Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door klokfamily »

Hoi allemaal!
Wij zijn een Nederlands gezin (met vier actieve jongens 15,12,9,5) en wonen voor een paar jaar in Houston. We maken uiteraard uitgebreid gebruik van de gelegenheid om veel te reizen. ;-) Onze rondreis voor deze zomer (Denver-Yellowstone (is dicht t/m half juni)-Custer eo) is geannuleerd ivm corona.

Aangezien de campings hier weer opengaan over een paar weken én de meeste NP ook, hebben we zeer impulsief een camper vanuit Houston gehuurd (we willen liever niet vliegen). We gaan al over 3 weken!!! Dat is kort dag, want we moeten de campings zsm boeken gezien de omstandigheden rondom corona ... En eigenlijk weten we niet precies waar we heen gaan. Het plan is nu om richting Georgia, North and South Carolina en Smokey Mountains te gaan. Ik mis nu alleen mijn voorpret/voorwerk van veel lezen, uitzoeken en rondstruinen op internet. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Handig om te weten: wij houden van actieve vakanties met veel natuurschoon. We kamperen graag en vinden het prettig om op rustige, basic campings te staan.

- We willen ivm Corona zoveel mogelijk de steden en drukke gebieden ontwijken: wat is zeker een aanrader om heen te gaan?
- Tips voor een leuk rondje? (steden ontwijken ivm corona). We rijden liever een paar hele dagen om bij de Oostkust te komen, dan dat we iedere dag 3 uur rijden.
- Welke campings zijn een aanrader? Bij voorkeur een rustige camping. Met de camper hebben we niet perse sanitair ed nodig. (we laden hem thuis helemaal vol met veel kleding en eten om zomin mogelijk gebruik te hoeven maken van allerlei winkels en voorzieningen).
- Tips voor een camping aan strand is van harte welkom! Wij zijn geen 'strandliggers', maar het hele gezin houdt van surfen, body boarden en skimboarden.

Ik begin nu met mijn zoektocht, dus deze vragen zijn 'blanco' gesteld. Het is voor ons belangrijk om zsm campings te gaan boeken, omdat heel Amerika op jacht is naar RV's. :D

Groet, Annemarie.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door hemmie »

Ik heb niet echt tips voor je, met zit wel in dezelfde hoek te denken. Wij wonen ook in Houston, zouden deze zomer naar NL gaan, maar ziet er niet naar uit dat dat gaat lukken. Als reizen in de VS wel lukt gaan we in juli nog wel 1-3 weken reizen binnen de VS (hotels/tent, we gooien gewoon alles in de auto). Het lastige is dat vanuit Houston de meeste dingen ver weg zijn, en de dingen die wel dichterbij liggen zijn in de zomer erg warm. Normaal beginnen en eindigen we de vakantie altijd met een paar dagen rijden, zo deden we vorig jaar vanuit Houston o.a. Yellowstone met eigen auto, was goed te doen, maar met camper reis je natuurlijk toch een stuk langzamer. Mochten opeens toch alle parken open gaan en er voldoende hotels en campings beschikbaar zijn dan zouden we deze zomer naar Utah kunnen gaan (stond voor volgende zomer gepland, maar dat zal nu NL worden), maar dan hebben we ook echt 3 weken nodig. Alternatief zou inderdaad bijvoorbeeld Smokey mountains zijn, maar wellicht ook een rondje door de midwest (o.a. Missouri) als het daar allemaal wat rustiger lijkt wat Corona betreft. Of we trekken naar de high desert in New Mexico, daar zal het wat temperatuur betreft ook wel te doen zijn, met evt nog wat dingen in West-Texas onderweg. Ik vind het maar lastig, we willen heel graag nog weg, maar ik durf eigenlijk nog niets te plannen. Normaal boek ik hotels en campings al heel vroeg, nu zullen we echt pas de laatste week voor vertrek gaan boeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door hemmie »

Ik zat nog even over je vraag te denken, wij hebben nog niet veel gedaan in die regio, maar in Georgia vonden wij Providence Canyon SP heel bijzonder, kost niet veel tijd, maar zou ik zeker meepakken als je tijd hebt. In het heuvelachtige ten noorden van Atlanta deden wij alleen Tallulah Gorge SP, dat was ook leuk. Wij hadden geen tijd om daar meer te bezoeken, maar als ik het me goed herinner zijn er in dat gebied meer SP's die me een bezoek waard leken.

Aanvulling: in een buitenwijk van Atlanta heb je Stone Mountain, is min of meer een attractieparkje in de stad, maar wij betaalden alleen parkeergeld om Stone Mountain op te lopen. Geen idee of dat park nu open is, maar is echt een leuke wandeling als je er in de buurt komt.
Terug in Texas!
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Charlene »

Wij zitten met hetzelfde probleem. We zouden een rondreis doen naar oa Nashville, Memphis en New Orleans.

Nu beginnen we zoals gepland in Helen Ga.
Tallullah Falls is daar in de buurt en is prachtig. We zijn ook van plan om Dry Falls NC te bezoeken en Anna Ruby Falls. En natuurlijk tuben.
Daarna ws naar de GSM. Je schijnt daar prachtig te kunnen paardrijden en natuurlijk veel wandelen.

Mammoth Cave SP schijnt ook erg mooi te zijn, maar op dit moment zijn de caves nog niet open.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe we van de GSM is Arkansas terecht gaan komen, of dat we onze cabin bij Hotsprings gaan cancelen.

Het is zo lastig dat er nog veel onduidelijkheid is over wat er wel en niet open is over 6 weken. Het zorgt ervoor daqt ik veel alternatieve routes aan het bedenken ben.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door hemmie »

Ik ben benieuwd of Mammoth Cave open gaat (deze zomer), het zijn daar echt hele smalle, krappe gangen waar je doorheen loopt.

Het westen van Arkansas is prachtig, met veel state parks. Petit Jean vinden wij prachtig, maar ook Queen Wilhelmina is de moeite waard. Wij hadden geen tijd voor Devil's Den, maar die schijnt ook mooi te zijn. Ik denk dat Arkansas sowsieso wel een goede bestemming kan zijn, weinig corona tot nu toe, veel natuur. Helaas waren wij daar net in maart, toen dit allemaal net begon.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Tipsy_1 »

Prima plan! Georgia, NC, SC,... zijn zo mooi!
Eind maart zijn wij enkel dagen op vakantie geweest in Georgia en dat was perfect, ik weet niet of je er al geweest bent maar wij vonden CloudCanyon SP echt magisch mooi. Ook Stone Mountain is gewoon open (behalve de attracties natuurlijk - dat kan je ook checken op hun website).
En je zou ook kunnen doorsteken naar Tennessee, ook altijd leuk. Helaas zal Ruby Falls wel dicht zijn vrees ik, dat is anders ook een leuke combo en niet ver van Cloudcanyon.

In SC vonden wij Greenville een aangename verrassing, ook iets voor op het lijstje. Superschattig stadje!!!
Eventueel doorsteken noordelijker naar de Blue Ridge mountains/parkway en Shenandoah NP?

North Carolina is ook een echte aanrader, ik vond de outer banks prachtig qua natuurschoon. Ik weet wel niet of alles open is want zo van die eilanden zijn makkelijk af te sluiten.
Vlakbij de outerbanks heb je ook een aantal natuurgebieden (Alligator River NWR) waar heel veel beren zitten, ook altijd tof.



Wij vertrekken zaterdag voor een rondreis van 10 dagen ;-) (vanuit NJ naar oklahoma, missouri, arkansas,...). Ik kan julie laten weten wat ik ervaar (of voel je vrij mij toe te voegen op facebook waar ik altijd een foto verslag bijhoud - je kan mij achteraf rustig weer verwijderen als je wil, er staat ook veel foto's op van andere trips oa van onze kerstrip naar NC Outerbanks en van Georgia in maart dit jaar).

Ik lees ergens over Memphis als plan: wij zijn daar als het goed is volgende zondag maar ik verwacht wel dat alles qua "musea" dicht is (dat vind ik niet erg).

wij zijn er de voorbije weekends al veel op uitgetrokken en zagen dat in PA de campings open zijn (er wordt volle bak gepicknickt en ge BBQ'd) dus ik denk dat dat wel op meer plaatsen zo zal zijn. Wij zijn altijd op hotel geweest (ja, ik weet het, foei foei) en geen problemen ondervonden. Integendeel, enkel "voordelen": lege wegen, lege parkings, lege rest area's (ideaal voor een snelle plas-stop), lege steden (aangezien ik graag in een stad rondwandel maar een hekel heb aan drukte en toch geen musea doe was dit voor ons top), bijna zelfden iets niet kunnen doen omdat het dicht was,... Vanaf vorig weekend viel het ons op dat het overal drukker werd (op de interstates).

Om te kijken wat er open is qua parken kan je deze facebook groep volgen: national parks traveler covid-19 group.

Aandachtspuntje: doordat er zoveel andere activiteiten niet kunnen plaatsvinden lijkt iedereen zich op het "hiken" gestort te hebben (dat heb je vast ook al gemerkt :lol: ) en vele parkings van parken zijn al vroeg op de dag op capaciteit. Dat kan je vaak volgen in de facebook groepen van de state parks zelfs (de algemene per staat) > zo heb ik de voorbije weken altijd goed kunnen inschatten hoe laat we ergens moesten zijn.

Ik denk dat er ook veel staten al deels restaurants open hebben. Dat zal ik over 10 dagen ook weten te zeggen. Ik heb zelf enorme zin in mijn grote favoriet Olive Garden :lol: (kwijl kwijl)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Tipsy_1 »

nog even over Mammoth Cave NP, wij zijn daar in 2018 met thanksgiving geweest.
Ik vind dat een erg mooi park, maar die grotten, mmmm, niet echt. Als je de grotten van de Belgische ardennen gewoon bent :lol: Het is ook nogal een drukte en gedoe en met busjes rijden naaar het vertrekpunt (dat vind ik zelf niet leuk).
Maar zonder de grotten vind ik Mammoth Cave ook zeer de moeite, er zijn vele korte leuke hikes naar van die "blauwe riviertjes" die "magisch" uit de grond verschijnen en weer verdwijnen. En er is ook leuk pondje om de rivier over te steken. Ik vond de grotten zelf het "minste" van het park.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Charlene »

Tipsy_1 schreef:
11 mei 2020, 23:20
Wij vertrekken zaterdag voor een rondreis van 10 dagen ;-) (vanuit NJ naar oklahoma, missouri, arkansas,...). Ik kan julie laten weten wat ik ervaar (of voel je vrij mij toe te voegen op facebook waar ik altijd een foto verslag bijhoud - je kan mij achteraf rustig weer verwijderen als je wil, er staat ook veel foto's op van andere trips oa van onze kerstrip naar NC Outerbanks en van Georgia in maart dit jaar).

Ik lees ergens over Memphis als plan: wij zijn daar als het goed is volgende zondag maar ik verwacht wel dat alles qua "musea" dicht is (dat vind ik niet erg).
Ja laat het ons maar weten. We zouden met the 4th of july in Memphis zijn. En wilden ook erg graag sfeer proeven op Beale street.
Maar ik vrees toch echt dat het daar te vroeg voor is.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door hemmie »

Wij vonden de grotten juist weer wat anders :lol: , geen druipsteengrotten, maar je legt een langere weg af, door smallere gangen. Maar de rest van het park was inderdaad ook een aangename verrassing, wij hadden beperkt de tijd, maar we zullen er vast nog wel een keer langsgaan.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annemarie, heb je iets gehad aan de reacties? En heb je al een keuze gemaakt?
Mocht je nog naar andere gebieden kijken: Colorado is qua natuur prachtig en daar zijn ook veel activiteiten mogelijk. En je hebt er ook mooie en rustige campings. Je zou dat met een stuk New Mexico kunnen combineren.

Marianne
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door klokfamily »

Super fijn om al die reacties te krijgen van jullie! Thanks....

Aangezien we voor nu een kortere trip hebben gepland dan normaal, houden we vakantiedagen over (en zeker wanneer we deze zomer waarschijnlijk niet naar Nederland kunnen). Misschien plannen we nog een wat kortere trip wat later in de vakantie. Ik denk dat de tips voor Arkansas erg geschikt voor ons zijn. Ruim 6 uur rijden is prima te doen. Zeker wanneer we nog ergens een leuke overnachtingsplek met een uitje plannen. Zo hebben we bijvoorbeeld Caddo Lake SP nog op ons lijstje staan. Zou een mooie tussenstop kunnen zijn ;-)

We hopen Colorado-Moab-Yellowstone-omgeving Rapid City naar volgend jaar door te schuiven. Vooral Yellowstone blijft zeer hoog op het lijstje staan! Ik kreeg trouwens van Yellowstone NP de mogelijkheid om campings voor volgende zomer te plannen voordat ze de reserveringen opengooien voor nieuwe gegadigden. Dus dat is super!

Voor nu heb ik uiteindelijk toch maar bijna alle campings geboekt. Ik hoor van heel veel mensen dat ze ineens een campervakantie overwegen... Het was best wel puzzelen om leuke campings te vinden. Een heel aantal NP/SP zat nog dicht. Degenen die open waren zaten al volgeboekt. En de grote, drukke campings ontwijk ik liever (niet alleen door corona... ;-)) Maar gelukkig, ik denk dat ik nog een heel aantal mooie plekjes in SP/NP aan de stranden in Georgia/S Carolina heb gevonden. Het plan is om via de Florida Panhandle naar de kust van Georgia en South Carolina te reizen. Een beetje afhankelijk van de drukte pakken we dan ook Savannah en Charleston mee. Vervolgens gaan we via Greenville richting de Maggie Vallei. We hopen nog een stukje van de Blue Ridge Pkwy mee te pikken en dan via de Smokey Mountains zakken we weer af naar het zuiden. De Cloud Canyon SP is een goede tip! Ziet er prachtig uit, dat staat nu dus ook op de planning ;-)

We hadden super graag de Outer Banks willen bezoeken, maar dat is dan toch weer een heel extra aantal kilometers... En dat betekent dan dus ook minder tijd voor andere dingen. We zetten dit dus maar op ons wensenlijstje voor een andere vakantie :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi. wij zijn sinds vandaag terug van onze eigen trip, is prima gegaan, wij vonden het nu aangenamer reizen dan "normaal" :oops:
Ik zal wat comments zetten in mijn eigen topic ivm corona impact.

ivm cloudcanyon: let op, dit park wordt elke dag gesloten als het op capaciteit is. Dat is al heel vroeg, ga er dus absoluut 's morgens heen!!!!
Best lid worden van de facebook groep van het park, dan krijg je er beter zicht op.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Charlene »

@Tipsy_1 , dankjewel voor je update!
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Iris_1982 »

Stop in de Florida Panhandle zeker in Seaside, het stadje uit de Truman Show :) Echt zo'n raar plastic perfect Amerikaans plaatsje haha
Wij vonden de witte suikerzandstranden van de pandhandle echt heel mooi en relaxed en hadden er achteraf nog wel 2 daagjes willen relaxen dus ik zou er zeker niet doorheen rushen,
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door klokfamily »

We zijn inmiddels terug. Hebben een mooie reis gemaakt. Helaas moesten we in sneltreinvaart door de Panhandle ivm tropische storm Christobal. We zijn 'm voorgebleven :clap: . We hebben genoten van mooie plekjes langs de kust, van Savannah (!) en we hebben prachtige wandelingen gemaakt in de Smokey Mountains. Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Inmiddels is het nu duidelijk dat we deze zomer écht niet naar Nederland kunnen. We hopen nu nog een reisje van 9 dagen te gaan maken. Naar Arkansas of New Mexico. Dat moeten we nog even bedenken. In ieder geval is het reizen in deze corona-tijd prima gegaan en was het heerlijk om even weg te zijn uit ons huis!
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Bryan K »

Nog tips voor mij?

Ik doe een rondje vanuit Miami, maar inderdaad ook Savannah, Charleston en GSM.
klokfamily
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2020, 03:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door klokfamily »

Ga je met auto of camper?

Onze hoogtepunten:
Jacksonville: leuk stadje, we konden er surfen...
Jekyll Island: Driftwood Beach (niet om te zwemmen)
Hunting Island NP. Vooral de camping was daar erg mooi, maar ook de stranden, vuurtoren, natuur.
Savannah: prachtige stad om rond te wandelen (prachtige pleintjes met beelden en fonteinen, mooie panden, riverwalk). Wij hadden een hop-on hop-off trolley gedaan omdat het weer nogal onstabiel was. Daardoor heel veel gezien en op de droge momenten lekker aan de wandel en op een terrasje.
Chimney Rock (Rutherford County): Door dat we er eind van de middag waren én door de huidige omstandigheden hadden we het geluk om er helemaal alleen te zijn! Wij alleen op die rots en een prachtig uitzicht. De foto's kunnen zo in de reisgidsen;-) Je kunt daar behalve de rots beklimmen ook allerlei andere leuke wandelingen doen. Na afloop hebben we nog wat gespeeld en gewandeld aan de rivier die je oversteekt als je het vanuit het dal het park in rijdt. Daar ook aan de rivier in een restaurantje gegeten. Leuke plek!
GSM: Lauren Falls (waterval is prachtig, wandeling kort en een beetje saai, erg druk), raften vonden onze kinderen erg leuk (alleen ons gezin in een boot met een instructeur ivm corona), Cades Cove (wonderschone vallei met veel wild), Abrams Falls (prachtige wandeling, mooie waterval, veel riviertjes en beekjes onderweg, 8 km, moeite waard en niet heel druk)

Mochten je gaan kamperen; wij hebben op uitstekende campings gestaan... Dus als je tips wilt, dan hoor ik het wel;-)
Fijne vakantie.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Rondreis (camper) ontwijken steden ivm corona. Tips gezocht!

Bericht door Bryan K »

Bedankt voor de tips!

Wij gaan met de auto. Vanwege mijn vrouw haar baan kunnen we erg goedkoop hotels bij Marriott krijgen.

Bedankt voor je tips! Heb de Chimney Rock en de verschillende watervallen toegevoegd aan het reisplan. Savannah stond al bij ons op het lijstje.

Voor ons is het nog wel even wachten. We vertrekken midden september.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer