Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door MelM »

Vooropgesteld, ben ik echt enorm blij verrast met de vele input. Hoewel wij een restaurant hebben en in het najaar openen we de 2e in Arnhem en later dit jaar een derde in Amsterdam, en geen fastfood keten zijn, kunnen wij wel inspiratie opdoen van de Flavours.
Nu zal alles wat wij aanbieden geen kopie zijn van hetgeen sommige van jullie aandragen, maar de gerechten die wij presenteren zouden wel de improved versions kunnen zijn, of op een of andere mannier verwerkt in onze gerechten. Zo hebben wij op onze Amerikaanse kaart elk dagdeel vers gebakken Tennessee Cinnamon bread staan. Maar ook hebben wij o.a. de meest lekkere home made Root beer floats, Blooming Onions, Butterbeer, exclusive Burgers, Boston en LA hotdogs, maar dus ook grayfish pie, cheese cake, caserole, jacked sweet potatoo, American pancakes zoals ik ze vroeger kreeg toen ik in CA woonde.
En dat is pas een tipje van de sluier. Ik zou best wat foto's van de menukaart kunnen posten, maar ik wil niet de regels schenden dus ben ik door mijn broer doorverwezen naar Dennis en Petra om in het reclame topic te mogen posten tegen betaling. Maar ik kreeg een mooi berichtje dat Dennis, in de periode van 11 mei tot 6 juni 2014 afwezig was. 😱😱😱😱😱 dus ik hoop maar dat er nog op geantwoord zal worden.
Daarom post ik maar een niet commercieel fotootje van een van de gerechten: de Apple fries.... Wellicht hebben jullie die eens bij Universal geprobeerd, maar doordat ze zo arbeids intensief zijn om te maken en vakmanschap vereist, zijn ze nagenoeg nergens verkrijgbaar. Maar wij hebben ze wel.

Afbeelding

Dus aub blijf alles wat je hebt, gewoon posten, want inspiratie van de chef kan overal vandaan komen, zelfs van de typische Mexicaanse straatventer die zijn buritto's en chilli dogs op de hoek van hollywood en Vine verkocht. Het zag er niet uit, maar jee wat was dat lekker.
Hiermee zijn onze chef's aan de slag gegaan, en nu ligt er gewoon daarop gebaseerd, een gerecht op tafel waar topchef's jalours op waren!
Het gaat ons vooral om de inspiratie, We gaan geen kopieen maken maar improved versions. Ik heb 50 diner bonnen gereserveerd voor mensen die hier iets posten waar wij zelf niet eens aan gedacht hebben. Maar het moet wel typisch amerikaans zijn. De pizza's en Pasta's staan op de Italiaanse kaart ;)

Alvast super bedankt.

X Mel
Laatst gewijzigd door MelM op 02 jun 2020, 09:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Katja »

Wat ik in Amerika altijd een feestje vind ik Taco Tuesday. En dan niet een laffe slappe taco maar eentje met allerlei lekkere verse dingen erop en volop keus met wat je wilt. Dit jaar ook weer zo van genoten. Lekker met vis, steak, coconut shrimp. Restaurant waar wij graag eten kun je eigenlijk alles wat ze op de kaart hebben staan op dinsdag ook in taco vorm krijgen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Almere vak V »

Ik zou op dit moment een moord doen om mn eigen hamburger te bouwen bij Fuddruckers. Een milkshake die je met een vork kunt eten. Of mn Orange Crush floaten bij de A&W. Of de Motherlode cake van Claimjumpers...

Allemaal niet heel erg ingewikkeld. Maar schijnt in Nederland nog steeds erg moeilijk te zijn om een goeie hamburger te maken, danwel een milkshake die meer is dan koude melk met een smaakje.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door BigJesper »

Terpies schreef:
01 jun 2020, 23:01
BigJesper schreef:
01 jun 2020, 13:13
Sonny's BBQ heeft echt heerlijke. :mrgreen:
Hier geen fan van Sonny’s, dan doet Texas Roadhouse het imho veel beter. Longhorn vind ik ook mwah...

Maar...als je de kans krijgt...bezoek eens een Smokey Bones restaurant, daar staat de grill 24/7 aan :thumbup:

De chicken wings en spare ribs hoef je daar alleen een paar keer heen en weer te schudden, dan valt het vlees zo van het botje,.. zoooo lekker...
Het ligt er maar net aan in welke Sonny's vestiging je bent geweest. Het zijn allemaal franchisers met allemaal redelijk veel vrijheid meen ik te geloven. In Brunswick, GA heb ik de beste ribs ooit gegeten (en onbeperkt :P). In de vestiging in Lakeland, FL stelden ze, echter, weer teleur.

Bij Texas Roadhouse neem ik meestal steak met voorafgaand een Cactus Blossom als voorgerecht!

Smokey Bones heb ik genoteerd. Thanks voor de tip! Ze hebben veel vestigingen in het zuidoosten, dus deze ga ik vast en zeker tegenkomen (als ik in augustus het land in mag tenminste...).
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door jwensammy »

Al eerder genoemd van een andere keten:
Outback coconut shrimps, sweet potato fries en Alice spring chicken,
TGI’s whiskey glased chicken of sizzling chicken plate.
Apple bee’s chicken fajita’s en bbq brisket taco’s en Het butter pecan blondie toetje Met ijs.
Leuk dat er restaurants bijkomen die geïnspireerd zijn op de Amerikaanse keuken.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door tomhster »

Catfish, Meatloaf, Chicken Parm en Baked Alaska heb ik nog niet voorbij zien komen. Surf 'n' turf volgens mij ook niet. De krab en kreeft-varianten wel, als je daar of met prawn of crayfish enigszins betaalbaar iets mee kunt met een flinke schep Old Bay... :thumbup:
Laatst gewijzigd door tomhster op 02 jun 2020, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Felicitas »

Ik weet eigenlijk niet of het oorspronkelijk een amerikaans gerecht is, maar in Amerika hebben ze vaak echt lekkere carrot cake.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Elendan »

Wat googlen en volgens mij heb ik jullie gevonden :?: Ik heb even een berichtje gestuurd op jullie facebook pagina.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Tessah »

Hierbij mijn favorieten:

- Echte french toast, en dan niet van dunne sneetjes Nederlands brood, maar lekker dikke plakken brioche brood. Of nog beter: french toast van cinnamon bread!
- Brisket, lekker lang gegaard...
- Red velvet cheesecake (van de Cheesecake Factory). Je kunt tegenwoordig op veel plaatsen red velvet cake krijgen en ik heb er al veel geprobeerd, maar er komt nog niets in de buurt van het origineel.
- Vulcano nachos van Margaritaville.
- sweet potato fries.
En ik bedenk straks vast nog wel veel meer, maar ik heb nu honger 😄
Groeten, Tessah
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Martijn88 »

Veel suggesties al voorbij zien komen, inderdaad goede smoked meats (brisket, ribs), mac and cheese, chili. En specifiek voor Chicago, een goede deep dish pizza or Italian beef sandwich! Enn ik zag het al eerder voorbij komen, echte amerikaanse bacon is hier ook nauwelijks te vinden.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Trails »

Banana bread, French toast, BLT sandwich, sweet potato fries, key lime pie en de echte coleslaw.
Oh, en een frozen strawberry daiquiri
Laatst gewijzigd door Trails op 02 jun 2020, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door MelM »

Elendan schreef:
02 jun 2020, 14:05
Wat googlen en volgens mij heb ik jullie gevonden :?: Ik heb even een berichtje gestuurd op jullie facebook pagina.
Ja ik kreeg het al te horen, 🙈 Nou dan heb je al kunnen zien hoe onze American dishes er uit zien... nu nog proeven...
Toch noem ik de naam of site niet, want ik wil graag op het forum blijven.
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door tomhster »

De Philly Cheesesteak sandwich mag ook best op de lunchkaart. En de beavertail op de Canadese dessertkaart.
Gast

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Gast »

Wat ik overigens ook een groot succes vond was in een van de seafood restaurants die ik heb bezorgd, gewoon een rol Pakpapier op tafel, een plastic schort, een rol keuken papier en een emmer.

Nu weet ik dat er meer restaurants zijn die het eten zo serveren, bijvoorbeeld Joe’s Crab Shack, maar deze was heel bijzonder en smaakte voortreffelijk.
2C6DACB6-B5FB-4A46-944D-CCAB20E49168.jpeg
4E8AB05A-0FC1-4919-8E03-68051E88917C.jpeg
0D8FC3DA-5CFE-4594-8E69-FD48007590CF.jpeg
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door MelM »

Wij willen zeker niet bijdragen aan de plastic soep... 😂 wij werken duurzaam, met het streven zero waste.
Ik vrees dat dat op die wijze niet gaat lukken....
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Gast

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Gast »

Ook dat kan sustainable.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Kletskous »

Mijn favorieten :

Bij Chili’s : Fajitas met steak en gegrilde kip.
Bij Panda Express: Orange Chicken !! Teriyaki chicken is ook lekker
Bij TGI’s : de steak met dat lekkere sausje en glaze over het vlees
Bij Denny’s: Bourbon Chicken (ohhhzo lekker). Die van Applebees is ook prima

En keertje cheese fries hoort ook bij de Amerika-beleving maar vind ik na 1x wel genoeg.

En natuurlijk de Cheesecake van de Cheesecake Factory !!

(Ik ga even googlen of ik je site kan vinden :) )
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Corv »

MelM schreef:
01 jun 2020, 14:54
fried green tomatoes
YESS! als je weet waar we in Nederland de heirloom Green Tomatoos kan kopen, dan ben je mijn held!
De zaden zijn wel te koop.
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door MelM »

Waar, want we hebben de mogelijkheid zelf te kweken, een adresje zou zeer welkom zijn.
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Gast

Re: Welk eten uit de USA mis je in Nederland?

Bericht door Gast »

https://groentegroente.nl/keukenweetjes ... en-giftig/

Voor rijpe groene tomaten moet je het zebra tomaat ras hebben, die zijn niet echt volop te krijgen Zie ik...
Laatst gewijzigd door Gast op 04 jun 2020, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer