Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Gast »

Timothy555 schreef:
04 jun 2020, 21:25
Dat heb ik gedaan. Ik heb bovendien zwart op wit op papier staan dat ze me zullen helpen als ik naar een ‘oranje’ land ga, behoudens oorlog.
Het enige is, is dat de overheid je in dat geval niet repatrieert als de situatie verandert en er vliegt niks meer of je mag het land niet uit...ik vraag me af of je reisverzekering dat wel dekt. Je loopt dus wel degelijk risico.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

dennis118 schreef:
04 jun 2020, 22:01

begint al aardig op een (burger) oorlog te lijken, met al die rellen momenteel. Maar dat is weer een andere discussie :D
Neemt gelukkig al af. Dus we kunnen weer vooruit kijken :thumbup:
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dennis118 »

Inderdaad, mogelijk dat in zo`n situatie je reisverzekering de eerste paar dagen nog wel vergoed (verblijf e.d.), maar zit je langer vast ( en die voorbeelden zijn er ook geweest) dan draai je waarschijnlijk zelf voor alle kosten op. Kan ook nog wel flink oplopen. Vraag me af waarom je dit risico zou willen lopen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Ik zou inderdaad niet naar Marokko afreizen. Maar volgens mij is dat, naast wat eilandstaatjes, ook het enige land ter wereld geweest waar je niet weg kon.

Ook belangrijk: wat is je definitie van "vastzitten"? Er zijn legio mensen geweest die alles via een reisorganisatie geregeld hadden, begin maart ergens in het buitenland zaten en totaal in paniek raakten, per ommegaande terug wilden en vervolgens zichzelf totaal afhankelijk hebben gemaakt van die reisorganisatie. Is dat vastzitten? Of is dat een gebrek aan zelfredzaamheid?

Ik kan me nog beelden herinneren van het vliegveld op Madeira van een jaar of twee geleden. Toen was het eiland door slecht weer een paar dagen van de buitenwereld afgesloten. Op camera op het vliegveld allemaal toeristen die klaagden dat hun reisorganisaties ze in de steek lieten, dat ze op het vliegveld moesten slapen en dat het allemaal zo erg was. Terwijl ik naar het nieuws keek zelf even de telefoon gepakt en gekeken: er waren echt nog honderden hotelkamers te boeken in Funchal en ook bij alle autoverhuurders kon ik gewoon reserveren voor dat moment. Maar blijkbaar komt het niet in die mensen op om hun telefoon te pakken of laptop open te klappen, even zelf een kamer te boeken en per huurauto of taxi naar dat hotel af te reizen. Ze gaan dan gewoon apatisch wachten tot het voor ze geregeld wordt door de club waar ze geboekt hebben.

Voor een los geboekt tripje naar de VS geldt dat er in de afgelopen periode gewoon dagelijks vele vluchten die kant op zijn gaan. Met een normaal ticket, bij een normale airline heeft iedereen gewoon met een telefoontje zijn of haar ticket, meestal kostenloos, kunnen wijzigen om eerder naar huis te gaan. Dus dat "risico" lijkt me voor een reisje naar de USA echt het probleem niet.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door MarjoleinW »

@Aronneke, ik heb ook mijn geld teruggekregen van 3 Hotwire en een priceline hotel, ik was blij verrast!! :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ing »

roelb schreef:
04 jun 2020, 19:14
Dan hou je dus de standaard zaken over waar een annuleringsverzekering tegen kan beschermen: ontslag, ziekte of overlijden van directe familie, etc. Maar zodra het daar net buiten valt zul je het toch zelf moeten dragen. Overlijden van een goede vriend bijvoorbeeld, waar je echt niet de uitvaart kunt skippen, is je eigen risico. Als je dan een pakketreis hebt heb je wel echt een probleem. Heb je alles zelf geregeld dan is dat probleem beperkt en kun je zelf bekijken wat de beste oplossing is: paar dagen schuiven, helemaal annuleren, etc.
Mijn annuleringsverzekering vergoedt wel bij overlijden vriend/vriendin; en nog bij wel meer randgevallen. Dus dit ook weer een kwestie: hangt af per verzekering.

Wat betreft refund/omboeken/coulante vliegtuigmaatschappijen bij overlijden: jij bent een gewaardeerd lid van bijv Delta, daar komen ze je wel tegemoet. Bij een hoop andere maatschappijen absolujt niet. Dan is die paar 10jes voor mn annuleringsverzekering dat absoluut waard.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

IngridUSA schreef:
03 jun 2020, 13:49
roelb schreef:
03 jun 2020, 11:59
AMS-LAS retour staat op 4 augustus weer voor het eerst in het schema. Iedere dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. Maar zaterdag 1 en zondag 2 augustus dus nog niet.
Ik vlieg zondag 2 augustus terug van LAS naar AMS. Zowel de heenvlucht naar LAX en de terugvlucht zijn altijd in ‘mijn reizen’ blijven staan. Is dat dan een kwestie van niet bijwerken?
Update:
Zojuist mail van KLM ontvangen dat m’n terugreis van zondag 02-08 LAS-AMS is geannuleerd. Ik mag voorlopig nog wel heen naar LAX :?:
Beide vluchten staat ook nog steeds in ‘mijn reizen’.
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door CJ81 »

Bij mij is ook onze directe klm vlucht naar las Vegas op 30 juli nu ook geannuleerd. In ieder geval duidelijkheid.... en ik kan de de rest van alle reserveringen gaan annuleren.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Terpies schreef:
04 jun 2020, 22:08
Timothy555 schreef:
04 jun 2020, 21:25
Dat heb ik gedaan. Ik heb bovendien zwart op wit op papier staan dat ze me zullen helpen als ik naar een ‘oranje’ land ga, behoudens oorlog.
Het enige is, is dat de overheid je in dat geval niet repatrieert als de situatie verandert en er vliegt niks meer of je mag het land niet uit...ik vraag me af of je reisverzekering dat wel dekt. Je loopt dus wel degelijk risico.
Ja, maar het risico dat je niet terugraakt uit de V.S. is mijn inziens 0. Er is geen dag geweest dat er geen passagiersvliegtuig van ergens uit de V.S. naar ergens in Europa vloog.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mikekiwi »

CJ81 schreef:
05 jun 2020, 07:23
Bij mij is ook onze directe klm vlucht naar las Vegas op 30 juli nu ook geannuleerd. In ieder geval duidelijkheid.... en ik kan de de rest van alle reserveringen gaan annuleren.
Hier is ook de heenreis geannuleerd, de terugreis nog niet. Zoals IngridUSA aangeeft staan in Mijn Reizen bij KLM zowel heen- als terugvlucht nog actief. Weet dus niet of we alles al kunnen regelen vwb de teruggave.

Achteraf niet handig dat we afgelopen weekend zelf de hotels e.d. al hebben geannuleerd. Bij AirBNB kunnen we op 2 locaties naar de aanbetaling (bij elkaar ca €550) fluiten. Bij annulering vlucht hadden we bij de annuleringsverzekering meer kans gehad op terugbetaling, nu we zelf al eerder hebben geannuleerd ligt dat anders. Maar daar ga ik nog eens induiken...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Souraia »

Nou ook hier de lang verwachte mail van Lufthansa ontvangen. Wij zouden op 3 juli vliegen naar Boston via Dusseldorf. Deze vlucht is gecanceld. De terugvlucht vanuit Orlando is nog niet gecanceld. Zij bieden mij een voucher aan, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon het geld terug. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? of moet ik wachten totdat mijn terugvlucht ook gecanceld gaat worden?
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Onze vlucht vanuit Las Vegas naar Amsterdam van dinsdag 28 juli is ook geannuleerd. Omdat onze heenvlucht ook al geannuleerd was hebben wij refund aangevraagd. Nog geen bevestiging van gehad. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.

Airbnb hebben wij nog niet geannuleerd. Omdat wij hopen dat ze de regling rondom Covid verlengen naar juli.

De andere hotels hebben wij wel al, met pijn in het hart, geannuleerd. Maswiklodge hebben wij een mail gestuurd voor de annulering. Daar hebben wij nu drie dagen later nog niets van gehoord. Zijn er ervaringen van het annuleren van dit hotel en de afhandeling daarvan?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

mikekiwi schreef:
05 jun 2020, 08:19
Weet dus niet of we alles al kunnen regelen vwb de teruggave.
Je hebt gewoon recht op een cash refund, hoor. 1 van mijn 4 vluchten was geannuleerd en ze hadden me op een vlucht 5 uur later gezet, kon ik ook gewoon een refund (voor de hele boeking) door aanvragen via de telefoon.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ValerieLe »

Goedemorgen,

Excuus als iemand het al heeft gevraagd/gezegd. Maar weet er iemand tot welke datum Amerika hun grenzen zijn gesloten? (tot nu toe) en wanneer er hier meer informatie word over gegeven. Ik kon het namelijk nergens op internet vinden

Gr Valerie
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Hoi,

Helaas nog geen exacte datum over bekend.Veel mensen hier (waaronder ik) wachten hier ook op :wink:
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ValerieLe »

ugh wat een gedoe allemaal zeg. Ik ga 20 juli naar Houston toe en het is allemaal maar de vraag of het wel doorgaat.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Er is helaas geen enkele indicatie wanneer de travelban eindigt.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ValerieLe »

En er is ook geen informatie over wanneer Trump hierover gaat praten?
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag.
(Ik heb enkele weken geleden ook een vraag gesteld en goede antwoorden gekregen maar er is toch weer iets gewijzigd.)

Even kort onze situatie:
We vliegen op 16 juli 2020 van DUS naar Las Vegas en 6-8 terug. (4 tickets.)
Geboekt via budgetair op 20-10-19.
We vliegen met British airways van DUS naar LHR (heathrow) en hierna met Virgin Atlantic van LHR naar LV. Compleet als 1 reis geboekt bij Budgetair.
Op het e-ticket staan 2 checkin nummers. 1 voor BA en 1 voor Virgin Atlantic.
Wanneer ik inlog op de BA site zie ik alleen de vlucht van Dus naar LHR.
Wanneer ik inlog op de Virgin Atlantic site zie ik de hele vlucht. Wel de 2 delen.
Bij het deel van DUS naar LHR staat Operated by British Airways


Jullie advies van enkele weken was:
1. Bepaal of je wel of niet wil gaan: Ons antwoord: Dat willen we niet.
2. Kies een datum zodat je annuleringen gaat inschieten. Bij alle drie. (Budgetair, Virgin en British airways)

Inmiddels is ook het volgende nieuws bekend geworden:
Harry schreef:
26 mei 2020, 13:03
Volgens mij zijn er op het forum een aantal mensen die dit jaar een vlucht met Virgin Atlantic hebben, de maatschappij verwacht door de aangekondigde Quarantaine maatregelen van de UK, niet voor augustus de vluchten weer op te starten.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... r-augustus
Mijn voorkeur zou uitgaan naar annuleren en proberen een refund te krijgen.

Zou het op basis van het bericht van Virgin verstandig zijn om niet zelf te gaan annuleren en wachten totdat Virgin initiatief neemt. Zal Virgin het initiatief nemen? Zijn andere forumleden ook door Virgin benaderd voor een refund?
Is de kans op een financiele refund dan groter?
Eigenlijk wil ik het liefste zekerheid.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Klopt denk ik zeker.

En om de vraag exact te beantwoorden : er is geen travelban maar een quarantaineverplichting voor mensen die in Schengen,Brazilië,China zijn geweest.
Geldt niet voor Amerikaanse burgers.


https://travel.state.gov/content/travel ... urope.html

Het zou mij persoonlijk niets verbazen als er na 15juni iets snel gaat gebeuren gezien Amerikanen dan ook weer in de eu mogen landen. Maar afwachten...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer