KLM Package Deals voucher

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Omdat het Corona travel ban al zo vol staat hier wat vragen over alleen over KLM Package deals. Allereerst altijd gedacht dat we zaken deden met de KLM zelf, maar dat blijkt niet zo te zijn maar Airtrade B.V.
Paar weken geleden zijn dan onze vluchten geannuleerd. Voordat de vluchten werden geannuleerd konden we omboeken, maar werd het veel duurder dan normaal. Dus dat was geen optie, op advies van Airtrade( KLM package deals) was het beter te wachten op de voucher na annuleren door de KLM of Airtrade. Hier dan opgewacht, en de voucher zou spoedig worden opgestuurd, echter vandaag maar weer eens gebeld waar deze blijft. Nu blijkt dat ze voorwaarden van de vouchers nog aan het maken zijn in onderhandeling met SGR en ANVR??

Hebben lezers van dit forum al uberhaupt een voucher ontvangen van hun? En zijn hier ook mensen die van de optie geld-teruggave gebruik maken, deze wordt weliswaar niet op de site aangegeven maar via email schijnt dit ook mogelijk te zijn?
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Mijn packagedeal is ook geannuleerd, wij zouden 16 juni naar Las Vegas vliegen. In de voorwaarden staat dat voucher binnen enkele weken wordt opgestuurd. De geldigheid van de voucher is een jaar na uitgiftedatum, dus hoe later deze verzonden wordt hoe verder in de toekomst ik deze kan gebruiken. Ik ga hier dus nog niet te pro-actief achteraan. Restitutie zou mijn voorkeur hebben maar met een voucher ben ik op zich ook tevreden.

Voor de rechtstreeks bij KLM geboekte extra's (bagage en comfort class upgrade) zou ik de originele boeking nogmaals in kunnen zetten maar wel binnen jaar na originele boeking (november 2019) en binnen 120 dagen na uitgifte voucher van packagedeal. Dus zou ik voucher van packagedeal op 1 mei krijgen dan zou ik voor eind augustus al opnieuw geboekt moeten hebben. Nadat ik aangaf dat ik hoopte dat dat niet waar was kreeg ik direct een link om restitutie aan te vragen voor de extra's. Deze aanvraag is nu in behandeling.
Nog even afwachten dus..
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Dus als ik het goed begrijp krijg je van Airtrade een voucher en voor de rechtstreeks gekochte zaken bij de KLM nog een aparte voucher? Vreemd, dezelfde situatie hebben wij ook, maar hier werd door Airtrade niets over verteld. Nu snap ik waarom ik gisteren ineens een mail heb gekregen van de KLM zelf over een aanvraag van een voucher.
Omdat ik geen zin meer had om te wachten op al die vouchers inmiddels een nieuwe reis geboekt voor november en gewoon betaald. Vouchers hoop ik dan ooit voor een reis in 2021 te gebruiken...
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Mij werd door KLM verteld dat mijn aankoop van bagage en comfortstoel al een vouchernummer (EMD nummer) heeft dat ik ten tijde van de aankoop per mail heb ontvangen. De waarde hiervan kan tot 1 jaar na uitgifte ingezet worden. Daarna kwam nog de voorwaarde van de 120 dagen na uitgifte voucher van Airtrade erbij.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Inmiddels 7 mei en nog geen voucher ontvangen, niet van Airtrade en niet van de KLM zelf!? Vraag me af of er uberhaupt al vouchers zijn verstrekt door Airtrade? Morgen maar eens bellen...
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Hebben jullie al uitsluitsel gekregen van Airtrade?

Ik heb vandaag (exact een maand na annulering van mijn vluchten door KLM) een mail gestuurd naar Airtrade met een vraag naar de status van de voucher.
Binnen 2 uur kreeg ik al een reactie, helaas nog niet de gewenste. Airtrade geeft aan dat ondanks dat KLM mijn vlucht heeft geannuleerd mijn packagedeal dat nog niet is. :(
Mocht mijn reis niet doorgaan (?) dan krijg ik dat ca 2 weken voor gepland vertrek te horen, tot die tijd mag ik de ontwikkelingen in de gaten houden.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Zojuist een mail van Airtrade ontvangen met de mededeling dat vanmorgen is besloten alle KLM packagedeals t/m 18 juni te annuleren. Aangezien ik 16 juni zou vertrekken is de packagedeal nu officieel geannuleerd en ontvangen we binnen enkele weken een voucher.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Wacht hier nog altijd op de voucher, vd week geprobeerd te bellen maar na half uur wachten maar opgehangen. Zijn inmiddels 6 weken verstreken! Vd week nog maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Heb Airtrade aan de telefoon gehad; er was wat fout gegaan ipv automatische voucher ben ik op de stapel handmatige vouchers beland. Nu maar afwachten wat de volgende reden wordt, als het zo door gaat ga ik me ook maar hard maken om gewoon mijn geld terug te vragen. Airtrade krijgt tenslotte waarschijnlijk nu ook al het geld van de KLM voor geannuleerde tickets.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Miquel »

Wat ik begrepen heb van KLM is dat de voucher inderdaad een jaar geldig is maar dat de booking ook verder in de toekomst kan liggen.
Hier overigens nog niets ontvangen maar heb geen haast.
Volgend jaar mei pas naar de usa
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Vandaag de Airtrade KLM Packagedeal voucher ontvangen voor het volledige bedrag (dus incl administratiekosten). Boeken voor 27-5-2021 (jaar na datum uitgifte) met vertrekdatum voor 28-2-2022.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Brasem heb je ook die door de KLM beloofde 15% erbij gekregen ? Overigens hier nog steeds niets binnen.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

Nee het is exact het bedrag dat ik betaald heb, die 15% geldt dacht ik alleen voor losse tickets en niet voor een pakketreis wat een Packagedeal toch is. Ik weet ook niet wat van de totaalprijs de waarde van mijn ticket is en wat van het bijgeboekte hotel.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Robbie&Irene »

Hier nu ook de voucher binnen, en inderdaad iets terleurstellend precies de aanschafprijs. Nu nog wachten op de KLM voucher zelf voor de stoelreservering en extra bagage.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door bedeve »

Nu het zo te lezen allemaal goed komt en de spanning er af is kom ik met mijn vraag.
Je hebt je ticket , je auto en/of je onderdak in een keer bij KLM besteld.
VWB de ticket is dat helder en duidelijk.
Voor andere delen van arrangement heeft KLM een eigen boeker Airtrade .
Onderdak boekt Aitrade bij Expedia en voor de huurauto Sunny Cars.
Als Airtrade nu rechtstreeks zou boeken bij autoverjhuurders en hotels zou ik er nog iets van begrijpen.
Maar ze boeken bij een 3e partij en zijn voor jou dus 4e partij.

Mijn vraag ; welke argumenten heb je om deze vorm van dienstverlening te kiezen ?
Wat brengt je er toe.?
Bedankt voor je reactie
Laatst gewijzigd door bedeve op 30 mei 2020, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door knaapje »

Iedereen kan er nu iets aan verdienen.
Wellicht door de schaalgrootte toch betere voorwaarden en prijzen.
Ieder zijn specialiteit.

Als je bijv. via Trivago naar kamers of via Kayak naar vluchten kijkt zie je vaak meerdere aanbieders met verschillende prijzen.
brasem
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:26
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door brasem »

bedeve schreef:
30 mei 2020, 13:28
Mijn vraag ; welke argumenten heb je om deze vorm van dienstverlening te kiezen ?
Wat brengt je er toe.?
Ik boek zoveel mogelijk rechtstreeks bij de aanbieder (vliegtickets & hotels). In dit geval heb ik er voor gekozen om met het vliegticket ook het laatste hotel van onze rondreis (3 nachten Palazzo in Las Vegas) via KLM te boeken. Dit scheelde mij een kleine 600,- t.o.v. los ticket en los hotel, mijn argument is dus puur op kosten gebaseerd.
Ik heb geen idee wat of hoe groot de positie van KLM in Airtrade is en eigenlijk maakt mij dat ook niet uit. KLM biedt deze pakketten op hun website aan via een door hun geselecteerde partner binnen de "look and feel" van KLM. Of Airtrade hun kamers nu via Expedia boekt, een andere tussenpersoon of rechtstreeks is voor mij niet relevant. Ik heb keurig een bevestiging van Airtrade ontvangen en zij zijn ook de partij die ik aan kan spreken als er vragen zijn.

Ik ben overigens benieuwd waar je vraag vandaan komt, is dit gebaseerd op slechte ervaringen, enige vorm van achterdocht of nieuwsgierigheid?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Nessiezzz »

Robbie&Irene schreef:
27 mei 2020, 14:44
Brasem heb je ook die door de KLM beloofde 15% erbij gekregen ? Overigens hier nog steeds niets binnen.
Niemand heeft nog de 15% gezien de technische implementatie niet is gerealiseerd. Zodra dit er is, staat het op de KLM website.
Ik wacht er ook al even op en heb al diverse keren contact gehad met KLM.

Ze kunnen telefonisch je boeking 3dgn vasthouden en evt verlengen zonder kosten.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door bedeve »

brasem schreef:
02 jun 2020, 11:37
Ik ben overigens benieuwd waar je vraag vandaan komt, is dit gebaseerd op slechte ervaringen, enige vorm van achterdocht of nieuwsgierigheid?
Bedankt voor je uitgebreide reactie @brasem
De laatste zin deed me wel lachen .
Gelukkig had ik een hele open vraagstelling op basis van nieuwsgierigheid.
Was voor mij een onbekende wereld .
Net zoals bijv een reisbureau dat is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: KLM Package Deals voucher

Bericht door Katja »

Package deals zijn heel wonderlijk hoe dat allemaal verdeeld wordt en ondergebracht. Doordat KLM kamers afneemt bij Expedia plaatst Expedia de vluchten van KLM weer gunstiger in hun aanbiedingen en zo wordt er heel veel onderhandeld en daardoor kom je als consument soms aan hele scherpe prijzen.
Zo waren wij een paar jaar geleden goedkoper uit voor een Fly Drive van TUI dan voor alleen het ticket.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer