@Frasi
Dank je wel Frasi.
Frasi schreef: ↑23 mei 2020, 13:18
@HKE
Ik had ook geboekt via Budgetair. Nog steeds niets gehoord van hen maar intussen al wel een maand de vouchers binnen, rechtstreeks van KLM.
vlogen jullie dus alleen met de klm en de klm heeft rechtstreeks vouchers uitgedeeld.
Frasi schreef: ↑23 mei 2020, 13:18
Het lijkt er niet op dat er in juli al naar de VS gereisd kan worden (excl.topsporters). Dus al worden de vluchten niet geannuleerd, je kan zelf niet reizen. Dus je kan het nog even afwachten maar uiteindelijk zal je moeten annuleren. Wachten op annnulering van de de airline is een risico want wellicht komt deze niet. Je kan via websites als
https://nl.flightaware.com/ al wel een indruk krijgen welke vluchten -nu- gaan en welke -nog- niet.
ik heb net even op flightaware gekeken en zie dat beide vluchten op dit moment niet vliegen.
Frasi schreef: ↑23 mei 2020, 13:18
Als je hebt besloten te annuleren, zou ik elke mogelijkheid aangrijpen: zet dan de annulering in gang bij zowel VA, BA als Budgetair. Gebruik de boekingscode of e-ticketnummer die bij de VA/BA vluchten past. Dan zien zij onderling maar hoe ze het oplossen, maar dan heb jij -op tijd- de aanvraag gedaan.
(ik heb ook bij zowel KLM als Budgetair geannuleerd; uiteindelijk heeft KLM de vlucht geannuleerd en heb ik van hen de vouchers gekregen. Budgetair heeft nooit gereageerd en is nu voor €35 het schip in gegaan met de betalingskorting die ze me gaven).
Hoe moet ik dit precies doen? Ben jij gaan bellen met budgetair of de klm of per mail of wanneer je bent ingelogged op de sites.
Wanneer ik bij britisch airways inlog en mijn vlucht zie kan ik op cancellation options klikken. er wordt dan verwezen naar de travel agent. ik heb overigens wel al een mail van hun gekregen.
Wanneer ik de tekst op de site van budgetair lees wordt ik niet heel vrolijk.
Er staat: (
https://www.budgetair.nl/updates#wijzigen)
Q: Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, maar ik wil niet meer reizen. Hoe kan ik mijn reis annuleren?
A: Het is altijd mogelijk om jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan je vliegticket voorwaarden en/of het annuleringsbeleid van de luchtvaartmaatschappij. We zijn verplicht om de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen te volgen. We vragen je vriendelijk om naar de website van de luchtvaartmaatschappij te gaan om het annuleringsbeleid na te kijken en om je vliegticket voorwaarden na te gaan in MyAccount op onze website.
Wil je doorgaan met de annulering, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. We nemen 72 uur voor jouw geplande vertrekdatum contact met je op. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Hoe werkt het proces?
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
wanneer ik dit lees krijg ik het gevoel dat ik sowieso niets krijg.
geen voucher en geen refund.
of heb jij het ook zo gedaan?
Mijn voorkeur gaat naar een refund omdat we anders nog 2 vouchers krijgen.
en ik heb er al 1 van eerder dit jaar van de klm.