Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Hoi allemaal,

Wij zitten in een luxe positie. We hebben een groot gedeelte van West-USA gezien.
Toen we dachten geen mooiere natuur meer te treffen, overtrof Canada onze verwachtingen met Jasper en Banff NP.

Wat we nog niet hebben gezien is Yellowstone. Iets wat hoog op ons lijstje staat, maar waarvan we heel eerlijk gezegd ook geen mooie rondreis voor kunnen vinden.
We zijn bang dat de reis van bijvoorbeeld Denver richting SLC ons zal tegenvallen en alleen Yellowstone een hoogtepunt zou zijn.

Hebben jullie ideeën of meningen over rondreizen rondom Yellowstone? Gaan we net zo kunnen genieten van de natuur als Yosemite, Zion, Grand Canyon ect?
Of vonden jullie dit ook het ' minste' wat jullie hebben gezien?

De reis die we nu voor ogen hebben:
Denver - Cheyenne - Mount Rushmore - Rapid City - Yellowstone - Grand Teton - Jackson Hole - SLC.

Vanaf daar vliegen we door naar Florida om lekker af te sluiten in Orlando.
We hebben voor de reis dus max 11 a 12 dagen. Yellowstone willen we minimaal 3 nachten verblijven.

We zijn heel benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Lianne.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yellowstone en.... we weten het niet. OCT2020

Bericht door stegeman »

Alles is anders.... tja mooier. Meer in termen van ‘anders’. Alles wat we zagen was heel bijzonder.
Onze reis rondje zuidwest was prachtig maar Canada vonden wij sprookjesachtig mooi en is echt ons ding. Yellowstone heeft wat ons betreft van alle national parken de meeste variatie en samen met Jasper/Banff omgeving voor ons samen toch nog steeds de nr 1.
Als je Yellowstone gaat zien probeer dan Grand Teton en Glacier National Park ook te zien!! Beide fantastisch.
Glacier ligt wel beetje in een uithoek maar is echt de moeite. Van alle parken was dit de meest verrassende.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yellowstone en.... we weten het niet. OCT2020

Bericht door Martin & Marianne »

Oktober is heel erg laat voor Yellowstone. Veel accommodaties en andere voorzieningen zijn dan al gesloten. En de kans op sneeuw is best groot denk ik.
Ik zou zelf niet later dan september gaan.
Als South Dakota je niet trekt kun je ook via Rocky Mountain NP, en Moab en Vernal naar Yellowstone rijden.
Overweeg ook eens om in SLC te beginnen zodat je zo snel mogelijk in Yellowstone bent..

Marianne
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yellowstone en.... we weten het niet. OCT2020

Bericht door Lier88 »

Bedankt voor jullie reacties :).

Ik weet dat October laat is voor Yellowstone het ' probleem ' is dat we niet eerder kunnen.
Maar het brengt zeker twijfels met zich mee voor die periode.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yellowstone en.... we weten het niet. OCT2020

Bericht door IngridZw »

Lier88 schreef:
16 mei 2020, 18:01
De reis die we nu voor ogen hebben;
Denver- Cheyenne - Mount Rushmore - Rapid City - Yellowstone - grand Teton - Jackson hole - SLC
We hebben voor de reis dus max 11 a 12 dagen.
Ik vraag me wel of jullie voor deze route genoeg dagen ter beschikking hebben. Er zitten een paar lange afstanden tussen die je moet overbruggen. Tussen Rapid City en Yellowstone heb je minstens 1 maar nog beter 2 overnachtingen nodig bijv. in Sheridan en in Cody zodat je voldoende tijd hebt voor de bezienswaardigheden onderweg zoals Devil's Tower, Bighorn NF, Shell watervallen etc. Cody is ook een leuk westernstadje.
De Black Hills in SD vonden wij ook prachtig. Als je dit gebied optimaal wilt verkennen incl. Custer SP en Badlands NP zal je daar ook 3 nachten voor moeten uittrekken.

Het is mij niet duidelijk of jullie Moab al bezocht hebben. Anders is een alternatief om te beginnen in SLC en vandaar via Yellowstone, Grand Teton, Moab en een deel van Colorado naar Denver rijden.
Lier88 schreef:
16 mei 2020, 18:01
Hebben jullie ideeën of meningen over rondreizen rondom Yellowstone? Gaan we net zo kunnen genieten van de natuur als Yosemite, Zion, Grand Canyon ect?Of vonden jullie dit ook het ' minste' wat jullie hebben gezien?
Na onze 1e reis naar het zuidwesten besloten we om een rondje Denver te toen in 3 weken. Wij hadden toen ook onze twijfels of deze reis net zo mooi zo zijn. Het tegendeel was echter waar. Het was schitterend. Zo afwisselend met onderweg prachtige natuur, leuke western stadjes waar de mensen wat traditioneler zijn maar heel vriendelijke en gastvrij. Het is een keuze maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat jullie zo weinig dagen willen besteden in dit gedeelte van Amerika.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Bedankt voor je reactie.

We hebben hem nu aangepast:

ams denver
denver
Denver - cheyenne
cheyenne - rapid city
rapid city - Sheridan
Sheridan - cody
cody
cody - yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Jackson hole
jackson hole - SLC
SLC-MCO

Moab zijn we inderdaad nog niet geweest.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dit veel te krap. South Dakota heeft zo geen zin, dat is jammer van die extra kilometers op deze manier. Je zou wellicht naar Rapid City kunnen vliegen. Ik zou sowieso die dag Denver laten vallen en ook die stop in Cheyenne.
Maar dan nog, het is veel rijden en weinig zien. De tijd voor Yellowstone is ook minimaal, ik zou daar een volle dag Cody voor laten vallen. En nogmaals, het is de vraag wat je er nog kunt doen in oktober. Heb je de NPS-site al bekeken om te zien wat je in die maand kunt verwachten?
En waarom niet beginnen in SLC?
Maar als je nog niet in Moab bent geweest, waarom dan niet zoals Ingrid en ik voorstelden daar naar toe? Zeker in die tijd van het jaar is het daar aangenaam. Je zou dan een rondje SLC kunnen doen. Of een one way met Denver. Misschien is er nog meer in het zuidwesten wat je nog niet hebt gezien?

Marianne
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Hi Marianne,

dank je wel voor je feedback.
Ik snap de combinatie Moab - Yellowstone niet helemaal. Waar vlieg ik dan op aan?
Is het dan de bedoeling om vanaf Moab richting SLC te gaan en dan door te gaan via Teton naar Yellowstone? of Yellowstone dan helemaal laten vervallen?
Niet beginnen in SLC was puur een praktische overweging, starten in SLC zou ook heel goed kunnen hoor.

Misschien is het goed te vermelden dat we reizen met onze dochter zij is in oktober net 3 jaar.
Vandaar de soms extra nachten er tussen gepland om wat uit te rusten.

Ik zal me eens verdiepen op de site van Yellowstone ivm onze reistijd.

Mbt Zuid-west , dit is wat we hebben gezien:

- San Francisco, los Angeles , San Diego , Las Vegas, Yosemite, Mammoth lakes, Death Valley, Grand Canyon, Bryce canyon, Monument valley, horseshoe bend, lake powell, Zion.

Groetjes Lianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Tantelotje »

Juist met een klein kind erbij lijkt het me veel prettiger om in 1 keer van Denver naar de Black Hills te rijden (Rapid City is niet direct de beste/leukste overnachtingsplaats) en daar dan minstens 2 maar liever nog 3 nachten te blijven, dan een overnachting in Cheyenne waar je eigenlijk niets kunt doen.
Het is nu ook weer niet dat je dan een hele dag in de auto zit. Bovendien denk ik dan: als je geregeld stopt en de benen kunt strekken maakt het natuurlijk niet uit of je nu 3 uur in de auto zit of 5.
Je kunt bijvoorbeeld een stop maken bij Scottsbluf, en er zullen nog wel meer handige/leuke picknickplekken zijn.

Verder denk ik dat Marianne inderdaad bedoelt om ofwel op SLC te vliegen en vandaaruit een rondje te maken met Moab. Als je die optie plaatst, krijg je vast genoeg reactie om een mooie route samen te stellen. Ofwel je doet een one-way en vliegt terug vanaf Denver.
Maar vooral zou ik overwegen om een paar dagen Florida af te snoepen en bij dit rondje te plakken. Juist als je hier en daar meer rust wilt, lijkt me dat toch wel een vereiste.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Lier88 schreef:
20 mei 2020, 15:26
Ik snap de combinatie Moab - Yellowstone niet helemaal. Waar vlieg ik dan op aan?
Is het dan de bedoeling om vanaf Moab richting SLC te gaan en dan door te gaan via Teton naar Yellowstone? of Yellowstone dan helemaal laten vervallen?
Ik snap niet helemaal dat jij het niet snapt; Ingrid en ik hadden allebei al de globale route beschreven. :wink:
IngridZw schreef:
17 mei 2020, 00:35
Anders is een alternatief om te beginnen in SLC en vandaar via Yellowstone, Grand Teton, Moab en een deel van Colorado naar Denver rijden.
Martin & Marianne schreef:
16 mei 2020, 18:35
Als South Dakota je niet trekt kun je ook via Rocky Mountain NP, en Moab en Vernal naar Yellowstone rijden.
Je kunt SLC-Denver aanhouden als start/eindpunt. Of zoals ik al zei een rondje SLC.

Dus bijvoorbeeld:
dag 1 naar SLC
dag 2 SLC - Jackson
dag 3 Jackson - Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone - Vernal
dag 8 Vernal - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Grand Junction
dag 12 Grand Junction - Denver
dag 13 Denver

Of:
dag 1 naar SLC
dag 2 SLC - Jackson
dag 3 Jackson - Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone - Vernal
dag 8 Vernal - Moab
dag 9 Moab (Arches)
dag 10 Moab (Canyonlands)
dag 11 Moab - Torrey (Capitol Reef)
dag 12 Torrey - SLC
dag 13 SLC

Gezien de tijd van het jaar zou ik voor de laatste variant gaan.

Wij waren vorig jaar in september in Capitol Reef en Moab (en in RMNP). We waren daar al vaker dus we hebben toen niet alle standaard dingen gedaan maar je kunt wellicht toch een indruk krijgen van de parken daar als je ons reisverslag bekijkt.

Als je kiest voor South Dakota dan zou ik inderdaad zoals Tantelotje schrijft, iets meer tijd uittrekken voor dit deel.

Marianne
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Hi,

De reden waarom ik het niet helemaal begreep is omdat de plaatsen naar mijn idee teveel uit elkaar lagen.
Wij doen altijd ideeën op via reisgidsen en rondreizen en omdat daar nergens zon reis te vinden was ging het lampje bij mij niet helemaal branden.
Ik heb hem even uitgewerkt in google maps en nu ik er beeld bij heb snap ik het inderdaad wat beter.

We gaan hem vanavond even goed uitwerken.
Hij ziet er iig heel erg leuk uit en Moab trekt ons zeker!

Bedankt weer voor de feedback.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door IngridZw »

Lier88 schreef:
22 mei 2020, 19:09
Wij doen altijd ideeën op via reisgidsen en rondreizen en omdat daar nergens zon reis te vinden was ging het lampje bij mij niet helemaal branden.
Daarom ook dit forum wat veel verder gaat dan de standaard reizen via reisbureaus etc. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door jojostravelusa »

Jammer dat jullie niet eerder kunnen, anders had je misschien kunnen overwegen om een hele andere route (wij zijn van de kromme gedachten) te volgen. Wat bv. als je in Calgary start en, je hebt dan inderdaad in het begin lange reisdagen, naar het zuiden gaat en Waterton NP, Glacier NP en dan door naar Yellowstone? Wij hebben hier ook naar gekeken en dan m.n. omdat het vliegen op Calgary en nog meer de camperhuur in Calgary veel goedkoper was. Toegegeven, wij hadden we meer dagen op de planning staan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Lier88 schreef:
22 mei 2020, 19:09
De reden waarom ik het niet helemaal begreep is omdat de plaatsen naar mijn idee te veel uit elkaar lagen.
Daarvoor heb je googlemaps. :thumbup:

@jojostravelusa Je kunt volgens mij niet een auto huren in Canada en inleveren in de US. Kan dat met een camper wel?

Marianne
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Martin & Marianne schreef:
23 mei 2020, 12:28
Lier88 schreef:
22 mei 2020, 19:09
De reden waarom ik het niet helemaal begreep is omdat de plaatsen naar mijn idee te veel uit elkaar lagen.
Daarvoor heb je googlemaps. :thumbup:

@jojostravelusa Je kunt volgens mij niet een auto huren in Canada en inleveren in de US. Kan dat met een camper wel?

Marianne
Lier88 schreef:
22 mei 2020, 19:09
Hi,

Ik heb hem even uitgewerkt in google maps en nu ik er beeld bij heb snap ik het inderdaad wat beter.

Maar dank je wel :wink:
jojostravelusa schreef:
23 mei 2020, 11:12
Jammer dat jullie niet eerder kunnen, anders had je misschien kunnen overwegen om een hele andere route (wij zijn van de kromme gedachten) te volgen. Wat bv. als je in Calgary start en, je hebt dan inderdaad in het begin lange reisdagen, naar het zuiden gaat en Waterton NP, Glacier NP en dan door naar Yellowstone? Wij hebben hier ook naar gekeken en dan m.n. omdat het vliegen op Calgary en nog meer de camperhuur in Calgary veel goedkoper was. Toegegeven, wij hadden we meer dagen op de planning staan.
Ja zoiets hebben we ook voor gekeken om te starten in Calgary. De auto huur one - way is inderdaad heel duur.
Maar dank je wel :thumbup:
IngridZw schreef:
22 mei 2020, 23:04
Lier88 schreef:
22 mei 2020, 19:09
Wij doen altijd ideeën op via reisgidsen en rondreizen en omdat daar nergens zon reis te vinden was ging het lampje bij mij niet helemaal branden.
Daarom ook dit forum wat veel verder gaat dan de standaard reizen via reisbureaus etc. :wink:
Ja super fijn. We zijn nu de reis Yellowstone - Moab aan het uitwerken.
Hopelijk kunnen we in oktober weer zorgeloos genieten!
Lier88
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2014, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Lier88 »

Wij zien overigens nu dat we ook vanaf Yellowstone naar Orlando kunnen vliegen.
Opent ook weer mogelijkheden :clap:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door jojostravelusa »

Lier88 schreef:
23 mei 2020, 15:42
@jojostravelusa Je kunt volgens mij niet een auto huren in Canada en inleveren in de US. Kan dat met een camper wel?
Nee, dat kan met een camper ook niet, maar dat was ook niet de insteek van mijn plan. Een rondje Calgary was de bedoeling.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Lier88 schreef:
23 mei 2020, 16:09
Wij zien overigens nu dat we ook vanaf Yellowstone naar Orlando kunnen vliegen.
Opent ook weer mogelijkheden :clap:
Maar dat zou betekenen dat je Yellowstone op het laatst doet. Dat lijkt me niet verstandig.

Ik zou niet te lang wachten met het uitstippelen van de route want het zal lastig worden om nog accommodatie te vinden in het park.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
20 mei 2020, 17:38
Gezien de tijd van het jaar zou ik voor de laatste variant gaan.
En dan zou ik van Salt Lake City eerst naar Yellowstone rijden en daarna naar Grand Teton. Van Yellowstone naar Vernal is een lange rit, zeker als je Flaming Gorge N.R.A. aan wilt doen. Houd er rekening mee dat het in oktober al vroeg donker is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lier88: Yellowstone en ... we weten het niet. OCT2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Goede tip, dat is beter dan mijn indeling. :thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer