Reizen met twee stellen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reizen met twee stellen

Bericht door BonnyR »

Al onze reizen waren tot vorig jaar met ons gezin van 4 personen. Meestal in een grote 28 of 30 ft. Camper van Cruise America. Prima bevallen.

Vorig jaar zijn we voor het eerst zonder kids gegaan, maar met een tweede stel ( mijn broer en z’n vrouw)
We konden samen prima door een ( camper 30ft ) deur… 😊
Het enige waar we echt over mening van verschilden was de temperatuur s nachts in de camper.

Nu had mijn schoonzus last van claustrofobie en ging beneden slapen.
Afijn om een lang verhaal kort te maken; op de vraag of ze zo’n reis weer zouden willen maken.
Ja, ze vonden het geweldig, maar dan misschien wel in een eigen camper.

Nou zit ik mij een beetje te oriënteren over welke andere opties er zijn. Uiteindelijk reis je samen, eet je samen en rijdt je samen. Door het delen van de “grote kosten” als de camper, de campings en de benzine kun je dus eigenlijk voor hetzelfde geld bijna twee keer op reis naar Amerika.
Wij zijn niet meer van gooi en voor de avond een tentje bij ( iedereen is inmiddels 60 +)

Ben benieuwd hoe andere stellen dit hebben gedaan. Altijd gewoon met twee campers? ; de hoofdprijs , maar wel ruime eigen privacy of zijn er andere creatieve ideetjes????
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door tomhster »

Hotel ipv camper.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Martin & Marianne »

Interessante vraag. Wij denken er ook wel eens aan om met mijn zus en zwager samen op vakantie te gaan. Ik denk dat voor ons een camper wel een optie zou zijn, maar ik ken verhalen van mensen die voor altijd gebrouilleerd zijn geraakt na een gezamenlijke camper-vakantie dus daar moet je wel mee uitkijken. :lol:
Jammer dat je aangeeft dat een tent geen optie is. Dat heeft toch niet echt met leeftijd te maken? Wij zijn ook 60+ en hebben vorig jaar met veel plezier gekampeerd. Je kunt dan de voorzieningen van de camper gebruiken.

Ik zou hoe dan ook - uit kostenoverwegingen - niet direct kiezen voor twee campers.
Was alleen de temperatuur een issue? En kan dat niet met een extra dekbed opgelost worden? Of ook het gebrek aan privacy misschien een probleem? Is het wellicht een idee om met camper en auto te gaan? Een auto kost qua huur en benzine lang niet zo veel als een tweede camper. Je hebt onderweg wat privacy, en je kunt ook eens verschillende dingen ondernemen, maar ook samen makkelijk iets ondernemen vanaf de camping (minder parkeerproblemen in de parken), en ook eens dirt roads rijden. En in steden eens een hotel nemen.

Marianne
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Mies2301 »

De stellen op de bedden omruilen ? Zo te horen sliepen jullie achter en de schoonfamilie in de alkoof. Daar is het over het algemeen wel wat warmer doordat het een kleinere ruimte is.

Inderdaad ook eens met Marianne. Degen die het koud heeft doet een pyjama aan / (extra) deken op bed en dan zou dat opgelost moeten zijn.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door BonnyR »

Mies2301 schreef:
07 jun 2020, 13:44
De stellen op de bedden omruilen ? Zo te horen sliepen jullie achter en de schoonfamilie in de alkoof. Daar is het over het algemeen wel wat warmer doordat het een kleinere ruimte is.

Inderdaad ook eens met Marianne. Degen die het koud heeft doet een pyjama aan / (extra) deken op bed en dan zou dat opgelost moeten zijn.
De optie van bedden ruilen was niet aanwezig, want dat is zeker een goed plan. Om de week je 'eigen'slaapkamer, maar ivm dwarslaesie van mijn man helaas heen optie.

Behalve het slapen in een jogging broek en de zwemhanddoeken over het bed viel het nog enigszins te doen. :lol: Temperatuur was snachts waarschijnlijk wel af en toe onder het vriespunt. Dus we willen een volgende keer zo wie zo een maand later weg. Nu was dat eind april.

@Martin & Marianne Ik heb ook al eens zitten kijken voor een soort Van , die eruit springt kwa bed comfort.Dat heeft ook weer het voordeel, dat je wel naar sommige punten kunt gaan waar anders een 28/30 ft. camper niet kan komen. Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik twee campers ook erg duur vind.

Het idee van bijvoorbeeld van zo wie zo een hotel in de start en finish stad vind ik zeker een goed idee. Ook als je met z'n tweeën gaat.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door kastelke »

Het nadeel van rijden in 2 campers, of zelfs rijden in 2 auto's, is dat het trager gaat. Je kan elkaar soms in het verkeer makkelijker kwijt raken, etc.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door BonnyR »

kastelke schreef:
07 jun 2020, 14:39
Het nadeel van rijden in 2 campers, of zelfs rijden in 2 auto's, is dat het trager gaat. Je kan elkaar soms in het verkeer makkelijker kwijt raken, etc.
Nog zo iets ja... :(
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door hemmie »

Klopt wel dat reizen met 2 auto's wat trager is, maar deels wel te ondervangen door te zorgen dat je kunt communiceren, en duidelijke afspraken (dus ook vooraf al afspreken bij welke parkeerplaats je stopt voor toiletten/lunch).

Maar als het echt met name om gescheiden slaapruimtes gaat zou ik verwachten dat de goedkoopste optie is reizen in één grote auto en dan wel gescheiden hotelkamers. Wij zelf hebben altijd grotere kamers nodig, maar kamers voor 2 personen kun je vaak redelijk voordelig vinden. En op plekken waar de hotels echt heel duur zijn kun je overwegen toch samen een 4-persoonskamer te delen, maar dan hoeft het dus niet elke nacht. Ik vind persoonlijk het grote nadeel van een camper dat je steeds dat grote ding overal moet parkeren, lastig in zowel de stad als drukke parken, dan lijkt me met 2 campers helemaal een ramp.
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Trails »

Als het om de temperatuur 's nachts gaat:
Wij hadden afgelopen oktober extreem koud weer in Colorado met rond de -14 graden.
Gelukkig had ik van enkele fleecedekens een soort slaapzak gemaakt (van 2 dekens de onderkant en de zijkant tot ongeveer 80 cm aan elkaar genaaid). Zo wat waren we daar blij mee. Heerlijk warm om in te liggen. Die fleecedekens had ik bij Action gekocht en daar achtergelaten.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Mies2301 »

Als je met twee voertuigen reist, koop dan een goede walkie talkie, zodat je altijd gratis kan communiceren. Je zal vaak niet meer dan 10 km uit elkaar rijden of de ander gelijk laten weten dat je vast staat.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Katja »

Kennissen van me zijn een aantal jaar geleden met twee stellen 5 weken op reis geweest en zagen er tegenop om die 5 weken echt constant op elkaars lip te zitten. Zij hebben het opgelost door met een camper en auto te reizen. En op de plekken waar de camper een enorme toegevoegde waarde had sliepen ze alle vier in de camper maar in andere gebieden wisseleden ze het een beetje af en sliep er één stel in de camper en de andere in een hotel. Voordeel vonden zij ook dat ze vanuit de campings een auto hadden om makkelijk door de parken te rijden.
Geen idee hoe dat met de kosten werkt maar het is hun goed bevallen.
Gast

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Gast »

Mies2301 schreef:
08 jun 2020, 07:00
Als je met twee voertuigen reist, koop dan een goede walkie talkie, zodat je altijd gratis kan communiceren. Je zal vaak niet meer dan 10 km uit elkaar rijden of de ander gelijk laten weten dat je vast staat.
Met allebei een lokale sim kaart kun je elkaar ook altijd gratis bellen...als je echt naar een gebied gaat met slechte cellular ontvangst kan een walkietalkie wel een oplossing zijn, maar de goede zijn niet echt goedkoop...
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Njit »

BonnyR schreef:
07 jun 2020, 12:47
Nou zit ik mij een beetje te oriënteren over welke andere opties er zijn. Uiteindelijk reis je samen, eet je samen en rijdt je samen. Door het delen van de “grote kosten” als de camper, de campings en de benzine kun je dus eigenlijk voor hetzelfde geld bijna twee keer op reis naar Amerika.
Wij zijn niet meer van gooi en voor de avond een tentje bij ( iedereen is inmiddels 60 +)
Is de camper een must? Anders zou ik de kosten voor de camper (huur, benzine, staanplaats) vergelijken met een grote auto (Fullsize SUV en twee hotelkamers, benzineverbruik), Ik denk dat er onder de streep weinig verschil in kosten zit.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door BonnyR »

@Njit Ik ben bang dat na 10 camper reizen overnachten in hotels, het niet meer gaat worden :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door jojostravelusa »

Hoewel het op sommige momenten misschien wat ongezelliger is, als je onderweg bent bv., zou ik toch kiezen voor 2 campers. De hele periode zo dicht op elkaar zitten zou mij benauwen. Bovendien kun je dan ook een keer afzonderlijk van elkaar iets ondernemen. De ander kan dan wat anders doen of gewoon op de camping blijven.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door Elendan »

Ik zou altijd voor eigen camper kiezen en als zij ook mee gaan dan zij ook een eigen camper. De kosten heb je nu één keer gedeeld begrijp ik, maar in de voorgaande jaren met de kinderen heb je toch ook altijd de hele camperhuur afgerekend? Ik ga er even vanuit dat je de kinderen niet zelf hebt laten betalen :wink: .

Misschien een kleine en grote camper huren, als het dan een keer kouder is of natter kun je wel met z'n allen in één grote camper gezellig zitten en slaap je weer apart. Met een kleine camper mag je soms ook ergens rijden waar het met een grote niet mag, dus dan stap je die dag met z'n viertjes in de kleinere. Of met parkeren, die kleine kun je makkelijker kwijt in drukke parken. Wij zijn onze eerste camperreis op pad geweest met een C19, geweldig vonden we het. Maar de keer erna zaten we in een C30 omdat het goedkoper was en nu wil mijn man niet anders meer. Ik krijg hem niet meer in een C19 :roll: . En buten het hoogseizoen als jullie dat kunnen, is het wel goedkoper huren dan in de schoolvakanties. De duurste camper die ik ooit gehuurd heb kostte € 1730 voor 22 dagen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook afspreken dat je elkaar aan het eind van de dag op die en die camping treft of een bepaalde plek onderweg. De campings zou ik wel van tevoren reserveren, zodat je dan 2 plaatsen naast elkaar kunt krijgen. Dan zit je overdag niet in de stress dat je elkaar onderweg kwijt raakt en heb je 's avonds, of als je iets onderneemt en je daar afspreekt, toch de gezelligheid.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door BonnyR »

Bedankt tot nu toe voor alle tips!! :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door goState »

Wat dacht je van een camper met daar achter een caravan. Reizen samen in een voertuig. Eten, drinken en verblijf in de camper/buitenlucht. Slapen is dan gescheiden in caravan en camper.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reizen met twee stellen

Bericht door babarage »

Waar kun je een camper huren war je mee mag slepen?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer