Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Timothy555 schreef:
02 jun 2020, 18:04
Ik wou je eerst en vooral bedankten voor de nuttige info die je telkens weet te geven.
Graag gedaan.
Timothy555 schreef:
02 jun 2020, 18:04
Ik wacht af tot het online inchecken. Tot zo’n 6, 700 Euro per persoon wil ik gaan. Als ik de melding krijg dat het mogelijk is, dan ook meteen voor m’n echtgenote neem ik aan? Want met 1 stoel ben ik niks (tenzij ik een ruzie wil uitlokken :D).
Natuurlijk. Ik neem aan dat jullie beide in dezelfde reservering staan? Dan kun je, als je incheckt, stoelselectie doen voor beide. Ik weet niet of KLM ook bij light fares die upgrade optie geeft. Ik meende in het begin van die light tarieven begrepen te hebben dat er dan geen upgrades mogelijk zijn.
Timothy555 schreef:
02 jun 2020, 18:04
En is de vraag in Brussel stellen anders een optie waar ik bagage afgeef? Wij zullen daar heel erg vroeg zijn.
Vragen kan altijd. Maar mijn ervaring is dat de check-in agent daar geen upgrade kan verwerken omdat je daar incheckt voor je vlucht naar AMS. Meestal verwijzen ze dan naar de lounge in AMS - in ieder geval wel bij vertrek uit DUS. Als je daar niet binnen kunt omdat je geen frequent flyer status hebt dan kun je denk ik gewoon naar een info- of transferdesk toe met die vraag. Ook hier weer dezelfde opmerking rondom light tarieven.
Timothy555 schreef:
02 jun 2020, 18:04
Wat raad jij trouwens aan: 2 uur op voorhand op de luchthaven want het is een Europese vlucht (BRU-AMS) of 3 uur (want intercontinentale reis)? Nooit gesnapt zelf...
Checkin voor je vlucht vanaf BRU naar AMS gaat 40 minuten voor vertrek dicht, de gate 15 minuten. Dat zijn de enige harde tijden waar je je aan moet houden. Echt uiterlijk 40 minuten voor vertrek moet je je bagage hebt gedropt. Dat betekent: dan is het gelabeled op staat het op de band. Dus uiterlijk 45 minuten voor vertrek bij de balie. En als je geen frequent flyer status hebt, houdt dan rekening met een wachtrij. Een uur voor vertrek aanwezig is het normale advies. Anderhalf uur is ruim, twee uur is extreem ruim, alles daarboven is overdreven.
Timothy555 schreef:
02 jun 2020, 18:04
Hoe acht jij de kans dat we eind september effectief kunnen gaan, rekening houdende met de travelban?
Ik denk dat er de aankomende twee weken veel duidelijk zal worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat het eind september nog steeds een issue is.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

Nessiezzz schreef:
02 jun 2020, 18:57
KLM heeft een update op hun site over het 15% beleid.

Zie https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Nou, net weer gebeld en het staat op de site vermeld maar het werkt technisch nog steeds niet. Zal deze week ergens worden zeiden ze...

:?
latje21
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 apr 2008, 10:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door latje21 »

Nessiezzz schreef:
02 jun 2020, 18:57
KLM heeft een update op hun site over het 15% beleid.

Zie https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Dat zijn slechtere voorwaarden voor die 15% bonus dan eerder stond vermeld!
Nu moet je dus uiterlijk 31 oktober 2020 boeken en uiterlijk 15 juni 2021 vliegen...
Voor mij is de keuze tussen restitutie en voucher wel een stuk eenvoudiger geworden :D
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

Bron : KLM.nl
Let’s say that your original ticket price was EUR 500. Your travel voucher will then have the same value. However, in certain conditions, the value of the voucher increases up to 15%. That means that your travel voucher can have a maximum value of EUR 575. This will be calculated during checkout between 16 June 2020 and 31 October 2020.
Dus tussen 16 juni en 31 okt werkt de 15% tijdens de betaling.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandpatt »

Misschien niet het juiste topic, maar een klein vraagje ivm vouchers bij United.
Deze heb ik ter waarde van 750 euro pp. Stel dat ik nu vluchten boek aan 650 euro pp, wat gebeurt er met de restwaarde van de vouchers?
Kan ik deze later nog opnemen voor andere vluchten? Kan ik hiermee bijvoorbeeld lounge toegang kopen? Vervalt de restwaarde?
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Zoals ik het lees op de website van United kan je vouchers alleen gebruiken voor vliegtickets. En ik neem aan dat als je een vlucht voor 650 euro betaald met een voucher van 750 euro dat je erna een voucher van 100 euro hebt.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandpatt »

Helemaal top zo!
Ik heb namelijk vluchten gevonden die 100 euro goedkoper zijn dan de oorspronkelijke vluchten. Met de restwaarde kunnen we dan een inter island vlucht boeken voor Hawaii.
Ik ga het risico nemen om te boeken voor april volgend jaar (vluchten zijn gratis om te boeken mocht het nodig zijn)
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
alex1981
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:48

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door alex1981 »

Volgend jaar meivakantie willen we met de kids, opa en oma naar Florida. In het verleden al een paar keer geweest via een vlucht met overstap. Prijs waarvoor we boekten lag altijd rond de €400,-

Nu willen we een directe vlucht met Delta naar Orlando of Tampa boeken. Wat hebben jullie in het verleden betaald voor deze vlucht?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

350-400 in april, had er ook voor dit jaar :(
Wel juiste moment afwachten om te boeken, meestal zijn ze duurder.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ronenivonne »

alex1981 schreef:
14 jun 2020, 08:53
Volgend jaar meivakantie willen we met de kids, opa en oma naar Florida. In het verleden al een paar keer geweest via een vlucht met overstap. Prijs waarvoor we boekten lag altijd rond de €400,-

Nu willen we een directe vlucht met Delta naar Orlando of Tampa boeken. Wat hebben jullie in het verleden betaald voor deze vlucht?
Tussen 500 en 650 euro rechtstreek. Vraag is nu of de vluchten weer terug komen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
alex1981
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:48

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door alex1981 »

Momenteel zijn de directe vluchten voor meivakantie volgend jaar al te boeken. Kunnen ze die na boeken dan omzetten naar een vlucht met tussenstop?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Jazeker. Je weet nooit wat het vluchtenschema doet.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Ja hoor, ik verwacht dat Delta ook volgend jaar nog alleen maar naar de hubs vliegt vanaf Amsterdam.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

Zojuist :

KLM voegt nu automatisch 15% toe aan je voucher.
Zojuist getest en het werkte bij het eindscherm ( betaling ).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

alex1981 schreef:
14 jun 2020, 08:53
Nu willen we een directe vlucht met Delta naar Orlando of Tampa boeken. Wat hebben jullie in het verleden betaald voor deze vlucht?
Ik zit ff snel te kijken naar tickets bij Delta. Maar het verschil tussen Basic en Main is in enen wel heel erg groot geworden. Nou ben ik al een tijdje niet meer op dit deel van het forum geweest. Maar is dit het nieuwe normaal??

Tenminste €274,- ( retour DUS-SEA basic €364,-/Main €638,-) verschil vind ik aardig aan de maat. Voor een koffer en een stoelkeuze...

Of heb ik te lang niet naar tickets gekeken? Dat kan ook.

Even op KLM gekeken. Dan wordt het €365 om €465. Raar toch??
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door sandpatt »

Viel me gisteren ook op. En het kan nog veel gekker.
Ik zat wat leuke deals te zoeken op de site van United.
Basic Economy: 700 euro
Economy: 4000 euro
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

En als je een dag later kijkt weer hele andere prijzen, het is een redelijke bende op het ogenblik.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Maar het verschil tussen Basic en Main vind ik redelijk absurd...

Zeker als je partner-airline dit niet doet.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pete.Z »

Mag hopen dat dat een foutje is...kan toch bijna niet, zo’n verschil.
Venneke
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Venneke »

Goedenavond,

Volgend jaar zomer (juli/aug) willen wij (gezin van 5) weer richting Amerika. Onze reis naar het Noordoosten in 2019 is ivm ziekenhuisbezoek niet helemaal gelopen zoals gehoopt. Dus we willen een herkansing. Maar nu even kijken of al onze wensen haalbaar zijn.
Ik ben nu bezig met het maken van een begroting.
We willen vliegen naar LA (vanuit AMS/BRU/DUS), tussenstop geen probleem. 3wk later willen we vanuit San Fransisco naar Rochester (NY)en 5 dagen later weer naar AMS/BRU/DUS. Tussenstop mag. (LA en SF kan natuurlijk ook omgedraaid worden)
Ik heb alleen geen idee van de kosten. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Multi-city? Of binnenlandse vlucht (tips voor sites)?
Als Rochester te duur is zijn er nog andere opties, bijv. Buffalo of Toronto. Of toch NY als het veel voordeliger is.
De prijzen voor volgend jaar zijn natuurlijk nog niet bekend en ook dit jaar juli/aug. is lastig.

Omgeving Rochester is wel de grootste wens, daar bezoeken we vrienden. Vorig jaar hebben we dit gecombineerd met het Noordoosten, maar nu willen we heel graag naar de andere kant.

Aan welke bedragen moeten we denken? Heeft iemand een idee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer