Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door JVDP78 »

Iets langer dan een uur, vrijdagavond aangevraagd, daarna nog een vraag gesteld via de app mbt stoelreservering en bagagekosten, ik kreeg als antwoord dat het meerdere weken zou kunnen duren maar niet veel later zaten de vouchers al in de email.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Wij kregen de voucher van United Airlines meteen, 2 jaar geldig. Die van Air Canada was ook heel snel, ook 2 jaar geldig.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timothy555 »

Ik kreeg van een contact (die een huis op Kreta heeft) dit artikel doorgestuurd in verband met de heropstart van hotels.

https://theglobalnews.gr/greek-hotels-h ... announced/

Zo te zien:

- staan zij al een stuk verder dan ons
- zullen ze me een reis kunnen aanbieden die weinig verschil heeft met wat we zonder corona gedaan gingen hebben
—> de enige verschillen die ik zie zijn positief: betere hygiëne, ligstoelen aan het zwembad meer uit elkaar, ...

Nu de Belgische grenzen nog open en onze reis begin juli kan doorgaan. Ik vermoed dat de luchtvaartmaatschappijen (in dit geval pakketreis via Tui) staan te popelen om weer passagiers te vervoeren.

Ik heb het zwartgallig ingezien maar ben nu 90% zeker dat de zomervakantie in de Griekse zon gevierd zal worden. Daar zal ik heel erg van genieten. En dan is het aftellen naar zekerheid (gaan/niet gaan) met de septembervakantie naar Vegas.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Wanderlust »

dizzymisslizzy1983 schreef:
24 mei 2020, 13:21
Hoe lang duurde het voordat anderen de vouchers van klm binnen hadden?
Een maand voor de vouchers voor een andere reis, en voor de zomervakantie 9 dagen geleden cash refund aangevraagd maar nog niets gekregen (wachttijd zou 8 weken zijn, zei de dame aan de telefoon).
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

We zouden a.s. vrijdag vertrekken, het is niet te geloven maar ik heb een mail van Cheaptickets ontvangen :o.
Excuses voor de late reactie. Vanwege hoge volume aan mails is onze reactie tijd wat langer dan normaal.

Ik heb je boeking bekeken. Vanwege deze bijzondere situatie heeft de luchtvaartmaatschappij een beleid opgesteld, aangezien er nog steeds een inreisverbod is.

De reis kan eenmalig zonder wijzigingskosten gewijzigd worden, waarbij vertrek en aankomst bestemming gelijk moeten zijn en de nieuwe reis start binnen 24 maanden nadat het originele ticket geboekt is, dat betekent tot 29 mei 2022. Is de nieuwe ticketprijs hoger dan moet het verschil in tarief bijbetaald worden. De luchtvaartmaatschappij geeft geen vouchers uit.

Wij vernemen graag wanneer jullie een nieuwe datum hebben, zodat we de mogelijkheden en kosten kunnen bekijken.

Het is mogelijk tot 11 maanden om vooruit te boeken, wat betekent dat we op dit moment voor reizen met uiterlijk terugreisdatum 24 april 2021 kunnen kijken.

Wil je later boeken dan horen wij dat graag op een later moment. Houd dit goed in de gaten, daar het voor ons niet mogelijk is hier een herinnering voor te sturen.
Ik heb de vluchten voor 30 april door United laten cancelen om aan hun voorwaarden te kunnen voldoen:
Changes to your travel plans: To help with the uncertainty around future travel — be it summer vacations, conferences, events and more — customers now have until April 30 to make changes to, or cancel, any travel they have booked through the end of the year without fees. This is in addition to existing waivers already in place. If you decide to cancel your flight, you can retain the value of your ticket to be applied to a new ticket without a fee. These travel certificates are now valid for 24 months from the date they were issued. This includes all currently valid travel certificates and all new ones issued on or after April 1, 2020.
Ik ben er steeds vanuit gegaan dat we een soort voucher/credits zouden krijgen. Maar nu vraag ik me af wat ze eigenlijk precies bedoelen, kan iemand eens meelezen en zijn licht erop laten schijnen? :wink:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Ron Notenboom »

Ik lees dat je nieuwe reis moet starten voor 29 mei 2022 (uiterlijk 2 jaar na boekingsdatum). Dit lijkt me niet te kloppen. :?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Waarom zou dat niet kloppen?, je hebt 2 jaar de tijd om deze geannuleerde reis om te zetten in een nieuwe reis.
Wat ik een beetje vreemd vind is dat CT vindt dat je vertrek en aankomst bestemming hetzelfde moet zijn, in het stuk van United staat dat je het tegoed voor elke reis kan gebruiken.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

De issue datum is toch de aankoop datum? Dat is 29 oktober 2019, de vertrek datum is 29 mei 2020. Ik dacht ook dat het dan geldig zou zijn tot 29 oktober 2021 eerlijk gezegd. Maar dit zou beter zijn natuurlijk, hopelijk klopt dat dan ook.

Ik wil ook liever credits zodat ik een reis kan boeken die ik wil, misschien wel heel anders dan wat we gepland hadden. Dat zou volgens Cheaptickets niet kunnen, waarom?

Ik lees dat we recht hebben op travel certificates, dat is dan schijnbaar wat anders dan een voucher, eerlijk gezegd is me niet helemaal duidelijk wat het verschil allemaal is. Weet iemand hier meer over?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Jolanda68 schreef:
25 mei 2020, 17:48
De issue datum is toch de aankoop datum? Dat is 29 oktober 2019, de vertrek datum is 29 mei 2020. Ik dacht ook dat het dan geldig zou zijn tot 29 oktober 2021 eerlijk gezegd. Maar dit zou beter zijn natuurlijk, hopelijk klopt dat dan ook.
Issue datum is datum van afgifte. letterlijk vertaald. Maar datum van afgifte van wat? Je ticket? Uitgaande van 29 mei zou dit je oorspronkelijke vertrekdatum zijn..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Pberndsen »

Blijkbaar hanteert cheaptickets strictere voorwaarden dan United. Je hebt bij cheaptickets geboekt dus zul je het helaas met hun voorwaarden moeten doen.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jolanda68 »

Cheaptickets houdt de voorwaarden aan van de airlines, in ons geval dus van United. Ze hebben geen eigen voorwaarden waar we nog aan moeten voldoen. We hebben trouwens ook een premium pakket geboekt dus ook bij hun hoeven we geen wijzigingskosten te betalen.

We hebben net met United gebeld, zij gaven aan dat we inderdaad dezelfde route moeten vliegen vanwege het bulkticket dat we hebben gekocht. Verder gaven ze aan dat we echt moeten zorgen dat we voor oktober 2021 hebben geboekt, dus niet zoals Cheaptickets aangaf mei 2022.

Dus gaan we gewoon dezelfde reis maken als we als zouden gaan doen, nu even rustig bekijken wanneer dan, mei of september volgend jaar :thumbup: ik denk dat we heel wat honderden eurootjes bij moeten gaan betalen als ik nu zomaar wat intoets voor volgend voorjaar :o
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Dat laatste vrees ik ook: ik heb KLM vouchers en als ik nu kijk voor reizen voor over 6-12 maanden lijken alle prijzen 20 tot 40% hoger te liggen. Waar ik eerder makkelijk tickets voor minder dan €500 naar het Zuid-Westen kon vinden is het nu ruim €600-700. En dan verplicht rechtstreeks bij de airline (KLM) boeken, levert ook al vaak niet de laagste prijs op.
Maar goed; wellicht komen er nog eens -goede- wereldealweken voorbij én geeft de 15% extra voucherwaarde wat ruimte.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1325764 ... n-opheffen

Dit is toch wel weer goed nieuws voor de mensen die vanaf Duitsland vliegen. Hopelijk wordt Amerika ook nog aan het rijtje toegevoegd, maar ik weet dat dit misschien ijdele hoop is. :wink:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

Goed nieuws in ieder geval. Langzaam aan komt er vanuit Europa gelukkig weer wat beweging. Een mooie eerste stap. :thumbup: :)
Alleen zal het vallen of staan met de travelban, die nog steeds actief is tot nader order. Kan mij overigens niet voorstellen dat de VS straks voor één enkel Schengenland zijn grenzen zal openzetten. Dit zullen ze voor het hele Schengengebied in één keer doen verwacht ik.

En stel... De VS zet zijn grenzen open voor alleen Duitsland, dan denk ik niet dat het de bedoeling is dat wij Nederlanders via Duitsland naar de VS reizen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Volgens mij zijn er op het forum een aantal mensen die dit jaar een vlucht met Virgin Atlantic hebben, de maatschappij verwacht door de aangekondigde Quarantaine maatregelen van de UK, niet voor augustus de vluchten weer op te starten.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... r-augustus
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door SuzieQ »

Ik wil dit formulier invullen https://www.icelandair.com/support/cont ... us-a-line/ en vraag mij af of ik dit nu voor alle vluchten moet doen of per persoon alleen de eerste. Bij de meest gestelde vragen staat hier nergens over, alleen dat als je vluchten buiten de periode hebt ze wel meetellen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
raul
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:16

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door raul »

Ik had tevens mijn NY-reis via gate1 gereserveerd en was door de verhalen online er niet gerust in maar heb nu een maand voor vertrek toch een reactie mogen ontvangen. Initieel zouden mijn dochter van 13 en ik vertrekken vanuit Brussel rechtstreeks naar NY (JFK) met Brussels Airlines. Deze lieten gisteren echter weten dat zij hun vluchten op de VS pas in juli zouden hervatten.

Echter gisteren kreeg ik van gate1 een wijziging van mijn terugvlucht, ipv een rechtstreekse zal ik van NY(EWR) nu met United Airlines op Londen vliegen waarna we 1.5 uur hebben om een vlucht te nemen naar Wenen met Austrian Airlines alwaar we 2u50 hebben om over te stappen op een vlucht naar Brussel. Dit kost ons een halve dag meer reizen maar op de terugvlucht valt dit nog mee en mijn dochter ziet het wel zitten (ze wil gewoon al jaren naar NY, dus als we maar kunnen gaan m.a.w.). Ikzelf heb wat schrik met al die tussenstops en zeker met de bagage die onderweg ergens kan kwijtgespeeld worden.

Vandaag kregen we dan twee nieuwe mails, dat zowel de heenvlucht als de terugvlucht wordt gewijzigd. De heenvlucht zal nu met een tussenstop in Frankfurt gebeuren, waar we ook maar een tussenstop van anderhalf uur hebben. Op zich valt dit nog mee, alleen jammer dat we in EWR landen terwijl ons verblijf in Brooklyn is waardoor onze transfer langer uitvalt. Samen met de iets latere en langere vlucht kost ons dit een halve dag ginder, maar als we er al zullen geraken, zullen we blij zijn. Maar zoals ik al schreef, was ook onze terugvlucht opnieuw gewijzigd. Wat blijkt nu ik heb zogezegd een ticket Brussel-Brussel met een tussenstop in NY van 100 uur. Gaat dit problemen opleveren in NY? Ik heb alvast een mailtje gestuurd naar gate1 om dit toch aan te passen.

En stel dat dit dus allemaal door kan gaan, is er natuurlijk nog steeds de travel ban. Fingers crossed.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door mtl »

Of dit problemen gaat opleveren in NYC? Ik denk eerlijk gezegd dat de travelban volgende maand ook nog van toepassing is.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

SuzieQ schreef:
26 mei 2020, 13:42
Ik wil dit formulier invullen https://www.icelandair.com/support/cont ... us-a-line/ en vraag mij af of ik dit nu voor alle vluchten moet doen of per persoon alleen de eerste. Bij de meest gestelde vragen staat hier nergens over, alleen dat als je vluchten buiten de periode hebt ze wel meetellen.
Hangt er denk een beetje vanaf of je 1 boeking hebt met al je vluchten of losse boekingen en losse vluchten...Als je 1 boeking hebt bevat dat uiteraard ook al je andere vluchten en bij het invullen van je boekingsnummer ga ik er vanuit dat men ziet dat het om eventueel meerdere vluchten en meerdere personen gaat.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 26 mei 2020, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

raul schreef:
26 mei 2020, 16:49
En stel dat dit dus allemaal door kan gaan, is er natuurlijk nog steeds de travel ban. Fingers crossed.
Zolang de travelban geldt kunnen we reizen naar de VS vergeten... Denk niet dat deze volgende maand is opgeheven, zoals @mtl ook al aangeeft. Dus dan maakt het ook weinig uit of je een stopover van 100 uur hebt, daar kom je niet eens aan toe... Is de ban toch opgeheven zullen ze het aantal vluchten flink opschroeven en heb je kans dat je een andere, betere aansluiting krijgt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer