Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

Harry schreef:
02 jun 2020, 17:53
In juli nog geen KLM vluchten non-stop naar Las Vegas wel San Francisco en Washington erbij.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... stemmingen
Misschien een domme vraag. Maar als ze in juli niet naar Las Vegas vliegen, dan vliegen ze toch ook niet van Las Vegas naar Amsterdam?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Inderdaad. :D
kimm
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2008, 10:25

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door kimm »

Wij zouden 10 juli vertrekken naar Washington DC. Mijn man houdt hoop, maar ik weet niet of ik nog wel wil en durf. Geen idee of de vluchten gecanceld zijn, heb ik niks van gehoord. Ga ik maar eens uitzoeken.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Begrijp het van LAS ergens wel. Ze wachten af hoe de boel zich daar ontwikkeld gezien je wel kan zeggen dat het grootste deel vd passagiers komt om de stad te zien. Kan natuurlijk elk moment weer anders zijn.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ruud2004 »

Vandaag bericht ontvangen van WTC.nl dat onze vlucht naar Phoenix van komende vrijdag (5 juni) uiteindelijk toch door AA is geannuleerd. (betrof AA tickets, vliegen via LHR met BA) De enige vlucht die nog gaat is AMS>LHR van 11.40uur. WTC verzorgt de refund voor ons.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Nessiezzz schreef:
02 jun 2020, 18:53
Begrijp het van LAS ergens wel. Ze wachten af hoe de boel zich daar ontwikkeld gezien je wel kan zeggen dat het grootste deel vd passagiers komt om de stad te zien. Kan natuurlijk elk moment weer anders zijn.
De omzet voor KLM in de directe vlucht naar Las Vegas zit hem niet in die paar toeristen, maar in zakelijke bezoekers van allerlei beurzen en evenementen. Maarja, die zijn voorlopig nog allemaal gecancelled, dus er is 0 zakelijk verkeer.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ja idd, voor de stad. Bedoel meer, geen doorreis hub oid zoals SF of LAX.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

Jep, klopt. Al kan het wel, die KL vlucht komt om 2 uur 's middags aan, dus met een namiddagvlucht richting SFO, LAX, PHX, etc is op zich geen onlogische route. En voor de terugweg is het ook niet zo gek met vertrek vanuit LAS tegen 5 uur 's middags. Maar op de inbound is de connectie niet zo handig volgens mij, ik kan me niet heugen dat LAS echt is ingericht op connecties. Volgens mij moet je gewoon met alle reguliere vertrekkende passagiers door security bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Galapogos »

In mijn account bij Cheaptickets.nl is sinds afgelopen weekend eindelijk zichtbaar dat ons vluchtschema is aangepast. Anderhalve maand geleden was dat al zichtbaar als ik inlogde bij United. Ik kreeg ook nog een mail van Cheaptickets.nl waarin de vluchtschemawijziging vermeld stond, al klopte de inhoud van die mail verder niet. De ict is lekker op orde, zoveel is duidelijk.

Ik lig er verder niet wakker van. Onze intercontinentale vlucht is er nu in ieder geval één die sinds het begin van de coronacrisis steeds gewoon heeft gevlogen (AMS-EWR), dus dat zal wanneer wij (hopelijk) vliegen nog steeds wel zo zijn. Nu nog hopen dat we de VS te zijner tijd (eind augustus) weer in mogen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Het lijkt erop alsof KLM al redelijk is bijgewerkt met de annuleringen en vouchers.
Ik had voor over 3 weken een weekend Wenen gepland. Een KLM ticket geboekt bij Budgetair.
Gisteravond via KLM (https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx) annulering en een voucher aangevraagd en vanochtend om 5 uur zat de voucher al in mijn mailbox. Ook bij Budgetair mijn annuleringswens doorgegeven maar daar verwacht ik dus niets -meer- van.
Wederom blijkt de annulering dus niet -altijd- via de broker te hoeven lopen. Vouchers kunnen rechtstreeks bij KLM.

Voor eind september heb ik nog een week Florida gepland; die laat ik nog maar even staan. :)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

Frasi schreef:
03 jun 2020, 08:57
Gisteravond via KLM annulering en een voucher aangevraagd en vanochtend om 5 uur zat de voucher al in mijn mailbox.
Ik ben bang dat je eerder een uitzondering bent. Ik wacht al sinds 16 mei en kreeg als reactie dat de wachttijd inmiddels 10 weken bedraagt...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ik heb ook 10 weken gewacht. En dan nog, de beloofde 15% werkt nog niet dus wat dat betreft duurt het nog niet te lang voor je :wink:
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door pepilein »

Nog een bewijs dat het snel kan gaan:
vrijdag j.l. een bericht van B.A. dat een deel van mijn vluchten (vertrek 5 juli) gecancelled is. Middels twitter contact gezocht en gevraagd of annuleren van de gehele reis een optie is met de daarbijhorende optie: refund (er werd ook de mogelijkheid geboden van omboeken of voucher).
Vrij snel daarna bevestiging van mijn vraag dat dit mogelijk was. Nog een tweet van mijn kant waarin ik bevestiging vroeg of het gehele bedrag gestort zou worden. (Deze zag ik niet in de bevestiging van annuleren in mijn mail) Zaterdag ochtend bevestiging hiervan met excuus voor het wachten van een halve dag op antwoord.
Dinsdag stond het gehele bedrag al op mijn rekening. :thumbup:
CJ81
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2019, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door CJ81 »

@Jacobien Jullie vliegen in dezelfde week terug als dat wij heen zouden vliegen. Dat zou betekenen, als idd alles rond 8 weken van te voren wordt bekeken door KLM, dat jullie ook op 15 juni een annulering gaan krijgen indien er geannuleerd wordt.
Echter, de voorgaande weken was onze rechtstreekse vlucht nog steeds boekbaar. Vandaag zag ik dat dit aangepast is, onze rechtstreekse vlucht is niet meer boekbaar. Dit geldt ook voor jullie rechtstreekse vlucht vanaf LAS naar AMS op 29 juli. Alles is nu met transfer. Dit zou kloppen met het nieuws dat KLM alleen vliegt op Los Angeles en San Francisco in die regio in juli. Dit maakt een annulering alleen maar waarschijnlijker in mijn ogen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door roelb »

AMS-LAS retour staat op 4 augustus weer voor het eerst in het schema. Iedere dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. Maar zaterdag 1 en zondag 2 augustus dus nog niet.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

Ah mooi.

Ik pak zaterdag 29aug!
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Aarjan »

pepilein schreef:
03 jun 2020, 10:27
Nog een bewijs dat het snel kan gaan:
vrijdag j.l. een bericht van B.A. dat een deel van mijn vluchten (vertrek 5 juli) gecancelled is.
Zo'n mailtje kreeg ik gisteren ook.
Onze terugvlucht JFK-GTW was gecanceled.
Heen lukte wel, maar terug niet... vonden we toch niet zo'n goed idee :lol:
Gelijk gebeld, en na zo'n 15 minuten in de wacht iemand gesproken die de gehele reservering geannuleerd heeft, en refund aangemaakt.
Zou wel max. 30 dagen kunnen duren; we zien het wel.

De beste man klonk trouwens niet gelukkig... helemaal murw van alle annuleringen
Had wel een beetje medelijden met hem...

Maar in ieder geval geen USA voor ons dit jaar :sadcry:
Jacobien
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jacobien »

CJ81 schreef:
03 jun 2020, 10:47
@Jacobien Jullie vliegen in dezelfde week terug als dat wij heen zouden vliegen. Dat zou betekenen, als idd alles rond 8 weken van te voren wordt bekeken door KLM, dat jullie ook op 15 juni een annulering gaan krijgen indien er geannuleerd wordt.
Echter, de voorgaande weken was onze rechtstreekse vlucht nog steeds boekbaar. Vandaag zag ik dat dit aangepast is, onze rechtstreekse vlucht is niet meer boekbaar. Dit geldt ook voor jullie rechtstreekse vlucht vanaf LAS naar AMS op 29 juli. Alles is nu met transfer. Dit zou kloppen met het nieuws dat KLM alleen vliegt op Los Angeles en San Francisco in die regio in juli. Dit maakt een annulering alleen maar waarschijnlijker in mijn ogen.
Ahhh dank je wel. Inmiddels is onze vlucht naar SFO van woensdag 8 juli geannuleerd. Zij hebben de vlucht naar later op de dag gezet maar wij hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt om onze hele reis te annuleren en refund aan te vragen. Dat zou er namelijk toch van komen ivm terugvlucht vanuit LAS.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door IngridUSA »

roelb schreef:
03 jun 2020, 11:59
AMS-LAS retour staat op 4 augustus weer voor het eerst in het schema. Iedere dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. Maar zaterdag 1 en zondag 2 augustus dus nog niet.
Ik vlieg zondag 2 augustus terug van LAS naar AMS. Zowel de heenvlucht naar LAX en de terugvlucht zijn altijd in ‘mijn reizen’ blijven staan. Is dat dan een kwestie van niet bijwerken?
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Diannedv »

Galapogos schreef:
03 jun 2020, 01:54
In mijn account bij Cheaptickets.nl is sinds afgelopen weekend eindelijk zichtbaar dat ons vluchtschema is aangepast. Anderhalve maand geleden was dat al zichtbaar als ik inlogde bij United. Ik kreeg ook nog een mail van Cheaptickets.nl waarin de vluchtschemawijziging vermeld stond, al klopte de inhoud van die mail verder niet. De ict is lekker op orde, zoveel is duidelijk.

Ik lig er verder niet wakker van. Onze intercontinentale vlucht is er nu in ieder geval één die sinds het begin van de coronacrisis steeds gewoon heeft gevlogen (AMS-EWR), dus dat zal wanneer wij (hopelijk) vliegen nog steeds wel zo zijn. Nu nog hopen dat we de VS te zijner tijd (eind augustus) weer in mogen.
Dit zou zo mijn bericht kunnen zijn. Afgelopen weekend ook een mail van Cheaptickets gehad met de vluchtwijziging die United een maand geleden al voor mij heeft gedaan. Wij vliegen nu ook eerst via EWR eind augustus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer