Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

In het kader van fantaseren voor ooit een volgende reis naar Amerika (dus nog niets concreets en geen plannen voor een bepaald jaar !) ben ik eens aan de knutsel met een route. Je moet toch iets met je tijd in deze periode hè :wink: ?

Ik ben 20 jaar geleden al eens in West-Amerika geweest. Een deel wil ik graag ooit opnieuw zien, en andere zaken niet.

Wat zou ik graag in elk geval nog willen zien?
- San Francisco (Alcatraz, destijds niet geweest)
- Las Vegas (opnieuw)
- Grand Canyon (opnieuw)
- Horshoe Bend - Antelope Canyon
- The Wave
- Bryce Canyon (opnieuw)
- Capitol Reef
- Moab / Arches NP
- misschien Yellowstone, maar dat ligt best verder weg weer
- misschien ergens een Slide Rock Park als dat toevallig erin past (maar wil er geen uren voor omrijden).

En dan loop ik een beetje vast. Bovenstaande zaken staan in die volgorde al best goed, denk ik? Maar daarna?
Ik heb al eerder gezien: San Diego, Yosemite, Sequoia NP, Death Valley, Zion en Monument Valley, Los Angeles en die hoeven niet perse in de herhaling.

Daarnaast vinden we een afwisseling met steden, natuur, shoppen, een pretpark/waterpark leuk en ook een middagje niksen bij het hotel met zwembad. En afsluiten met een dag of 2 wat rustiger is ook fijn.

Wie vindt het leuk om eens mee te knutselen voor een route van ca. 23 dagen? En waarin dus een aantal nieuwe dingen zitten en ook nieuwe, maar het ook weer niet alléén maar natuurparken en veel van hetzelfde is. En misschien combineren met een andere hoek waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?
Texas zijn we bijvoorbeeld ook nooit geweest, maar je kunt niet alles in een vakantie proppen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondje Zuidwesten ooit....??

Bericht door PSVwally »

Het zou wel kunnen als je bv begint in SF en dan in 2 dagen naar Yellowstone rijd. Dat worden dan 2 echte autodoorbrengdagen.

Dan via Grand Teton/Vernal/Moab/Capitol Reef/Bryce naar Zion en dan via Page en de GC naar Las Vegas.

Maargoed, zoals ik al zei lijkt me het allemaal net in 3 weken te passen.
3n SF (2 volle dagen daar). 2 dagen rijden naar Yellowstone en minimaal 3 dagen daar. 2n Grand Teton, 1n Vernal, 3n Moab, 1 Capitol Reef, 1 of 2 voor Bryce, 2 voor Zion, 1 of 2 voor Page, 1 of 2 voor de GC En dan zou ik eindigen met minimaal 3n, weer 2 volle dagen Las Vegas. Afhankelijk van waar je wat plant lijkt me dat net te kunnen.

Sorry voor het zo uitschrijven, maar op de mobiel gaat dat onder elkaar allemaal te lang duren
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Zuidwesten ooit....??

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je wat meer vertellen over wat jullie willen ondernemen overal. Willen jullie bijvoorbeeld voldoende tijd hebben in de parken om te wandelen? Hoe ziet je reisgezelschap er uit? Reis je met kinderen? Met ook nog tijd voor steden, waterparken en niets doen is een combinatie van alles wat je noemt met Yellowstone wel iets veel denk ik. Wat wil je bij de GC doen? Je bent daar al gewest, voor de meeste mensen is dat dan wel voldoende. Als je bij de South RIm bent geweest kun je ook overwegen om dee keer de North Rim te bezoeken. In welke tijd van het jaar zou je willen gaan?

SF ligt wat onhandig. Zoals Paul aangeeft zou je vanuit SF naar Yellowstone/Grand Teton kunnen rijden, maar dat is een erg lange en niet echt mooie route. Wij deden iets dergelijks in 2008, misschien heb je iets aan ons verslag van dat jaar.

Ik zou zelf - als SF een must is - eerder kiezen voor de route via Yosemite en Death Valley, en dan eindigen in Salt Lake city.

Dus zoiets:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Bishop
Dag 4 Bishop - Las Vegas
Dag 5 Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - GC
Dag 7 GC - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Bryce
Dag 10 Bryce - Torrey
Dag 11 Torrey
Dag 12 Torrey - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - Vernal
Dag 16 Vernal - Jackson
Dag 17 Jackson - Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone - SLC
Dag 22 SLC

Je hebt dan nog de ruimte om ergens een dag toe te voegen.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Zuidwesten ooit....??

Bericht door tomhster »

The Wave op je programma zetten klinkt leuk, maar er ook daadwerkelijk komen is een tweede.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondje Zuidwesten ooit....??

Bericht door Kletskous »

Zoals gezegd, het is gewoon lekker fantaseren over een leuke route, voor als we ooit weer naar de USA gaan ! Ik denk dat onze jongens dan vast nog wel meewillen gaan (tieners/jong volwassenen tzt). En altijd gek van waterparken en pretparken blijven ook leuk. Vooral voor de afwisseling. Ook al zijn ze t.z.t. al ouder, ik geloof niet dat ik ze kan verblijden met alleen maar natuur en van het ene NP naar het andere NP te gaan.

Aangezien zij nooit eerder in Californië zijn geweest, zou ik het wel gaaf vinden als ze Bryce en Grand Canyon ook ervaren. Dat vond ik destijds absoluut een van de hoogtepunten van onze reis, en de gekte van Las Vegas (dat vinden zij ook leuk, weet ik).
En ik heb werkelijk geen idee of ik ooit de North of South Rim van de GC destijds heb bezocht. Kan ik vlg mij ook niet terugzien in het fotoalbum. Het was een georganiseerde rondreis, onze eerste keer USA toen (en verkocht :))

San Francisco zou leuk zijn om opnieuw te doen omdat we Alcatraz destijds, toen man en ik nog jong waren :D , niet gedaan hebben en als het lukt om dat de volgende keer wel te doen, zou dat mooi zijn. Maar of ik het een 100% harde eis vind en het waard vindt als een route daardoor eigenlijk niet lekker loopt...dat weet ik niet.
Maar ik besefte me ook dat SF niet echt handig ligt. Vanaf Las Vegas starten zou al logischer zijn, denk ik.
Salt Lake City is idd ook misschien wel leuk, en dat kan wel richting Yellowstone.

Yosemite vonden wij niet veel aan, dus die hoeft niet opnieuw.
Van The Wave begrijp ik inmiddels dat het lastig is om toegang te krijgen, dus die skippen we even. Zo’n must is dat dan niet.
Ik ga je verslag uit 2008 nog even opzoeken Marianne.

Man zou ooit wel iets van Texas willen zien, maar heeft daarnaast geen idee wat hij kan verwachten. Een beetje het western idee, cowboys en rodeo’s :D Ik heb me nog niet in Texas verdiept om te kijken wat we daar precies kunnen bekijken en wat leuk is.
Doe es gek: zou een stukje highlights Texas een beetje te combineren zijn met mijn wensenlijstje? (SF en Yellowstone dan natuurlijk eruit). (En we zijn al bij Kennedy Space Center geweest dus die in Houston hoeft niet).
Of een binnenlandse vluchtje maken en twee rondjes doen ? Hahaha, ik zie lukraak op Skyscanner een vlucht Denver-Houston voor jaja......€ 23,= p.p. :lol:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door jill1234 »

Bryce en GC liggen niet in Californie ;-)
Ik ben in de voorbereiding van onze reis naar het Zuid Westen van afgelopen zomer geen waterparken tegengekomen. Volgens mij zitten die vooral in Florida. Hebben jullie de vorige keer niet in de vallei overnacht in Yosemite? Anders kan ik me echt niet voorstellen dat jullie er niet zoveel aan vonden....wij stonden daar in de vallei met de camper (je hebt er ook tenten die je kan huren) en dat was echt 1 van de hoogtepunten van de vakantie. Elke avond een beer gezien en als je daar wandelt naar bijvoorbeeld de Vernal Fall: wow gewoon!
Kan me wel voorstellen als je buiten het park overnacht dat de beleving anders is; ten eerste file rijden om het park binnen te komen en dan hopelijk nog een parkeerplaats vinden en op de mooiste uren van de dag (waarin wildlife het vaakst te zien is) ben je er dan niet.

Alcatraz vonden we tof om gezien te hebben maar alleen daarvoor zou ik niet naar SF gaan. Zeker niet omdat je Yosemite wil overslaan; dan begin je eigenlijk niet logisch; Las Vegas of Salt Lake City of Denver zou logischer zijn (die laatste 2 als je Yellowstone wil meenemen)

Veel plezier met de voorbereidingen! Ik ben ook weer bezig; hebben al een route voor volgend jaar klaarliggen (mocht ik het tegen die tijd aandurven te boeken) ,maar ben nu ook bezig met een rondje NoordWest vanuit Seattle , met stukje Canada. Man en oudste leek dat toch ook wel wat; heb er al eerder naar gekeken maar nu met Corona toch weer een serieuze optie, want dan zouden we vooral natuur aan doen en eigenlijk geen steden (alleen Seattle)
Laatst gewijzigd door jill1234 op 23 mei 2020, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ik vond rondom Denver wel pretparken, bijv. Elitch Garden, Glenwood Caverns en ook waterpark Water World.
En ook in Texas kwam ik al gauw bijvoorbeeld Six Flags tegen en ook een waterpark Typhoon in Katy en Aquatica bij San Antonio.
In Las Vegas zit Wet n Wild maar is niet zo groot vlg mij. En Six Flags bij LA.
Verder heb ik niet gezocht hoor, maar er zitten er dus wel. Ze zijn alleen minder bekend, maar dat maakt verder niet uit.

Onze eerdere reis naar het westen is echt al zo lang geleden. Maar dat was dus georganiseerd en in 2 weken tijd in rap tempo. We hebben niet in Yosemite geslapen, ik kan het me niet herinneren. Die waterval ook niet gezien (maar vorig jaar Niagara Falls).
Wat echt indruk maakte van die reis waren de canyons, daar kreeg ik kippenvel van. En SF vonden we ook een leuke stad. Maar voor alleen Alcatraz moet het wel lekker in de route passen.

Jullie reis gaat nu natuurlijk ook niet door. Een route heb je dus al klaar, die kan er maar vast liggen. Maar knutselen aan een nieuwe route voor als je het ooit kan hervatten is ook leuk. Kan me idd herinneren dat ik eerder over je plannen voor een combi met Canada heb gelezen. Ook erg leuk !
Ik vind het tenminste altijd wel leuk om reisverslagen te lezen en zo meer een beeld te krijgen wat er allemaal is en op die manier dingen in je route toe te voegen of juist te schrappen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door jill1234 »

Zeker, dromen en fantaseren over een nieuwe reis is altijd leuk! Ik lees me suf hier op het forum en vooral de verslagen van Martin&Marianne en Michelly lees ik veel. Heel nuttig en heel leuk voor de inspiratie!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Je noemt nu Denver, dat ligt alweer een andere kant op. :wink: Is natuurlijk ook mogelijk, Colorado heeft heel veel te bieden.
Als jullie in de zomer gaan (hoogseizoen?) is Texas misschien te heet.
Als ik lees dat je niet meer weet of je naar de North Rim of de South Rim bent geweest (hoogstwaarschijnlijk was het de SR) en je maar twee weken had, zou ik - zeker als je graag naar SF wilt - toch Yosemite nog een kans geven. Zeker voor de afwisseling. Tenzij je echt alleen maar de rode rotsen wilt zien.

Kijk eens naar onze routes en lees eens wat van onze verslagen. Wij hebben al vaak het zuidwesten met Yellowstone gecombineerd, en ook al wat routes gedaan met Denver/Colorado. En al heel vaak Yosemite bezocht. Kijk zeker eens naar het oostelijke deel, er is meer dan alleen de vallei.

Ik ben ook al weer allerlei routes aan het uitwerken. :thumbup:

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Wij kunnen alleen in de zomer 3 weken weg inderdaad.

Wij kunnen redelijk goed tegen de warmte, zijn ook 2x in Florida geweest in juli/augustus en vorig jaar in bloedheet New York met ruim 37 gr (dat was wel pittig, met die temperatuur door de stad sjouwen, maar ging goed).
Is Texas in die periode nog warmer dan Florida ?
Ben wel benieuwd wat “typisch Texas” is om te bezoeken. Heb daar nog geen goed beeld bij.

Ik vind rode rotsen wel mooier dan bosachtige-/bergachtige gebieden, maar alleen maar hetzelfde is ook niet leuk denk ik.

Ben de reisverslagen van Marianne al aan het bekijken inderdaad, zoveel moois is er te zien !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Tantelotje »

Ik ben nog nooit in Texas geweest, maar ik geloof niet dat het een gebied is wat ik perse in de zomer zou willen bezoeken. Inderdaad vanwege de warmte die ik verder prima kan hebben. Op een gegeven moment wordt het gewoon te warm om nog iets te doen, daar is 37 graden in New York niks bij :wink:

Lees ook eens de reisverslagen van forumlid Michelly. Zij hebben eens in de zomer een rondreis gemaakt met o.a. Texas.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door hemmie »

Ik ben nooit in de zomer in Florida geweest, maar als ik het goed heb is dat tropischer, met vaak eind van de dag regen? Ik woon in Houston, hier is het in de zomer eigenlijk elke dag zo'n 35 graden. Tijdens een droge periode kan de temeperatuur ook wel richting 40 gaan, en tijdens/na regen dichter bij de 30. Sommige zomers regent het regelmatig (1-2 regenachtige dagen in de week), maar je kunt ook wekenlang geen regen hebben. Verder landinwaarts is het over het algemeen wat warmer en droger.
Als je de mogelijkheid hebt zou in TX zeker in voor- of najaar bezoeken, maar het lan uiteraard wel tojdens de zomer, als je maar rekening houdt met de hitte.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door PSVwally »

Ik ben in de voorbereiding van onze reis naar het Zuid Westen van afgelopen zomer geen waterparken tegengekomen
Ehh er zijn heel veel waterparken in California. Meestal hebben de pretparken ook een waterpark in de buurt. Maar als je googled op waterpark San Francisco zie je dat er in de omgeving al zeker 3 redelijke waterparken zijn.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

We zijn echt aan de zomer gebonden voorlopig.
Oja, Michelly heeft ook altijd veel reisverslagen, die zal ik ook eens opzoeken.

Texas is wellicht niet een heel goed plan in de zomer...? Maar dat zegt men ook van Florida en dat ging ook prima.
Maar een combi met Salt Lake City en/of Denver en Yellowstone is vast ook de moeite waard en wellicht beter qua klimaat.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Ik heb (uit verveling :wink: ) al es even zitten stoeien met wat mogelijke routes.

Maar waar ik tegenaan loop is de lange reisdagen bij Yellowstone, en dan weer terug richting Salt Lake City bijvoorbeeld. En dan heb ik als tussenstop al Grand Teton meegenomen, maar het blijft veel heen-en-weer op hetzelfde stuk voor mijn gevoel.

Heb even een conceptje in elkaar gezet:

Dag 1 - aankomst Las Vegas
Dag 2 - Las Vegas
Dag 3 - Las Vegas
Dag 4 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km)
Dag 5 - Grand Canyon
Dag 6 - Grand Canyon - Page (200 km) Horshoe Bend / Lake Powel
Dag 7 - Page - Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 8 - Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Dag 9 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km)
Dag 10 - Moab
Dag 11 - Moab - Salt Lake City (375 km)
Dag 12 - Salt Lake City - stad
Dag 13 - Salt Lake City - pretpark of waterpark
Dag 14 - Salt Lake City - Grand Teton NP (480 km)
Dag 15 - Grand Teton
Dag 16 - Grand Teton - Yellowstone (120 km)
Dag 17 - Yellowstone (Grand Prismatic Spring)
Dag 18- Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 19 - Yellowstone - Idaho Falls (240 km) shoppen Grand Teton Mall
Dag 19 - Idaho - Salt Lake City (350 km)
Dag 20 - Salt Lake City
Dag 21 -
Dag 22 - Terugvlucht
Dag 23 - Thuis

Ik heb ergens een dag over, maar hoe zet ik die handig in? Ik wil niet nóg een dag in SLC doen, daar ben ik al genoeg. Maar ook geen hele lange reisdag nog ergens.
Iemand een ideetje?

Ben ook nog aan de knutsel voor een combi met Texas hoor, dus die komt nog een keer.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Tantelotje »

Ik zou een dag extra bij Moab zetten. Dat is zo'n mooie omgeving en er is van alles te doen, ook dingen die de kids misschien meer aanspreekt, zoals (snelle) bootochten op de rivier, met een jeep offroad rijden, etc.

Je kunt ook overwegen om van Moab via Vernal naar Grand Teton te rijden. Dan Yellowstone bezoeken en dan met nog een stop in Grand Teton terug naar Salt Lake City. En dan niet de kronkel maken voor de Mall in Idaho Falls. Er is vast ook wel een leuke mall bij SLC, en zéker bij Las Vegs.

Dan heb je zoiets:
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Vernal
Dag 14 Vernal - Jackson
Dag 15 Jackson - Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone - Grand Tetons
Dag 19 Grand Tetons - Salt Lake City
Dag 20 Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City
Dag 22 Salt Lake City - Terugvlucht
Dag 23 Thuis

Leuk he, zo alvast eens een beetje plannen :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in mijn voorstel ook de route via Vernal aangegeven. Mijn route begon in SF, maar je kunt ook alleen het stuk vanaf Las Vegas overnemen. En dan de dagen SLC op het laatst.

Marianne
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Kletskous »

Zeker leuk om te knutselen aan routes en verslagen te lezen. Zelfs als je nog geen idee hebt wanneer je een volgende reis naar Amerika gaat maken :)

Jij zou dus het volgende rondje voorstellen? Ik denk dat het einde misschien inderdaad beter is.
- is 3 volle dagen in Moab niet te veel ? Hoe zou je dit invullen, of nog andere suggestie .
- dag 13 bedoel je denk ik via Dinosaur Park rijden?
- dag 14 is dan een saaie reisdag ? Of is er daar tussen nog iets te doen, al is er niet veel tijd voor gezien de rij-afstand die dag.


Dag 1 - aankomst Las Vegas
Dag 2 - Las Vegas
Dag 3 - Las Vegas
Dag 4 - Las Vegas - Grand Canyon (400 km)
Dag 5 - Grand Canyon
Dag 6 - Grand Canyon - Page (200 km) Horshoe Bend / Lake Powel
Dag 7 - Page - Antelope Canyon - Bryce Canyon (240 km)
Dag 8 - Bryce Canyon - Capitol Reef (190 km)
Dag 9 - Capitol Reef - Moab / Arches NP (235 km)
Dag 10 - Moab
Dag 11 - Moab
Dag 12 - Moab
Dag 13 - Moab - Vernal (350 km) —> via Dinosaur Park ?
Dag 14 -Vernal - Jackson (450 km)
Dag 15 -Jackson - Yellowstone (120 km)
Dag 16 - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
Dag 17 - Yellowstone (Grand Prismatic Spring)
Dag 18 - Yellowstone - Grand Tetons (120 km)
Dag 19 - Grand Tetons - Salt Lake City (480 km)
Dag 20 - Salt Lake City (stad/shoppen)
Dag 21 - Salt Lake City (pretpark/waterpark)
Dag 22 - Salt Lake City - Terugvlucht
Dag 23 - Thuis
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Martin & Marianne »

Drie dagen/vier nachten Moab is mooi, maar een dag minder kan ook. Dat was ook het voorstel van Tantelotje.
Misschien leuker om 1 nacht GC te doen en twee nachten Page, in plaats van andersom. In Page kun je ontzettend veel doen, bijvoorbeeld kajakken naar Antelope Canyon. Of lekker een middagje aan het strand zitten.
Een volle dag Capitol Reef is ook mooi. Dan zou je de Sulphur Creek wandeling kunnen doen, Kijk eens naar de verslagen van Elly daarvoor. En je hebt dan ook tijd voor de Lower Calf Creek Falls, tussen Bryce en Capitol Reef en voor Little Wild Horse Canyon op weg naar Moab.
En twee dagen Yellowstone is echt wel het minimum.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Kletskous: rondje Zuidwesten ooit ...?

Bericht door Tantelotje »

Ik bedoelde inderdaad wat Marianne zegt 2 dagen (3 nachten) Moab. Ik zie dat ik bin dag 11 had moeten starten, niet bij dag 12.
De dag die je daar nu 'extra' hebt staan zou ik toevoegen aan Yellowstone. Want dat is groot, mooi, druk en je kunt zomaar bizon files treffen. Dan is wat ruimer de tijd daar wel fijn.

Wij vonden Dinosaur afgelopen jaar verrassend leuk, weer iets anders dan al het natuurgeweld, alhoewel de natuur ook erg mooi is (zie evt. ons 2019 verslag).
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer