Emigreren naar Ohio

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Joerie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Emigreren naar Ohio

Bericht door Joerie »

Goedendag allemaal,

mijn eerste bericht hier op het forum en wel vanwege het volgende.

Ik heb een baan aangeboden gekregen bij een bedrijf in Ohio, regio Cleveland. Het bedrijf regelt de visa aanvraag voor mij en mijn gezin(vrouw en 2 kinderen) en verwachten dat dit tussen de 3 en 6 maanden gaat duren. Salaris indicatie is tussen 80 en 90 duizend dollar( incl huisvesting, medical, dental en vision). Precieze details moeten nog uitgewerkt worden.

Ik heb daarom de volgende vragen aan jullie:
- Als ik met dit salaris reken kom ik uit op een netto salaris van ongeveer 65 duizend dollar, klopt dit? (aangezien elke staat zijn eigen taxes heeft)
- Is er hier iemand die bekend is met de levensstandaard in deze regio? ( qua kosten en kwaliteit van leven)
- Wat zijn jullie overige ervaringen met Ohio?

Ik hoop graag van jullie te horen.

Joerie
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door mtl »

Hoeveel je netto overhoudt kan je werkgever het beste vertellen denk ik. En ja, Cleveland noemen ze the mistake on the lake.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door goldenhills »

Je kunt een paycheck calculator gebruiken, zoals van ADP.

Met vier allowances (gezin van 4) en $85k salaris kom ik uit op (taxatie als 'resident', bijv als je een H-1B visum krijgt en minimaal 6 maanden van 2020 in de VS bent):

Code: Selecteer alles

Gross Pay 85,000.00
Federal.   6,313.00
Fica       5,270.00
Medicare   1,232.50
State.     2,472.67
Net Pay   69,711.83
Daar gaan nog wel je eigen bijdragen voor ziektekosten etc vanaf. Ik zou dus navragen wat je eigen bijdragen zijn.

Als de baan voor meerdere jaren is, vraag dan ook naar pensioen (401k), want in de VS moet je over het algemeen voor je eigen pensioen zorgen. Een richtlijn is 15% van je bruto salaris. De betere werkgevers dragen bij, bijvoorbeeld 50% van jouw bijdrage, tot een maximum van 6% van je salaris (dus 6+3=9% totaal; voor een goed pensioen moet je daar dus nog wat extra bij doen).

Is de huisvesting voor de hele periode?

Wat voor visum ga je krijgen? Dat bepaald bijvoorbeeld of je vrouw mag werken.
Joerie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Joerie »

Bedankt voor je reactie!
Eigen bijdrage heb ik inmiddels nagevraagd, hoop ik van de week reactie op te krijgen.
Pensioen gedeelte kan ik idd zelf aangeven hoeveel % dit van het bruto salaris zal zijn, als ik meer dan 6% inleg doet het bedrijf daar nog eens 4% bij.
Huisvesting zal in ieder geval voor het eerste jaar zijn(bedrijfswoning), zodat we rustig kunnen kijken waar we willen wonen. Dit zal dan ook in het 2e jaar gecompenseerd worden in het salaris indien we ergens anders willen wonen.

Zoals het er nu naar uit ziet zal ik een E2 visum krijgen (heeft het soort visum ook invloed op de taxes?) , de bedrijfsadvocaten zijn daar nu mee bezig om verder uit te zoeken. Het is overigens niet de bedoeling dat mijn vrouw daar ook gaat werken.

Heb jij ook nog informatie over de kosten van leven in deze regio? Veel hoger/lager als in Nederland bijvoorbeeld.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door ADE01 »

Over het algemeen ontloopt het elkaar niet zo veel zo te zien. Boodschappen zijn iets duurder, zeker als je naar Nederlands brood op zoek gaat en dat soort dingen. Bier & wijn is veel duurder in de winkels. Uit eten is goedkoper. Autorijden is veel goedkoper. Kleding is goedkoper. Enzovoorts. Zonder kosten voor een huis is het enkel wat specifieke informatie die ik zou uitzoeken. Hebben jullie bijvoorbeeld hobbies of sporten die in de VS veel duurder/goedkoper zijn dan in Nederland dan kan dat een groot verschil maken.

Je kunt bijvoorbeeld deze website gebruiken om de generieke verschillen te zien: https://www.numbeo.com/cost-of-living/comparison.jsp

Ik heb geen kinderen maar scholen kunnen ook duurder zijn en is een hele andere situatie vergeleken met Nederland.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door kastelke »

Wees voorzichtig met de cijfes van Numbeo, want die zijn ingegeven door mensen zoals jij en ik. En niet iedereen neemt dat altijd even serieus. Als ik bijvoorbeeld vergelijk waar ik nu woon, de helft van de cijfers daar op Numbeo zijn niet realistisch.
Misschien kan je ook via Facebook proberen in contact te komen met mensen die er al wonen. Ik weet dat voor de Belgen, 'Vlamingen in de Wereld' een goede bron kan zijn.
Op Facebook, bijvoorbeeld Wereldvrouwen. Maar er zijn ook groepen van Belgen in de US, dus zoek eens op Facebook voor de Nederlanders, want die zitten er vast ook wel. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door hemmie »

Facebook groep "Nederlanders in Amerika".
Terug in Texas!
Louise.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2020, 17:04
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Louise. »

Cleveland, Ohio is behoorlijk goedkoop in vergelijking met andere plaatsen in Amerika.
Ik vind het persoonlijk een leuke stad om te wonen, als je graag contact wilt met andere Nederlanders daar kijk even op de website van de Taaltuin, Nederlandse school in Cleveland.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Almere vak V »

Ik kom voor mijn werk al jaren in alle grote steden waar de NFL een franchise heeft. Als er nu 1 stad is waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden is het wel Cleveland. Niet voor niets "mistake on the lake" genoemd...

Heb even getwijfeld aan Memphis en Detroit. Ook Buffalo word ik niet meteen warm van. Maar Cleveland is niet mijn ding. Veel daklozen, daardoor veel drugsproblemen. Down town is overdag wel te doen. Maar in de avond zou ik er nog een keer goed over na moeten denken.

Kijk goed in welke wijken je wel en niet wilt wonen. Of waar je wel en niet wilt komen. Kijk goed welke scholen er bij die wijken horen. Welke kosten die scholen met zich mee gaan brengen. In dit soort zaken draai ik de boel altijd om. Google gewoon "why you dont wanne live in Cleveland..." Dan kan je zien waar je tegenaan gaat lopen. En ga daarna kijken waarom je er wel zou willen wonen.
Wij zelf hebben een huis bij Portland in de buurt. Ook daar heb je buurten waar je niet meteen enthousiast van wordt. Winkelcentra waar je wel wilt komen. Gedeeltes van downtown die je rond bepaalde tijden ook liever uit de weg gaat. Maar laten we heel eerlijk zijn. Die heb ik in Utrecht en Eindhoven ook...

Laat je goed informeren door je werkgever. Geef aan dat je het belangrijk vindt. Lees je goed in wat een huis kost. Kijk op bijvoorbeeld zillow.com. Dan kan je precies zien wat een huis kost. Kijk goed naar de hypotheekvormen in Amerika. Dat steekt anders in elkaar dan hier. Kosten die daarmee gepaard gaan. Mag je vrouw werken? Wil ze werken? Kijk naar de levensstandaard die je nu hebt. Dat je die minimaal wilt behouden. Boodschappen doe in Amerika is relatief duur. Zeker als je dat op de Nederlandse manier doet. Vlees en verse groenten? Je schrikt je dood! Brood zoals wij dat kennen. Duur en niet weg te boren. Alcohol, echt aan de prijs. Daarentegen snoep en frisdrank? Nog net niet gratis. Kleding, een stuk goedkoper dan in Nederland. Auto rijden? Auto zelf is een stuk goedkoper. Nog ff en je krijgt geld terug als je gaat tanken. Neem dat allemaal mee in je onderhandelingen. Je kan in mijn optiek altijd maar 1 keer onderhandelen.

Maar waarom zou je het niet doen. Er is in de omgeving zoveel te zien en te beleven. Lake Erie is prachtig! Chicago, Washington, Indianapolis, Toronto, Pittsburgh, Cincinnati, Columbus zitten allemaal binnen 5 uur rijden. Op sportgebied heb je niks te klagen met de Browns, Cavaliers en Indians.

Maak goed de afweging. Maar er geen superpositief verhaal van. In Amerika is echt niet alles beter en leuker. Maar maak er ook geen drama van. En dat is wel een beetje het nieuws de laatste tijd. Ja, in Amerika hebben ze inmiddels 100.000 Corona doden. Wij hebben er in Europa 200.000. Hier wonen toevallig ook 2 keer zoveel mensen. Doen wij het dan beter omdat we alles over zoveel landen hebben verdeeld??

Ik wens je veel wijsheid!!
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Rudolfje »

Als je kinderen hebt is het goed om op greatschools.com te kijken hoe een school staat aangeschreven. Scholen met een goede beoordeling zijn vaak gelegen in wijken waar je graag woont. Dit zou je kunnen gebruiken in je eerste orientatie, ik weet niet of je werkgever het toestaat maar je zou kunnen vragen of je vooruitlopend op de verhuizing een paar dagen de stad en omgeving kan gaan bekijken. Wij hebben hier veel aan gehad.
Joerie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Joerie »

Bedankt voor alle reacties!
Zeer handig om alle opmerkingen en tips te zien.
We hebben inmiddels al wat meer informatie over bijvoorbeeld pensioen (Principal) en ziektekostenverzekering (Medical Mutual, Ameritas) gehad dus daar zijn we ons nu verder in aan het verdiepen. Als iemand ervaring met een van deze heeft hoor ik het graag.

Het was ook de bedoeling dat we al op locatie geweest zouden zijn, ticket was al gekocht, maarja corona.....
Zelf ben ik verleden jaar nog op de locatie geweest, zodra het weer toegestaan is gaan we samen een week kijken. Niet alleen op het bedrijf maar vooral in de omgeving, plekken om te wonen, scholen etc.

Over het visa kan nog niet veel gezegd worden aangezien het consulaat nog dicht is en verwacht wordt dat deze in Amsterdam pas in Juli of Augustus open gaat.

Voorlopig dus nog even afwachten hoe het de komende tijd verder gaat. (vooral met corona)
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Rosie91 »

Voor eventuele zorgverzekeringen kun je als Nederland je verzekeren bij ‘Oom’. Kennis is net gemigreerd en is via daar verzekerd, het is een stuk goedkoper.
Wij zitten in de laatste fase, we wachten op een uitnodiging voor het interview. Mag ik vragen hoe je vernomen hebt dat het consulaat Juli/augustus zal open gaan? Ik probeer iedere dag informatie te vinden en ik kom op niets uit..

Hoor het graag!
Joerie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Joerie »

Hoi Rosie91,

dit heb ik te oren gekregen van de advocaat van het bedrijf waar ik (waarschijnlijk) ga werken. Die verzorgt de gehele aanvraag.
The State Department has authorized consulates to open at their discretion based upon local country conditions. It appears Amsterdam has yet to do that. My prediction is that Amsterdam will open July/August
Joerie
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Ohio

Bericht door Joerie »

Dit staat nu op de website van het consulaat.

A limited number of routine passport appointments are available now via our online appointment system. Due to the limited space in our consular waiting areas, we will not be able to immediately meet all the demand for passport services. Wait times for an appointment may be lengthy, so please check your passport expiration dates and plan ahead. Please visit our website at https://nl.usembassy.gov/u-s-citizen-services/ to schedule an appointment.

For those with urgent travel needs, such as a life or death emergency, or travel within the next 7 calendar days, the U.S. Consulate General in Amsterdam can assist with an emergency passport for an adult or a minor.  To request an emergency passport appointment in Amsterdam, please send an email to AmsterdamUSC@state.gov with “EMERGENCY PASSPORT RENEWAL” in the subject line and details regarding the urgent need to travel.  Please include a confirmed travel itinerary for the applicant to confirm travel within the next 7 calendar days.

Information regarding the resumption of limited Social Security services and other federal benefits will be forthcoming soon. Please monitor our website and future alerts and notices regarding our services.

Visa services and routine notarial services at the U.S. Consulate General remain suspended.


Ze gaan dus langzaam weer wat doen op het consulaat, hopelijk volgen snel de visa.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer