Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Bedankt voor jullie reacties.
In eerste instantie wilde ik van Las Vegas naar Bakersfield en dan door naar San Francisco. Dit is echter een zeer saaie route en mijn man stelde voor om dan LA mee te pakken. Ik denk dat als ik er nu niet naar toe ga dat we er dan ook nooit meer komen. Meer dan Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica staat dan ook niet op het programma. Zelfde geld voor Highway 1. Mijn man heeft hem al eens gereden en was niet heel erg onder de indruk. Destijds 21... Dat we dat iets sneller doen dan de rest vind ik niet erg. Jetlag zou ik niet weten. Als ik eenmaal geslapen heb past mijn lichaam zich redelijk snel aan aan de lokale tijd. Tenminste zo was dat in Thailand en Mexico. Wel maar 6 uur verschil natuurlijk en meer dan 15 jaar geleden.

Mariposa grove: als ik dat wil bezoeken is het dan het handigste om dat op de dag te doen dat ik vanuit San Fransisco kom? Heb filmpjes gezien van de drukte in het park en dat is bijna niet te doen als je na 9 uur komt. Krijg ik dat probleem met parkeren dan niet bij Mariposa Grove? ik dacht dus om via Oakhurst naar Mariposa Grove te rijden, daar te gaan wandelen. Dan door naar El Portal, eten en rond half zes / zes uur naar de vallei te rijden. Dan zal er neem ik aan toch nog wel een plekje ergens te vinden zijn. Is dat zo te doen denken jullie?

Valley of the Gods, zien de wegen veel beter uit zag ik op YouTube. Maar Monument Valley lijkt me wel indrukwekkender. Ik kijk gewoon hoe het weer is geweest de afgelopen dagen en kijk dan wel wat we doen. Hebben een midsize suv gehuurd. Wil daar de beslissing ook een beetje van de kinderen laten afhangen of ze dat zien zitten. Ben je toch zeker 1 tot 2 uur mee kwijt met die 17 Mile drive. Het is een behoorlijk stuk rijden vanaf Moab omdat we omrijden via de Moki Dugway.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de Mariposa Grove inderdaad het beste doen als je van SF komt. Wij waren er dit jaar in het Labor Day weekend (érg slechte timing :lol: ) maar daar viel de drukte heel erg mee. Dit in tegenstelling tot de drukte op de weg naar de vallei (zie hier voor ons verslag).
Waarom zou je na het bezoek aan de Mariposa Grove naar El Portal rijden? Ik zou dan meteen naar de vallei rijden. Maar ik heb geen idee hoe het dan met parkeren zit. Als je pas tegen 6 uur naar de vallei rijdt zal het zeker wel lukken om te parkeren, de meeste dagjesmensen zullen dan al weer weg gaan.
IngridZw schreef:
04 dec 2019, 22:51
Het is volgens mij tegenwoordig ook mogelijk om van tevoren een parkeerplaats te reserveren
Daar hebben ze in 2017 een proef mee gedaan, maar voorzover ik weet is het bij die ene proef gebleven. Het gold ook alleen voor het weekend. Wij vonden het wel prettig toen; we hadden in het park overnacht maar konden de laatste dag nog bij de Lodge parkeren.

De kustweg is de moeite waard, zeker als je zo nu en dan eens uitstapt. Ik zou er zelf LA voor laten vallen; je kunt daar weinig doen in de tijd die je hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Coyote »

moniquevdh schreef:
06 dec 2019, 10:52
Valley of the Gods, zien de wegen veel beter uit zag ik op YouTube. Maar Monument Valley lijkt me wel indrukwekkender. Ik kijk gewoon hoe het weer is geweest de afgelopen dagen en kijk dan wel wat we doen. Hebben een midsize suv gehuurd. Wil daar de beslissing ook een beetje van de kinderen laten afhangen of ze dat zien zitten. Ben je toch zeker 1 tot 2 uur mee kwijt met die 17 Mile drive. Het is een behoorlijk stuk rijden vanaf Moab omdat we omrijden via de Moki Dugway.
Als je de Moki Dugway doet (neem aan dat je 'm rijdt van boven naar beneden als je vanuit Moab komt) kom je beneden uit bij het begin/eind van de Valley of the Gods. Het kost je inderdaad minstens een uur deze weg te rijden. Misschien wel langer, afhankelijk van de stops die je onderweg maakt en stoppen doe je zeker! Zou er in ieder geval de tijd voor nemen. Valley of the Gods is niet een dirtroad die je 'er even bij doet' omdat het op de route ligt.

Aan de andere kant, als je vroeg vertrekt vanuit Moab (bij mij is dat tussen 07:00 - 08:00 u) kun je naast de Moki Dugway en Valley of the Gods ook nog wel de route bij Monument Valley rijden. Tussen Mexican Hat en Monument Valley niet vergeten nog even stoppen bij het Forrest Gump punt. Een rit van ruim 4 uur (182 mijl) zonder stops. Blijft er dus genoeg tijd over om beide onverharde wegen te rijden en te stoppen waar je wilt.

Mag je daarna oordelen welke het mooiste was. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Hi allemaal,

Ik heb mijn route nog eens onder de loep genomen en ben eraan het denken om de reis om te gooien (indien dit jaar niet, dan maar volgend jaar en dan kan misschien nog wel een of twee daagjes meer, maar deze route is voor dit jaar). Denk dat dit een iets rustiger reistempo is dan mijn oorspronkelijke reis. Ben niet zo bang voor corona, dus als het vliegtuig vliegt en de parken zijn open dan gaan we gewoon. Wat vinden jullie van deze route tov de oude?

Dag 1: FRA-Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (misschien uitstapje naar Death Valley indien heel vroeg wakker)
Dag 3: Las Vegas-Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion-Bryce
Dag 6: Bryce-Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Salt Lake City of regio (meer als overnachtingsplaats, 's ochtends nog CR)
Dag 8: Salt Lake City-Yellowstone (west yellowstone, ja is bekend dat het meer rijden is, volgend jaar zou in het park kunnen, is nu vol)
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone-Jackson
Dag 13: Jackson
Dag 14: Jackson-Vernal
Dag 15: Vernal-Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab-Page
Dag 19 Page
Dag 20 Page-Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon-Flagstaff
Dag 22 Flagstaff-via Sedona-Phoenix-Fra
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Old Faithful »

Ik vind het een mooie route. :thumbup:

Als een avond Las Vegas niet heel belangrijk is, zou je dag 2 in Death Valley kunnen overnachten. Je bent dan tijdens de mooiste en koelste uren in het park.
Dag 22 zou je in Sedona kunnen overnachten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Ik ga er een dagje las vegas aan vast plakken en vanuit daar naar Death Valley. Vanuit Death Valley naar Zion vind ik te lang rijden omdat we ook VoF willen meepikken. Sedona ga ik inderdaad ook toevoegen. Bedankt voor de tip old faithfull.

Ik ga er op dit moment vanuit dat onze reis op 14 juli geannuleerd gaat worden ivm de travel ban. Stiekem blijf je toch hopen. We vliegen vanaf Frankfurt en denk dat Duitsland sneller iets op geel zet dan Nederland. Ik ben voor de zekerheid dus maar alvast aan het kijken naar volgend jaar. Op dit moment heb ik alle overnachtingen in west Yellowstone staan (zo laat geen plaats meer kunnen vinden en ik vond 680 euro voor vier nachten niet te duur. Dan maar iets verder rijden). Ik zou graag wat advies willen hebben over de volgorde van de overnachtingen in Yellowstone. Zodra de annulering een feit is kan ik meteen de overnachtingen boeken).
Ik dacht zelf aan zoiets maar weet niet of dit handig is of is een andere volgorde aan te raden?
Dag 9 SLC-Mammoth hot Springs.(via de saaie weg, maar is wel het snelste en dus meer tijd voor Yellowstone)
Dag 10 Mammoth hot Springs-canyon
Dag 11 Canyon-old faithfull
Dag 12 old faithfull -grant

Verder vroeg ik me af of we tijd hebben voor Dinosaur op dag 16 en is dit wel de moeite waard? Kun je de tijd niet beter in de buurt van Moab spenderen?
Alvast bedankt.

Monique
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 879
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Tantelotje »

Dinosaur kun je op dag 15 bezoeken. Wij hebben daar in 2019 de ochtend doorgebracht, hebben er voor de lunch gepicknickt en zijn daarna naar Moab gereden waar we tegen een uur of 16.30 uur waren.
Daarna heb je 2 volle dagen voor de parken bij Moab. Dat zou voldoende moeten zijn om de hoogtepunten te zien.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Ik heb het nieuwe schema er niet bij gezet. Doordat ik een dag wil toevoegen aan las vegas is dit versprongen. Hier het juiste schema.

Dag 1 Fra-las
Dag 2 las vegas(red rock canyon en vegas)
Dag 3 Las vegas (Death Valley uitstapje, niet overnachten)
Dag 4 Las Vegas -VoF-Zion
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion-Bryce
Dag 7 Bryce - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - SLC
Dag 9 SLC-Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone-Jackson
Dag 14 Jackson
Dag 15 Jackson-Vernal
Dag 16 Vernal-Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab-Page
Dag 20 Page
Dag 21 Page-Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon-Sedona
dag 23 Sedona-Phx-FRA vertrek om 18:50)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

moniquevdh schreef:
04 jun 2020, 14:45
Zodra de annulering een feit is kan ik meteen de overnachtingen boeken).
Ik dacht zelf aan zoiets maar weet niet of dit handig is of is een andere volgorde aan te raden?
Dag 9 SLC-Mammoth hot Springs.(via de saaie weg, maar is wel het snelste en dus meer tijd voor Yellowstone)
Dag 10 Mammoth hot Springs-canyon
Dag 11 Canyon-old faithfull
Dag 12 old faithfull -grant
Op zich kan het zo. Let wel even op de wegaflsuitingen, zie daarvoor de NPS-site. Je zou ook ergens twee nachten kunnen doen, bijvoorbeeld twee nachten Old Faithful. Lake is goedkoper dan Canyon, dat is ook nog een mogelijkheid.
Waarom zou je wachten met reserveren? Je kunt - tot een maand voor aankomst - gratis annuleren, dus kijk zo snel mogelijk wat er vrij is.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door stegeman »

Als het de eerste x Amerika is dan is denk ik de Hooverdam ook wel interessant even te zien. (Wij vonden even kijken voldoende en hadden geen belang bij rondleiding, maar sommigen vinden dat ook interessant). Het duurt wel even voor je er bent vanaf de strip....
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Dank voor jullie reacties.

Stegeman, jullie hebben de Hooverdam bezocht toen jullie naar de Grand Canyon reden toch? Wij gaan die richting niet op. Ik heb daar ook al naar gekeken, maar het is 45 minuten enkele reis en dan denk ik dat je de tijd beter in Vegas en de outlets kunt besteden. Een bezichtiging denk ik ook niet dat onze kids heel erg blij van worden. In Page heb je de Glen Canyon Dam. Die gaan we natuurlijk wel bekijken. Misschien wel wat minder spectaculair.

Marianne, de wegafsluitingen heb ik bekeken. is toch alleen dat stuk tussen Tower en Canyon afgesloten. De weg via Madison is wel gewoon open, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik dacht als we bij Grant gaan zitten dan ben je ‘s ochtends al meteen bij West Thumb en heb je meer tijd over voor Grand Teton.
Mijn man wil eerst wachten totdat er geannuleerd is geworden vanuit de luchtvaartmaatschappij. Er moet tenslotte weer aanbetaald worden. (Eerste nacht en we hebben 4 x alleen een eerste nacht). Gisteren is bekend geworden dat Duitsland de reiswaarschuwing tot en met 31 augustus heeft verlengd voor alle landen buiten de EU, dus ga er vanuit dat we niet kunnen gaan. Dat zal Nederland ook wel doen. Die zijn nog voorzichtiger als de Duitsers. Ik vind het ergens heel erg jammer maar aan de ander kant ook wel prima. Op die manier kunnen we tenminste in het park overnachten en er nog een nachtje extra aan vastpakken :wink: straks nog maar eens gaan zeuren.....en wie gaat straks zeuren dat we steeds zo ver van alles af zitten.....Juist ja.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat inderdaad om het stuk tussen Tower en Canyon. Dat betekent bij jouw indeling dat je het stuk tussen Canyon en Norris dubbel rijdt, maar daar ontkom je niet aan.
Ja, die aanbetaling is wel een punt. Aan de andere kant zou ik het toch echt doen als er iets betaalbaars vrij is op jullie dagen. Je hoeft dan ook niet meteen alle nachten te doen. Begin bijvoorbeeld bij OF.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer