Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ceesokt49
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2020, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ceesokt49 »

ValerieLe schreef:
05 jun 2020, 09:03
Goedemorgen,

Excuus als iemand het al heeft gevraagd/gezegd. Maar weet er iemand tot welke datum Amerika hun grenzen zijn gesloten? (tot nu toe) en wanneer er hier meer informatie word over gegeven. Ik kon het namelijk nergens op internet vinden

Gr Valerie
volgens mij voorlopig tot 15 juni 2020
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Souraia schreef:
05 jun 2020, 18:59
Oh dat wist ik niet, ik ging ervan uit dat je vlucht dan uberhaupt niet doorgaat. Ik heb dus de hele gecanceld en een refund aangevraagd. Dat had ik dus beter nog even niet kunnen doen begrijp ik?
Niet als je wellicht toch nog had willen gaan..
ceesokt49
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2020, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ceesokt49 »

CJ81 schreef:
05 jun 2020, 07:23
Bij mij is ook onze directe klm vlucht naar las Vegas op 30 juli nu ook geannuleerd. In ieder geval duidelijkheid.... en ik kan de de rest van alle reserveringen gaan annuleren.
Is de vliegreis geannuleerd en je een andere vlucht aangeboden in de zelfde periode?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

ceesokt49 schreef:
05 jun 2020, 19:49


volgens mij voorlopig tot 15 juni 2020
Nee, dit is nog zeker niet bekend. Zie eerdere posts
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
05 jun 2020, 19:53
Souraia schreef:
05 jun 2020, 18:59
Oh dat wist ik niet, ik ging ervan uit dat je vlucht dan uberhaupt niet doorgaat. Ik heb dus de hele gecanceld en een refund aangevraagd. Dat had ik dus beter nog even niet kunnen doen begrijp ik?
Niet als je wellicht toch nog had willen gaan..
De vlucht van mijn vrouw en mij (Delta; AMS - ATL - MCO) midden juli is al zeker 5 keer aangepast (was eerst rechtstreeks op TPA), ook op mijn verzoek. Ze zijn in ieder geval super flexibel. Onze kinderen zouden 3 dagen later invliegen, die zouden van DUS - ATL - TPA vliegen, maar die zijn gisteren echt 'geannuleerd'. Toen ik vroeg of ik om kon boeken, was de enige optie 4 dagen later vertrekken. Dus er is wel blijkbaar probleem met beschikbaarheid in de zomervakantie. Dus ja, omboeken kan altijd wel, maar je moet denk ik wel erg flexibel zijn ? Ik heb vooralsnog maar even niets gedaan. Ergens brandt nog dat hele kleine vuurtje, maar het is sinds de uitspraken van de overheid meer een gloeiend houtsplintertje geworden. Stiekem, en tegen alle logica in, hoop je nog steeds ergens ... Dus nog niets geannuleerd formeel.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

MattRob schreef:
05 jun 2020, 20:25
Toen ik vroeg of ik om kon boeken, was de enige optie 4 dagen later vertrekken.
Is DUS wellicht het probleem? De directe vlucht DUS-ATL is geschapt tot en met begin augustus en ook de cityhopper DUS-AMS vliegt veel minder. Maar als je het vraagt zullen ze denk ik met alle liefde en plezier de vertrekluchthaven willen wijzigen naar AMS.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Souraia »

De enige optie is nog zelf tickets boeken mocht het reisverbod binnenkort worden opgeheven. Als ik zoek naar tickets in juli vallen de prijzen mij behoorlijk mee.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Gewoon boeken en een gokje wagen als je flexibel bent. Een hoop valt om te boeken / te annuleren.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door theovg »

Twee maanden geleden zelf mijn tickets bij United geannuleerd en om ETC gevraagd omdat die twee jaar geldig zijn,zou wel even duren was het antwoord.
Vandaag het geld ongevraagd terug gestort gekregen op mijn creditcard , goede service van United hoor het ook wel eens anders.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Souraia schreef:
05 jun 2020, 20:47
De enige optie is nog zelf tickets boeken mocht het reisverbod binnenkort worden opgeheven. Als ik zoek naar tickets in juli vallen de prijzen mij behoorlijk mee.
Klopt, ik denk ook dat ze zo laag staan omdat niemand nu een vliegreis naar de USA boekt. Als de travelban opgeheven wordt zullen de prijzen wel flink stijgen ben ik bang.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Martin & Marianne »

Timb schreef:
05 jun 2020, 19:41
@Jacobien ik heb geen mail gestuurd, maar ingelogd op mijn boeking. Daar kun je dan annuleren en krijg je direct een bevestiging. Even proberen of je een account kan aanmaken.
Precies. Dat is de beste methode. Via de mail lijkt me niet handig. Gewoon - alsnog - via de site doen. Je krijgt je geld normaal gesproken heel snel teruggestort.

Marianne
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Gelukt. Dank voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door markro op 06 jun 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
05 jun 2020, 20:31
MattRob schreef:
05 jun 2020, 20:25
Toen ik vroeg of ik om kon boeken, was de enige optie 4 dagen later vertrekken.
Is DUS wellicht het probleem? De directe vlucht DUS-ATL is geschapt tot en met begin augustus en ook de cityhopper DUS-AMS vliegt veel minder. Maar als je het vraagt zullen ze denk ik met alle liefde en plezier de vertrekluchthaven willen wijzigen naar AMS.
Helaas, ik had zowel Brussel als Amsterdam als optie gevraagd, en zowel Tampa als Orlando. Ze hadden dus alleen 4 dagen later de optie vanaf DUS of AMS, bij BRU hadden ze helemaal geen beschikbaarheid, zeiden ze ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Zijn er hier al mensen die het geld terug hebben gekregen van Budgetair. Ik lees dat ze op omvallen staan en ze zijn op geen enkele manier te bereiken? Ze geven aan 72 uur voor vertrek pas te reageren. Is dit bij iemand al gebeurd en heb je je geld terug gekregen of een voucher?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Niet van Budgetair maar wel rechtstreeks van KLM. Intussen al 2 keer.
KLM tickets geboekt bij Budgetair. Ik heb ze via de website van KLM geannuleerd en rechtstreeks van hen ook de vouchers ontvangen. De 2e keer was vorige week: binnen 8 uur had ik de voucher binnen.
Ook via de website van Budgetair annulering aangevraagd zijn zij zijn inderdaad niet bereikbaar en reageren nergens op.

Dus KLM/AF tickets kan je buiten Budgetair om annuleren; ik weet niet of dat met andere airlines ook zo werkt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

@Timb Waar lees jij dat Budgetair op omvallen staat?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Frasi schreef:
07 jun 2020, 10:31
Niet van Budgetair maar wel rechtstreeks van KLM. Intussen al 2 keer.
KLM tickets geboekt bij Budgetair. Ik heb ze via de website van KLM geannuleerd en rechtstreeks van hen ook de vouchers ontvangen. De 2e keer was vorige week: binnen 8 uur had ik de voucher binnen.
Ook via de website van Budgetair annulering aangevraagd zijn zij zijn inderdaad niet bereikbaar en reageren nergens op.

Dus KLM/AF tickets kan je buiten Budgetair om annuleren; ik weet niet of dat met andere airlines ook zo werkt.
Mijn vluchten gaan via BA en die verwijzen me steeds terug naar Budgetair. Kan ze daar ook niet annuleren en dat wil ik ook liever niet, want dan ben ik waarschijnlijk een groot gedeelte van mijn geld kwijt. 2 van mijn vluchten zijn trouwens al geannuleerd. Ik ga het nu proberen via mijn creditcard maatschappij.

@mtl Geruchtenmolen op Twitter, maar dat brengt altijd wel een beetje angst met zich mee :oops:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

@Timb Mogelijk valt het met die geruchten wel mee, hier zit nu een mega concern achter.

Budgetair en nog een aantal andere brokers als CheapTickets, BudgetAir,Vayama, Flugladen en Vliegwinkel zijn van Travix International B.V. Dit is een grote Nederlandse Online Travel Agent die (onder andere) online vliegtickets verkoopt. Travix maakte deel uit van BCD Group (het familiebedrijf van John Fentener van Vlissingen) welk Travix dit jaar heeft verkocht aan de Chinese reisgigant Trip.com.

https://www.reisbizz.nl/nieuws/categori ... se-tripcom
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Maar is dat wel doorgegaan? Kan me zomaar voorstellen dat de chinezen begin dit jaar heel snel de handen er af hebben getrokken..
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door obeliks »

Ik heb een tijd zitten lezen in dit topic en er rijzen bij mij 2-2,5 vragen:
1. is er iemand die een duidelijk onderzoek naar reizen in een vliegtuig tijdens corona weet? Ik ken het filmpje tijdens de Sars-uitbraak, maar ik wil liever iets recenters (voelen jullie je veilig om te vliegen?);
2. ondanks dat het topic nergens anders over gaat, kan ik eigenlijk nergens vinden: ik heb 2 tickets voor 26 juli, geboekt bij Expedia (DUS-LHR per BA en LHR-LAS (per Virgin A) en SFO-LHR (VA) en LHR-DUS (BA). Moet ik die nu zelf annuleren of wachten tot Expedia actie onderneemt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer