Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door stegeman »

Zoals sommigen misschien hebben gelezen gaat onze reis in 2021 (door mooie omstandigheden) niet door. Echter zouden we in 2022 wel graag gaan! Echter door dat hele Corona zijn we beiden wat angstig geworden met alles vooraf vastleggen. Als we zouden gaan voor Vancouver Island met name (plus omgeving Vancouver)... zou het ook kunnen denken jullie om alleen een vlucht te boeken en dan ter plaatsen kijken op booking.com / expedia etc welke hotels vrij zijn. Of zou dan alles vol zitten of heel duur zijn. Iemand ervaring met deze manier van reizen en is dat te doen? We praten dan over cabins/lodge/hotel/b&b.
We zijn erg huiverig geworden voor alles vastleggen en somber gedoe dat je ermee hebt. ( Nu voor Frankrijk ook vouchers. 1x Vacansoleil is te doen want dat zit overal maar Parijs gaan we echt ook 2021 niet doen ivm metro , Corona dan echt niet weg etc en verhoogd risico voor mij. Dus vroegen geld terug. Maar werd me meteen duidelijk gemaakt dat dat jaaaren zou duren voor we dat terug kregen. Uiteindelijk was ik gezeur zat en hebben zeld geannuleerd zondares €90 kwijt waren maar wel van gezeur af en dus wel restant direct terug kregen) maar Amerika praten we over heel andere bedragen waar we keihard voor moeten werken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door mtl »

Dan zou je echt in het laagseizoen moeten gaan en de feestdagen vermijden. Maar sowieso is angst een slechte raadgever.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door Katja »

Kun je niet gewoon dingen vastleggen met de mogelijkheid tot gratis annuleren? Ik hoop in september voor twee weken naar Kroatië en Slovenië te gaan en heb alle overnachtingen geboekt met gratis annuleren en zonder aanbetaling. Dus ik loop geen risico dat ik geld kwijt ben maar heb wel de rust dat ik fijne accommodaties heb zonder dat ik op vakantie enorm moet gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad wat Katja zegt. Voor onze reis voor komende (na)zomer in Zuidwest Canada hadden we alle overnachtingen al gereserveerd..
Wij boeken vaak via Booking.com dus het was slechts een kwestie van een kwartiertje alle reserveringen aantikken en op annuleren drukken.
Het hotel in Field hadden we wel rechtstreeks geboekt. Daar heb ik een mail heen gestuurd en (het was de enige accommodatie met aanbetaling) binnen 2 weken was het geld terug.

Het is sowieso balen dat je je vakantie moet cancellen, dat kwartiertje kan er dan ook nog wel bij. Staat voor mij niet in verhouding tot de rust die ik op reis heb als alles lekker al geboekt is.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor eind september, maar dat kan natuurlijk alleen als je niet aan schoolvakanties gebonden bent, een huis in Oostenrijk gehuurd voor een week. We moeten wel aanbetalen (geen megabedrag), maar kunnen tot 2 weken van tevoren kosteloos en zonder opgaaf van redenen, annuleren.
Voor volgend jaar zomer zitten we aan Kroatië te denken. Daarmee wachten we nog met boeken tot er meer duidelijk is over wat het virus gaat doen.

In 2022 gaan we dan, als alles volgens plan verloopt, onze vliegvouchers verzilveren. We weten nog niet wat dan het gunstigst is qua prijs (m.n. vluchten en camper) en dus welke periode. We zijn dan niet meer afhankelijk van bazen (alleen van de bankrekening), dus we kunnen gaan wanneer het het beste uitkomt. Daarom zijn we nu al (gewoon omdat we het niet kunnen laten) bezig met het uitwerken van verschillende routes, die in verschillende periodes het mooiste zouden zijn. Zo zijn we bezig met LA-Orlando voor in het voorjaar, Rondje Vancouver, maar dan via Washington en Oregon met Yellowstone en Glacier erbij voor ongeveer eind augustus, misschien vanuit Denver de Dakota's, dat zou dan 2e helft september worden omdat ik de Buffalo Roundup mee wil maken als die dan nog bestaat of, als er een camperwegbrengspecial is, de reis die we dit jaar begonnen zijn in aangepaste vorm over doen, dat is dan in het vroege voorjaar. Yukon/Alaska willen we ook nog wel een keer. Keuze te over dus :wink:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door Ruud2004 »

@stegeman Wij doen niet anders dan alles los boeken. Hotel/motel altijd zonder aanbetaling en gratis te annuleren via Booking of (indien voordeliger) direct bij hotel/motel zelf.

Wij zijn, gezien de dan geldende prijzen, geen voorstander van ter plaatse kijken/boeken. Zoals Katja al aangeeft, ook ik heb in alle rust geschikte accomodaties uitgezocht, op een goede locatie voor een goede prijs, dat is ook wel fijn. We willen tijdens onze trip nog wel eens kijken of Hotwire een gratis te annuleren hotel kan overtreffen, maar de laatste twee jaar is Hotwire ook niet meer wat het was. (of wij minder succesvol)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt vrijwel altijd en overal boeken met gratis annuleren (soms ook met aanbetaling). Misschien dat je dan niet overal de goedkoopste optie hebt, maar dat zou je dan zelfs later nog aan kunnen passen. Ik zou me meer zorgen maken over de tickets.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door stegeman »

Misschien was ik niet duidelijk met wat ik bedoelde. Maar bedoel dus een vlucht boeken (en dan ergens waarvan je zeker weet dat eea goed geregeld is als we weer zoiets gebeurd ) en een 1e overnachting. Maar niet van tevoren vastleggen. Dus als we daar zijn zien hoe lang we ergens blijven en waar we daarna terecht komen en dus dan via booking.com bijv een overnachting te boeken. Maar ik zie bij Ruud hier iets over staan dat dat niet bevalt ? Doel meer op dat alles bezet of erg duur zou zijn. Hotelkamer even iets boeken is zo klaar. Lijkt me simpel. Plaats waar je naartoe wenst te gaan. Filter erop met scores of evt zwembad. En een aantrekkelijke boeken (of zijn die dan dus allemaal weg). Praat over juni of sept
En waar tickets boeken voor minste kans op gezeur en snel geld terug
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door mtl »

Kwestie van vraag en aanbod. Hoe populairder de plek waar je wil zitten hoe duurder de hotels. En helemaal als het om de zgn walk in rates gaat. Misschien dat je met onderhandelen wat van de prijs afkrijgt. De tip om hotels te boeken die je kan annuleren met geld terug is helemaal niet zo gek. En waar tickets te boeken met minste kans op gezeur en geld terug? Als ik andere topics teruglees dan heb ik de indruk dat mensen die rechtstreeks bij een airline geboekt hebben het minste gezeur hebben.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door Tantelotje »

Ah, bedoel je het zo.
Ik denk dat je bijna altijd wel ter plaatse kunt boeken. Maar dat je dan het risico loopt dat je concessies moet doen op plaats of prijs.
Wij gaan altijd net voor of net na de schoolvakantie. Dus juni of september. Mijn ervaring is dat je verder vooraf meer keuze hebt voor een leuke prijs. In 2018 hebben we letterlijk alle hotels een week van te voren moeten boeken. Dat was niet overal even leuk qua prijs (SF, Zion, LV). En in New Mexico was het bijzonder goedkoop, maar dat is volgens mij gewoon een 'goedkoper' gebied.

Kortom: als je het niet erg vindt om ter plaatse tijd te besteden aan je overnachtingen, waarbij je misschien soms verder weg zit dan je zou willen en/of meer betaalt dan je zou willen dan kun je het prima ter plekke regelen. Als je vooraf meer zekkerheid wilt qua budget en er ter plekke geen tijd aan wiltbesteden, moet je lekker vooraf alles regelen.

Maar dat staat wat mij betreft los van de onzekerheid rondom Corona. Dan gaat het er over wat je een prettige voorbereiding vindt.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door stegeman »

Thanx voor de reacties. Helaas hebben we nog even tijd er over na te denken. Maar als het aan ons ligt wordt 2022 weer een reisjaar. Dit jaar helemaal niet. Volgend jaar verhuizen en dus ook niet. We zijn er dan wel aan toe :D
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door gera_r »

Zag dit draadje nog niet eerder. Maar wil toch even reageren. Wij hebben in 2008, 2011 en 2012 steeds rondgereisd zonder boekingen vooraf. Twee laatste daarvan zelfs in het hoogseizoen. Ik boekte het volgende hotel een dag van tevoren of zelfs in de ochtend voordat we weer op pad gingen. Veel ging ook via Priceline en we hadden soms leuke kortingen. Nooit misgegrepen... Moet er wel bij zeggen dat dat in het oostelijk deel van de VS was, in wat minder toeristische omgevingen en meer stedelijk gebied (dus ook meer hotels). Zou het niet aangedurfd hebben in het westen en gebieden waar parken zijn.
De reden dat we daarmee gestopt zijn, was omdat het toch teveel van onze kostbare tijd in beslag nam om iets uit te zoeken en te boeken of om op te bieden. Naarmate de jaren verstreken en we steeds westelijker gingen, werd het ook wel nodig om iets al vast te hebben liggen, vooral in en rond de parken. Het idee, dat alles op voorhand al 'vast' ligt gaf me ook wel meer rust.
Op de bonnefooi zomaar ergens naar toe rijden en maar kijken hoe lang je ergens blijft, gaat m.i. niet helemaal op. Op een gegeven moment moet je toch weer op een bepaalde datum bij het vliegveld uitkomen... Ik vind het dan jammer als ik iets niet heb kunnen zien, omdat ik ergens te lang ben blijven hangen. Maar erger, dat ik nog ergens rondhang, wat veel te ver van je vliegveld ligt...
Dus tja, het hangt er vooral vanaf waar en wanneer in het jaar je gaat, denk ik. En ach, op je dooie gemakkie thuis alles uitpluizen, heeft ook wel wat. :wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door AnnInBC »

Ja, ik heb je leuke nieuws gelezen! Proficiat en succes met de bouw!

Ik zou je eerst willen vragen wat tijd van het jaar dat je zou willen gaan. In principe denk ik wel dat je het hele jaar terecht kan zonder lang op voorhand te moeten boeken in Vancouver en op Vancouver Island. Ik zou hier enkel rekening houden met de betaalde feestdagen die in Canada vieren omdat het dan toch wel wat drukker kan zijn.

Als je eender wanneer kan gaan dan kan je wat het weer betreft gerust vanaf maart-april tot eind oktober reizen zonder dat het echt te koud wordt. En zou je dan kiezen om buiten het hoogseizoen te gaan dan ga je geen probemen hebben met het boeken ter plaatste en gewoon op de bonnefooi te gaan.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door stegeman »

Gaat om Vancouver en Vancouver island en periode juni waarschijnlijk. Evt september. Sowieso niet juli/aug. Zijn we gelukkig niet meer van afhankelijk! April/mei/oktober zou ook kunnen maar ik vrees dat de temperaturen dan niet goed zijn.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Vlucht en dan ter plaatse boeken?

Bericht door AnnInBC »

Wij hebben tot nu toe in april en mei al dagen gehad met 25-27 graden en zon, maar dan een paar dagen later is het weer regenachtig en maar 15-19 graden. Het gaat zo een beetje op en af van mooi warm weer naar frisser en natter weer. Voor juni en september moet je echt niet op voorhand boeken. Enkel als je in een verlengd weekend zou komen te zitten als de Canadezen een feestdag hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer