Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Elendan »

Op dit moment ziet ik te dubben of ik al zal gaan boeken voor 2021. Wel/niet, mijn man en ik verschillen van mening. Ik zou graag voor april/mei gaan boeken, zodat we alsnog het rondje vanuit Phoenix kunnen maken. Dat dit jaar is uitgevallen, maar dat spreekt voor zich.
Ticketprijzen die ik gisteren gevonden heb zijn erg gunstig en ook camperhuur, dus ik sta op het punt om het gewoon te doen, maar mijn man wacht nog liever af.

Zijn er al mensen hier die toch een nieuwe vakantie hebben geboekt sinds de uitbraak? Het gaat dan niet om verzetten van bestaande tickets vanwege corona vouchers o.i.d. maar echt om hele nieuwe tickets, camperhuur etc.
Laatst gewijzigd door markro op 04 jun 2020, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: vakantie in 2021

Bericht door mtl »

Nee. Ik wacht eerst af hoe de corona-crisis zich ontwikkelt. Ik zie op dit moment geen aanleiding iets te boeken voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: vakantie in 2021

Bericht door Njit »

Ligt aan de voorwaarden van de boekingen. Kun je ze kosteloos annuleren/verzetten dan zie ik geen enkel probleem. Maar anders zou ik mijzelf niet vastleggen voor volgend jaar.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Marcel5050 »

Heb alvast mijn tickets voor Miami in maart besteld.Als het dan nog niet kan zal het denk ik nooit meer kunnen,ben al wat ouder dus elk jaar kan de laatste keer zijn.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Galapogos »

Ik zou gewoon plannen gaan maken, maar flexibel boeken. De vliegtickets zou ik nog even helemaal achterwege laten. Je kunt die later vast ook nog wel voor een goede prijs vinden.

Niet dat ik verwacht dat volgend jaar maart/april een probleem gaat zijn, maar je wint er niet heel veel mee om nu al vliegtickets en dergelijke vast te leggen, dus waarom het risico lopen?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Tantelotje »

Zoals hierboven ook aangegeven alleen als het flexibel kan.

Ik ga binnenkort aan de slag voor een road trip in september 2021. Zoals elk jaar boek ik de overnachtingen gratis te annuleren. Andere jaren neem ik hier en daar een educated guess en boek iets wat minder gratis te annuleren. Dat zal ik nu niet doen (tenzij het om een tientje ofzo gaat).
Het vliegticket laat ik voorlopig liggen. Pas als er zicht op is dat de wereld weer een beetje normaal is geworden (wat is normaal.. :wink: ) ga ik die boeken. De auto boek ik ook altijd flexibel.

Maar als ik met een camper zou gaan, zou ik voorlopig nog niet boeken, omdat ik denk (niet zeker weet) dat dit niet zomaar gratis te annuleren is.
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 05 jun 2020, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Mies2301 »

Camper voor 2021 is alweer geboekt hoor :)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Cindy1969 »

Ik heb eergisteren een ticket geboekt naar Florida voor januari 2021. Flexibele voorwaarden bij United, dus ik het durf het wel aan.
Kan het kosteloos omboeken mocht het door Corona toch niet door kunnen gaan. Reis alleen en ben flexibel, ga altijd buiten schoolvakanties dus kan in principe vrij nemen wanneer ik wil.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door IngridZw »

Ik heb toevallig deze week nog gekeken naar hotelprijzen in Portland OR voor volgend jaar zomer. Het viel mij op dat heel veel hotels niet meer beschikbaar zijn. Zowel o.a. Booking.com en Holtels.com geven aan: niet beschikbaar voor uw data of uitverkocht op uw data. Dat lijkt me vreemd. Kan het zijn dat het nog te vroeg is om te boeken of heeft dit te maken met het corona virus.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door mtl »

Zou kunnen dat ze failliet zijn. Of dat ze voorlopig dicht blijven en niet weten wanneer ze open gaan.
Kris.Declerck
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Kris.Declerck »

Ons plan is om juli/augustus 2021 een uitgebreide tour te gaan doen in het Zuidwesten. Ik ben reeds gestart met het boeken van hotels op voorwaarde dat ze gratis te annuleren zijn. Veel zijn het er nog niet want ben er snel bij :-)

De huurwagen ga ik boeken van zodra deze kan geboekt worden, ook weer op voorwaarde dat je gratis kan annuleren.

Vluchten daar wil ik nog even mee wachten tenzij ik iets tegenkom dat kan geannuleerd worden en dat merkelijk voordelen biedt. Ik denk dan aan een korte reistijd in Premium Economy of Business of zo.

Moet ik dan annuleren dan zal het met spijt in het hart zijn maar dan is het zo ...
Kris.Declerck
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Kris.Declerck »

IngridZw schreef:
05 jun 2020, 13:33
Ik heb toevallig deze week nog gekeken naar hotelprijzen in Portland OR voor volgend jaar zomer. Het viel mij op dat heel veel hotels niet meer beschikbaar zijn. Zowel o.a. Booking.com en Holtels.com geven aan: niet beschikbaar voor uw data of uitverkocht op uw data. Dat lijkt me vreemd. Kan het zijn dat het nog te vroeg is om te boeken of heeft dit te maken met het corona virus.
Dit merk ik ook op en ze zijn gewoon nog niet beschikbaar.

Van Best Western weet ik dat ze 50 weken op voorhand boekbaar zijn. Ik heb tot nu toe enkel eentje in Las Vegas gevonden voor de eerste nacht, eentje aan Zion en eentje in San Francisco.

Ik check wel dagelijks eens wat de specials zijn op hotels.com.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Elendan »

Ok ook op het forum, verschillende meningen net als thuis :P . Ik ga toch maar camper alvast boeken, ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe het zit met terugbetalen in 2021.

@Mies2301 ik las ergens op het forum dat je volgens mij dit jaar ook met camper door VS zou reizen en geboekt had bij usareisen.de, of heb ik verkeerde conclusie getrokken? Ik had nl. ook een camper gehuurd via usareisen.de (vertrek 9 april) maar nog steeds geen geld terug ondanks dat er gezegd is dat er zsm zou worden gecrediteerd. Heb jij al wat van hen vernomen?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Mies2301 »

@Elendan, ik huur de camper altijd bij Tioga Tours, ook die van dit jaar die nog gepland staat voor september.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Katja »

Ik heb de gok met tickets gewaagd voor februari 2021 maar dat komt voor een groot gedeelte omdat ik een voucher had waarmee ik uiterlijk 18 februari kan vliegen. Prijzen voor tickets waren laag en ik hoefde nu nauwelijks bij te betalen. Ik vermoed dat als alles open gaat de prijzen ook omhoog zullen gaan. Maatschappijen zijn nu blij met alles wat ze binnen kunnen harken aan cashflow.

De rest wacht ik nog wel even mee omdat we nergens heen gaan waarbij ik denk dat het moeilijk wordt om kamers te boeken en de indeling van de reis willen we ook een beetje af laten hangen van hoe het er tegen die tijd voor staat.
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mei 2018, 00:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Angeline Kievits »

Volgend jaar juni willen we heel graag voor 3 weken naar Amerika, met de auto een deel van het Zuidwesten ontdekken.
Ik heb toch een groot aantal hotels al vastgelegd (pay later) met uitzondering van Yellowstone (OF lodge), Grand Canyon (Angel Lodge) en Monument Valley (Vieuw lodges). Daarvoor heb ik al een gedeelte moeten aanbetalen waarvan ik het meeste terugkrijg mocht er geannuleerd moeten worden.
Maar hee....die voorbereiding van de reis uitzoeken, reisverslagen doorspitten, veel kennis opgedaan over het gebied waar we heen gaan, zoeken naar hotels heeft me al zoveel plezier bezorgd: die paar tientjes die ik zou verliezen bij annulering zijn me dat wel waard geweest dan :wink:

Maar met het reserveren van de vliegtuigtickets wacht ik inderdaad toch nog maar even.
En voor het geval Amerika volgend jaar niet tot de (veilige) mogelijkheden behoort ben ik maar alvast begonnen een alternatief uit te zoeken om met een camper door Noorwegen/Zweden te trekken.
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door kendor »

Geboekt juni 2021: 8 nachten cruise en daarna twee weken in onze favoriete villa in Cape Coral.
Cruise in januari 2021 gecanceld.
Ik zeg gewoon boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Angeline Kievits schreef:
06 jun 2020, 16:52
Ik heb toch een groot aantal hotels al vastgelegd (pay later) met uitzondering van Yellowstone (OF lodge), Grand Canyon (Angel Lodge) en Monument Valley (Vieuw lodges). Daarvoor heb ik al een gedeelte moeten aanbetalen waarvan ik het meeste terugkrijg mocht er geannuleerd moeten worden.
Bij de parken krijg je je geld terug, ook al heb je de eerste nacht aanbetaald. Off topic: je had toch geen Yellowstone in je planning?

Marianne
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door pollyblue »

Wij hebben het risico genomen om te boeken voor april 2021 naar Miami. De ticketprijs was te mooi om te laten liggen (€275 pp). We duimen alvast!
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mei 2018, 00:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wel/niet nu al vakantie boeken voor 2021.

Bericht door Angeline Kievits »

Martin & Marianne schreef:
06 jun 2020, 18:12

Bij de parken krijg je je geld terug, ook al heb je de eerste nacht aanbetaald. Off topic: je had toch geen Yellowstone in je planning?
Zeer oplettend! Ja, toch iets omgegooid maar...eigenlijk n.a.v. een reisverslag van jullie, geloof ik. Iets meer rijden, iets minder tijd bij sommige andere plaatsen, de zee laten vallen want sja...Yellowstone.....dat is toch wel van een andere orde.

Bij the View lodges in MV betaal je toch 10% bij annuleren, maar goed, dat zijn peanuts. Ik wil het risico niet lopen om daar geen lodge te kunnen krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer