Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Ik vind het een dubieus verhaal. De testen in ziekenhuizen hebben veel vals positief en negatief en ik kan me niet voorstellen dat Corendon dan opeens veel betere testen heeft. Daarbij kun je vrij makkelijk fouten maken bij het nemen bij de swab. Maar goed we gaan het zien of ze het komende zomer gaan gebruiken en hoe dat gaat bevallen.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Bianca B »

Almere vak V schreef:
13 mei 2020, 14:26
Timothy555 schreef:
13 mei 2020, 13:35
Mijn record staat op +6 kilo na 10 dagen in de Domicaanse Republiek
Punta Cana is prachtig! En het eten veel te lekker...
Wij hebben een voorkeur voor Aruba! Mogen alleen niet komen deze zomer denk ik ...
Hopelijk gaat de reis naar Kos in september wel door.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor eind september een week een huis in Oostenrijk gehuurd. Kunnen we met de auto en hoeven we dus niet te vliegen. Hopelijk volgend jaar onze vouchers verzilveren, maar we vragen ons nu nog wel af of dat kan en zo ja, of het ook leuk is in Amerika dan.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

jojostravelusa schreef:
16 mei 2020, 16:26
Wij hebben voor eind september een week een huis in Oostenrijk gehuurd. Kunnen we met de auto en hoeven we dus niet te vliegen. Hopelijk volgend jaar onze vouchers verzilveren, maar we vragen ons nu nog wel af of dat kan en zo ja, of het ook leuk is in Amerika dan.
Volgend jaar is een rekbaar begrip. Ik mag toch hopen dat we volgend jaar weer kunnen vliegen en dat dan al het ''vertier'' weer (deels) open is. Veel langer dan pak hem beet een half jaar vanaf nu gaan de hotels, vliegtuigmaatschappijen, restaurants, autoverhuurders ect. het niet volhouden is mijn inschatting.

Hangt denk ik ook af van wanneer je gaat en wat je vakantieplannen zijn. De filmstudio's bezoeken in januari in Florida? Dat wordt misschien nog wat krap. Rondreizen door een deel van de VS in pak hem beet april 2021 of later? Dan geef ik je meer kans. Maar ik ben geen viroloog of econoom dus ik denk vooral afwachten en koffiedik kijken, hoe vervelend ook...

Van welke airline heb je vouchers? KLM/Delta? Deze zijn vanaf afgiftedatum een jaar geldig en je kunt ook op een datum boeken die voorbij de datum van de geldigheid van je voucher ligt
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door jojostravelusa »

Het gaat niet alleen om wat op relatief korte termijn weer open is. Ik denk dat het langzaamaan (of in sommige staten misschien wat sneller zelfs) wel allemaal weer open gaat, maar wij reizen altijd met een camper en om dat betaalbaar te houden, is het van belang die heel ver van tevoren te boeken. Eigenlijk zouden we dit jaar juni/juli voor volgend voorjaar/laat voorjaar/vroege zomer al moeten boeken en dat durven we nog niet. Als we later boeken, wordt het waarschijnlijk te duur.
Een leuke wegbrengspecial voor maart 2021? Geen idee of dat een optie is. Of ze er überhaupt zijn.
Daarom hebben we op dit moment het gevoel dat komend jaar er niet in zit. We wachten nog even af en maken voorlopig plannen voor een Europees jaar, hoewel we veel liever naar Amerika zouden gaan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

Niet alle vliegmaatschappijen verplichten het gebruik van mondkapjes:

Qantas hervat regulier vliegschema, zonder extra ruimte
Qantas, de nationale vliegtuigmaatschappij van Australië, hervat komende maand een regulier vliegschema. De maatschappij is niet van plan om passagiers extra ruimte te geven. Wel wordt desinfecterende handgel uitgedeeld. Maskers die de mond en neus bedekken, zullen aan passagiers worden aangeboden, maar worden niet verplicht.
Bron: De volkskrant.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

Opvallend... Ondanks dat de virologen elkaar tegenspreken mbt het gebruik van mondkapjes.. Lijkt het mij toch wel verstandig dat er eenduidig beleid komt voor alle vliegtuigmaatschappijen.. Straks heeft iedere maatschappij zijn eigen regels en is er voor de consument geen touw meer aan vast te knopen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
18 mei 2020, 19:50
Het gaat niet alleen om wat op relatief korte termijn weer open is. Ik denk dat het langzaamaan (of in sommige staten misschien wat sneller zelfs) wel allemaal weer open gaat, maar wij reizen altijd met een camper en om dat betaalbaar te houden, is het van belang die heel ver van tevoren te boeken.
Exact: hier zitten wij ook mee. De camper heb ik vorige keer een jaar van te voren geboekt; scheelt echt veel geld. Maar ik durf nu in juli/augustus nog niet te boeken denk ik....echt enorm balen....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door jojostravelusa »

d_vdploeg schreef:
16 mei 2020, 20:47
Van welke airline heb je vouchers
Wij hebben vouchers voor een korte vlucht met United Airlines, we zouden van Las Vegas naar Chicago vliegen omdat LOT niet op Las Vegas vliegt. De oorspronkelijke terugvlucht was vanuit LA. Ook hebben we een voucher voor een lange (enkele reis, want we waren immers al in Amerika) met Air Canada. We zouden van Dallas via Toronto naar Amsterdam vliegen. We zijn wanhopig op zoek geweest naar een manier om thuis te komen. Dat is uiteindelijk met Delta gelukt vanuit Dallas via Detroit naar Amsterdam.
Daarnaast hebben we een refund aangevraagd bij LOT, ook voor alleen de terugvlucht.
De vouchers zijn 2 jaar geldig en we gaan er nu vanuit dat we ze in 2022 zullen gebruiken. We weten immers niet of er nog een 2e golf komt, wanneer dat is en wat die doet. Het meest waarschijnlijke is dat die, als die komt, dit najaar/winter zal komen. Dan gaat ongetwijfeld weer van alles op slot. We hebben geen zin om vouchers te krijgen voor de vouchers die we al hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Vandaag om 17.55 op ZDF de documentaire Airlines am boden, over hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met de corona-crisis.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door els70 »

Het ziet er niet zo goed uit voor KLM. Straks zijn onze tickets niets meer waard


https://www.beursduivel.be/Forum/Topic/ ... -2020.aspx


https://www.beursduivel.be/Aandeel-Koer ... e-KLM.aspx
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Daar sta je dan met je vouchers.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

Wat is je conclusie dan van deze waardedaling?
Zegt namelijk helemaal niets in relatie tot de waarde van vouchers dan wel of het voorbestaan van KLM in gevaar is.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Harry »

Ik lees alleen maar meningen van personen op een forum, ik maak nergens uit op dat KLM op omvallen zou staan, dat het aandeel KLM, net zoals alle aandelen van luchtvaartmaatschappijen, heel laag staan nu lijkt me niet meer dan normaal met de huidige crisis.
Het is bijna ondenkbaar dat de Nederlandse overheid KLM om zal laten vallen, dat er ingekrompen zal worden de komende jaren is wel duidelijk, de 747’s komen niet meer terug, en ik denk dat de Airbussen A330 ook niet meer regulier gaan vliegen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

Ik zie ook de relatie niet tussen de waarde van je (KLM) voucher en de lage koers van het aandeel op dit moment. Dat deze laag is, is logisch, zoals @Harry terecht aangeeft. Ik sluit mij aan bij de mening dat de overheden van verschillende landen hun nationale airlines niet zomaar zullen laten omvallen. Los van het feit dat de consument hier dan last van heeft, zal dit ook wat doen voor de werkgelegenheid.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Brigit »

Onze delta vlucht (Geboekt via Air France) van ATL naar AmS In premium economy klasse is vandaag geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht met hetzelfde nummer in gewone economy class... Ik heb al contact via messenger opgenomen met Air France maar uiteraard nog geen reactie. Heeft iemand een idee of dit een annulering betreft waarvoor je een voucher krijgt of zouden ze dit zien als vrijwillig annuleren van onze kant als we daar niet mee akkoord gaan (als ik economy tickets gewild had was ik een paar maanden geleden toen we boekten een stuk goedkoper uitgeweest dus dit vind ik nogal een bijzondere gang van zaken).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

Brigit schreef:
24 mei 2020, 16:26
Onze delta vlucht (Geboekt via Air France) van ATL naar AmS In premium economy klasse is vandaag geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht met hetzelfde nummer in gewone economy class...
Vlieg je misschien met een ander type vliegtuig waar geen premium economy inzit? Wanneer vertrek je? Bij KLM krijg je vouchers mits je op/voor 21 april geboekt hebt en uiterlijk 31 augustus vertrekt. Hoe dat bij Air France zit geen idee.. Grote kans dat de travelban nog geldt en je niet eens kunt...
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Brigit »

We hebben januari tickets gekocht en vliegen idd binnen de genoemde periode voor 31 augustus. De voorwaarden bij Air France en klm zijn vergelijkbaar qua voucher policy, zelf annuleren is niet refundable, wanneer zij annuleren kun je een voucher krijgen die 15% extra waarde heeft. Dat we vrijwillig kunnen annuleren begrijp ik, maar ik vraag me af of dit als annulering van hun kant gezien wordt aangezien ik deze boekingsklasse niet gekocht heb (zou iets van 900 euro goedkoper geweest zijn dus zomaar een downgrade stel dat de vlucht wel gaat vind ik vrij bizar). De nieuwe vlucht op hetzelfde tijdstip maar is idd een ander toestel en zal misschien geen premium economy hebben.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

Brigit schreef:
24 mei 2020, 17:32
Dat we vrijwillig kunnen annuleren begrijp ik, maar ik vraag me af of dit als annulering van hun kant gezien wordt aangezien ik deze boekingsklasse niet gekocht heb (zou iets van 900 euro goedkoper geweest zijn dus zomaar een downgrade stel dat de vlucht wel gaat vind ik vrij bizar). De nieuwe vlucht op hetzelfde tijdstip maar is idd een ander toestel en zal misschien geen premium economy hebben.
Je ziet steeds meer dat vluchten weer gaan, in vergelijking met pak en hem beet een maand geleden, toen kon je er vanuit gaan, vlucht gaat niet, nu wordt dat langzamerhand anders. Er zullen ook in de nabije toekomst meer vluchten gaan aangezien er steeds meer versoepelingen komen. Een eventuele 2e golf zal dit weer veranderen. Maar voor nu is het niet zo heel raar dat je vlucht gewoon gaat, al blijft het natuurlijk ergens wel vreemd met al die besmettingen en travelbans. Eigenlijk gaat het alleen in Azië en de EU de goede kant op.

De travelban is helaas geen reden voor een airline om vluchten te annuleren. Wat ze nu wel doen is vluchten samenvoegen en ik denk dat dit in jouw/jullie geval gebeurd is, waarschijnlijk op een type vliegtuig zonder premium economy. Ik denk dat de airline dit ziet als een wijziging en niet als annulering.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Brigit »

De travelban is helaas geen reden voor een airline om vluchten te annuleren. Wat ze nu wel doen is vluchten samenvoegen en ik denk dat dit in jouw/jullie geval gebeurd is, waarschijnlijk op een type vliegtuig zonder premium economy. Ik denk dat de airline dit ziet als een wijziging en niet als annulering.
Ik vrees dat u gelijk heeft en de airline dit als een wijziging ziet, blijft wel het punt van dat dit de verkeerde boekingsklasse is waar we nu in geplaatst zijn wat ik niet zomaar acceptabel vind. Ben benieuwd hoe Air France zelf reageert.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer