Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

knaapje schreef:
29 mei 2020, 15:45
Wel wat off-topic.
Er is een aantal jaren wat over te doen geweest.
Bij een bookingsite stond dan dat het de "laatste kamer" was bijv. en op andere sites nog volop aanbod.
Daarom staat er tegenwoordig bij dat het de laatste beschikbare kamer op de site is.
Of dat echt verplicht is weet ik niet.
Dat zijn gewoon marketing trucjes om je een beslissing te laten nemen op dat moment: creëer (of pretendeer) schaarste .
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
30 mei 2020, 13:47
Ik heb nog nooit gebruik hoeven te maken van klantenservice, en zou niet weten waarom. Ik kom in de Garage, zoek een auto uit, rij weg, en als er wat is rijd ik bij de verhuurder (meestal op een andere locatie dan waar ik begonnen ben) langs om het probleem op te lossen.
Inderdaad, eenmaal geboekt bij een broker heb je er in principe niets meer mee te maken.

Ik boek in de regel wel via een broker maar is er wat aan de hand met de auto (en dat is al verschillende keren voorgekomen) dan los ik het met de verhuurder terplekke zelf op. Op die manier al enkele keren van auto gewisseld. Daar komt geen broker aan te pas.

Dus ook als je wel via een broker huurt, snap ik niet wat die voor jou kan betekenen bij autohuur als er wat aan de hand is. Misschien heeft [mention]Nessiezzz[/mention] enkele voorbeelden?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Ik had een geschil met hertz in Zuid-Afrika over de aansprakelijkheid van een lekke band. Rentalcars heeft mij daar uiteindelijk bij geholpen, wat fijn was.
Persoonlijk natuurlijk :wink:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dat geval wat je beschrijft lijkt er op dat Hertz de claim hiervoor bij rentalcars neerlegt omdat jij geen partij voor hen bent: jij hebt immers geen contract met Hertz maar met rentalcars. Misschien voorziet dat contract tussen Hertz en rentalcars wel niet in het vergoeden van een lekke band, en krijgt rentalcars daardoor uitgeklede voorwaarden en bijbehorende tarieven, die anders zijn dan dat je rechtstreeks bij Hertz huurt.

In dit geval lijkt het dus niet aan Hertz te liggen en is het niet meer dan logisch dat rentalcars het oplost...Gelukkig hebben ze dat voor jou dus gedaan.

Eens te meer voor mij een reden om liever direct bij, in dit geval Hertz, te huren, omdat je dan wel volledig geholpen wordt.

Dit is een vergelijkbaar geval als met een broker en de airline: jij boekt een vlucht via een broker, heb je een claim dan zul je bij hen moeten zijn, en niet bij de airline.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Ik kwam er dus niet uit met Hertz omdat het een meningsverschil werd en een andere kijk op het ondertekende contract, met Hertz. Waar ik dus normaal de band had moeten betalen heeft Rentalcars ervoor gezorgd dat dit bemiddeld werd, in eigen taal.

Omdat ik dus niet door Hertz geholpen werd was ik blij met de broker. Als je ze niet nodig hebt : prima dat jouw ervaring goed is om rechtstreeks te boeken. Maar er zijn een hoop landen waar je blij bent met bemiddeling door een derde partij in geval van ellende. Zelfde verhaal met Booking, dat voor zijn klanten staat bij problemen.

Maar ben het met je eens dat dit in de USA niet noodzakelijk is. Weinig probelemen hier en klanttevredenheid staat hoog in het vaandel.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik begrijp het niet helemaal: als het contract tussen jou en Hertz was, waarom komt rentalcars dan bemiddelen?
Je had dus toch geboekt bij rentalcars?

:offtopic:
Overigens zijn de meningen over organisaties als booking.com (maar bv ook thuisbezorgd.nl) verdeeld, met name hoe ze de hoteliers uitkleden met schandelijke percentages die ze moeten afdragen.
Daarom boek ik liefst bij de hotels/ketens direct, en als er echt een prijsverschil is met booking.com dan is het hotel toch veelal genegen om dezelfde prijs te hanteren, omdat ze dan geen commissie hoeven af te dragen.

Als je (in de US) lid wordt van de loyaliteitsprogrammas van de verschillende hotelketens, en status krijgt, is booking.com vrijwel nooit goedkoper.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Katja »

Als je via een broker boekt dan ga je nog altijd bij de balie een contract aan met de verhuurmaatschappij. En in het geval van schade (in landen met een eigen risico) heb je ook direct met de verhuurder te maken. In dat geval kan een broker bemiddelen als er een geschil is.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Klopt misschien wel, maar dan kun je, alsnog, te maken krijgen met issues of afwijkende voorwaarden in het contact wat je bent aangegaan met de broker, zoals in dit geval waarbij Hertz dus blijkbaar de lekke band schade niet hoeft te betalen.

Ook gelden vaak complimentary upgrades niet, of spaar je geen punten/kun je geen gebruik maken van de voordelen van het geldende loyaliteitsprogramma.

Maar goed, ik heb nog nooit in Zuid Afrika een auto gehuurd, dus weet niet welke voorwaarden er gelden als je schade/lekke band rijdt.

In de US is een lekke band gewoon gedekt, en wordt dit bij een fatsoenlijke rental company gewoon netjes opgelost door de reparatie te betalen of om de auto om te ruilen. Zelf in New Mexico ook al eens meegemaakt, werd prima en zonder kosten opgelost door National.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Katja »

Amerika heeft hele goede voorwaarden wat dat betreft en je hebt in de regel met nette mensen te maken die je misschien een extra verzekering aan willen smeren maar niet op willen lichten.

Als er niet teveel prijsverschil is boek ik meestal wel rechtstreeks maar soms zijn de verschillen wel heel groot.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

@Terpies

Katja heeft al een gedeelte voor mij beantwoord.

Je boekt via Rentalcars maar je doet zaken met Hertz. Hier teken je een contract.
Hertz wilde mij laten opdraaien voor een lekke band, maar Rentalcars heeft mij geholpen. Kan het even niet simpeler weergeven. Weet niet of je zelf via een broker hebt geboekt maar mijn ervaringen zijn prettig en het kan soms zo zijn voordelen hebben.

En over de vergelijking met Booking : ik heb wel eens problemen gehad waar ik er niet uitkwam met de hotel/b&b eigenaar en hier kan de broker zeker iets in betekenen. Je staat er dan niet alleen voor.

Ik vergelijk overigens altijd en prijs is voor mij zeker niet altijd doorslaggevend. Sterker nog, voorwaarden vind ik soms nog wel belangrijker.
In de US is een lekke band gewoon gedekt, en wordt dit bij een fatsoenlijke rental company gewoon netjes opgelost door de reparatie te betalen of om de auto om te ruilen. Zelf in New Mexico ook al eens meegemaakt, werd prima en zonder kosten opgelost door National.
Zeker, en dat is goed om te horen! Zelf gelukkig nog niet meegemaakt :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Het klinkt alsof @Nessiezzz een extra verzekering had afgesloten voor o.a. banden, ramen, dak en zaken die vaker buiten de standaard verzekering vallen. De extra verzekering wordt aangeboden bij het boeken van de huurauto via een broker. Dat betekent dat je het eerst zelf de schade betaald aan de verhuurder en dan later deze schade claimt bij de broker. Ik zie dat Rentalcars deze constructie ook aanbiedt op hun website.

We hebben ook in Zuid Afrika gehuurt en daar werkte het voor ons ook zo. Eerst voorschieten en dan bij broker op die extra verzekering claimen. Vorig jaar hebben we het nog aan de hand gehad bij onze camper in de VS. Zijspiegel betaald bij verhuurder en na thuiskomst in NL schade geclaimd bij organisatie waar we geboekt hebben.

Wij huren zowel rechtstreeks als via brokers, ligt aan de prijs, en er kan altijd oneinigheid ontstaan. Om die reden zou ik niet per se een broker kiezen. Ook met brokers gaat het wel eens fout.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Maar zoals @Terpies al zei, (en dit forum gaat over de VS niet over ZA), in de VS heb je geen extra verzekering nodig, banden zijn gedekt. Ik heb dat ook al paar keer gehad, zonder kosten prima opgelost.

Voor mij geen Rentalcars enz ertussen, vooral niet omdat je dan geen gebruik kunt maken van betalen voor midsize en uitzoeken uit de rij zoals bij Hertz en National.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Nessiezzz »

Dan nog een klein laatste berichtje over mijn ZA avontuur en dan laat ik het erbij.
Ik had géén extra verzekering afgesloten. Haalde een auto op bij het vliegveld en ontdekte toen een lekke band tijdens het rijden. Het werd een aansprakelijkheids verhaal en de rest kan je hierboven lezen. Was blij met de door Rentalcars geboden hulp, anders had ik moeten betalen.

Gewoon "een" ervaring, ik pretendeer verder niets. Was mij iig goed bevallen.

Ontopic :thumbup:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

harryh schreef:
01 jun 2020, 12:21

Voor mij geen Rentalcars enz ertussen, vooral niet omdat je dan geen gebruik kunt maken van betalen voor midsize en uitzoeken uit de rij zoals bij Hertz en National.
Vat dit vooral niet persoonlijk op, maar dit is pertinent niet waar.
Skip the counter, uitzoeken uit rij, gratis upgrade, het is allemaal wel degelijk mogelijk. Er zijn brokers waar je je loyality nummer gelijk kan toevoegen, en anders even een mailtje naar de verhuurder en 9 van de 10 keer koppelen zij dan je account aan de boeking.
Natuurlijk heb je dat allemaal zonder extra moeite bij directe boekingen, maar het is wel degelijk mogelijk met een broker er tussen, en dit is niet van horen zeggen maar van jarenlange persoonlijke ervaringen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Het is in ieder geval een stap extra tov rechtstreeks boeken en zolang ik een suv, minivan of pickup voor $25-30/dag kan huren zie ik geen reden om bij een broker te boeken.
Ieder z'n eigen ding @Pete.Z ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Een extra reden om een grotere auto te huren haha https://www.iihs.org/news/detail/driver ... small-cars
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

harryh schreef:
01 jun 2020, 14:39
Het is in ieder geval een stap extra tov rechtstreeks boeken en zolang ik een suv, minivan of pickup voor $25-30/dag kan huren zie ik geen reden om bij een broker te boeken.
Ieder z'n eigen ding @Pete.Z ;)
Oh, maar ik boek net zo makkelijk bij de verhuurder als bij een broker hoor, ben absoluut niet merkentrouw, heb overal accounts, en kijk serieus alleen naar de prijs.
Ik zie hier alleen vaak berichten over brokers die niet kloppen, en dat vindt ik onterecht. Ook bij de verhuurder rechtstreeks kan je op je platte gezicht gaan.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Pete.Z schreef:
01 jun 2020, 14:31
Skip the counter, uitzoeken uit rij, gratis upgrade, het is allemaal wel degelijk mogelijk.
Klopt echt geen snars van. Via een broker krijg je geen pc keus bij Hertz en ook geen EC Executive aisle pick bij National.

Je krijgt de auto uit de klasse waar je voor boekt en betaalt.

Via een broker kun je wel achteraf bij bv Alamo skip the counter en vrije keus regelen, maar dat is alleen binnen de categorie waar je voor gereserveerd hebt.

Je loyalty credits krijg je niet als je via een broker boekt, hoe hoog je ook springt.

9 van de 10 keer kun je bij een rechtstreekse boeking een betere prijs krijgen dan via een broker, dus waarom zou je. Ik heb hier op het forum vrijwel nog nooit iemand een gunstigere prijs via een broker zien krijgen met dezelfde vrijheid die PC of EC Executive je biedt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Loyalty points krijg je inderdaad niet, vrije keuze absoluut wel, en veel andere voordelen ook. Soms moet je er wat nadrukkelijker om vragen, dat wel, maar dat er geen snars van klopt is gewoon niet waar.

Verder ben ik echt bijna altijd goedkoper uit via een broker, en ik weet echt wel hoe ik moet zoeken en boeken.
Maar goed, laten we desnoods eens een topic daar over aanmaken, inplaats van altijd roepen in andere draadjes waarom wel/niet bij brokers te boeken, houden we dit draadje schoon, en hoeven de mensen die er niet in geloven zich niet meer op te winden.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Pete.Z schreef:
02 jun 2020, 19:03
Loyalty points krijg je inderdaad niet, vrije keuze absoluut wel, en veel andere voordelen ook.
Bij Alamo misschen, maar zeker niet, zoals ik al meldde, EC Club bij National (aisle pick) voor een midsize sedan price, PC bij Hertz (groep C betalen, uitzoeken uit drie rijen, gegarandeerde upgrade en availability), kortom allemaal dingen die je via een broker niet (standaard( krijgt (je zegt zelf al na een beetje zeuren).

Skip the counter moet je achteraf regelen met je boeking bij Alamo, en is niet standaard voorzien bij een broker, ook niet via alamo. JE moet via een broker bij de overige verhuurders alsnog via de balie, omdat je je voucher moet overhandigen, want je hebt niet rechtstreeks geboekt, dus daar moet je alsnog van alles en nog wat regelen.

Als je boekt wat je wilt hebben (al dan niet met een geritselde upgrade ter plekke), ga ik een heel eind mee met je vehaal, maar wat je zegt heeft niets te maken met echt vrije keus. Als er in de vakken voor mij een cabrio staat kan ik die meenemen, of een Dodge Charger, of een Truck, een minivan of een SUV al dan niet groot, groter, grootst.

En dan het verhaal dat het goedkoper is...volgens mij gaat dat (misschien) op als je binnen een bepaalde klasse boekt, maar in 99 van de 100 gevallen is een EC/PC boeking altijd goedkoper dan welke broker dan ook, en heb je zeker echt wel voordelen. Bovendien geen gedoe met extra bestuurders, waar je afhankelijk van de staat, alsnog voor moet betalen...

Ik loop gewoon op mijn gemak naar de garage, neem de auto die ik wil hebben uit een van de loyaliteitsprogramma rijen...staat er niks dan vraag ik het (dan helpt een hogere status via het loyaliteitsprogramma ook) en rijd vervolgens naar de exit booth. De laatste jaren betaal ik steeds minder dan $25 per dag (afgelopen 2 jaar zelfs $20) voor de auto van mijn keus (standard of full size SUV) voor de prijs van een Mazda 3 serie sedan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer