Even voorstellen: rttoverlanding

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
rttoverlanding
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2020, 17:56

Even voorstellen: rttoverlanding

Bericht door rttoverlanding »

Beste allemaal,

Sinds begin maart reis ik met mijn vriendin door de VS. We waren net op tijd gevlogen ivm corona. Het reizen is tot nu toe prima gegaan, soms wat improviseren. Inmiddels de staten Californië, Arizona, Utah, New Mexico en Colorado bezocht. Binnenkort gaan we weer terug naar Utah en daarna waarschijnlijk door naar Californië om wat gemiste parken alsnog te bezoeken.

Om de kosten te drukken hebben we een auto gekocht met rooftoptent. Een camper oid huren zou minimaal 6000 dollar of meer kosten. Nu waren we voor ongeveer 4500 dollar klaar en we gaan de boel weer verkopen. Dat is ook exact de reden dat ik me heb aangemeld op dit forum. Wellicht is hier iemand met plannen om begin augustus af te reizen richting Californië. Dan verkopen wij onze Volvo v70 xc met de Smittybilt daktent en al onze campeerbenodigdheden.

Kan/mag ik hier ergens op dit forum een advertentie plaatsen? Hebben jullie nog ideeën waar ik nog meer onze auto kan aanbieden? Uiteraard Craigslist maar de combinatie auto+daktent is nogal een niche.

Daarnaast is het misschien ook leuk om te vertellen hoe we het allemaal geregeld hebben. In principe is een adres in de VS of eigenlijk Californië in dit geval (Californische auto) het enige wat je moet hebben. Wij gebruiken die van een kennis. Details komen later. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: rttoverlanding

Bericht door Felicitas »

Volgens mij kunnen forumleden hier advertenties plaatsen, maar lees wel even de regels door. Je moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen zoals: "Uitsluitend gevestigde leden die minstens 10 nuttige berichten hebben geplaatst en minstens één maand lid zijn, mogen berichten plaatsen.". Dus ik denk dat een advertentie plaatsen op dit forum voorlopig geen optie is.

Ben wel benieuwd naar jullie belevenissen. Houden jullie een blog bij?
rttoverlanding
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2020, 17:56

Re: rttoverlanding

Bericht door rttoverlanding »

Hmm, in dat geval zal ik het forum nog beter in de gaten houden en kijken of ik hier en daar een zinnige reactie kan plaatsen.

We houden een reisverslag bij via Polarsteps maar dat is alleen voor vrienden..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: rttoverlanding

Bericht door Martin & Marianne »

Klinkt als een geweldige reis!
Ik denk dat heel veel mensen hier benieuwd zijn hoe je alles hebt geregeld, zoals het afsluiten van een verzekering etc.
Misschien kun je wat ervaringen in het zuidwesten-forum plaatsen. En voor het vervoer in het vervoer-subforum.

Als je naar Californië gaat: weet je dat je voor Yosemite een day use permit nodig hebt?

Mijn dochter heeft eens een auto verkocht in Californië (veel gedoe, want gekocht in Arizona), ik zal haar vragen hoe ze dat gedaan heeft.

Marianne
rttoverlanding
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2020, 17:56

Re: Even voorstellen: rttoverlanding

Bericht door rttoverlanding »

Goed idee. Ik zal een topic aanmaken over hoe wij de auto hebben aangeschaft. Wellicht zal ik ook wat reiservaringen in coronatijd delen als ik genoeg tijd/internet heb.

Bedankt voor de tip wat betreft Yosemite. Gaat een opgave worden want we plannen meestal maar 5 dagen vooruit.

Wij waren eerst van plan om de auto in New York te verkopen maar vanwege corona zijn onze reisplannen veranderd. Dat we de auto nu in CA verkopen is handig omdat ie ook zo'n kenteken heeft. Daarnaast is een Volvo niet super populair onder Amerikanen (we zijn een bijzondere vertoning icm daktent). In CA zijn ze er iets meer gecharmeerd van het merk;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer