Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

mtl schreef:
23 mei 2020, 09:34
Budget Air is toch je enige optie als het gaat om contact opnemen als ik dit allemaal lees. Heb je dat al gedaan?
Dank voor je snelle reactie.
Alleen een mail gestuurd. Niets op gehoord.

Wanneer je op de site van budgetair kijkt naar corona faq, verwijzen ze zelf voor detail info naar de vliegmaatschappijen.

Zijn er ook andere budgetair boekers die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5965
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Dat lijkt me ook de enige optie, zeker omdat je met 2 verschillende maatschappijen vliegt, je zit denk ik ook niet te wachten op 2 verschillende vouchers. Ik neem dan even aan dat je van beide maatschappijen een voucher zou krijgen.
Maar de kans is best aanwezig dat tegen die tijd de vluchten wel uitgevoerd gaan worden, dan zullen wel de quarantaine maatregelen zoals net aangekondigd door Engeland weer ingetrokken moeten zijn.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5965
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Mocht er een topsporter op het forum zitten mag je binnenkort weer naar Amerika reizen. :mrgreen:

https://www.nu.nl/sport/6053150/vs-wil- ... rters.html
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

Dank voor je reactie Harry.
Harry schreef:
23 mei 2020, 09:46
Dat lijkt me ook de enige optie, zeker omdat je met 2 verschillende maatschappijen vliegt, je zit denk ik ook niet te wachten op 2 verschillende vouchers. Ik neem dan even aan dat je van beide maatschappijen een voucher zou krijgen.
Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op 2 vouchers maar dat is beter dan niets.
Harry schreef:
23 mei 2020, 09:46
Maar de kans is best aanwezig dat tegen die tijd de vluchten wel uitgevoerd gaan worden, dan zullen wel de quarantaine maatregelen zoals net aangekondigd door Engeland weer ingetrokken moeten zijn.
Harry, schat jij in dat de vluchten gewoon kunnen/zullen doorgaan?
Tenminste wanneer we door Engeland kunnen reizen zonder quarantaine.
En dan dus vliegen in een toestel met of zonder mondkapjes en in de VS aankomen en daar nog beperkte bewegingsruimte hebben.
Denk jij dat er nederlanders/belgen in juli/aug op "vakantie" gaan naar de VS?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5965
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Niemand die het weet, er gaat op dit moment ook in de VS steeds meer open, maar nog wel erg plaats afhankelijk, over 2 maanden zal dat ( hopende dat het goed gaat en mensen hun verstand blijven gebruiken) nog veel meer zijn.
Of je weer mag vliegen als toerist (Mocht je dat willen) kan niemand nog iets zinnigs over zeggen, ik denk dat de Amerikanen (net zoals hier in Europa) de economie snel weer op gang willen brengen, maar of in juli de travelban al opgeheven wordt?
Mochten de vluchten wel doorgaan maar je wil zelf annuleren ben je wel meer afhankelijk van de welwillendheid van de tussenpersoon en luchtvaartmaatschappijen voor een vergoeding, als de luchtvaartmaatschappij annuleert zijn zei verplicht tot een compensatie.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Wij vliegen 24 juli van Frankfurt naar Londen en dan door naar las Vegas. Ook geboekt bij BudgetAir en uitgevoerd door BA. Voorlopig wachten wij nog even af hoe het zich ontwikkeld. Als we kunnen dan gaan we. Echter kunnen wij nu ook nog niet inschatten hoe het er uit gaat zien. Hier in Europa is het de afgelopen maand zeer hard gegaan met het opheffen van de restricties en lijkt het er op dat veel weer opgestart gaat worden de komende maanden. Waar ik bang voor ben is dat er deze zomer geen opheffing komt van de travel ban zowel richting de usa als richting Europa. Denk dat volgende maand cruciaal gaat zijn.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

@HKE
Ik had ook geboekt via Budgetair. Nog steeds niets gehoord van hen maar intussen al wel een maand de vouchers binnen, rechtstreeks van KLM.

Het lijkt er niet op dat er in juli al naar de VS gereisd kan worden (excl.topsporters). Dus al worden de vluchten niet geannuleerd, je kan zelf niet reizen. Dus je kan het nog even afwachten maar uiteindelijk zal je moeten annuleren. Wachten op annnulering van de de airline is een risico want wellicht komt deze niet. Je kan via websites als https://nl.flightaware.com/ al wel een indruk krijgen welke vluchten -nu- gaan en welke -nog- niet.

Als je hebt besloten te annuleren, zou ik elke mogelijkheid aangrijpen: zet dan de annulering in gang bij zowel VA, BA als Budgetair. Gebruik de boekingscode of e-ticketnummer die bij de VA/BA vluchten past. Dan zien zij onderling maar hoe ze het oplossen, maar dan heb jij -op tijd- de aanvraag gedaan.
(ik heb ook bij zowel KLM als Budgetair geannuleerd; uiteindelijk heeft KLM de vlucht geannuleerd en heb ik van hen de vouchers gekregen. Budgetair heeft nooit gereageerd en is nu voor €35 het schip in gegaan met de betalingskorting die ze me gaven).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Timb »

Voor de mensen die een auto hebben gehuurd bij Hertz. Deze heeft zojuist faillissement aangevraagd in noord Amerika.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Division »

Afbeelding
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door hke »

@Frasi

Dank je wel Frasi.
Frasi schreef:
23 mei 2020, 13:18
@HKE
Ik had ook geboekt via Budgetair. Nog steeds niets gehoord van hen maar intussen al wel een maand de vouchers binnen, rechtstreeks van KLM.
vlogen jullie dus alleen met de klm en de klm heeft rechtstreeks vouchers uitgedeeld.

Frasi schreef:
23 mei 2020, 13:18
Het lijkt er niet op dat er in juli al naar de VS gereisd kan worden (excl.topsporters). Dus al worden de vluchten niet geannuleerd, je kan zelf niet reizen. Dus je kan het nog even afwachten maar uiteindelijk zal je moeten annuleren. Wachten op annnulering van de de airline is een risico want wellicht komt deze niet. Je kan via websites als https://nl.flightaware.com/ al wel een indruk krijgen welke vluchten -nu- gaan en welke -nog- niet.
ik heb net even op flightaware gekeken en zie dat beide vluchten op dit moment niet vliegen.

Frasi schreef:
23 mei 2020, 13:18
Als je hebt besloten te annuleren, zou ik elke mogelijkheid aangrijpen: zet dan de annulering in gang bij zowel VA, BA als Budgetair. Gebruik de boekingscode of e-ticketnummer die bij de VA/BA vluchten past. Dan zien zij onderling maar hoe ze het oplossen, maar dan heb jij -op tijd- de aanvraag gedaan.
(ik heb ook bij zowel KLM als Budgetair geannuleerd; uiteindelijk heeft KLM de vlucht geannuleerd en heb ik van hen de vouchers gekregen. Budgetair heeft nooit gereageerd en is nu voor €35 het schip in gegaan met de betalingskorting die ze me gaven).
Hoe moet ik dit precies doen? Ben jij gaan bellen met budgetair of de klm of per mail of wanneer je bent ingelogged op de sites.
Wanneer ik bij britisch airways inlog en mijn vlucht zie kan ik op cancellation options klikken. er wordt dan verwezen naar de travel agent. ik heb overigens wel al een mail van hun gekregen.

Wanneer ik de tekst op de site van budgetair lees wordt ik niet heel vrolijk.
Er staat: (https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen)
Q: Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, maar ik wil niet meer reizen. Hoe kan ik mijn reis annuleren?
A: Het is altijd mogelijk om jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan je vliegticket voorwaarden en/of het annuleringsbeleid van de luchtvaartmaatschappij. We zijn verplicht om de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen te volgen. We vragen je vriendelijk om naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan om het annuleringsbeleid na te kijken en om je vliegticket voorwaarden na te gaan in MyAccount op onze website.

Wil je doorgaan met de annulering, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. We nemen 72 uur voor jouw geplande vertrekdatum contact met je op. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.

Hoe werkt het proces?

Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit


wanneer ik dit lees krijg ik het gevoel dat ik sowieso niets krijg.
geen voucher en geen refund.
of heb jij het ook zo gedaan?

Mijn voorkeur gaat naar een refund omdat we anders nog 2 vouchers krijgen.
en ik heb er al 1 van eerder dit jaar van de klm.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5965
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Harry »

Als ik bij beide maatschappijen kijk zou een voucher geen probleem moeten zijn, bij BA is het wat onduidelijk ( heb niet alle voorwaarden tot op de letter gelezen), maar bij Virgin lijkt het me vrij duidelijk.
Het lijkt me dus zeker niet zo dat als je zelf annuleert dat je alles kwijt bent. Maar het moet wel via BudgetAir lopen, dat is natuurlijk erg lastig, maar ze geven aan het beleid van de maatschappijen te volgen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

@ HKE
We hadden KLM tickets (074) maar de vlucht werd uitgevoerd door KLM en Singapore Airlines (het was niet naar de VS maar via Singapore naar Bali).

Bellen met Budgetair kan niet want ze geven geen telefoonnummer vrij (ik had ergens online wel iets gevonden maar dat werkte niet).
Ik heb via de website van Budgetair de annulering aangevraagd, maar ook via de website van KLM. Bij KLM kan dat online op basis van je e-ticket en persoonlijke gegevens. https://apps.isc.klm.com/voucher/Forms/frmMain.aspx
Geen melding gekregen dat ik niet kon indienen omdat ik via een broker had geboekt. Ik weet niet hoe dat bij BA of VA werkt. Misschien hier:
https://www.britishairways.com/travel/w ... pId=covidn
https://flywith.virginatlantic.com/gb/e ... light.html


Overigens afgelopen week nog telefonisch contact gehad met Alitalia voor een ander (EU) vluchtje; herboeken of een voucher kon hij direct voor mij regelen, maar een cash refund moest via de broker. Mijn broker hier was Tripair die hier overigens al mee aan de slag gaat en heel netjes binnen 2 dagen na elke mail van mij reageert. Het is nog 3 weken voor vertrek maar ik heb hier al een veel beter gevoel over dan bij Budgetair.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Hoe lang duurde het voordat anderen de vouchers van klm binnen hadden?

Ik heb op 20 april een mail gehad dat de voucher request succesvol ingediend was en dat ik binnen een aantal weken de voucher zou krijgen.
Tot op heden echter nog niks en een vriendin die nog eerder vouchers aanvroeg heeft ook nog niks.
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Jules88 »

@dizzymisslizzy1983 Ik had ze op 15 april aangevraagd, en op 25 april heb ik de vouchers op mijn mail gekregen. Dit ging om een geannuleerde vlucht naar LA op 20 juni.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Frasi »

Bij mij duurde het ruim 4 weken: 19/4 aangevraagd en 21/5 de vouchers gekregen (= 1 dag na gepland vertrek).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door d_vdploeg »

dizzymisslizzy1983 schreef:
24 mei 2020, 13:21
Hoe lang duurde het voordat anderen de vouchers van klm binnen hadden?
14 april aangevraagd en op Koningsdag (27 april dus) binnengekregen op de mail. Rechtstreeks geboekt bij KLM.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Hmm heel wisselend dus. Dan wacht ik nog maar even af.
Ging overigens om een retour LA 24 april heen en 22 mei terug. Rechtstreeks bij KLM geboekt.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Nessiezzz »

(heeft niet veel met de VS te maken maarr)

Na 7 weken heb ik vouchers gekregen van Transavia voor een Europese vlucht. 1 jaartje geldig
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door sep »

Drie uur, toen had ik ze al op de mail! Vlucht binnen Europa.

Saskia
ARSBEL
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2019, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ARSBEL »

We hadden normaal vlucht PAR-LAX-PAR 1 jul-15 juli (Air Canada heen, Lufthansa terug). Geboekt via TIX.belgie.

Nu onze vlucht is te zien op website van LH is deels gecanceld. Dus heenvlucht Par-Montreal-Lax gecanceld 1 juli, terugvlucht staat nog bevestigd.
Wel heb mail gestuurd naar tix.be met vraag of we ons geld terug kunnen krijgen of ander datum nieuw booking kunnen maken met eventueel dezelfde of andere bestemming, maar voorlopig geen reactie.
Duw weet niet wat het zou worden, zou ook eventueel LH zelf proberen te bereiken indien geen gehoor van tix.
Mss zit er iemand in gelijke situatie die al enig oplossing had gekregen?
alvast bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer