maar het zou toch beter zijn als ze daar ook voorzichtiger zouden openen:

Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ilene »

Kaylee Makinani tijdens een briefing
"The president knows that travel restrictions were a very important component of saving lives ... There are no plans to cancel them now, but ultimately it is the president’s decision,"
Ik heb dit inmiddels al op verschillende manieren zien uitleggen, waaronder *de grenzen blijven nog maanden dicht*

Mijns inziens zegt dit nog steeds niets, het kan eind juli worden, eind augustus or whatever.
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

AnnInBC schreef:
23 jun 2020, 03:49
Miss Twinkle schreef:
23 jun 2020, 00:06
Ik zit me suf te zoeken waar die minister dat dan gezegd heeft en wat precies (wil het graag zelf horen 😉)
Enig idee waar ik dat kan vinden?
Voor Nederland, hou deze pagina in het oog met nieuws over her reizen naar Amerika: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Voor Belgie, kan je deze pagina in het oog houden: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... gde_staten
Dank je, die Nederlandse pagina hou ik inderdaad al een tijd in het oog 😉
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

@Ilene


Ik heb het even opgezocht.
Inderdaad kan je er nog steeds veel kanten mee op.
Hij laat zich oa "leiden door data"
Let hij dan op de Amerikaanse Covid gevallen? Of op de Europese? Waarschijnlijk allebei, maar ik bedoel, in Europa gaat het toch even een heel stuk beter dan in de US. Qua aantal besmettingen etc hoeft hij Europa niet te weren, zijn we niet zozeer een "bedreiging" voor de Amerikaanse gezondheid (eerder andersom)
Screenshot_20200623_080323.jpg
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Wanneer wilde je ook alweer vertrekken?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Ben benieuwd naar tips hoe onze tickets + stoelreserveringen terugbetaald te krijgen van Air Canada. Nu een melding dat we onze tickets tot 1 juni 2022 kunnen gebruiken voor een willekerige nieuwe vlucht. Maar nog geen idee of we daarvan gebruik willen/ kunnen maken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Miss Twinkle
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Miss Twinkle »

mtl schreef:
23 jun 2020, 08:37
Wanneer wilde je ook alweer vertrekken?
5 augustus :roll: :mrgreen:

Ik had eerst Düsseldorf - Atlanta - Tampa in gedachten met Delta Airlines.
Maar die vluchten zijn veranderd met extra tussenstop in Amsterdam :|
Wat nu voor mij nog enigzins betaalbaar/haalbaar is, is vliegen naar Orlando ipv Tampa. Vanaf Amsterdam. Met Air Lingues. En dan zien hoe ik naar Tampa kom.....

Maar goed, eerst maar zien of ik dan het land al in mag...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Als je dit leest is mijn hoop voor eind september ook serieus aan het slinken...
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door georgesken »

Miss Twinkle schreef:
23 jun 2020, 08:59

5 augustus :roll: :mrgreen:

Ik had eerst Düsseldorf - Atlanta - Tampa in gedachten met Delta Airlines.
Maar die vluchten zijn veranderd met extra tussenstop in Amsterdam :|
Wat nu voor mij nog enigzins betaalbaar/haalbaar is, is vliegen naar Orlando ipv Tampa. Vanaf Amsterdam. Met Air Lingues. En dan zien hoe ik naar Tampa kom.....

Maar goed, eerst maar zien of ik dan het land al in mag...
Je mag natuurlijk altijd hopen maar kijk gewoon eens realistisch naar de cijfers. Florida zit nu rond de 3000 dagelijkse besmettingen terwijl bv Nederland (vergelijkbaar qua inwoners) nooit boven de 1500 dagelijkse besmettingen is geweest op zijn hoogtepunt. En de besmettingen ginds zitten nu nog in een stijgende lijn. Dan moet je daar over 6 weken niet zijn denk en Europa zelf gaat reizen naar Amerika nooit toestaan de komende paar maanden tenzij je evt nadien in quarantaine gaat. Ik zou toch naar een alternatief beginnen kijken als dat een optie is....(en zolang dit binnen Europa ook nog mag)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer